Kuuntelussa juuri nyt

• 1 998 680
  • 22 775

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Menen pian nukkumaan, mutta haluan esittää Teille kysymyksen ennen sitä: kuka on Roy Orbison? Nimestään tuli mieleen Stigin samanniminen kappale, jossa hahmo "ajaa koko yön niin kuin Roy Orbison". Kiinnostaisi tietää tuon kappaleen tausta.

Viimeinen vastaa siihen, mihin tuo viittaa, vaikka Cyndi Lauper ehti levyttämään biisin ensin. Yksi kaikkien aikojen parhaista äänistä joka ei perinteisestä hittibiisikaavasta piitannut.

E: tai tarkkaan ottaen Orbisonin versio levytettiin ensin, mutta se jostain syystä julkaistiin vasta postuumilla King of Hearts-albumilla. Lauperin versio oli ensimmäinen julkaistu (1989), vaikka biisi alunperin kirjoitettiin Roylle.

Viimeksi muokattu:

MegaForce

Jäsen
Menen pian nukkumaan, mutta haluan esittää Teille kysymyksen ennen sitä: kuka on Roy Orbison? Nimestään tuli mieleen Stigin samanniminen kappale, jossa hahmo "ajaa koko yön niin kuin Roy Orbison". Kiinnostaisi tietää tuon kappaleen tausta.
@Moto tiivisti hyvin kuka on/oli Roy Orbison. Pretty Woman & You Got It lienevät tunnetuimpia kappaleita. Kerrotaan että mm. Elvis Presley värjäsi hiuksensa mustaksi jotta muistuttaisi Roy Orbisonia. Ja Stigin "Roy Orbison" tosiaan tulee tuosta "I drove all night" -biisistä.

Ääni, jolla voisi sulattaa vaikka voin.

Itse vaikeina hetkinä olen saanut voimaa tästä biisitä:

Hyvää yötä.

Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Roy oli vähän sellainen Amerikan Badding. Mistä tuli mieleen. Aina kun menen kolmessa promillessa japanilaislähtöiseen itsensähäpäisylaitteeseen nimeltä karaoke, valintani on joko AC/DC:n Let There Be Rock, Stonesin Gimme Shelter tai tämä.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
E: tai tarkkaan ottaen Orbisonin versio levytettiin ensin, mutta se jostain syystä julkaistiin vasta postuumilla King of Hearts-albumilla. Lauperin versio oli ensimmäinen julkaistu (1989), vaikka biisi alunperin kirjoitettiin Roylle.
Royn kuolemahan siinä sekoitti pakkaa ja aiheutti sen, että hänen versiota ei julkaistu alkuperäisen suunnitelman mukaan. Voi olla kyse ihan sopimusteknisistä asioista tms, kun kuolema voi aiheuttaa erinäisiä epäselvyyksiä monien asioiden kannalta.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Royn kuolemahan siinä sekoitti pakkaa ja aiheutti sen, että hänen versiota ei julkaistu alkuperäisen suunnitelman mukaan. Voi olla kyse ihan sopimusteknisistä asioista tms, kun kuolema voi aiheuttaa erinäisiä epäselvyyksiä monien asioiden kannalta.
Voi olla. Biisi kuitenkin levytettiin samoihin aikoihin, ellei ennen, kuin Mystery Girl-albumi. Tiedä sitten oliko sitä alunperinkään suunniteltu Mystery Girlille päätyväksi.

npc

Jäsen

The Traveling Wilburys. Monta vanhaa miestä vielä kerran kokoontuivat yhteen ja tekivät musiikkia. Lopputulos ei ollut yhtään hullumpi.

Kevyet mullat, Roy Orbison, George Harrison & Tom Petty.

En ollut tällaisesta projektista tietoinenkaan (no ei se ihme). Aivan mahtava. Ei pääse Kaartamo Kettunen Kuustonen lähellekään tätä muttei pidäkään. Heidän juttu on se heidän juttu.

Ei että kun sormet syyhyy asetella jotain seuraavia legendoja riviin laulamaan.

E: Kuulostan taas sarkastiselta, mutta erikseen sanon ettei nyt ole siitä kyse, arvostan noita heppuja tuossa videolla paljon.

npc

Jäsen
Pink Floyd: Olen niin vanhanaikainen että kuuntelisin mielelläni nämä Watersin viisut ihan hänen itsensä esittäminä eikä jonkun kitaristin (tuli tuossa päivä pari sitten vaan kato kyllästyttyä johonkin comfortable-keissiin). Gilmour on kans hyvä, mutta joo.

Terveisin piipperson aamunkoitteesta.

npc

Jäsen
Ei ole nyt oikein hyviä kuuntelussa nyt -kappaleita ihmisillä. Olisi niin kiva kuunnella mitä te kuuntelette. Vai haluatteko, että minä rupeen spämmää paulmäkcartneytä tänne? Kyllä se mulle sopisi. Tosin olen ne jo spämmännyt, että en sorru toistoon. Meen ihan itse y-tubeen kuuntelee Ramm-albumia. Hah!

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ei ole nyt oikein hyviä kuuntelussa nyt -kappaleita ihmisillä. Olisi niin kiva kuunnella mitä te kuuntelette. Vai haluatteko, että minä rupeen spämmää paulmäkcartneytä tänne? Kyllä se mulle sopisi. Tosin olen ne jo spämmännyt, että en sorru toistoon. Meen ihan itse y-tubeen kuuntelee Ramm-albumia. Hah!
@redpecka hei, jokainen aamu on hyvä aloittaa Primuksella.

(1)
  • Tykkää

npc

Jäsen
En ollut tällaisesta kuullutkaan. Nimi toi mieleen sen yhden hollantilaisen progebändin jonka nimeä en nyt saa päähäni. Noilla on kivaa jetrotultyyppistä päähinettä yllä. Kuulosta musisointi omaan päähäni oikein mukavalta.

Kiva että joku jaksoi jakaa jotain biisejä kun niin jöörnasin.

P.S. Vai huijataanko minua jotenkin tässä silti kun tässä on niin paljon hollantilaisvaikutteita..?

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En ollut tällaisesta kuullutkaan. Nimi toi mieleen sen yhden hollantilaisen progebändin jonka nimeä en nyt saa päähäni. Noilla on kivaa jetrotultyyppistä päähinettä yllä. Kuulosta musisointi omaan päähäni oikein mukavalta.

Kiva että joku jaksoi jakaa jotain biisejä kun niin jöörnasin.

P.S. Vai huijataanko minua jotenkin tässä silti kun tässä on niin paljon hollantilaisvaikutteita..?
Kuuntele vaikka koko levyllinen jos ei kukaan mitään muuta sinulle jaa. Todellinen klassikko. Itse en nyt kuuntele mitään kun tuo toukka on vähän flunssainen ja piti päästä isin kainaloon toipumaan.

(1)
  • Tykkää

npc

Jäsen
Kuuntele vaikka koko levyllinen jos ei kukaan mitään muuta sinulle jaa. Todellinen klassikko. Itse en nyt kuuntele mitään kun tuo toukka on vähän flunssainen ja piti päästä isin kainaloon toipumaan.

Kuulostaa mahtavalta, sekä levy että toukka. Vanhana hyönteistutkijana sanon että nuo toukatkin ovat ihan mielenkiintoisia. Munasta kuoriutuneet ja kohta rakentavat teinikotilon ja sitten jonain keväänä lentävät pois.

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Vanhana hyönteistutkijana sanon että nuo toukatkin ovat ihan mielenkiintoisia. Munasta kuoriutuneet ja kohta rakentavat teinikotilon ja sitten jonain keväänä lentävät pois.
Tässä ollaan kyllä jännän äärellä. "Munasta olet tullut, miksi mahdat olla tuleva?"

npc

Jäsen
Kuuntele vaikka koko levyllinen jos ei kukaan mitään muuta sinulle jaa. Todellinen klassikko.
Juu, kävin yrittämässä nukkua, mutta nyt on viinilasi ja priimus kuulokkeissa...

... paitsi alkaa ahistaa tää agressiivinen jumputus. Nyt tarttis jotain muuta. Miten ois jotain alankomaalaistaista herkkää rokkia? Laitettaisko levylle vaikka Robbie van Leeuwenin musaa? Hänellä on kumminkin Usan number1-hittejä 2 kappaletta. Tosin samalla biisillä, mut silti.

npc

Jäsen
Anteeks vaan, mutta mun korvaan tuo chorus kuulostaa aina että:

She's got it, yeah baby she's got it.
Well, I'm your penis [piinas], I'm your fire at your desire.
Well, I'm your penis [piinas] I'm your fire...

Ei pidä laulajattarella itselläkään pokka.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy