Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 897 181
  • 21 697

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK




Kun miettii Pikku Varpusen eli Édith Piafin koko tuotantoa, tulee tämä kappale eittämättä monelle mieleen, sillä onhan kyseessä kenties hänen suurin hittinsä. Itsellenikin juuri tämä on se numero uno, joka aikoinaan teki minuun suuren vaikutuksen ja sai minut kuuntelemaan Piafin musiikkia. Nyyhkyä, mutta sopii täydellisesti tähän päivään.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mulla soi nyt Pink Floyd ja biisi "Time" bändin 1970-luvulla julkaistulta albumilta "Dark Side Of The Moon".



Nyt ollaan ytimessä...
Mulla on tämän kappaleen kanssa omituinen symbioosi johtuen siitä, että olin armeijassa, kun hankin LP:n ja soittelin sitä aina lomillani.
Olin laivastossa ja asuin Oulun seudulla, joten lomamatkat olivat pitkiä ja aika harvoin pääsin kotiin asti, vain pidennetyllä vkl-vapaalla suunnilleen kerran kuussa, jolloin piti tietysti mennä vauhdilla koko viikonloppu. Kun saavuin kotiin sunnuntai-iltana, lähtö junalle oli n. klo 22:45, pistin levyn pyörimään ja pysyin hereillä aina Time-kappaleen alkuun, jolloin hypnoottinen metronomin ääni nukutti minut aina.
Tämä toistui armeijan jälkeenkin vuosikausia eli minua rupesi nukuttamaan aina samassa kohdassa, kun kuuntelin tuota LP:tä.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.




Syystä tai toisesta, inttiaikaan kuuntelin tätä kappaletta lähes jatkuvasti. Vaikkei olekaan armeija-aiheinen kappale kyseessä, niin perusviesti kaikui pääkopassani. Isoisäni (levätköön rauhassa) myöskin toimi tehokkaana motivaattorina- harjoitukset kun eivät oikein vastaa tositilannetta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Blue Öyster Cultin Fire of Unknown Origin soi nyt. Muita tällä viikolla pyörineitä:

Paul Stanley - s/t
The Stone Roses - s/t
Tricky - Pre-Millennium Tension
EBPSATRFM - Family Favourites
Fraternity - Flaming Galah
Jess and the Ancient Ones - Vertigo
Spiritualized - Amazing Grace
The Sisters of Mercy - Floodland
Massive Attack - 100th Window
ZZ Top - Rhythmeen
Tuomari Nurmio - Paratiisin puutarha
Led Zeppelin - lll
The Beatles - Abbey Road
Suede - Sci-fi Lullabies
Molly Hatchet - Take No Prisoners
Jolly Jumpers - Mobile Babylon
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao




Jotenkin vahingossa lähti tällaiseen hulluteemaan kallistumaan. Eli Rokya tietenkin alkuun. Pitää siirtyä kohta Syd Barrettiin ja Jouni Mömmöönkin ehkä. Arthur Leetä voisi laittaa ja Sly Stonea. Simo Silmua ei viitsi, se on liian hullu jopa minulle.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo




Kuulin tämän harvinaisuuden livenä. Tämä menee Maidenin top vitoseen.

Tuo Murrayn ja Smithin tuplasoolo on ehkä parasta kitarasooloilua Maidenilla. Murray maalailee ja vie biisin ties minne, kunnes Smith vastaa siihen aika perinteisellä rokkisoololla. Juuri se vastakohta on hienointa. Kylmät väreet tulee selkäpiihin, kun Smith revittää ja Maiden rokkaa yllättävän perinteisesti.

Adrian Smith, I salute you. Jostain syystä Adrian soittaa aina ne minun sydämeeni menevät soolot Maidenissa. Adrian oli minulle se suosikki jo pikkupoikana. Joku tuossa coolissa ja tyylikkäässä kitaristissa vetosi. Ehkä maailman coolein hevikitaristi.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Juhannuksen perinteeksi on tullut kajauttaa jossain välissä Lappareiden Vihtaasi on kustu. Mutta vielä ei ole tullut aika.

Osui sattumalta tällainen korvaan. Lähde Lappeenrantaan!, lauloi sukulaismies lapsuudessani.

Mutta miksi näissä niin usein seikkaillaan Odessassa, Volgalla tai pustan aroilla? Kotomaassa on ollut kireämpää, mutta reissuillansa jäykkää eri tavalla?



 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tämän vuoden Rockfest oli hemmetin hieno tapahtuma. Varmaan paras Rockfest ikinä. Löytyi uusiakin suosikkibändejä. Pantera tietysti, mutta myös Rancid.





Nyt ymmärrän, miksi joku Damn Seagulls mainitsee nämä vaikutteekseen. Vitun hyvää leppoisaa punkkia. Ja kyllä, maailmassa voi olla leppoisaa punkkia. Rancidissa on koko ajan sellainen hyvän tuulen meininki. Siitä tykkään.

Rancid on loistava!
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Tällaiseen hiukan epävakaiseen juhannussäähän sopii taustalle JJ Cale kuin lihaisa kärkkäri suomalaismiehen juhannuspöytään. Cale oli hyvin tunnistettava artisti oikeastaan hyvällä tavalla yksipuolisesti. Kuiskaileva laulutyyli ja sellainen sopivan usvainen ote on se juttu Calen diskografiassa. Yhteistyö Claptonin kanssa poiki myös mainiota musiikkia, joka on tosin siistitympää kuin Calen oma tuotanto. Cale oli varsinainen persoona kaikessa vaatimattomuudessaan. Hän lauloi elämästä ja antoi kitaran soida, kuten aito bluesmies tekee.

Bluesiin ei oikein sovi muu kuin jalat maassa - identiteetti ja tämän Cale oli hyvin sisäistänyt. YLE:kin on esittänyt Calesta mainion dokumentin ja harvinaisenkin, sillä Calea oli työlästä saada mihinkään haastatteluun.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo




Pambikallio oli tänään Lonnassa aivan ihana ja loistava! Oli itse asiassa hyvä, että tutustuin bändiin kunnolla ensin livenä, koska se oli livenä mainio. Nyt sitten levyjen kimppuun. Käsitin, että uusi on tulossa varsin pian.

Ja muistelen, että @Individual joskus taannoin vinkkasi Pambikalliosta. Silloin meni ohi, mutta nyt muistin. Ihan oikeassa olit.

Yksi upeimpia asioita elämässä on se, kun jotenkin vain tunnet toisen musiikkimaun ja osaat vinkata hyviä uusia bändejä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös