Edellisellä sivulla oli melko pitkä väittely Metallican tuotannosta ja ennen kaikki siitä, oliko Load käypä albumi vaiko roskaa. Mä en itse ole Metallica-fani ja oma metallifanitus painottuu muutenkin enemmän oman sukupolveni aikana vaikuttaneisiin yhtyeisiin, en siis ota tähän yksittäiseen caseen mitään kantaa.
Totean vain yleisellä tasolla omin sanoin sen mitä
@Evil kin jo totesi, eli mun mielestä genreillä ei ole mitään väliä, ei ainakaan omassa musiikinkuuntelussa. Jos mä huomaan jonkun biisin ja se kuulostaa hyvältä, en mä mieti että kestääkö mun imago sitä että kuuntelen tanssituttavaa R&B metallia. Musiikki on musiikkia, siitä joko pitää tai ei pidä eikä kellään oikeastaan edes ole oikeutta loukkaantua sellaisesta asiasta kuin musamaku.
Joku yksittäinen bändi saattaa käydä kymmenkunta eri genreä läpi mittavalla musiikkitaipaleellaan. Sitä kutsutaan uusien tyylisuuntausten hakemiseksi, eksperimentaatioksi. Sitten kun taas jonkun yhtyeen musiikista tulee liian ennalta-arvattavaa ja jokainen levy toistaa samaa kaavaa, niin kuuntelijan näkökulmasta siitä katoaa kaikki se jännitys ja freesiys. Miksi odottaa noilta enää uutta levyä kun tää sama soundi on kuultu jo edellisellä neljällä albumilla?
Mä arvostan korkealle sellaisia bändejä joilla on munaa kokeilla uusia äärirajoja silläkin uhalla että omat tienestit pienenee kun uusi levy ei myykään enää platinaa. Siinä ottaa artistina tietoisen riskin mutta kolikon kääntöpuolena sillä riskinotolla saattaa tavoittaa täysin uusia faneja ja nousta tietoisuuteen paikoissa, joissa sua ei ennen edes noteerattu. Ainahan se ei onnistu, mutta riskejä on osattava ottaa, mikäli musabisneksessä haluaa edes yrittää pärjätä.