Kutsunnat

  • 22 416
  • 109

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Se on nyt sitten selvinnyt missä ja milloin tämä henkilö suorittaa varusmiespalveluksensa. Kutsunnat olivat nimittäin tänään. Palveluspaikka on Riihimäki ja saapumiserä tammikuu 2004. Onko kenties kenelläkään muulla täällä ollut viime aikoina kutsuntoja ja minne ollaan ja miten on käyny palveluspaikkojen suhteen?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kylläpäs pääset helpolla... ainakin jos viestimiehen minimi ei nouse 9kk'n. Riihimäki on varmasti yksi helpoimpia paikkoja palvella. Tosin yllättävän paljon sielläkin keskeyttäjiä.
 
Kutsunnat ovat naurettava tilaisuus. Itseäni ainakin huvitti suuresti koko helvetin sirkus. Valkokankaalle heijastetaan camp-humoristisia propaganda-filmejä, joissa maastopukuiset urpot halailevat toisiaan hymy huulilla ja rynkyt kourassa. Ja kaikkea uniformuissa liikkuvaa on pakko kumartaa, sen verran kovia jätkiä kuulemma ovat. Ihme kun ei tarvitse suihin ottaa.

Ensi viikollahan minäkin kutsuntoihin jo toisen kerran elämässäni joudun menemään. Ensimmäisellä kerralla tuli lykkäystä, nyt tulee vapautus. Loistavaa! Vähintään kuusi kuukautta elämästäni ei menekään hukkaan paskaa ajavien miesten keskellä.
 
Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti cosmic_rodeo
Kutsunnat ovat naurettava tilaisuus. Itseäni ainakin huvitti suuresti koko helvetin sirkus. Valkokankaalle heijastetaan camp-humoristisia propaganda-filmejä, joissa maastopukuiset urpot halailevat toisiaan hymy huulilla ja rynkyt kourassa. Ja kaikkea uniformuissa liikkuvaa on pakko kumartaa, sen verran kovia jätkiä kuulemma ovat. Ihme kun ei tarvitse suihin ottaa.

Ensi viikollahan minäkin kutsuntoihin jo toisen kerran elämässäni joudun menemään. Ensimmäisellä kerralla tuli lykkäystä, nyt tulee vapautus. Loistavaa! Vähintään kuusi kuukautta elämästäni ei menekään hukkaan paskaa ajavien miesten keskellä.

Kuinka suuri vika päässä täytyy olla että saa vapautuksen?
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti cosmic_rodeo
Kutsunnat ovat naurettava tilaisuus. Itseäni ainakin huvitti suuresti koko helvetin sirkus. Valkokankaalle heijastetaan camp-humoristisia propaganda-filmejä, joissa maastopukuiset urpot halailevat toisiaan hymy huulilla ja rynkyt kourassa.

En oikein muista kunnolla tuota filmiä, mikä siellä näytettiin, mutta mielestäni sen filmin näyttö on ihan perusteltua. Ihan tarpeeksi sitä ennen inttiä sai kuunnella sitä "vittu-se-on-niin-kova-koulu" jne. Monet alkavat varmasti jännittää sitä, kuinka pärjäävät, joten tuollainen, kyllä täällä kaikki pärjää -leffa on mielestäni hyvä näyttää kutsunnoissa.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Timi


En oikein muista kunnolla tuota filmiä, mikä siellä näytettiin, mutta mielestäni sen filmin näyttö on ihan perusteltua. Ihan tarpeeksi sitä ennen inttiä sai kuunnella sitä "vittu-se-on-niin-kova-koulu" jne. Monet alkavat varmasti jännittää sitä, kuinka pärjäävät, joten tuollainen, kyllä täällä kaikki pärjää -leffa on mielestäni hyvä näyttää kutsunnoissa.

Juuri näin. Itsekin käsitin, ettei se missään propaganda mielessä siellä pyöri. Eiköhän sillä pyritä juuri tasaamaan noita mielikuvia intistä, jotka vaihtelevat, kuten sanoit, maasta taivaaseen. Harvalla kutsuntoihin menijällä on minkäänlaista tietoa millaista armeijassa on. Kaikki mitä on kuultu on joko (iso)vanhempien tai veljien puheesta repäistyt kova koulu jutut.

En itse kyllä muista tarkalleen tuota filmiä, mutta aika todennäköistä, että se on tuttua inttikauraa tahattomine komiikkoineen ;)
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Viestin lähetti eagle
Kylläpäs pääset helpolla... ainakin jos viestimiehen minimi ei nouse 9kk'n. Riihimäki on varmasti yksi helpoimpia paikkoja palvella. Tosin yllättävän paljon sielläkin keskeyttäjiä.

Jaa..meikäläinen oli Riksussa 11kk vaikka viestimies olinkin. Ei siellä helpolla pääse, vaikka maineensa veroinen paikka se tuntuu joskus olevan. Plussaa on se, että rautatieyhteydet ovat erinomaisia ja miinusta tuottaa Riksun iltaelämä, jota ei ole.

nim. ViestiR/2vk/II/97
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti cosmic_rodeo


Loistavaa! Vähintään kuusi kuukautta elämästäni ei menekään hukkaan paskaa ajavien miesten keskellä.


Enpä voi muuta sanoa kuin: Onnea valitsemallasi tiellä.

Itse en armeijassa oloani ole päivääkään katunut. 11 kuukautta vierähti hyvinkin nopeasti. Kaiken kaikkiaan oli helvetin hauskaa. Mukaan mahtui toki suunnatonta vitutustakin, mutta vielä enemmän hienoja kokemuksia ja loistavia kaverisuhteita.

Jos ei raavas mies voi ottaa tuota aikaa huumorilla, on varmaan parempi hommata vapauttavat paperit.

Kaiser
 

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
Jee, vaihteeksi armeijaketju. En edelleenkään ymmärrä miksi elämä pitää tehdä niin saatanan vaikeaksi ihan tahallaan. Ei se armeija oikeasti ole niin kauhea paikka, jos minä olen siitä hengissä selvinnyt niin siitä selviää vaikka sinivalas, iloisesti vihellellen.
Jos se oikeasti on aatteesta kiinni, ettei voi aseeseen koskea, niin on olemassa myös aseeton palvelus.
Kiva sitten duunia hakiessa selitellä sitä vapautusta, tai totaalikieltäytyneisyyttä(?). Tietysti sairauden takia hommattu vapautus on oikeutettu, tottakai. Kuitenkin moni työnantaja on senverran vanhanaikainen että armeijan ottaa jossain vaiheessa haastattelua esille. Multa ainakin on kysytty tähän mennessä joka kerta.
Kuusi kuukautta ei todellakaan ole pitkä aika, eikä vuosikaan. Tottakai siellä vituttaa, ja usein, mutta niin vituttaa moni muukin asia.
Sitten se leffa, sehän meillekkin näytettiin silloin kutsunnoissa. Mun mielestä ihan asiallinen pätkä, tietysti se siinä pisti silmään kun pojilla oli ihan uudet vermeet, kevlar-kypärät ja lomapuvut päällä metsässä. Eihän sellasia tavallinen tykinruoka saa metsässä pitää.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cosmic_rodeo

Ensi viikollahan minäkin kutsuntoihin jo toisen kerran elämässäni joudun menemään. Ensimmäisellä kerralla tuli lykkäystä, nyt tulee vapautus. Loistavaa! Vähintään kuusi kuukautta elämästäni ei menekään hukkaan paskaa ajavien miesten keskellä.

Kyllä sä todennäköisesti ansaitset vapautuksen, ei armeijassa oikeasti tarvita kuin miehiä (ja pari seikkailunhaluista naista samaan makuupussiin).

Toivottavasti käytät edes osan säästämästäsi ajasta itsenäistymisen oppimiseen ja opit vaikkapa petaamaan oman sänkysi. Voit vaikka pyytää äitiä jättämään huoneesi rauhaan esim. viikoksi ja kokeilla saatko sen pysymään siistinä.

Näillä toimilla helpotat elämääsi ja olet valmis seisomaan omilla jaloillasi kun rintaruokinta loppuu.
 

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Selviät

Sivullekirjoittanut puhelee intistä vielä aika tuorein muistikuvin. Tj nolla, vapauden päivä, kun koitti viime torstaina. Koitan minäkin nyt sitten tuhota noita kuvia mitä kaikilla on päässään. Se on totta että armeijassa olo vituttaa. Siellä vituttaa monikin asia mutta niitä ei kannata päästää voitolle. Siellä on monta kaveria joita kaikkia vituttaa ihan yhtä paljon. Ja jaettu vitutus on pienempi vitutus. Kyllä siellä nauretaan, vitsaillaan ja vaikka mitä. Ja ennenkaikkea armeija on jälkikäteen ajateltuna huikea kokemus. Siitä selviää joka jamppa. Jos ei ole mitään ylivoimaista terveydellistä syytä, intti on aika helppo nakki. Itse en joutunut kertaakaan fyysisesti koville vaikken ole lähellekkään kovakuntoisinta ainesta.
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Vaikka armeija-ajastani on vierinyt jo toista kymmentä vuotta, niin olen koko SA-INT meiningistä täsmälleen samalla kannalla kuin cosmic_rodeo. Samanlaista leikkikoulua kuin Parolannummi oli 90-luvun alussa saa kyllä etsiä. Tai olinhan itsekin vastaavassa paikassa eli esikoulussa ennen peruskoulun alkua. Armeija olisi ehdottomasti paras suorittaa ala-asteen neljännen ja viidennen luokan kieppeillä, silloin viitsisi vielä motivoitua kuvitelluista vihollisista metsässä, karjua ase kourassa "laukaus-laukaus", vakoilla kavereita, pedata punkka kolmeen kertaan tai juosta tossut jalassa taloa ympäri. Kymmenvuotiaana tuo ei liene tuntuisi dorkalta touhulta.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti Kossu
Onko vikaa jos on?
- homo
- narkkari
- aivotoiminnan häiriöitä (impannut?)
- jne.

En ole ikinä oikein tutustunut siihen, miten armeijasta saa vapautuksen, mutta kyselisinkin sen vuoksi, että jos pokkana esim. kutsunnoissa sanoisi olevansa homo, niin antaisivatko muka vapautuksen? Tämä ihmetyttää siksi, että luulisi paljon useamman tekevän näin, jos se olisi vapautukseen riittävä syy. Tai en ainakaan ole kenenkään kuullut sillä perusteella ottaneen/saaneen vapautusta. Ehkä olen kuitenkin vain tynnyrissä kasvanut...
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
TJ 84

Päivät vähenee ja puoliväli tästä huikesta 180vrk:n palveluksesta on ohi.

Fiilarit on kyllä tästä paikasta on kyllä pikkasen erilaiset kuin kutsunnoissa tai 8.7.2002.

Jokainen täysijärkinen suomalainen mies pärjää tässä laitoksessa ja kuten historia on osoittanut, moni vähäjärkisempikin.

Asioihin pitää suhtautua oikealla lailla. Kyllä, joskus on helvetillinen kiire koko ajan ja sitten taas odotellaan. Mikään ei mene niin kuin ennalta on epäilty ja hirveitä tornihuhuja pyörii koko ajan. Asiaan kannattaa suhtautua kuten patterimme eräs tykkimies: "se on ihan sama mitä tulee, kotiuttamispäivä ei muutu."

Paska paikkahan se intti on ja Niinisalon kasarmi on kylmä talvella ja vituttaa ja hajottaa usein, mutta kaikki on kiinni suhtautumisesta. Kuten spol-mies tommilin totesi, hajottaa siellä muitakin. Hajotkaa yhdessä..

Aijoo.. ja varmimmaks vakuudeks täytyy myöntää, etten todellakaan olen se särmin taistelija.

T: Tkm Nönnönnöö SatTr/TykPr, perusyksikkö jääköön toistaiseksi mainitsematta..
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti OneBigRed
Kyllä sä todennäköisesti ansaitset vapautuksen, ei armeijassa oikeasti tarvita kuin miehiä

Minä haluaisin tietää, miten näihin suhtaudutaan. Toimivatko moderaattorit, vai saanko minä vastata? Mieleni tekisi. Yksi Pieni Vaaleanpunainen onnistui nimittäin mahduttamaan hengentuotokseensa niin monta vetämisen arvoista liipaisinta, ettei henkisen niskalaukauksen antaminen olisi kovinkaan kummoinen homma.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Niin eihän Riksu NIIN helppo paikka. Mutta verrattuna moneen palveluspaikkaan mukavan rento. Tietenkin vähän kiinni ketä sattuu johtajiksi, jne.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Uraani
Kutsunnat oli tosiaan tossa syyskuun lopulla..

-04 tammikuu, Parolannummi, PsPionK eli panssaripioneerit kutsuu

:o

Aina jaksaa ihmetyttää mikä siinä pioneereissa kiinnostaa kun niin moni haluaa sinne. Oikeasti se yksi rankimmista paikoista Parolassa missä pääset ainakin tutustumaan runsaaseen metsäelämään, telamiinoihin ja raskaisiin sinkoihin. Ja itse en ollut pioneeri, enkä suosittele kenellekkään.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Viestin lähetti M@rko77
Jaa..meikäläinen oli Riksussa 11kk vaikka viestimies olinkin. Ei siellä helpolla pääse, vaikka maineensa veroinen paikka se tuntuu joskus olevan. Plussaa on se, että rautatieyhteydet ovat erinomaisia ja miinusta tuottaa Riksun iltaelämä, jota ei ole.

nim. ViestiR/2vk/II/97
Mitähän olet ko. paikassa oikein tehnyt? Tai riippuu tietysti siitä, mitä pitää helppona ja mitä ei. Myönnän toki, että itse olin VMTK:ssa, mutta metsäkeikatkin tuntuivat lähinnä lomalta kasarmipalvelukseen verratuna. Alokasaikaa lukuunottamatta tuo 330 vrk:n jakso on ylivoimaisesti elämäni helpoin. Enkä usko, että mielipiteeni juurikaan eroaisi, vaikka olisinkin "normaalissa" palveluksessa viettänyt aikaani. Itse pitäisi Viestirykmenttiä lähinnä vaihtoehtona armeijalle. Kiva paikka, ei siinä mitään :)

nimim. 1.VK/E-SVP/ViestiR I/98
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Viestin lähetti Abor Rahim
Vekaranjärvelle tammikuussa 2004 pitäisi mennä.
Eh, eh, eh... eikun niin. Ainakin, mitä minä tutustuin näihin Vekaranjärven supersisseihin, niin enpä voi muuta sanoa, kuin että sääliksi käy. Kaverit pitivät tetsaamista normaalina koulutuksena alokasajan jälkeenkin, kassulla piti upseerita tervehtiä ja kaikkea muuta armeijatouhua, jota Riihimäellä ei osattu kuvitellakaan :) Niiden puheiden jälkeen pidän Vekaranjärveä ihan oikeana armeijana, toisin kuin ViestiR:ä ja vaikkapa HelItr:ä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös