Näin se taitaa olla. Ja muualla Suomessa rokotetaan myös nopeampaa tahtia kuin Uudellamaalla, joten Kepu hyötyy myös.Kesäkuuhun mennessä valtaosa SDP:n äänestäjistä on rokotettu ainakin kertaalleen.
Näin se taitaa olla. Ja muualla Suomessa rokotetaan myös nopeampaa tahtia kuin Uudellamaalla, joten Kepu hyötyy myös.Kesäkuuhun mennessä valtaosa SDP:n äänestäjistä on rokotettu ainakin kertaalleen.
Vaalit siirtyy! Demareiden juoni. Mihin voi valittaa?
Vaalien siirto olisi hyvä asia ihan käytännön syistäkin. EIlen luin uutisia, että monessa kunnassa / kaupungissa vaalivirkailijat ovat ilmoittaneet jäävänsä pois. Syynä puhtaasti koronatartunnan suuri mahdollisuus.
Kun henkilöllisyys on pakko todeta äänestystilanteessa., on kyse ennakosta tai varsinaisena vaalipäivänä, niin maski on poistettava hetkeksi. Siinä virkailija sitten ihmettelee, kun muutama sata ihmistä hönkii päin näköä.
Toki persut vastustavat, koska monet ihmiset kuuntelevat kuinka Halla-aho & Co höpöttävät Italiaan menevistä miljardeista ja maahanmuuton rajoittamisesta. Samalla ihmiset unohtavat, että kyse on kuntavaaleista, joissa valitut valtuutetut päätttävät esimerkiksi Käpypolun tms valaistuksen parantamisesta tai paikkakunnan teiden aurauskustannuksista.
Oletko tosissasi? Mihin voi valittaa fake newsista?Vaalit siirtyy! Demareiden juoni. Mihin voi valittaa?
Heh, onhan meillä, mutta ei se aina auta se pleksikään. Vai oletko eri mieltä?Boldaus oma.
Voi jos meillä olisi joku materiaali, joka voitaisin laittaa vaalivirkailijan ja äänestäjän väliin, joka estää pisaratartunnat.
Vain kunnon demari ottaa tuon heiton tosissaan. Kiitos kun paljastit itsesi, tosin siitä ei ollut aiemminkaan mitään epäilystä.Oletko tosissasi? Mihin voi valittaa fake newsista?
Harmi ettei huumorisi selittämättä auennut minulle. Sinun kavereillasi on varmaan tosi hauskaa seurassasi, jos ovat minua fiksumpia.Vain kunnon demari ottaa tuon heiton tosissaan. Kiitos kun paljastit itsesi, tosin siitä ei ollut aiemminkaan mitään epäilystä.
Se oli vähän sellaista läppää, että kun demareilla on pääministerikin, niin syytetään varmuuden vuoksi niitä.
Nyt tarkkana, Pena.
En minä ketään pilkkaa. Jos pilkkaan, niin se käy kyllä hyvin selväksi. Minä kunnioitan perinteisiä työväenliikkeen miehiä, olen heitä nähnyt ja heidän kanssaan töitä tehnyt. Samalla ja eri puolella. Siellä on hemmetin hienoja miehiä, ei tulisi mieleenkään pilkata.Harmi ettei huumorisi selittämättä auennut minulle. Sinun kavereillasi on varmaan tosi hauskaa seurassasi, jos ovat minua fiksumpia.
Uskaltaako Hallitus tehdä kaikki ikävät päätökset ennen vaaleja. Siinäpä vasta ongelma. Tuskinpa, silloinhan kannatus tippuu kuin lehmän häntä. Eli kaikki toimenpiteet siirretään hamaan tulevaisuuteen.
Tilanne voi muuttua hyvinkin nopeasti. Vaalit voivat siirtyä joko kesäkuuhun tai sitten jopa ensi syksyyn riippuen siitä miten tautitilanne muuttuu Suomessa. Luultavasti huomenna tilanne selviää tai sitten ei. Toivottavasti vaalit voidaan pitää niinkuin on sovittu huhtikuussa...Miten hallituksen tekemät ikävät päätökset ennen vaaleja liittyy mitenkään kuntavaaleihin? Vai viittasitko jo eduskuntavaaleihin?
Kyllä ne liittyy. Puoluenimet ovat samat joten ei voi välttyä rinnastuksesta Suomen politiikkaan.
Osa porukasta äänestää sen mukaan miten kunkin puolueen puheenjohtaja pärjää vaalitenteissä, vaikka sen ei pitäisi vaikuttaa mitenkään oman kunnan asioiden hoitoon.Niin, mutta kuntavaaleissa ei päätetä Suomen hallituksen tekemistä ikävistä päätöksistä.
Enhän minä niin väittänytkään?
Eihän vaalien siirtämiseen oikeasti ole minkäänlaista tarvetta. Omasta puolestani en muista koskaan joutuneeni minkäänlaiseen ryysikseen mennessäni äänestämään, vaan jonossa on ollut ehkä 1-2 ihmistä minua ennen äänestyslipuketta hakemassa. Parissa minuutissa koko homma ollut ohi aina. Käytännössä joka päivä minulla on suurempi riski saada tartunta kuin äänestämässä käydessä.
Mä en ymmärrä koko tätä juttua, miksi tästä edes puhutaan vaihtoehtona. Maskia naamaan ja menoksi. Kaikki kuitenkin pyörivät tuolla kaupoilla, niin en ymmärrä miksi ei äänestämään uskaltautuisi.
Lisäksi kun oli juttua vaalivirkailijoista tässä ketjussa aiemmin, niin onko kaupan kassat saaneet lukuisiakin tartuntoja tässä noin vuoden aikana?
Samaa mietin. SDP:n kannatus taittumassa. Korona sattuu kuin tilauksesta siirtämään vaaleja aikaan, jolloin eläkeläisetkin uskaltavat lähteä äänestämään ja sitä kautta pelastetaan hallitukselle mieluinen tulos kuntavaaleissa. Ettei sieltä nyt vaan Persut nouse tai Kokoomus nappaa torjuntavoittoa.Onhan se nyt täysin selvää, että vaalit siirretään, kun gallup-tilanne pahenee.