Mainos

Kuunteletko Auran Aaltojen otteluselostuksia?

• 218 394
  • 863
Suosikkijoukkue
TPS
Joudun asustelemaan tämänhetkisessä pääkaupungissa. Mulla on koiria. Olen ollut jo vuosia Silvennoisen selostusten vakiokuuntelija, todella monta kilometriä olen kävellyt pitkin Hesulin polkuja koirien ja Silvennoisen selostusten kanssa.

Olen tykännyt kuunnella todella paljon. Erinomainen radioääni, iso mustavalkoinen sydän, osaava tunnelmanluoja. Monista hetkistä isoin oli se, kun TPS pääsi Raipen aikana finaaliin. Silloinkin oltiin Silvennoisen ja koirien kanssa kävelyllä.

Iso hatunnosto upeasta työstä. Iso kiitos kilometreistä.

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Turkka Talosta itsekin ensimmäisenä radioäänenä joskus kuulin ja pidin kyllä suuresti.

Markkuun olen tutustunut parikymppisenä, oli hupaisia hetkiä illanistujaisissa hänen kanssa. Pöytälätkä-turnauksiakin tainnut kavereiden kanssa järjestää. Moroteltu sitten hallin käytävillä, josko olemme bonganneet. Pakkohan häntä siis ymmärtääkin, kun on elämässä havahtunut muuhunkin. Mutta josko tässä ehdin bongata taas, kiitän kyllä hyvistä selostuksista!

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mulle tuo mustavalkoinen ääni on aina ollut J-P Jalo. Elin noihin aikoihin kiihkeimpiä kannattajavuosia ja vierasmatsitkin tuli kuunneltua lähes aina ja tietty se eka mestaruus pitkään aikaan aika monien pettymysten jälkeen oli jotain unohtumatonta. Toki silloin saatiin nauttia lähes vuosittain menestyksestä, joten sekin saattaa glorifioida Jalon tekemsiä. Ja unohtamatta tietenkään San Siron ihmettä..
Olin oikeasti tuolloin todella vihainen, kun J-P sitten lähti ison rahan perässä vihoviimeiseen paikkaan, eli Jokereiden selostajaks. Vittu, että vitutti..
Tää Silvennoinen on jääny mulle aika tuntemattomaks, kun aika vähän matseja enää radiosta kuuntelen ja silloinkin Yleltä. Varmaan kuitenkin asiansa osaava kundi, kun täällä ollaan pahoillaan herran lopettamispäätöksestä.
Se, mikä ilahduttaa, että muutama seuraaja ikävöi Talosen Tuken perään. Tuke oli aivan loistava äijä, vaiks ei jääkiekosta hirveesti ymmärtänytkään. Selostajana hoisi hommansa vähintään kohtalaisesti. Vaihtaessani joskus Palloseuran a-junnut Kiekko-67:aan valmentajana oli Tuke ja treenit oli mitä oli.. Tuke oli todellinen monialaosaaja ja loistava persoona. Harmi, ett hänenkin elontiensä loppu aivan liian lyhyeen.

Suosikkijoukkue
TPS, Winnipeg Jets
Miten mahtaa selostuksien tosiaan käydä? Koitin löytää tietoa mutta ei onnistunut mutta vuosi kerrallaan sopimukset menneet kai. Eli katkolla olisi nyt sitten taas ja kun ovat tuollaisella kummallisella kanavalla minkä taajuuden joudun itse joka kerta ainakin etsimään googlesta niin pahalta kuulostaa jatkon kannalta. Sääli se on että ilmeisesti ei ole mitään tarpeeksi isoa kanavaa mille nuo sopisivat koska ovat kuitenkin tosiaan kuten täällä kirjoitettu tuottaneet aika paljon tuota "ylimääräistä" sisältöä pelkän selostuksen ympärille eli materiaalia kulutettavaksi olisi paljon jos sen saisi yleisön saavutettavaksi. Ilves taitaa olla tässä vanhan ajan tuotteessa "edelläkävijä" koska eikö heillä ole koko radiotuote seuran omassa hallussa ja palvelussa? Ei ole millään muulla seuralla sellaista kai? Eikä Tepsin investointien varaan kannata tässä varmaan luottaa kun vaikeuksia on ollut saada lehdistötilaisuudet ja podcast tehtyä kunnialla.

Kuulun itse osaksi ongelmaa eli Urhotv:sta asti pelit on tullut katsottua yleensä television kautta. Välillä tien päällä sitten Silvennoisen selostamana tai jos en taajuutta / kanavaa löydä niin YLEltä. Sielläkin pelit nykyään vain netissä? Eli radioselostukset harmillisesti ovat katoamassa. Kulta-aikahan oli ennen vuosituhannen vaihtumista kun radio oli voimissaan ja Tepsi huipulla. Järvenpään ajasta ei jäänyt itselle mitään muistoja vaikka satunnaisesti tuli silloin kuunneltua ja Silvennoinen tosiaan ei ole oikein päässyt tekemään kunnollista playoffsien hurmaa ja jos on niin tyhjät katsomot tai muuta. Pitkään on kuitenkin tehtävää hoitanut eli ymmärrän väsymisen jos palkkakaan ei tosiaan ole kiitollinen.

Kuka sitten tilalle jos selostukset jatkuvat? Sitä en osaa oikein sanoa kun en Turkulaisia selostajia tunne tai selostajien taustoja muutenkaan. Laitinen selostamassa kuulostaa kaukaa haetulta sen mitä hänen raportointiaan olen kuullut. Ei taida siihen soveltua kuitenkaan. Juhavaltteri Salminen oli täällä mainittu ja hän taitaa olla Turusta mutta eikö hän ole jossain muualla töissä? Asuuko Turussa edes mikä varmasti helpottaisi tuossa hommassa.

Lopuksi sanottava että surullista se olisi kyllä jos Tepsin paikallisradion pitkä historia tähän päättyisi. Aikamme merkki kai mutta eikö melkein kaikilla joukkueilla kuitenkin ole edelleen noita selostuksia peleistä

JohnVeiNe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TURKU - ÅBO
Laitinen selostamassa kuulostaa kaukaa haetulta sen mitä hänen raportointiaan olen kuullut. Ei taida siihen soveltua kuitenkaan.
Joo, ei kiitos. Uskallan väittää, että Laitisen mukanaolo syöny ison siivun kuuntelijoista, itseni mukaanlukien. Selostukset kuuntelin, mut mainoskatkojen ajaksi pakko laittaa eri kanava. Sama neljännen erän kohdalla.

Suosikkijoukkue
HC TPS
Joo, ei kiitos. Uskallan väittää, että Laitisen mukanaolo syöny ison siivun kuuntelijoista, itseni mukaanlukien. Selostukset kuuntelin, mut mainoskatkojen ajaksi pakko laittaa eri kanava. Sama neljännen erän kohdalla.
Eikai kukaan nyt oikeasti jättäisi peliä kuuntelematta tämän takia jos muitakaan vaihtoehtoja seurata peliä ei ole?

E:
En nyt laskisi ainakaan kanavahyppelyä mainoskatkojen aikana siihen että söisi kuuntelijoita. Vielä vähemmän että söisi ison siivun kuuntelijoista.

Viimeksi muokattu:

JohnVeiNe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TURKU - ÅBO
Eikai kukaan nyt oikeasti jättäisi peliä kuuntelematta tämän takia jos muitakaan vaihtoehtoja seurata peliä ei ole?

E:
En nyt laskisi ainakaan kanavahyppelyä mainoskatkojen aikana siihen että söisi kuuntelijoita. Vielä vähemmän että söisi ison siivun kuuntelijoista.
Kyl mä käännän kanavan pois aina kun Laitinen tulee ääneen, enkä ole ainut, varma tieto.
Ja jos nyt laitinen näitä pelejä selostais niin en kuuntelis, eikä moni muukaan, tämäkin varma tieto.

Suosikkijoukkue
HC TPS
Kyl mä käännän kanavan pois aina kun Laitinen tulee ääneen, enkä ole ainut, varma tieto.
Ja jos nyt laitinen näitä pelejä selostais niin en kuuntelis, eikä moni muukaan, tämäkin varma tieto.
Tarkoitin vain että eikai voi sanoa Laitisen mukanaolo nykyisellään syövän kuuntelijoita jos hyppelee kanavien välillä välispiikeissä.

Selostukset olisikin sitten toki erikseen jos näin olisi.

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Salmisella jo sen verran nimeä, että ei kyllä lähde pitkin poikin Suomea ajelemaan Tepsin perässä, vaikka ainakin nuorempana oli kovakin fani. Olisi kyllä erinomainen valinta jos saatavilla.

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Salmisella jo sen verran nimeä, että ei kyllä lähde pitkin poikin Suomea ajelemaan Tepsin perässä, vaikka ainakin nuorempana oli kovakin fani. Olisi kyllä erinomainen valinta jos saatavilla.
Salminen on kuitenkin kovan tason ammattilainen, jonka voi saada rahalla, mutta ymmärsin, että radio selostukset ei ole niitä. Eiköhän joku lupaava nouseva kyky löydy.

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Salminen on kuitenkin kovan tason ammattilainen, jonka voi saada rahalla, mutta ymmärsin, että radio selostukset ei ole niitä. Eiköhän joku lupaava nouseva kyky löydy.
Kyllä se varmaan saatavilla olisi. Friikkuna kun tekee keikkaa käsittääkseni. Vanha Tepsin junnu vielä kaupan päälle. Mutta kantsii tosiaan muistaa, että jo vuosia sitten esim. Pekke Jalo jätti nämä keikat tekemättä liian pienten korvausten takia. Käyttäjä Salminen tuskin muodostaa poikkeusta.

Heitto The Jarkosta oli vitsinauruhuumoria. Toivottavasti kaikki ymmärtävät sen. Tepsissäkin. Ja millä tahansa radiokanavalla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy