Käsittääkseni kyseessä ei ollut "showtappelu" sanan varsinaisessa merkityksessä, tai ainakaan siinä merkityksessä missä itse käsitän tuon sanan.
Minäkään en pidä puhtaasti showtappeluna. Generous kävi monta edeltävää vaihtoa jo todella kuumana, ja haki aloituksia ennen tappelukaveria tökkimällä. Tuomarikin kävi huomauttamassa, kun Pöystin kanssa tönivät. Vähän ennen tappelua istui estämiskakkosen, mutta tuokin oli kyllä enemmän seurausta tuuppimisesta ja tönimisestä kuin peliin liittyvästä estämisestä.
Kyllä Generous oli niin kovilla kierroksilla ja aggressioilla, että hänen oli pakko päästä tappelemaan pahimmat höyryt pois. Ja yllättäen IFK:sta oli Melart, joka mukaan lähti.
Tappelujen ystävä en itse ole, ja minun puolestani kaksi peliä penaltia saa antaa. Mutta mihinkään ennaltasovittuihin showmatseihin en tuota nyrkkeilyä rinnastaisi.
Arvostan Generousin toimintaa siinä mielessä, että häntä selvästi vitutti tappiolla oleminen suunnattomasti, ja sen takia meni hermot. Ainakin yksi pelaaja löytyy Lukon joukkueesta, joka vihaa häviämistä.