Kuuluvatko tappelut jääkiekkoon?

  • 94 677
  • 723

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti psychodad
Kyllähän se juuri näin on, että mitkään Timo Pärssiset eivät otsikoissa komeile sillä että ovat kiskaisseet vastustajaa mailalla päähän täysillä. Kyllä ne on näitä McSorleyta, jotka jossain vaiheessa on myyty liigaan juuri "pelin puhtaana pitäjiksi".

Kyllähän näitä taitopelaajienkin pimenemisiä on tapahtunut useammankin kerran, jopa SM-liigasta löytyy esimerkkejä sellaisista.

Eräs Jokereiden ulkomaalaishyökkääjä (taitopelaaja sellainen) yritti tässä useampi vuosi sitten potkaista luistimella (teräosalla) vastustajaa rintaan/ ylävartaloon. Osuessaan potku olisi voinut olla hyvinkin vaarallinen.

Nimeltä mainitsematon taitopelaaja pimeni jokunen kausi sitten, seurauksena kipua ja särkyä kun mailaa (?) käytettiin johonkin muuhun kuin pelaamiseen.

Eikä tuo eräässä linkissä esiintynyt AHL-taustainen Perezhogkaan gooneihin kuulu.

vlad.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti vlad
Eräs Jokereiden ulkomaalaishyökkääjä (taitopelaaja sellainen) yritti tässä useampi vuosi sitten potkaista luistimella (teräosalla) vastustajaa rintaan/ ylävartaloon. Osuessaan potku olisi voinut olla hyvinkin vaarallinen.

Muistan toki, vastaanottaja kun oli oman suosikkini pelaaja. Mutta kun ajatellaan mikä määrä joukkueissa on ns. taitopelaajia ja toisaalta gooneja, voit vetää jotain johtopäätöksiä. Gooneja on ehkä 5% jos sitäkään, mutta näissä vakavimmissa tapauksissa he silti tuntuvat olevan aika tasoissa taitopelaajien kanssa. Eikä se Prezhogin mikään Gretzkykään ole..jos ei nyt Bob Probertkaan.

EDIT: ja se potkuhan osui, mutta onneksi rintapanssariin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti psychodad
Yleisellä tasolla pieni nahina kaukalossa ei tee pelistä yhtään sen parempaa.

Ei pieni nahina, nokkapokka tai hanskaus tee SM-liigan pelistä yhtään sen parempaa. Yhtä onnetonta neppailua lähes vailla taklauksia se on kuin ennenkin. Juuri siksi nahinoita, nokkapokkia tai hanskauksia kaivataan SM-liigaan. Saisi edes jotain katetta ylikalliista lipusta.
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Tähän...

kosh: Mitenkään ottamatta kantaa itse aiheeseen, niin piti takertua tuohon lainattuun. Vittu, mitä paskaa!

ja tähän...

axe: Tuo lainaus sai niin sanotusti kahvit purskahtamaan näppäimistölle, pelasti päiväni jne. Rehtiä ja vastustajaa kunnioittavaa, sitäpä juuri.

...sen verran, että: OSU JA UPPOS! Sori, tämä palsta ei tue hymiöiden eri variaatioita. Nooo, ei se mitään, näköjään sitä paremmin onnistuu kieli poskessa kirjoitettu puolikas provo.


Ja asiaan...

Noista törkeyksistä on nyt ihan turha keskustella sen vakavammin ennen kuin joku kaivaa esille vaikkapa kaikki NHL:ssä jaetut yli viiden ottelun (tai jotain vastaavaa) mittaiset pelikiellot, jotta päästään vertailemaan niitä törkeyksiä.

Ja myönnän auliisti sen, että osa pohjoisamerikkalaisista kovista pelaajista harrastaa törkeyksiä, mutta se on kuitenkin vain pieni osa. Oma suosikkini on Jim McKenzie. Sen perusteella kaikki, jotka ovat edes hiukan seuranneet kiekkoilun kovempaa puolta, ymmärtävät heti minkälaisista pelaajista minä pidän. Näihin eivät kuulu esim. axen listalta löytyvät Hunter, Domi tai May. Kaikkia "tappelijoita" ei ole näet veistetty samasta puusta.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti cobol
Ei pieni nahina, nokkapokka tai hanskaus tee SM-liigan pelistä yhtään sen parempaa. Yhtä onnetonta neppailua lähes vailla taklauksia se on kuin ennenkin. Juuri siksi nahinoita, nokkapokkia tai hanskauksia kaivataan SM-liigaan. Saisi edes jotain katetta ylikalliista lipusta.

Mutta jos sinun mielestäsi kate lipulle on sitä että kaksi miestä hakkaa toisiaan nyrkeillä, kerro nyt minulle miksi et käy katsomassa nyrkkeilyä? Karatekisoissakin lyödään toista päähän, käy katsomassa niitä. Saat katetta rahallesi. Liputkin on useimmiten halvempia.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti psychodad
kerro nyt minulle miksi et käy katsomassa nyrkkeilyä? Karatekisoissakin lyödään toista päähän, käy katsomassa niitä. Saat katetta rahallesi. Liputkin on useimmiten halvempia.

Anteeksi, että tunkeudun keskusteluunne, mutta kuuluuko raumalla nyrkkeily/karatekisoihin myös kolme-eräinen jääkiekko ottelu?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti psychodad
Muistan toki, vastaanottaja kun oli oman suosikkini pelaaja. Mutta kun ajatellaan mikä määrä joukkueissa on ns. taitopelaajia ja toisaalta gooneja, voit vetää jotain johtopäätöksiä. Gooneja on ehkä 5% jos sitäkään, mutta näissä vakavimmissa tapauksissa he silti tuntuvat olevan aika tasoissa taitopelaajien kanssa.

Toisaalta, moni taitopelaajan törkeä rikkomus sivutetaan huomattavasti pienemmällä kohulla kuin jos vastaavaan tekoon syyllistyisi joku fyysinen pelaaja goonista nyt puhumattakaan. Sanoisin ettei media aina kohtele tasa-arvoisesti Pärssistä ja Nielikäistä näiden syyllistyessä kaukalossa vakavampiin rikkeisiin, siinä missä Pärssinen saa nuhteet Nielikäinen tulee ristiinnaulituksi.

Sitä en kiellä etteivätkö monet fyysiset pelaajat gooneista nyt puhumattakaan syyllisty ikäviinkiin rikkeisiin mutta kuinka usein samankaltainen kohu syntyisi jos vastaavaan tekoon syyllistyy joku taitopelaajaksi luokiteltava kiekkoilija? Kuvittele mikä rumputuli Nielikäiseen kohdistuisi median taholta jos hän koettaisi potkaista luistimella vastapuolen pelaajaa rintaan.

Oman näkemykseni mukaan rangaistuksia jaettaessa todellisista törkeyksistä on rankaistava ankaramman mukaan olipa tekijä kuka tahansa. Oman näkemykseni mukaan nyrkkitappelu ei kuitenkaan kuulu niihin tekoihin joiden kohdalla rangaistusasteikkoa tulisi kiristää - ennemminkin löysentää hivenen.

vlad.
 
Viimeksi muokattu:

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Viestin lähetti psychodad
Mutta jos sinun mielestäsi kate lipulle on sitä että kaksi miestä hakkaa toisiaan nyrkeillä, kerro nyt minulle miksi et käy katsomassa nyrkkeilyä? Karatekisoissakin lyödään toista päähän, käy katsomassa niitä. Saat katetta rahallesi. Liputkin on useimmiten halvempia.

Miksi ihmiset valittaa, että nykypäivän jääkiekossa nähdään liian vähän maaleja ja että siinä koukitaan ja roikutaan liikaa? Menisivät katsomaan vaikka koripalloa, siinä tulee paljon maaleja, eikä koukita, eikä roikuta. Liputkin on useimmiten halvempia.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Näkkäri
Anteeksi, että tunkeudun keskusteluunne, mutta kuuluuko raumalla nyrkkeily/karatekisoihin myös kolme-eräinen jääkiekko ottelu?

Ei kuulu, mutta jos kirjoittajan mielestä nyrkkeily on katetta kalliille lipulle, miksei hän mene sitä katsomaan? Minä ainakin olen tähän mennessä ollut ihan tyytyväinen maksaessani sen 10 euroa tms. katsomaan pelejä, ja nähnyt lätkää. Jos siihen aletaan väkisin tunkemaan jotain nyrkkeilyviihdettä, en halua enää maksaa 10 euroa lipusta, 8 riittäisi. Jos joku taas haluaa käydä katsomassa nyrkkeilyä, ostakoot lipun nyrkkeilymatsiin. Varmasti halvempaa, ja varmasti saa juuri sitä mitä tilasi. Jääkiekkomatsiin lippuja ostaessa täytyy muistaa, että lajin tarkoitus on tehdä maaleja enemmän kuin vastustaja, ja että nyrkkeileminen on tässä lajissa rangaistava teko. En minä ainakaan ostaisi líppuja futismatsiin jos haluaisin nähdä jonkun potkivan toista päähän. Toki jalkapallossakin joskus niin vahingossa tapahtuu, mutta eiköhän oikeampi osoite olisi thaiboxing matsit jos oikeasti olisin päähänpotkimisesta kiinnostunut?
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Rautalangan vääntöä: jääkiekkotappeluita on hieman hankala nähdä muualla kuin jääkiekko-otteluissa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No niin. Onpa yllättävää. Tappeluiden vastustajien kommentit ovat suoraan Tappeluiden vastustajien oppikirjasta. Tappeluiden puolustajien kommentteja on vähemmän kuin normaalisti. Lienee turnausväsymystä. Oppikirjamaisia siitä huolimatta. Tarvittiinko tätä keskustelua Ihan Oikeasti?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Ossi
Tarvittiinko tätä keskustelua Ihan Oikeasti?

Sanoisin, että aiempien keskustelujen esiinkaivaminen olisi riittänyt aivan mainiosti.

Viimeaikoina tappeluista on väännetty kättä aivan riittämiin joten ei ihme, että turnausväsymystä on havaittavissa.

vlad.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ensinnäkin koko kysymys "kuuluvatko tappelut jääkiekkoon" on monitahoinen. Vertaisin sitä kysymyksiin "Kuuluuko väkivalta televisioon" tai "kuuluuko seksi televisioon". Kaikkiin näihin kysymyksiin voidan perustellusti vastata kyllä tai ei. Väkivalta televisiossa on varsinkin hyvä vertailukohde. Siitä on kiistattomasti haittoja joillekin (varsinkin epäterveille tai keskenkasvuisille) ihmisille (huonot mallit), mutta se toimii myös monille ihmisille hyvänä, turvallisena luonnollisen, ihmiselle evoluution aikana kehittyneen vietin eli agressiivisuuden, tyydyttämiskeinona. Seksi tv:ssä taas voi vastaavasti toimia sukupuolivietin tyydyttämiskeinona.

Koko urheilu on typerää ja lapsellista toimintaa, jonka senkin tarkoituksena on tyydyttää yhtä ihmiselle luonnollista viettiä, eli kilpailuviettiä. Ihmiset eli katsojat taas samaistuvat katsomiensa urheilulajien (tai tv-ohjelmien) ihmisiin ja heijastavat eli projisoivat näiden kokemat tunteet itseensä. He siis tavalllaan elävät itselleen läheiseksi tulkitsemiansa hahmojen kautta ja voivat heidän kauttaan tyydyttää myös omia viettejään esim kokemalla suurta hyvänolon tunnetta voittamisesta, vaikka he eivät ole pelanneetkaan mukana vaan istuneet vain katsomossa.

Osassa lajeissa kilpailuviettiin läheisesti liittyvä agressiivisuus on hyvin oleellisessa osassa, toisiin se ei kuulu taas ollenkaan. Tennikseen se ei esimerkiksi kuulu, mutta nyrkkeilyyn kuuluu. Jääkiekko on minun mielestäni ainutlaatuinen laji juuri sen suhteen, että se on pallopeli, johon aggressiivisuus on alusta alkaen kuulunut oleellisesti. Minun mielestäni nyrkkeily on tylsää katseltavaa, sillä minä en ymmärrä minkä takia ne ihmiset lyövät toisiaan. En minä jääkiekkopeliin mennessäni toivo, että siellä tulisi tappelu, mutta silloin tällöin pelissä tapahtuu jotain tunteita kuohuttavaa, jolloin tämä vietti nousee pintaan. Esim kun VIHOLLISjoukkueen Claude Lemieux joitain vuosia takaperin taklasi MINUN joukkueeni Kris Draperin pää edellä laitaan ja sai kunnolla turpaansa Darren McCarthyltä, niin oikeudenmukaisuuden, riemun ja voitontunne oli aivan valtava. Se veti jopa vertoja Stanley Cupin voittamisen tunteelle (katsomosta käsin). Ja silti C.Lemieux ei tilanteessa loukkaantunut, sai vain ainoastaan sikamaisesta taklauksestaan pelikieltoa, jolloin oikeus toteutui totaalisesti.

Minä nautin samaistuessani pelaajiin, jotka todella antavan kaikkensa kentällä eli ovat oikeita taistelijoita henkeen ja vereen(lempipelaaja Steve Yzerman). Jos lajiin ei kuuluisi mitään itsensä fyysisesti likoonlaittamista, riskiä satuttaa itsensä tai saada turpaansa, niin miksi ihmeessä pitäisin näitä pelaajia mitenkään erityisinä urheilijoina? Nämä em. asiat ovat ainakin minun mielestäni juuri sitä URHEUTTA, josta suomenkielen sana urheilu on johdettukin. Kyllähän Sirkuksessakin näkee huikea taitoa, mutta juuri tämä urheus on se asia, mikä minun mielestäni eroittaa jääkiekkoilijat esim, sulkapalloilijoista, jalkapalloilijoista tai shakinpelaajista ja jonka takia minä pidän heitä the Oikeina Urheiljoina.

Vietit voidaan toki tilapäisesti tukahduttaa, mutta vähäisen psykologian koulutukseni ja kokemukseni/uskomukseni mukaan tälläinen luonnollisen ominaisuuden jatkuvatorjuminen aiheuttaa pitkällä aikavälillä suurempia ongelmia. Jotkut purkavat agressiot hakkaamalla muijaansa, jotkut liikenteessä ja jotkut katsomalla väkivalta viihdettä tai pelaamalla mätkimispeliä tietokoneella tai vastaavaa. Jääkiekkokatsomo tai peli on minun mielestäni huomattavasti parempi vaihtoehto kuin kaksi ensimmäistä ja rinnastettava muihin. Jotkut tykkäävät jääkiekosta tämän takia ja minun mielestäni se voidaan heille suoda, varsinkin kun lähes vastaavia jäällä pelattia pallopelejä on tarjolla niille, jotka eivät tästä osasta lajia välitä.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti vlad
Sanoisin, että aiempien keskustelujen esiinkaivaminen olisi riittänyt aivan mainiosti.

Viimeaikoina tappeluista on väännetty kättä aivan riittämiin joten ei ihme, että turnausväsymystä on havaittavissa.

vlad.
Mielestäni kauden 04-05 lähestyessä tappelu-keskusteluja on Jatkoajassa virinnyt selvästi enemmän, kuin kolmen viime kauden kynnyksellä. Mistähän tämä suuntaus mahtaa kertoa? Onko SM-liiga nykyään jo niin hajutonta, mautonta ja väritöntä urheiluviihdettä, että vain kunnon uhoaminen ja tappeluilla herkuttelu saa enemmän palstatilaa kuin tylsä maalintekopeli. Kyllä tämänkin viestiketjun sisältö alkaa jauhamaan samaa ympyrää, joten minun puolestani tämä jupina saa loppu tähän.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Viestin lähetti psychodad
Niin tämähän kertoo enemmän ässäfaneista ja porilaisen jääkiekon ilonaiheista kuin jääkiekosta noin yleensä.

Ei kun, näinhän se asia onkin, pahoittelen tapahtunutta. Totuus tulee kettupäiden suusta.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Peter Gabriel
Pohjois-Amerikassa on eri kulttuuri kuin Euroopassa ja sikäläiseen mentalitettiin tappelemiset ehkä sopii. Eurooppalaiseen ei niinkään... Ollaan vaan sokeina apinoitu jotain NHL -meininkiä kun "isoissakin ympyröissä tehdään silleen niin meidänkin pitää"
Koko laji on apinoita Kanadasta, joten perustelu että sieltä apinoiminen olisi jotenkin väärin on sinällänsä suorastaan typerä.
Viestin lähetti psychodad
Eikö ihminen saa sitten kehittyä, tai keksiä keinoja joilla ongelmat ratkaistaan niin ettei toisten tarvitse kuolla tai loukkaantua taistelukyvyttömäksi?
kehittyä ja kehittyä. Ihmiset vielä alkukantaisesti harrastavat seksiä ja hankkivat sivistymättömästi viettejensä takia lapsia, vaikka siitä voitaiisin varmasti jollain lääkityksellä kehittyä ja päästä eroon.
Viestin lähetti psychodad
Kyllä te tiedätte, että jos joku toisen sattuu tappamaan tai halvaannuttamaan kaukalossa, siviilioikeuteen se menee.
En tiedä kuin pari kolme tapausta, jossa pelaaja on taklaustilanteessa halvaantunut, mutta yksikään niistä ei mennyt siviilioikeuteen (Suomessa näistä oli Otevrel). Jos nämä olisivat tapahtuneet muualla kuin tässä pienessä puulaatikossa, niin varmasti olisivat menneet siviilioikeuteen ja niistä olisi joku tuomittu vähintäänkin varomattomuudesta. Vai voitko kuvitella, että joku taklaisi toista sulkapallokentällä tai bussipysäkille niin että toinen vahingossa halvaantuisi ilman että siitä tulisi oikeusjuttua?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Rinnastat sujuvasti luomisen ja tuhoamisen. Hienoa analogiaa.

Otevrelin tapaukseen ei liittynyt kanssapelaajan sikailua vaan huonoa tuuria. Selkeät vahingoittamisyritykset (joiden lopputulos ei ole ollut tasoa Otevrel) ovat menneet siviilioikeuteen. Jos sinä nyrkillä hakkaat kaverin hengiltä kaukalossa, uskotko, ettei sitä puida siviilioikeudessa? Oletko tosissasi?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti psychodad
Rinnastat sujuvasti luomisen ja tuhoamisen. Hienoa analogiaa.

Periaatteessa perusviettien toteuttamisesta kyse kumpaisessakin tapauksessa joten eivät niin paljon eroa toisistaan kuin voisi kuvitella.

vlad.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Tuhoaminen on perusvietti? Minä kun kuvittelin että tuhoaminen olisi ainoastaan henkiinjäämistarkoituksissa perusviettejä. Eli tilanteissa jossa sinun on tuhottava henkesi pitimiksi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti psychodad
Tuhoaminen on perusvietti? Minä kun kuvittelin että tuhoaminen olisi ainoastaan henkiinjäämistarkoituksissa perusviettejä. Eli tilanteissa jossa sinun on tuhottava henkesi pitimiksi.

Sieltä ne taustoilta ne perimmäiset perusvietit kumpuavat, siinä missä se ennen kohdistui henkiinjäämiskamppailuun kohdentuu se nykyään suoranaisesti tai välillisesti johonkin muuhun, niinpä ne voivat sitten ilmetä vaikkapa kilpakentillä (oikeastaan ei olisi kilpakenttiä jollei olisi tarvetta). On tarve mikä on tyydytettävä, kukin meistä sitten tyydyttää tämän tarpeen omalla tavallaan.

Siitä voidaan tietty keskustella kuinka paljon näille tarpeille on annettava sijaa omassa elämässään, toiset kykenevät kätkemään ne helpommin kuin toiset. Näiden perustarpeiden tyydyttämisestä harrastuksiin hakeutumisessakin on kyse, esim. pelikentällä ihminen saattaa päästä lähemmäs aitoa itseään, hän pääsee toteuttamaan piilotettuja halujaan niinpä tällaisessa tilanteessa on suurempi vaara sille, että kontrolli katoaa, mistä sitten seuraa pahimmassa tapauksessa nähdynkaltaisia tapahtumia. Ihminen ei kuitenkaan näissäkään tapauksissa voi toimia tyystin vastuuttomasti, siitä pitävät lajin sisäiset säännöt huolen ja tarpeen niin vaatiessa lajin ulkopuoliset säännöt puuttuvat tapahtumien kulkuun - jälkikäteen tietty.

Tyydyttäessään näitä perusviettejään ihminen ei kuitenkaan voi heittäytyä tyystin viettien viemäksi, ei vaikka niin ehkäpä haluaisikin. Nyt sitten onkin kyse siitä, että mitkä purkautumiskeinot ovat sallittuja ja mitkä eivät, oma kantani on jo tullut esille - kuten myös sinun, joten ei niistä tämän enempää.

Viettien ja mielihyvän tyydyttämisestä tässäkin on omalta osaltaan kyse.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti JimmyMac
Ei sitä voi ketään pakottaa pitämään siitä hienosta, rehdistä ja vastustajan kunnioittamisen ympärille keskittyvän koodiston sisältävästä jääkiekkokulttuurista, joka löytyy tuolta ison meren toiselta puolelta.

Tämä on varmaan vitsinä heitetty? Meren toisella puolella ei kunnioiteta vastustajaa yhtään sen enempää kuin suomessakaan, markkinapuheissa ehkä mutta tapaukset kentällä puhuvat toista.

Sitten itse asiaan...rehdit tappelut joissa 2 äijää polttaa päreensä toisiinsa kuuluvat lajiin. Show-tappelut eivät kuulu suomen jäille ja "poliisin" hommat kuuluvat tuomarille, oikeutta jakavat tuomarit eivät pelaajat.
 
Viimeksi muokattu:

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti psychodad
Niin tämähän kertoo enemmän ässäfaneista ja porilaisen jääkiekon ilonaiheista kuin jääkiekosta noin yleensä. Yleisellä tasolla pieni nahina kaukalossa ei tee pelistä yhtään sen parempaa.
Kyllä taas toit tämän raumalaisten alemmuuskompleksin hienosti esiin. Ihmetyttää pikkuhiljaa kun sama psykoisä vetää Ässä- ja Porikortin esiin oikeastaan jokaisessa yhteydessä jossa mainitaan sana "tappelu"...

Tässä jo odottelen koska Nielikäiskortti vedetään esiin ja kenen k-paitafanin toimesta. Vetoja otetaan vastaan...

Ei lukko kyllä voi olla mitään muuta kuin HMV -kategorian joukkue kun fani(t)kin joutuu toteamaan että Porissa on sentään jotain ilonaiheita ollut kiekkoilun suhteen. Siellä kanaalin "rannalla" kun niitä ei ole olleet senkään vertaa.
 
Tässä vaiheessa lyhyt kertaus Jatkoajan sääntöihin:

§9: Trollaaminen on kiellettyä. Tällä tarkoitetaan viestejä joilla pyritään tietoisesti saamaan lukijoiden ja kanssakirjoittajien tunteet kuohumaan.

Keskinäiset riidat ja kinastelu on muutenkin syytä käydä yksityisviestein.

Terveisin

Moderaattorit
 

DB32

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dave Brown, Derek Boogaard
Viestin lähetti psychodad
Ei kuulu, mutta jos kirjoittajan mielestä nyrkkeily on katetta kalliille lipulle, miksei hän mene sitä katsomaan? Minä ainakin olen tähän mennessä ollut ihan tyytyväinen maksaessani sen 10 euroa tms. katsomaan pelejä, ja nähnyt lätkää. Jos siihen aletaan väkisin tunkemaan jotain nyrkkeilyviihdettä, en halua enää maksaa 10 euroa lipusta, 8 riittäisi. Jos joku taas haluaa käydä katsomassa nyrkkeilyä, ostakoot lipun nyrkkeilymatsiin. Varmasti halvempaa, ja varmasti saa juuri sitä mitä tilasi. Jääkiekkomatsiin lippuja ostaessa täytyy muistaa, että lajin tarkoitus on tehdä maaleja enemmän kuin vastustaja, ja että nyrkkeileminen on tässä lajissa rangaistava teko.
Jos olisit joskus nähnyt tappelun tietäisit että pelikello pysähtyy sen ajaksi... Ja saisit 10 eurolla nähdä 60 minuuttia kestävän kiekko ottelun ja tappelun aikana vaikka kaivaisit nenääs tai mutustaisit makkaraas ja piirtelisit kännykälläs kukkia puolisolles... Sääntö muutosehdotus. Äärimmäisen tiukka linja koukkimiseen ja kahvaamiseen ja kiekottoman pelaajan estämiseen ja tappelu 5 min... Ja jos kuitenkin haluttaisiin säästyä riehaantumisilta niin vaikka ba niin että jos ottelussa tappelee toisen kerran se on ottelurangaistus ja jos esim. 5 ottelun sisään sama pelaaja tappelisi kahdesti tulisi tästä pelikieltoa. Saataisiin possuilut poies ja yleisölle viihdettä... KOHTUUDELLA... 20 pelaajan lineupissa ei olisi edes vaikeata soluttaa yhtä kovaluisempaa pelaajaa joukkoon... Suomalaisten junioreiden olisi helpompi sopeutua ameriikan pelityyliin ja saataisiin ehkä NHLpelaajia lisää... Suomessa on taatusti monta junioria jotka voisivat periä Heleniuksen kruunut ja viitat mutta täkäläiset säännöt eivät anna siihen mahdollisuutta. Moni olisi halukas. Enkä usko myöskään että tästä tulisi tappeluliiga. yksi tappelu per liigakierros herättäisi nukkuvan jätin. Liiga on kriisissä ja tässä olisi ehdotus joka voisi olla yksi apu mielenkiinnottomaan sarjaan. VOISI!
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös