Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 900 632
  • 21 720

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Nirvanan With The Lights Out – Box Set. Löytyisi tämä jostain CD-varaston keskeisyydestäkin, mutta kuuntelen Spotifystä. Ai niin, ei mulla oo CD-konetta.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Lonesome guitar, take me home.

I will never be alone.




Perhana tässä on tiukkaakin tiukempi rykmentti. Vai oli? Liekö Bruce vielä bändin pitää pystyssä? Doc Holliday teki mainetekoja muutamalla hyvinkin verevällä ja ryhdikkäällä bensankatkuisella levyllä, mutta tuntuu että aina ovat sitä etelän kolmatta aaltoa olleet. Suomeen nyt enää näitä ole mahdollisuuksia saada vaikkei koronapaskat olisikaan liikkeellä, joten pidättäydytään vanhoissa levyissä. Tämän kunniaksi The Outlaws soimaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Perhana tässä on tiukkaakin tiukempi rykmentti. Vai oli? Liekö Bruce vielä bändin pitää pystyssä? Doc Holliday teki mainetekoja muutamalla hyvinkin verevällä ja ryhdikkäällä bensankatkuisella levyllä, mutta tuntuu että aina ovat sitä etelän kolmatta aaltoa olleet. Suomeen nyt enää näitä ole mahdollisuuksia saada vaikkei koronapaskat olisikaan liikkeellä, joten pidättäydytään vanhoissa levyissä. Tämän kunniaksi The Outlaws soimaan.
Liekö Bruce enää elossakaan, en jaksa kuuklettaa. Kuitenkin kerran on keikalla Doc Holliday nähty, Nummirockissa -90. Siellä oli jotain nuorisomusaa kuten Faith No More ja vanhoja tylsiä pieruja malliin Status Quo, mutta mulle festarin tärkeimmät bändit oli Doc Holliday ja Omar & The Howlers. Niitä sinne mentiin katsomaan. Ja sattumalta klubin puolelta bongasin Mana Manan, johon rakastuin ehdoitta. Klubilla soitti myös joku helsinkiläinen räminäbändi, joka kuulosti minusta siltä kuin Hanoi Rocks ja Cramps olisi saaneet äpärälapsen jolla on happivaje. Ystäväni Mikko rakastui bändiin, osti pari vinyylisinkkuakin. Minun tuomioni oli että ei jatkoon, ei näistä ikinä mitään tule. Laulaja ulvoo kuin sonni ja rumpali ei pysy rytmissä yhtään. Ne oli tosi huonoja. Se oli sellainen aloitteleva combo kuin 69 Eyes.

Tämä muisto vaatii Omaria.



 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Molli Tapparan synteettisempää laitaa astelen. Komia biisi, vieraileva foni saa selkäpiihin hyyn. Samaten Hlubek-vainaan uljaat kitaramelodiat. Läski sai luutun laulamaan auvoisasti. Tämä kun soi, puuttuu alta vain avoauto, highway ja pimu.



 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Incesticide on upea levy. Melkein yhtä kuin In Utero. Seuraavaksi Bleach, muistaakseni sekin on toimiva.

Miten pimeitä nämä loput biisit on Aero Zeppelinit sun muut. Ei tolla kaverilla kyllä kaikki ollut normaalisti.

Hankala on suhteeni Nirvanana, ymmärrettävästi.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Molli Tapparan synteettisempää laitaa astelen. Komia biisi, vieraileva foni saa selkäpiihin hyyn. Samaten Hlubek-vainaan uljaat kitaramelodiat. Läski sai luutun laulamaan auvoisasti. Tämä kun soi, puuttuu alta vain avoauto, highway ja pimu.




Olen aina kavahtanut vanhan polven rokkikoneiden 80-luvun haksahdyslevyjä syntikkadiskon puolelle joka oli tuolloin enemmän sääntö kuin poikkeus ja kyllähän ajatuksena kirveellä kasvonsa muotoilleet etelän kannot vetämässä syntetisaattori - jumpsutusta saa karvat pystyyn, MUTTA kyllä tälläkin Mollin levyllä on omat hetkensä ja se tempaa mukaansa, siitä tunnistaa hyvän levyn.

Täällä laitetaan puuta uuniin Lemmy - vainaan tribuutilla. Jos kenenkään roots hard rock - hammasta kolottaa, niin tässä Lemmyn entisen aseveljen oman kyläpumpun esittämä Hawkwind - ikivihreä Silver Machine. Kunnon psykedeeli - junttaus, joka nyt saa pelkistetympää käsittelyä!


 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tässä biisissä on hands down yhdet henkilökohtaisista suosikkilyriikoista mitä modernin ajan post-hardcore musiikkiin tulee, etenkin koko tämä "alkupuhe".

We are all homeless in one way or another
Whether we've lost ourselves to lust Inflamed passions for things desired; forgotten the other
Wandering aimlessly, in love with something that will only collect dust
Or perhaps we've been led into the wilderness by some radiant lover, just to be left out in the cold
A distant memory, and the warmth of home. What are we then to do?
'Cause in the heat of bliss, we swore we would never love another. There was truth and dignity in that oath
Can there be any hope for their retention, in its breaking? That even while being disavowed, we recognize humanity
We have all made mistakes, And G-d, I've made mistakes
But my mistakes haven't made me




 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Lynyrd Skynyrd.

Onhan tämä nyt vittu kova. Muutaman kerran nähty, mutta olen ihan noviisi. Keikoilla olen käynyt sellaisen kaverin kanssa, joka on nähnyt Skynyrdin lähemmäs kaksikymmentä kertaa. Elää ja hengittää Skynyrdiä. Tämä on hänelle.











Mulla on kaksi jumalaa, Bon Scott ja Ronnie Van Zant. Kumpaakaan en ehtinyt lavalla nähdä, mutta uus-Skynyrdin onneksi kuitenkin. Kuopiossa, muistaakseni 2009. Hyvä veto. Lämppärinä oli vielä Molly Hatchet, jonka kitaristin Dave Hlubekin bongasin hotellin baarista myöhemmin yöllä. Lähestyin miestä kohteliaasti, ajattelin nimmarin pyytää ja ehkä yhteiskuvan, mutta Dave olikin puheliaalla tuulella. Juteltiin ehkä puoli tuntia ja otettiin useampi rommikola siinä. Ukko kertoili nuoruudestaan Jacksonvillessa, Gary Rossingtonin kanssa vedetyistä ensikänneistä, musiikin nykytilasta, Jimmy Farrarin vittumaisesta luonteesta... Vaimoni kuunteli vieressä että mitä nuo äijät jaksaa. Vasta huoneessa kerroin, että tuo oli ukko jonka näit äsken lavalla kitaraa soittamassa. Se luuli koko ajan että tyypillisenä turomagneettina olin vaan bongannut jonkun englantia puhuvan pultsarin ryyppyseuraksi.

Tämän kunniaksi. Dave Hlubek, lead guitar.



 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mulla on kaksi jumalaa, Bon Scott ja Ronnie Van Zant. Kumpaakaan en ehtinyt lavalla nähdä, mutta uus-Skynyrdin onneksi kuitenkin. Kuopiossa, muistaakseni 2009. Hyvä veto. Lämppärinä oli vielä Molly Hatchet, jonka kitaristin Dave Hlubekin bongasin hotellin baarista myöhemmin yöllä. Lähestyin miestä kohteliaasti, ajattelin nimmarin pyytää ja ehkä yhteiskuvan, mutta Dave olikin puheliaalla tuulella. Juteltiin ehkä puoli tuntia ja otettiin useampi rommikola siinä. Ukko kertoili nuoruudestaan Jacksonvillessa, Gary Rossingtonin kanssa vedetyistä ensikänneistä, musiikin nykytilasta, Jimmy Farrarin vittumaisesta luonteesta... Vaimoni kuunteli vieressä että mitä nuo äijät jaksaa. Vasta huoneessa kerroin, että tuo oli ukko jonka näit äsken lavalla kitaraa soittamassa. Se luuli koko ajan että tyypillisenä turomagneettina olin vaan bongannut jonkun englantia puhuvan pultsarin ryyppyseuraksi.

Tämän kunniaksi. Dave Hlubek, lead guitar.




Minä olin tuolla Kuopiossa myös. Just tämän Skynyrd-diehard-kaverini-kanssa. Jatkan myöhemmin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao




Ai että, onhan tämä helvetin kova edelleen, kuten on koko Miami Vicen soundtrack. Muuten, Jan Hammerilta tuli tänään uutta musiikkia ulos (Sketches in Jazz)! Aivan loistavaa viskinmaistelumusiikkia.

Aina olen ihmetellyt niitä Miami Vicessa nähtyjä huumepomoja. Niillä on jo vitusti rahaa ja kaikkea, palatsit ja limusiinit. Silti pitää tehdä se viimeinen keikka vielä, vaikka Crockett ja Tubbs on jo kintereillä. Diili on sovittu johonkin laiturin päähän, ja yöllä. Helikopteri laskeutuu. Pomo tulee paikalle, kopteri odottaa. Crockett ampuu pomon, salkku putoaa ja aukeaa. Kopterin lavat nostattavat pyörteen, joka imaisee salkusta setelit ja kokaiinit. Ne leviävät Miamin yötaivaalle. Taustalla soi



 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on kaksi jumalaa, Bon Scott ja Ronnie Van Zant. Kumpaakaan en ehtinyt lavalla nähdä, mutta uus-Skynyrdin onneksi kuitenkin. Kuopiossa, muistaakseni 2009. Hyvä veto. Lämppärinä oli vielä Molly Hatchet, jonka kitaristin Dave Hlubekin bongasin hotellin baarista myöhemmin yöllä. Lähestyin miestä kohteliaasti, ajattelin nimmarin pyytää ja ehkä yhteiskuvan, mutta Dave olikin puheliaalla tuulella. Juteltiin ehkä puoli tuntia ja otettiin useampi rommikola siinä. Ukko kertoili nuoruudestaan Jacksonvillessa, Gary Rossingtonin kanssa vedetyistä ensikänneistä, musiikin nykytilasta, Jimmy Farrarin vittumaisesta luonteesta... Vaimoni kuunteli vieressä että mitä nuo äijät jaksaa. Vasta huoneessa kerroin, että tuo oli ukko jonka näit äsken lavalla kitaraa soittamassa. Se luuli koko ajan että tyypillisenä turomagneettina olin vaan bongannut jonkun englantia puhuvan pultsarin ryyppyseuraksi.

Tämän kunniaksi. Dave Hlubek, lead guitar.




Hei mä voin olla sun englantia puhuva pultsari. Sujuu tuo kieli aika täydellisesti ja kännissäkin olen aika usein.

Nyt kuitenkin luukutetaan Stone Temple Pilotsia. Tämä oli kyllä kova aikoinaan.



 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Aina olen ihmetellyt niitä Miami Vicessa nähtyjä huumepomoja. Niillä on jo vitusti rahaa ja kaikkea, palatsit ja limusiinit. Silti pitää tehdä se viimeinen keikka vielä, vaikka Crockett ja Tubbs on jo kintereillä. Diili on sovittu johonkin laiturin päähän, ja yöllä. Helikopteri laskeutuu. Pomo tulee paikalle, kopteri odottaa. Crockett ampuu pomon, salkku putoaa ja aukeaa. Kopterin lavat nostattavat pyörteen, joka imaisee salkusta setelit ja kokaiinit. Ne leviävät Miamin yötaivaalle. Taustalla soi



Tämäkin tosin saattoi soida. En muista ihan selkeästi, siitä on 35 vuotta.



 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös