Viestin lähetti Koskenkorva
Miten tappelu kuuluu jääkiekkoon? Luistimet jalkaan, lapa jäähän, kiekko maaliin. Missä välissä tarvitsee tapella??? JPL käsittääkseni reportteritason miehiä..enpä haluaisi kirjoituksiasi ainakaan Kalevassa nähdä.
Ja ettei nyt kukaan pääse sanomaan, niin todettakoot että mailalla huitomiset on mielestäni yhtälailla rangaistavaa, kuin tappeleminen, koska se ei edistä maalintekoa ensinnäkään ollenkaan (eikös siitä kuitenkin loppujen lopuksi tässä pelissä ole kysymys)
Enkä minä halua että juttujani lukee henkilö, jonka sisälukutaito on yhtä puutteellinen kuin sinulla. Väitinkö, että haluan lisää tappeluita lätkään? Väitinkö jossain vaiheessa, että jääkiekon pelaaminen vaatii hanskaamista? En. Sanoin, että nämä kukkahattutädit vain eivät tajua yhtään mitä tekevät, kun tekevät rikosilmoituksen tappelusta kaukalossa. Eikö silloin vastaavanlaisen rikosilmoituksen voi tehdä mistä tahansa kamppailulajista? Pelaajat itse suostuvat tappeluun - ketään ei siihen pakoteta. Useita kertoja olen myös tuonut ilmi, että puhdas mies-miestä vastaan käytävä tappelu on paljon reilumpaa kuin huomattavasti suuremman osan harrastama huitominen tms. Miksi pitää tehdä iso asia kahden miehen välien selvittelystä, minkä he tekevät täysin vapaaehtoisesti? Tätä samaa tapahtuu monessa eri urheilulajissa, mutta ainoastaan lätkässä näistä tehdään rikosilmoituksia ja lööppeihin tungetaan pelaajien verisiä naamoja.
Onko
kansanedustajan imagolle sopivaa mennä lyömään toista ihmistä? Miksi tämmöinen raakalaismaisuus sallitaan ja sitä pidetään jopa hienona asiana? Vai olisiko kenties niin, että kun kaksi miestä menee sinne kehän sisäpuolelle, he tietävät mitä on tulossa? Jos toimit väärin, voi seurauksena olla aukinainen silmäkulma tai jopa aivotärähdys. Entä sitten? He molemmat suostuvat tähän, eivätkä he baarissa aloita vastaavanlaista tappelua.
Hyvin monet urheilulajit perustuvat sodankäyntiin sekä ihmisten keskenäiseen kamppailuun voimasta ja taidosta. Esimerkiksi pesäpallo perustuu kranaatinheittoon. Keihäs, jousiammunta, ampumahiihto, puhumattakaan karatesta, nyrkkeilystä jne... perustuvat kaikki johonkin taisteluun tai sotaan liittyvään. Ei niitä pidetä mitenkään huonoina urheilulajeina ja nuorisolle sopimattomina. Kun harrastetaan jotain lajia, kehän / kaukalon / tatamin tms. sisällä, toimitaan kyseisen urheilulajin sääntöjen puitteissa. Kun sieltä poistutaan, toimitaan yhteiskunnan sääntöjen mukaan. Jääkiekossa tappelut ovat olleet mukana siitä asti, kun sitä on pelattu. Joskus vähemmän ja joskus enemmän. On täysin eri asia, jos pelaajat aloittavat tappelun bussin edessä, kuin jos se sama aloitetaan keskiympyrässä.
Ja edelleen... minä en vaadi että kaukaloon pitäisi saada väkivaltaa lisää. Minä kuitenkin haluan nähdä tunnetta ja reilua taistelua siitä, kuka on paras ja vahvin. Jos silloin tällöin tunteet kuohahtavat, pidän parempana että miehet taistelevat tasapäisesti voimistaan, kuin että annetaan viikateisku ranteeseen.
Henkilöt, jotka suurinta meteliä näistä pitävät, eivät yksinkertaisesti ymmärrä mistä he puhuvat. Jääkiekko on kamppailulaji. Siinä kamppaillaan siitä, kumpi saa useammin kumilätkän vastustajan veskarin taakse. Jos toisella joukkueella ei taito riitä, voivat he yrittää toimia muillakin keinoilla, niin kauan kuin he toimivat jääkiekon sääntöjen puitteissa. Tapellessaan he tietävät toimivansa siten, että siitä saadaan rangaistus. Mutta silti he saattavat sen tehdä. Ja se on sääntöjen puitteissa täysin hyväksyttävää.