Kutsunnat

• 22 637
  • 109

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Huomenna olisi mulla edessä kutsunnat. Kuulemma siellä joutuu mahdollisesti odottamaan todella kauan omaa vuoroaan. Mitä kaikkea tämä tilaisuus pitää sisällään?

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huomenna olisi mulla edessä kutsunnat. Kuulemma siellä joutuu mahdollisesti odottamaan todella kauan omaa vuoroaan. Mitä kaikkea tämä tilaisuus pitää sisällään?

Itsellä nuo kutsunnut olivat pari vuotta sitten ja eipä se mitään ihmeellisyyksiä esittänyt. Ensiksi jauhaa pari äijää (yksi oli ainakin majuri) ja sitten pikkuhiljaa aakkosjärjestyksessä isojen herrojen luokse keskustelemaan palveluspaikasta etc.

Aika tylsää hommaa oli ainakin itsellä.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Minulla puolestani joulukuun puolivälissä nuo kutsunnat, kiinnostaisi kuin kilo sitä itseään. Pakko se kai on ja armeijaan jossain vaiheessa on lähdettävä, mitenkäs sitä välttämään. Tietysti onhan sitä keinoja, mutten viitsi sellaisiin alentua. Kuusi kuukautta siellä ollaan, kuulemma sen parin viimeisen päivän ansiosta jo kannattaa palvelus käydä.

Katsellaan, että milloin joudutaan ja mihin joudutaan.

penzwei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Itsellä nuo kutsunnut olivat pari vuotta sitten ja eipä se mitään ihmeellisyyksiä esittänyt. Ensiksi jauhaa pari äijää (yksi oli ainakin majuri) ja sitten pikkuhiljaa aakkosjärjestyksessä isojen herrojen luokse keskustelemaan palveluspaikasta etc.

Aika tylsää hommaa oli ainakin itsellä.
Ja omaa vuoroa odotellessa isolta screeniltä propagandavideoita.

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.

Todella kauan ei ole todella kauan sisällä siistissä tilassa jossa voi käydä halutessaan paskalla sisä-vessassa. Aluksi joku sanoo jotakin, sitten katsotte jonkin nauhan intin toiminnasta. Loppu on oma vuoron odottelua jossa aakkosjärjestyksen katkaisee erikoistapaukset suuntaan tai toiseen.

Jos haluat johonkin tiettyyn paikkaan palvelukseen niin mieti ainakin kolme eri perustetta syyllesi.

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Tällä hetkellä on sekavat ajatukset. Olen kaveripiirissä ilmoittanut, että aion mahdollisesti hankkia vapautuksen tai mennä sivariin, koska en kannata tätä pakollista asevelvollisuutta, mutta jokin osa aivoistani haluaa inttiin.

Jos päädyn inttiin, niin ainoa vaihtoehto paikaksi on Parola.

Suosikkijoukkue
Jokerit

Itsellä se taisi mennä näin vuonna 2005:

Kaikki isoon saliin
nimenhuuto nönnönöö PAIKALLA
Propagandaa videotykillä seinälle heiastettuna, ihan mielenkiintoista katsottavaa.
Kahvit
joku luutnantti/kapteeni(?) jauhamassa paskaa maan puolustuksen ja asevelvollisuuden tärkeydestä (kenen leipää syöt sen lauluja laulat)
Sen jälkeen huudettiin henkilö kerrallaan erilliseen huoneeseen kutsuntalautakunnan eteen, pari upseeria, joku kirjuri myös.
Kyselivät että mihin palveluspaikkaan ja mihin aselajiin haluaa.
Lopuksi oli lääkärintarkistus jonka jälkeen pääsi kotia, kohtuu nopeasti tuo eteni sillon 10k asukkaan kunnassa ja myöhemmin täällä Oulussakin, ekassa meni joku 2h ja seuraavassa hiukan kauemmin, alle 3h kuitenkin, ripeitä ovat.

Mitään jännitettävää/peljättävää tuossa ei ole, kaikki on aluksi samassa tilanteessa ja jokaiselle se on ensimmäinen kerta.
Muista vain olla ajoissa paikalla!

Kahvithan tuosta on voitu valtion säästökuurin takia karsia pois. *hymiö*

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
No, näin kutsunnat meni. Aamulla piti olla kutsuntapaikalla ja siellä aluksi piti todistaa henkilöllisyys. Odoteltiin, että kaikki on tullut paikalle. Sitten siellä pidettiin muutamat puheet. Sitten munkkikahveelle, jonka jälkeen kuuntelemaan kutsuntatilaisuuden info. Sitten tuli lounas ja sitten pistettiin propaganda filmit päälle ja nimien kuulutus. Yhteensä meitä oli siellä 136 ja nimeni kuulutettiin viimeisen 30 joukossa. Kävisin lääkärillä, jossa mulle laitettiin suositukseksi B-luokka. Lautakunnan eteenpääsin ja se kesti sen pari minuuttia ja B-luokan mies ja Parolaan tammikuussa 2015.

Vielä ennen pois pääsyä piti käydä lyhyessä "Aikalisä" -keskustelussa, jossa olin minuutin ja sanottiin, että nyt on kiire ja voit tulla vaikka koulussa uudelleen juttuleen jos haluan.

Sitten vielä haukuin tapahtuman palautelomakkeen kautta.

Hönde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Real Madrid
Omalta osaltani kutsunnat olivat jo eilen. Aluksi tosiaan saliin, jossa käytiin läpi käytännön asioita ja sitten tarkistettiin paikallaolijat. Sen jälkeen sitten kahville. Sitten ihan vapaassa järjestyksessä tarkistamaan henkilöllisyys. Siitä sitten jatkettiin kutsuntalautakuntiin, jossa kerrottiin sitten missä ja milloin astutaan palvelukseen. Koko hommaan meni aikaa 3 tuntia.

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Meillä kutsunnoissa olisiko ollu v.1999 ne jotka teki sen satasivuisen palikkatestin nopeiten pääsi myös nopeiten lautakunnan eteen jos en nyt ihan väärin muista.

Sama se oli mulla muutamaa vuotta aiemmin, kun 1999 olin jo reserviläinen ja valmistautumassa rauhanturvatehtäviin lähtöön.
Munkkikaffet kuuluivat asiaan, pari puhetta ja taisi joku videokin pyöriä (en muista niin tarkkaan), palikkatesti (haluatko puutarhuriksi, tykkäätkö kukista...) mitä nopeemmin sen teki sitä nopeemmin pääsi lääkärintarkastukseen ja sieltä sitten kertomaan mihin haluaa (itselleni osui kolmosvaihtoehto kohdilleen, kun kuulemma laivastoon eikä rannikkotykistöön päässyt, kun oli lasit, kenttätykistön puolella ei haitannut menoa).

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy