Mainos

Kutsunnat

• 22 653
  • 109

Richter_35

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Phoenix Suns, Arsenal
Itse olin viime vuonna kutsunnoissa mutta mulla oli, ja on vieläkin, polvi tosi huonossa jamassa. Silloin sanoivat vaan, että ensi vuoden kutsuntoihin, joten 4. marraskuuta sinne sitten taas. En usko että mitään mullistavaa sanovat, ensi vuonna sitten taas. Ongelma on nääs siinä että multa on kaikki kysynyt että haluanko vapautuksen mutta oon ite sanonut etten vielä, katotaampa jos tää polvi vaikka paranisikin... noo toivossa on hyvä elää...

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Väärään ketjuunhan tuon tuotokseni rääpäisin. Sori. Mutta tuohon muutamien mainitsemaan EI sanan viljelyyn haluan vielä vastata. Omalla kohdallani tuo ei tuskin olisi ollut täysin varma keino välttää AUK/RUK, sillä sen sanottuani nojasi yksikön kapteeni taaksepäin tuolillaan, risti kätensä niskan taakse ja sanoi äärettömän omahyväinen ilme naamallaan, että "sehän ei poika ole sinun päätettävissäsi". Siitä vedin sitten omat johtopäätökseni.

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Niin, siitä nyt on vuoden verran, kun kutsunnoissa olin. Aika turha tilaisuus. Mutta tuomio oli Niinisalo, Heinäkuu 2005. Hirvittää jo nyt.

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Itselläni on tuomiopäivä 7.1.2006 ja määränpäänä Parolannummi ja IT-Joukot. Näillä mennään.

struumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja HIFK
Intti on ihan hauska paikka kun sen huumorilla ottaa, nythän sen pääsee sluibaamaan 6kk:ssa, pala kakkua.

Itsellä tulee tosin kuluvaa kuuta 10 v. kun PÄÄSIN VSItR:stä...jo sittemmin suljetustakin Heikkilän pölypesästä. *snif*

Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Ainakaan minun työnantajani ei välittänyt minkään vertaa siitä, olinko käynyt armeijaa vai en. Ei kysynyt siitä yhtään mitään koko työhaastattelussa, joten eipä minullekaan tuosta pakkolaitoksesta ollut mitään hyötyä. Meni vain aikaa hukkaan, jonka olisi voinut käyttää hyödyllisemminkin.

Olen tosin töissä IT-alalla, jossa on melko paljon sivareita töissä. Joissakin firmoissa sivarius saattaa olla jopa etu! Tosin löytyy tältäkin alalta joitakin militaristipomoja, joille armeijan käyminen on yhtä olennainen juttu kuin koodaustaidot.

Maanpuolustusvelvollisuuden saisi minun puolestani poistaa. Jos suomalaisten miesten maanpuolustustahto on niin korkealla kuin armeija väittää sen olevan, niin tokihan suurin osa miehistä menee sinne vapaaehtoisinakin? Annetaan niille miehille, joilla ei ole kiinnostusta osallistua maanpuolustukseen, oikeus olla osallistumatta. Mitä se on keneltäkään pois?

Vai onko niin, että se "maanpuolustustahto" nousee vasta armeijan ollessa ohi omalta kohdalta, kun enää ole velvollisuutta kyseistä paskalaitosta suorittaa? Sitten ollaan niin kovaa poikaa, uhotaan ja vittuillaan sivareille ja totaaleille, vaikka olisi vain lusmuttu intissä ja oltu vempassa puolet palvelusajasta.

Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti OneBigRed
Kyllä sä todennäköisesti ansaitset vapautuksen, ei armeijassa oikeasti tarvita kuin miehiä (ja pari seikkailunhaluista naista samaan makuupussiin).

Toivottavasti käytät edes osan säästämästäsi ajasta itsenäistymisen oppimiseen ja opit vaikkapa petaamaan oman sänkysi. Voit vaikka pyytää äitiä jättämään huoneesi rauhaan esim. viikoksi ja kokeilla saatko sen pysymään siistinä.

Näillä toimilla helpotat elämääsi ja olet valmis seisomaan omilla jaloillasi kun rintaruokinta loppuu.

Ainakin itse menin armeijassa henkisesti valtavasti alaspäin. Pilluhuumorin kuunteleminen ei oikein jaksanut innostaa, mutta parempaakaan ei ollut tarjolla.

Henkilökohtaisesti olen valmis onnittelemaan jokaista, jonka ei tarvitse armeijaan mennä. Sen verran paska paikka on kyseessä.

Niin, senkin vielä haluaisin tietää, että miten kummassa naiset oppivat "petaamaan oman sänkynsä" ilman intin käymistä?

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Mahtiankka
Niin, siitä nyt on vuoden verran, kun kutsunnoissa olin. Aika turha tilaisuus. Mutta tuomio oli Niinisalo, Heinäkuu 2005. Hirvittää jo nyt.

Turhaan hirvittelet, Niinisalo on mukava paikka. Itse palvelin 3. patterissa ja AUK:ssa saapumiserässä II/03 ja ainakin itse pidin paitsi paikasta, myös asepalveluksestani suuresti.

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko siellä huono opetus?

Viestin lähetti The Original Jags

Niin, senkin vielä haluaisin tietää, että miten kummassa naiset oppivat "petaamaan oman sänkynsä" ilman intin käymistä?
Tuo onkin mystinen juttu.
Kaikkien naisten puolesta en osaa sanoa mutta luultavasti äidit opettavat tuon jalon taidon tyttärilleen, jotka taas jatkavat perimätiedon siirtämistä omilleen.
Itse haluaisin tietää mihin se intissä opittu vuoteensijaamistaito häviää jo viikon siviilissä olon jälkeen ?

Terveisin koo

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Tänään tuli sitten oltua kutsunnoissa, ja pääsin juuri sinne mihin halusinkin, eli Vekaranjärvelle mennään tammikuussa 2006. Ihan kiva tilaisuus muutenkin, tosin turhan aikaisin piti herätä...

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Juu itse kävin armeijan jo aikaja sitten....no muutama vuosi sitten. 6kk paikassa vietin ja kivaa oli. Mutta kuitenkin nyt kun täällä on tätä porukkaa käynyt kutsunnoissa, voisin kysyä varmistusta asiaan josta kuulin muutama päivää sitten. Muuttuuko sotaväki jälleen 8kk ja 11kk vai oliko nämäkin ihan tornihuhuja? Olishan se aika yllätys jos palattaisiin vanhaan, kun 6 kuukauden ajastakin olis voinu toimintaa tehostamalla kuukauden pari vähentää ihan kivuttomasti!

En tiiä onko oikea ketju...

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Viestin lähetti Ikijokeri
Tänään tuli sitten oltua kutsunnoissa, ja pääsin juuri sinne mihin halusinkin, eli Vekaranjärvelle mennään tammikuussa 2006. Ihan kiva tilaisuus muutenkin, tosin turhan aikaisin piti herätä...

Et sattumoisin asu Tuusulassa, ja ollut tänään kutsunnoissa Hyrylän seyrakuntatalolla? Mutta joo, itselläni armeijan harmaat kutsuu 9.1.2006. Sotilaspoliisiksi herra majuri mut lähetti, ja kaikenlisäksi meikäläistä haastateltiin Keskiuusimaa-lehteen:) "Mitä odotat armeijalta?"--Sitä kovaa kuria:) "Onko kova kuri hyvä vai huono asia?"--Eiköhän se aika hyvä asia ole:)

Mikko-86

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No kutsunnat olivat tuossa syksyllä ja pitäisi tammikuussa 2006 mennä Mikkeliin, onhan se armeija paska homma, mutta onhan se käytävä kumminkin, itselläni ei ainakaan ole vaihtoehtoja edes.

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU, Avs. Selänteen Teemu ja Anaheim.
Kutsunnat lähenee, ja vituttaa jo oikeestaan mennä sinne istuskelemaan.

Mitähän kaikkea turhaa saissea siellä tehrään nykysin.

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Ikijokeri kirjoitti:

Sama paikka ja aika minullakin. Itse ihmettelen miksi jotkut lähtevät inttiin naama norsunvitulla ,koska mitä itse olen kavereiltani kuulu on intti kiva paikka ja siellä oppii kaikkea hyödyllistä. Itse jopa odotan jo lähtöä ja ei se 6-12kk kenenkään elämästä ole niin paljon pois.

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Allekirjoittanut toimii kutsuntalääkärinä, joten vanhana reserviläisenä ja sotahulluna kaikki pääsevät armeijaan, mikäli se minusta on kiinni.... no ei vaiskaan.

Vaikeat psky. ongelmat, sokeritauti, epilepsia ja kroonistuneet tuki- ja liikuntaelimistön ongelmat ovat se keskeisin terveydellinen lykkäyksen/ vapauttamisen peruste. Näitä ei kovin montaa ole vielä vastaan tullut.

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
ZOOM kirjoitti:
Vaikeat psky. ongelmat, sokeritauti, epilepsia ja kroonistuneet tuki- ja liikuntaelimistön ongelmat ovat se keskeisin terveydellinen lykkäyksen/ vapauttamisen peruste. Näitä ei kovin montaa ole vielä vastaan tullut.
Meitillä piti kiertää viidet kutsunnat ennen kuin sain vapautuksen, lykkäystä aina laittoivat. Löytyy epilepsia (johon lääkitys), mahahaavaa, krooninen migreeni (johon kaksi eri lääkitystä) ja pari pienempää haittatekijää. Aina oli neurologi pistänyt paprua ehdottomalla ei armeijaan -viestillä varustettuna mutta sotilassetä murahti vastalausunnon ja toivoi epilepsian kokevan jeesusmaisen parannuksen vuodessa/kahdessa. Kutsunnoissa päällä lääkäri ei ikinä edes testannut mitään, lukaisi vaan paperin ja laittoi eteenpäin.

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ruutiveijari kirjoitti:
Meitillä piti kiertää viidet kutsunnat ennen kuin sain vapautuksen, lykkäystä aina laittoivat. Löytyy epilepsia (johon lääkitys), mahahaavaa, krooninen migreeni (johon kaksi eri lääkitystä) ja pari pienempää haittatekijää. Aina oli neurologi pistänyt paprua ehdottomalla ei armeijaan -viestillä varustettuna mutta sotilassetä murahti vastalausunnon ja toivoi epilepsian kokevan jeesusmaisen parannuksen vuodessa/kahdessa. Kutsunnoissa päällä lääkäri ei ikinä edes testannut mitään, lukaisi vaan paperin ja laittoi eteenpäin.
Hyvä ystäväni, jolla on synnynnäinen ja parantumaton selkävika, koki saman kohtalon. Toinen lykkäys menossa ja edelleen odotellaan että selkä tuosta kuntoon poksahtaisi. Entinen tupatoverini taas pääsi jo toisena päivänä kotiin vaikeasti hoidettavan jalkasienen vuoksi...

Cassu

Jäsen
En minäkään ymmärrä millä perusteilla luullaan että loppuiän kestävästä sairaudesta parannutaan. Kaverillani astma ja joutu jättään kesken intin. Parin vuoden kuluttua uudestaan, mutta eihän rasitusastma parane.
Itselläni ei ollu varsinaiset kutsunnot vaan oli naisten vapaaehtoinen valintatilaisuus. Lääkäri luki paperit läpi ja kaksi minuuttia haastateltiin. Se oli siinä. En tiedä miten he sitten valitsivat armeijaan pääsevät, mutta reppua saatiin kokeilla ja hymy hyyty

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eli onko kutsunnat vain sellainen missä armeijan oma lääkäri keskustelee ja sitten päätetää, että mihin pääsee?

Turhaa!

Jazerman19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masan Massiivinen, sympatiat Leafs
Lorvi kirjoitti:
Eli onko kutsunnat vain sellainen missä armeijan oma lääkäri keskustelee ja sitten päätetää, että mihin pääsee?

Turhaa!

Ensin kuuntelet 1-2 tuntia paskan tärkeetä majuaria, jonka jälkee sinulle näytetään armeijan propakandavideo. Videon aikana aletaan huutamaan nimiä aakkosjärjestyksessä, ja kun kuulet oman nimesi lähdet odottamaan lääkärille pääsyä, jossa vain tarkastetaan paperisi. Tätä ennen poliisi tarkistaa passisi.

Kun pääset lääkärille jäät odottamaan sitä, että sinut kutsutaan kutsuntalautakunnan eteen. Kun pääset lautakunnan eteen he kysyvät nimesi ja mihin haluaisit mennä. Sen jälkeen kerrot toiveesi ja herraisoherra kertoo pääsetkö vai etkö. Jotenkin näin sen itse muistan menneen. Voinko udella pidetäänkö sinun kutsunnat Helsingin Työväenopistolla?

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jazerman19 kirjoitti:
Ensin kuuntelet 1-2 tuntia paskan tärkeetä majuaria, jonka jälkee sinulle näytetään armeijan propakandavideo. Videon aikana aletaan huutamaan nimiä aakkosjärjestyksessä, ja kun kuulet oman nimesi lähdet odottamaan lääkärille pääsyä, jossa vain tarkastetaan paperisi. Tätä ennen poliisi tarkistaa passisi.

Kun pääset lääkärille jäät odottamaan sitä, että sinut kutsutaan kutsuntalautakunnan eteen. Kun pääset lautakunnan eteen he kysyvät nimesi ja mihin haluaisit mennä. Sen jälkeen kerrot toiveesi ja herraisoherra kertoo pääsetkö vai etkö. Jotenkin näin sen itse muistan menneen. Voinko udella pidetäänkö sinun kutsunnat Helsingin Työväenopistolla?

Hyvinkään seurakuntatalolla.

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Bloogi kirjoitti:
Sama paikka ja aika minullakin. Itse ihmettelen miksi jotkut lähtevät inttiin naama norsunvitulla ,koska mitä itse olen kavereiltani kuulu on intti kiva paikka ja siellä oppii kaikkea hyödyllistä. Itse jopa odotan jo lähtöä ja ei se 6-12kk kenenkään elämästä ole niin paljon pois.

Onko spollet jo käyneet koputtelemassa ovella?

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olikos joillakin jo tämä ihanempaakin ihanempi tapahtuma?

Itselläni on torstaina ja nyt jo alkoi ottamaan pannuun se mahdollinen muutaman tunnin venailu siellä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy