Blackie kirjoitti:Kaikille sitten tiedoksi, että kyseessä on ainoastaan netin keskustelupalsta, joten turha on ketään ihmistä tuomita ennen kuin on tavannut tämän henkilökohtaisesti.
Blackie kirjoitti:JanJ lähti jonkinasteisena legendana jatkoajasta.
Blackie kirjoitti:Kaikille sitten tiedoksi, että kyseessä on ainoastaan netin keskustelupalsta, joten turha on ketään ihmistä tuomita ennen kuin on tavannut tämän henkilökohtaisesti.
Olen jo antanut jo huhtikuun ääneni, mutta vaihdan sen ja annan JanJ:lle.
Näkkäri kirjoitti:Helvetin hyvä pointti. Täälläkin on moni "valinnut" tyylinsä ja tapansa nimenomaan virtuaalipersoonana ja anonyyminä henkilönä. Veikkaan, että aika moni on tosielämässä paljonkin erilainen ja täällä kusipää voi olla muuten ihan kurko ja tietenkin myös toisinpäin. Lisäksi kirjoitetusta tekstistä ei saa selville äänenpainoja jne. ja tämän takia monien vitseiksi tarkoitetut jutut menevät täysin harakoille. Nettipalsta on vaan nettipalsta ja se on aina hyvä pitää mielessä.
Strigidae kirjoitti:Paljon kyllä kertoo henkilöstä se, jos haluaa jossain nettikeskustelussa vetää roolia "vittumaisen ilkeänä tyyppinä". Jokin ongelma on, jossei pysty olemaan sama ihminen oikeasti ja netissä, vaan pitää vetää roolia. Mitähän tyydytystä sekin tuo tuolle aikuiselle (?) miehelle. Itse olen juuri niin vittumaisen typerä tms. sekä täällä kuin tosielämässäkin. Näytelköön ne, jotka siitä jotain saa irti.
Golden AWe kirjoitti:Nettikeskustelu on yksi monista ilmaisun muodoista, täällä sitten on mahdollista painottaa sitä osaa mielikuvituksestaan tai jutuistaan joita ei oikeassa elämässä aina kannata tai ole pakko mainita. Työssään ja kotioloissa on tietysti sama oma itsensä, eri tilanteissa vain kannattaa keskittyä eri asioihin.
Golden AWe kirjoitti:Nettikeskustelu on yksi monista ilmaisun muodoista, täällä sitten on mahdollista painottaa sitä osaa mielikuvituksestaan tai jutuistaan joita ei oikeassa elämässä aina kannata tai ole pakko mainita. Työssään ja kotioloissa on tietysti sama oma itsensä, eri tilanteissa vain kannattaa keskittyä eri asioihin.
vlad kirjoitti:Rajojen rikkomisessakin on siis osattava pitää maltti mukana ja teksteissä älyllisyys matkassa tai jossain vaiheessa se isäntä kyllästyy siihen räksyttävään koiraan ja ampuu sen.
vlad.
vlad kirjoitti:Ylläolevasta huolimatta mielestäni rajoja voi testailla ja kirjoitella jopa sopivuuden rajoja koettelevia tekstejä mutta nämä tekstit on syytä tehdä älykkäästi - mielestäni harvoin yhden rivin one liner ylittää tällaisen älykkään kirjoittelun rajaa mutta jos tekstiin panostaa hitusen ja pyrkii tekemään siitä älyllisen nasevaa niin luen mielelläni tällaisia kirjoituksia ja jos sellaisten perusteella jollekin kirjoittajalle annetaan potkut palstalta niin kyllähän se kertoo enemmän itse palstasta kuin kirjoittelijasta. Tältäkin palstalta löytyy kirjoittajia jotka pystyvät halutessaan tällaiseen kirjoitteluun.
Ei saa pitää henkilön keskustelupalstakäyttäymistä idioottimaisena henkilön keskustelupalstakäyttäytymisen perusteella? Itsellesi tiedoksi että keskustelupalstallahan nämä tuomitsemiset ovat tapahtuneet, siis 'ainoastaan netin keskustelupalstalla'.Blackie kirjoitti:Kaikille sitten tiedoksi, että kyseessä on ainoastaan netin keskustelupalsta, joten turha on ketään ihmistä tuomita ennen kuin on tavannut tämän henkilökohtaisesti.
Daespoo kirjoitti:JanJ oli/on loistava kirjoittaja, veikkaan että hän tietää enemmän lätkästä kuin 99% JA:n kirjoittajista.
Designer kirjoitti:En sitten tiedä, mitkä syyt tuohon lopunajan sirkukseen ajoivat, eikä asia minulle kuulukaan.
JanJ kirjoitti:Tästä aiheesta joskus itkin (kuten on kiekkokeskusteluissa tapana sanoa).
Olen viettänyt elämästäni ison osan jäähalleissa, tunnen ja tapaan alan ihmisiä jne. Alkuaikoina täällä keskustelu oli hienoa, rakentavaa ja asiantuntevaa. Mutta sitten palsta alkoi täyttymään suoraan sanottuna paskasta. Väkimäärä kasvoi parista sadasta muutamaan tuhanteen, ja ongelmat alkoivat. Itse tein täyskeikautuksen keskustelussa tähän täysin tympääntyneenä. Huomasin, että vaikka kirjoittaisi miten hyvin perustellun mielipiteensä jostain tapahtumasta tai ottelusta, niin vastaukset on pääsääntöisesti tyyliä "Et tajua, raumalainen, äitis on ruma, forsbacka on persfucka, ikinä et ole ollut hallissa, rautakorpi sanoi niin se on totta" jne jne. Joten aloitin sitten kirjoittamaan ihan mitä paskaa tulee mieleen. Asialliset kiekkokeskustelut käyn, kuten ennen Jatkoaikaakin, pääasiassa kasvotusten kiekkoihmisten kanssa ja jonkin verran messengerissä. Jatkoajasta tuli ensin palstan puolesta hiekkalaatikko, myöhemmin myös kolumneista lähes täysin sisällöttömiä, tyhjiä huutoja. Jatkoaika ei todellakaan ole mennyt eteenpäin, vaan taaksepäin ja rajusti. Pian tämä on kuin keltainen kiekkopesä konsanaan.