Kuntavaalit 2021

  • 137 081
  • 1 161
Suosikkijoukkue
Ilves
Vaalien siirto olisi hyvä asia ihan käytännön syistäkin. EIlen luin uutisia, että monessa kunnassa / kaupungissa vaalivirkailijat ovat ilmoittaneet jäävänsä pois. Syynä puhtaasti koronatartunnan suuri mahdollisuus.

Kun henkilöllisyys on pakko todeta äänestystilanteessa., on kyse ennakosta tai varsinaisena vaalipäivänä, niin maski on poistettava hetkeksi. Siinä virkailija sitten ihmettelee, kun muutama sata ihmistä hönkii päin näköä.

Toki persut vastustavat, koska monet ihmiset kuuntelevat kuinka Halla-aho & Co höpöttävät Italiaan menevistä miljardeista ja maahanmuuton rajoittamisesta. Samalla ihmiset unohtavat, että kyse on kuntavaaleista, joissa valitut valtuutetut päätttävät esimerkiksi Käpypolun tms valaistuksen parantamisesta tai paikkakunnan teiden aurauskustannuksista.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
No tämän nyt luulisi olevan selvää, ettei siirto välttämättä demareiden etu ole. Voi olla, mutta nyt ovat kuitenkin vielä suurin puolue, ja kun trendi ollut laskeva, niin siirto lähtökohdin huono. Toki tilanne voi vielä muuttua tästä ja siirto samalla hyödylliseksikin.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Minusta mikään puolue ei voi edes merkittävällä todennäköisyydellä sanoa, että sille - tai sen vastustajille - olisi hyötyä vaalien siirtämisesta. Demarit kärsii jos vaalit siirretään, sillä koronatyytymättömyys varmaan suuremmalla todennäköisyydellä lisääntyy kuin vähenee etenkin jonnekin kesään zoomaillen.

EDIT @Jymäkkä great minds ja niin edelleen.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Vaalien siirto olisi hyvä asia ihan käytännön syistäkin. EIlen luin uutisia, että monessa kunnassa / kaupungissa vaalivirkailijat ovat ilmoittaneet jäävänsä pois. Syynä puhtaasti koronatartunnan suuri mahdollisuus.

Kun henkilöllisyys on pakko todeta äänestystilanteessa., on kyse ennakosta tai varsinaisena vaalipäivänä, niin maski on poistettava hetkeksi. Siinä virkailija sitten ihmettelee, kun muutama sata ihmistä hönkii päin näköä.

Toki persut vastustavat, koska monet ihmiset kuuntelevat kuinka Halla-aho & Co höpöttävät Italiaan menevistä miljardeista ja maahanmuuton rajoittamisesta. Samalla ihmiset unohtavat, että kyse on kuntavaaleista, joissa valitut valtuutetut päätttävät esimerkiksi Käpypolun tms valaistuksen parantamisesta tai paikkakunnan teiden aurauskustannuksista.

Boldaus oma.

Voi jos meillä olisi joku materiaali, joka voitaisin laittaa vaalivirkailijan ja äänestäjän väliin, joka estää pisaratartunnat.

Edit: JA VIELÄPÄ LÄPINÄKYVÄ!
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ilves
Boldaus oma.

Voi jos meillä olisi joku materiaali, joka voitaisin laittaa vaalivirkailijan ja äänestäjän väliin, joka estää pisaratartunnat.
Heh, onhan meillä, mutta ei se aina auta se pleksikään. Vai oletko eri mieltä?

Lisäksi ne vaalivirkailijat jotka käyvät kotiäänestyksissä joutuvat tähän problematiikkaan joka tapauksessa. Ei kannata liikaa riskeerata. Siirto on kansalle paras vaihtoehto.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oletko tosissasi? Mihin voi valittaa fake newsista?
Vain kunnon demari ottaa tuon heiton tosissaan. Kiitos kun paljastit itsesi, tosin siitä ei ollut aiemminkaan mitään epäilystä.

Se oli vähän sellaista läppää, että kun demareilla on pääministerikin, niin syytetään varmuuden vuoksi niitä.

Nyt tarkkana, Pena. Keskitytään nauttimaan niitä liittojen kovia palkkoja ja kaikkea mitä ne mahdollistavat. Minäkin olen siellä ollut. Sanotaan nyt tämä, ettet kaikkea vittuiluksi luule.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Uskaltaako Hallitus tehdä kaikki ikävät päätökset ennen vaaleja. Siinäpä vasta ongelma. Tuskinpa, silloinhan kannatus tippuu kuin lehmän häntä. Eli kaikki toimenpiteet siirretään hamaan tulevaisuuteen.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Vain kunnon demari ottaa tuon heiton tosissaan. Kiitos kun paljastit itsesi, tosin siitä ei ollut aiemminkaan mitään epäilystä.

Se oli vähän sellaista läppää, että kun demareilla on pääministerikin, niin syytetään varmuuden vuoksi niitä.

Nyt tarkkana, Pena.
Harmi ettei huumorisi selittämättä auennut minulle. Sinun kavereillasi on varmaan tosi hauskaa seurassasi, jos ovat minua fiksumpia.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Harmi ettei huumorisi selittämättä auennut minulle. Sinun kavereillasi on varmaan tosi hauskaa seurassasi, jos ovat minua fiksumpia.
En minä ketään pilkkaa. Jos pilkkaan, niin se käy kyllä hyvin selväksi. Minä kunnioitan perinteisiä työväenliikkeen miehiä, olen heitä nähnyt ja heidän kanssaan töitä tehnyt. Samalla ja eri puolella. Siellä on hemmetin hienoja miehiä, ei tulisi mieleenkään pilkata.

Olet nyt Pena käsittänyt asiat väärin. Mutta jos sinulla olisi ay-puolella tarjota duunia, niin olisin kiinnostunut. Siellä oli hemmetin kiva olla duunissa.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Uskaltaako Hallitus tehdä kaikki ikävät päätökset ennen vaaleja. Siinäpä vasta ongelma. Tuskinpa, silloinhan kannatus tippuu kuin lehmän häntä. Eli kaikki toimenpiteet siirretään hamaan tulevaisuuteen.

Miten hallituksen tekemät ikävät päätökset ennen vaaleja liittyy mitenkään kuntavaaleihin? Vai viittasitko jo eduskuntavaaleihin?
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Miten hallituksen tekemät ikävät päätökset ennen vaaleja liittyy mitenkään kuntavaaleihin? Vai viittasitko jo eduskuntavaaleihin?
Tilanne voi muuttua hyvinkin nopeasti. Vaalit voivat siirtyä joko kesäkuuhun tai sitten jopa ensi syksyyn riippuen siitä miten tautitilanne muuttuu Suomessa. Luultavasti huomenna tilanne selviää tai sitten ei. Toivottavasti vaalit voidaan pitää niinkuin on sovittu huhtikuussa...
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Kyllä ne liittyy. Puoluenimet ovat samat joten ei voi välttyä rinnastuksesta Suomen politiikkaan.

Niin, mutta kuntavaaleissa ei päätetä Suomen hallituksen tekemistä ikävistä päätöksistä.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Niin, mutta kuntavaaleissa ei päätetä Suomen hallituksen tekemistä ikävistä päätöksistä.
Osa porukasta äänestää sen mukaan miten kunkin puolueen puheenjohtaja pärjää vaalitenteissä, vaikka sen ei pitäisi vaikuttaa mitenkään oman kunnan asioiden hoitoon.

Täälläkin on keskusteltu paljon Helsingin pormestarivaaleista vaikka sen ei luulisi kiinnostavan ketään tuolla syrjäseudulla. Osalle porukasta maaseudulla on yksi hailee kuka on Kokoomuksen pormestariehdokas Helsingissä.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eihän vaalien siirtämiseen oikeasti ole minkäänlaista tarvetta. Omasta puolestani en muista koskaan joutuneeni minkäänlaiseen ryysikseen mennessäni äänestämään, vaan jonossa on ollut ehkä 1-2 ihmistä minua ennen äänestyslipuketta hakemassa. Parissa minuutissa koko homma ollut ohi aina. Käytännössä joka päivä minulla on suurempi riski saada tartunta kuin äänestämässä käydessä.

Mä en ymmärrä koko tätä juttua, miksi tästä edes puhutaan vaihtoehtona. Maskia naamaan ja menoksi. Kaikki kuitenkin pyörivät tuolla kaupoilla, niin en ymmärrä miksi ei äänestämään uskaltautuisi.

Lisäksi kun oli juttua vaalivirkailijoista tässä ketjussa aiemmin, niin onko kaupan kassat saaneet lukuisiakin tartuntoja tässä noin vuoden aikana?
 
Viimeksi muokattu:

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Minusta kuntavaaleja ei saa siirtää missään olosuhteessa. Sotatilanne olisi sellainen kuitenkin, jos silloinkaan. Demokratian on toimittava ja koronapandemia on otettava huomioon. Demokratian emämaassa, jota USA nyt pitää itsellään, vaikka ei se siltä näytä (offtopic) aina, pidettiin vaalit kaikesta huolimatta.

Siirto näyttäisi omasta mielestä huonolta. Olisiko myöhemmin yhtään sen parempi tilanne taudin osalta. Epäilen, että kesällä ihmisillä olisi kuitenkin parempaa tekemistä kuin äänestäminen. Tämä oli vain ajatukseni.
 

Raatelurakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Liverpool, Jokerit.
Eihän vaalien siirtämiseen oikeasti ole minkäänlaista tarvetta. Omasta puolestani en muista koskaan joutuneeni minkäänlaiseen ryysikseen mennessäni äänestämään, vaan jonossa on ollut ehkä 1-2 ihmistä minua ennen äänestyslipuketta hakemassa. Parissa minuutissa koko homma ollut ohi aina. Käytännössä joka päivä minulla on suurempi riski saada tartunta kuin äänestämässä käydessä.

Mä en ymmärrä koko tätä juttua, miksi tästä edes puhutaan vaihtoehtona. Maskia naamaan ja menoksi. Kaikki kuitenkin pyörivät tuolla kaupoilla, niin en ymmärrä miksi ei äänestämään uskaltautuisi.

Lisäksi kun oli juttua vaalivirkailijoista tässä ketjussa aiemmin, niin onko kaupan kassat saaneet lukuisiakin tartuntoja tässä noin vuoden aikana?

Vaaleja siirretään koska muuten Sanna I Suuri saattaa joutua kokemaan pahimman mitä narsisti joutuu kokemaan:
Hänet ja hänen ajamansa aatteet äänestetäänkin suohon. Häntä ei arvosteta, häntä ei rakasteta, mitenkään hän ei sitä tajua että hänen omat tekemisensä(sekä muiden edustajien Sdp:ssä) saattavat olla syynä siihen että heitä ei äänestetä.
Varsinkin nyt kun on alkanut tulla soraääniä siitä että koronahommat on vedetty vähän sinnepäin ja kuriin ei ole koronaa saatu. Kunnallisvaaleissa uhkaa tulla tappio, joten siirretään vaalit, jospa sillä saataisin lampait.. äänestäjien huomio kiinnittymään johonkin muuhun kuin katasrofaalisen huonoon epidemian hoitoon. Vuosi on ollut aikaa hoitaa hommat minttiin, ja sama sekoilu jatkuu kuin vuosi sitten. -Pekonen on ulostettu(hiljennetty) jonnekkin Rixun periferiaan.
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Onhan se nyt täysin selvää, että vaalit siirretään, kun gallup-tilanne pahenee.
Samaa mietin. SDP:n kannatus taittumassa. Korona sattuu kuin tilauksesta siirtämään vaaleja aikaan, jolloin eläkeläisetkin uskaltavat lähteä äänestämään ja sitä kautta pelastetaan hallitukselle mieluinen tulos kuntavaaleissa. Ettei sieltä nyt vaan Persut nouse tai Kokoomus nappaa torjuntavoittoa.

Kyllä ne vaalit pitäis nyt vaan huhtikuussa järjestää, ne äänestävät, ketkä uskaltavat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös