Mainos

Kunnallisvaalit 28.10.2012

• 107 295
  • 830
Mutta sitä en täysin ymmärrä, miten asiaperustein voi päätyä äänestämään puoluetta, jonka nimissä on tehty, noh sanotaanko, kohtuullisen vakavia rikoksia ihmisyyttä vastaan.
Etkös sinäkin äänestä SDP:tä? Suinula, Porin lyseo, Koliahde, Kalvola etc. etc. Joten jos menneisyyden voi pyyhkiä SDP:n yltä, niin eiköhän kaikkien muidenkin puolueiden?

Fordél

Jäsen
Stubbin osaamisesta ja uskottavuudesta voi taas esimerkiksi euroskeptikko olla hyvinkin eri mieltä...

En usko, että yksikään paatuneemmistakaan euroskeptikoista kyseenalaistaa Stubbin osaamisen ja uskottavuuden kun puhutaan EU-asioista. Taustalla on niin vahva kokemus eri tehtävistä Unionissa (tutkija, asiantuntija, neuvonantaja, parlamentaarikko, ministeri jne.) ja tietopoha EU-asioista, että aika harva pystyy lyömään yhtä uskottavan rätingin pöytään. Eli kun lähdetään puhumaan faktoista niin varmasti kukaan ei kyseenalaista Stubbin osaamista. Eri asia on sitten se kun aletaan puhumaan politiikkaa eli esim. siitä mihin suuntaan EU:ta tulisi kehittää jne. Silloin moni euroskeptikko on varmasti asioista hyvinkin eri mieltä ja niinhän sen pitääkin olla.

Fremont

Jäsen
En usko, että yksikään kyseenalaistaa Stubbin osaamisen ja uskottavuuden kun puhutaan EU-asioista..

Sitähän tekevät monet, Stubbin alaiset mukaan lukien. Kaiken maailman brändi-toilailut ja pää edellä joka paikkaan säntäily eivät lisää kenekään uskottavuutta muutoinkaan. Harkitsevampi ja analyyttisempi ote olisivat paikallaan, mutta tuskin Stubb omaa luonnettaan pystyy muuttamaan.
Linkki Aamulehden artikkeliin:

Aamulehti

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta sitä en täysin ymmärrä, miten asiaperustein voi päätyä äänestämään puoluetta, jonka nimissä on tehty, noh sanotaanko, kohtuullisen vakavia rikoksia ihmisyyttä vastaan. Tottakai nyt on nyt ja Suomen kommunistinen puolue on eri asia kuin NKP ja niin edelleen, mutta taustaideologia on samaa marxilais-materialistista juurta eikä tuolla nimellä ole minun mielestäni yksinkertaisesti uskottavuutta rakentaa kunnollista vaihtoehtoa. Ei menneisyyttä nyt voi ihan kuitenkaan pois pyyhkiä...

Olen aina ollut sitä mieltä, että kauheuksien puusilmäinen näkeminen on pahasta. Vääryyksiä tapahtui ja tapahtuu edelleenkin, mutta asioiden näkeminen vain yhdeltä suunnalta on pahaksi. MIKSI näillä palstoilla ei huomioida oikeiston tekemiä vääryyksiä paljon ollenkaan? Johtuuko siitä, että poliittinen maailma on oikealla?Eikö pystytä neutraaliin tutkimukseen?

Kumpi on pahempi kertalaaki päähän vai hidas kiduttaminen kuolemaan niiden numeroiden takana, jotka elävät YT-neuvottelujen tuloksena saatujen potkujenkin jälkeen tmsv.? Kärjistettynä sanottuna.Molempi paha.Nykyajan kapitalismin tuotos on kvartaalitalous, jossa voitto ei ole voittoa määräajoin tarkisteltuna, vaan sen pitäisi olla älytön voitto, ettei työntekijä saa monoa persuksiin. Ahneus on kuvottavaa.

Kasvoton kv. pääoma, joka meihinkin vaikuttaa, ei näe ihmistä ja hänen hätäänsä numeroiden takaa. Noiden monien potkujen takana ei ole vain yksi numero kerrallaan, vaan siellä on perhe, läheiset, joita kaikkia potkut tulevat koskettamaan ja laajentaen sitä yhteisöäkin, jossa irtisanottu vaikuttaa.Suomessakin näitä potkuja hyväksyvät valtaapitävät, katsokaa keitä he ovat.Käyttäkää rohkeasti sitä osaa aivoista, joka on pölyttynyt ja siirtykää rohkeasti ajattelemaan eri tavoin kuin ennen, avoimin silmin, vaikka se sattuisikin.

Tulen äänestämään aina vaaleissa, yleensä ei ole tarvinnut seilata vasenta linjaa oikeammalle.En ole tyytyväinen tämän päivän vasemmistoonkaan, ehdokkaat ovat hmv.Sielua ei löydy.

Kokoomusta en tule koskaan äänestämään, sillä tänäkään päivänä yksikään tapaamani kokkari ei ole kyennyt sanomaan mitä oikeasti hyvää se puolue köyhälle tuo ja mitä on tuonut historian saatossa.Älkää tuoko tähän esimerkiksi väliaikaisia veroja rikkaita varten, se on kuin pieru Saharan erämaassa. Tosin sopivasti ennen vaaleja...

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Lievästi ihmetyttää miksi PS ei ottanut hallitusvastuuta kun sitä oli tarjolla. Oppositiossa räksyttäminen toki säilyttää asetelmat, mutta jossakin vaiheessa nillityksen sijaan pitäisi kyetä myös tekoihin.

Itse olen täysin riippumaton kenenkään puolueiden agendoihin, mutta edellä viitatusta syystä ainakaan Soinin lampaita en äänestä.

julle-jr

Jäsen
Kasvoton kv. pääoma, joka meihinkin vaikuttaa, ei näe ihmistä ja hänen hätäänsä numeroiden takaa. Noiden monien potkujen takana ei ole vain yksi numero kerrallaan, vaan siellä on perhe, läheiset, joita kaikkia potkut tulevat koskettamaan ja laajentaen sitä yhteisöäkin, jossa irtisanottu vaikuttaa.Suomessakin näitä potkuja hyväksyvät valtaapitävät, katsokaa keitä he ovat.Käyttäkää rohkeasti sitä osaa aivoista, joka on pölyttynyt ja siirtykää rohkeasti ajattelemaan eri tavoin kuin ennen, avoimin silmin, vaikka se sattuisikin.
No yritetäänpä katsoa omin ja avoimin silmin asiaa, sanottakoon sivumennen, että olen töissä yrityksessä, jossa on parhaillaan yt-neuvottelut käynnissä.

- Kansainvälinen pääoma vaikuttaa meihin, se on totta, mutta en ymmärrä mitä muuta voisimme tehdä, kuin ottaa mahdollisimman suuri hyöty tästä pääomasta

- Julkisen hallinnon tulee tehdä kaikkensa, että kv pääoma hakeutuu tänne syrjäiseen pohjolaan mahdollisimman mielellään.

- Kansainvälinen pääoma on kaikkien saatavilla, ei tarvitse kuin esimerkiksi keksiä jotain niin merkittävää, että pääoma hakeutuu keksijän luokse.

- Potkut ovat seurausta siitä, että yritys ei näe työntekijälle käyttöä, ainakaan siihen hintaan, minkä työntekijä panoksestaan vaatii. Yritys ei siis halua ostaa työntekijän työpanosta enää, koska työpanoksen hinta-laatusuhde tai työpanoksen tarve ei ole riittävän korkea.

- Työntekijän kannattaa tietysti pitää itsensä niin kiinnostavana, että hänen työpanoksensa menee kaupaksi joko nykyiselle työnantajalle tai jollekin toiselle.

- Jos esimerkiksi minä saan nyt meidän yt-neuvottelujen seurauksena potkut, on ainut vaihtoehto kiittää työnantajaa yhteistyöstä, eli siitä, että he ovat ostaneet työpanostani näinkin kauan, vaikka en ole kovin erikoislaatuinen tapaus. Sitten täytynee katsoa mistä pisteestä palloa löytyisi joku muu, joka haluaisi ostaa työpanostani. On väärin ajatella, että nykyaikana joku työpaikka olisi ikuinen.

- Suomi on hieno maa siinä mielessä, että täällä jokainen voi perustaa yrityksen. Halutessaan voi perustaa yrityksen, joka ei ikinä anna potkuja kenellekään, siis jos tietää miten sellainen on mahdollista ilman konkurssia.

- Suomi on hieno maa siinäkin mielessä, että täällä koulutus on ilmaista. Jokainen voi hankkia itselleen koulutuksen, joka on kiinnostava työnostajien mielestä.

- Suomi ei ole hieno maa siinä mielessä, että täällä pidetään kynsin hampain kiinni saavutetuista eduista. Sen takia valitettavan usein vaihtoehto on antaa kenkää kaikille, kun joustot eivät ole mahdollisia. Suomalainen työ on jo nyt liian kallista kansainvälisessä vertailussa.

- Kaikki suomalaiset työntekijät eivät ole sisäistäneet, että he pyytävät panoksestaan liikaa rahaa, eli ovat siis ahneita. Joku toinen tekee saman asian halvelmmalla, joten miksi ostaa kallista, jos se ei ole merkittävästi parempi?

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Heh, siinäpä tuli jullelta kokoomuslaista maailmankuvaa oikein syvällä rintaäänellä. Mutta niinhän se nykymeno tiivistettynä taitaa mennä, eli: "Työnantaja ja pääoma ovat herrojasi, niiden edessä jopa nöyryys on uhmaa, joten muista kumartaa tarpeeksi syvään ja tarvittaessa kieriä maassa. Potkutkin ovat kohteliaisuus mitätöntä työntekijää kohtaan, niistäkin on oltava kiitollinen."

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Itse olen kunnallisvaaleissa pääsääntöisesti äänestänyt eri puoluetta kuin valtakunnallisissa vaaleissa. Niin luultavasti tälläkin kertaa. Kunnallisvaaleissa paikallisesti on usein joku minulle tärkeä asia, joka jakaa puolueet. Tällä kertaa olen päättänyt äänestää sitä puoluetta, joka takaa joko vanhan jäähallin palauttamisen jääurheilukäyttöön (se myytiin yrittäjille, jotka tämän lupasivat, mutta ovatkin pyörtäneet sanansa tehdäkseen Angry Birds teemapuiston halliin) tai takaavat muuten lisäjään rakentamisen. (Kaupungissa on jääkiekkoliitonkin arvioiden mukaan liian vähän hallijäätä, ja sen huomaa -vuoroja ei saa.) Tämä on hyvin pieni asia, mutta nähdäkseni isommissa asioissa on sellainen konsensus, ettei ole väliä ketä äänestää. Jäätilanne taas koskettaa elämääni lähes päivittäin. Valtakunnallissa vaaleissa äänestän sellaista puoluetta joka ajaa parhaiten asioitani. Elämäntilanteen muka tämä tietenkin vaihtelee.

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Etkös sinäkin äänestä SDP:tä? Suinula, Porin lyseo, Koliahde, Kalvola etc. etc. Joten jos menneisyyden voi pyyhkiä SDP:n yltä, niin eiköhän kaikkien muidenkin puolueiden?

Onko työväenliikkeen jakautuminen sisällissodan jälkeen tuttu asia? SDP sanoutui Väinö Tannerin johdolla irti väkivaltaisen kumouksen tieltä, kun taas Moskovassa perustettu SKP pyrki proletariaatin diktatuuriin. Jos sisällissotaan mennään, menneisyyden haamuja löytyy toki myös porvaripuolueiden kaapista. Se oli koko maan tragedia, jossa tehtiin sellaisia tekoja puolin ja toisin, että yhtä syyllistä on mahdoton löytää.

Kuntavaalien äänestyskäyttäytymistäni en sen sijaan vielä varmasti osaa sanoa :).

Noitarumpu kirjoitti:
Kumpi on pahempi kertalaaki päähän vai hidas kiduttaminen kuolemaan niiden numeroiden takana, jotka elävät YT-neuvottelujen tuloksena saatujen potkujenkin jälkeen tmsv.? Kärjistettynä sanottuna.Molempi paha.Nykyajan kapitalismin tuotos on kvartaalitalous, jossa voitto ei ole voittoa määräajoin tarkisteltuna, vaan sen pitäisi olla älytön voitto, ettei työntekijä saa monoa persuksiin. Ahneus on kuvottavaa.

Noh, näkisin kuitenkin, ettei länsimaisessa demokratiassa voida kaikkine puutteineenkaan päästä edes valovuoden päähän siitä, mitä vaikkapa Neuvostoliitossa, Pohjois-Koreassa tai Kambodzassa on tapahtunut. Toki, Suomen kommunistinen puolue ei ole missään vastuussa näistä muualla tapahtuneista, mutta kuten totesin, ei se minusta ole nykyisellä nimellään/aatteellaan uskottava puolue.

Kliseisesti voisi todeta, ettei markkinatalous ole täydellinen järjestelmä, mutta toimivampi kuin mikään muista vaihtoehdoista. Se ei tarkoita, etteikö sitä tulisi parantaa ja etteikö siinä olisi tekijöitä, jotka ovat erittäin epäoikeudenmukaisia. Pohjoismaissa on aika hyvin onnistuttu historiallisesti, mutta nyt kansainvälisen pääoman liikkuvuus on tuonut esiin, kuten toit esille, ihan uusia vaikeuksia.

Mitä tulee keskusteluun yrittämisestä, kansainväliset pörssiyhtiöt olisi hyvä erottaa kotimaisista pienyrityksistä. Toimintalogiikka on hyvin erilainen. Metson irtisanomisten puolustaminen jollain kannattavuusnäkökohdalla on aika absurdia, jos sitä tarkastelee ihan oikean yrittämisen näkökulmasta. Voittoa tuottava yritys irtisanoi, koska sen ulkomaiset osakkeenomistajat halusivat vielä enemmän voittoa. Tätä logiikkaa ei pidäkään ymmärtää saati hyväksyä, mutta se ei ole tosiaan esimerkiksi suomalaisten pienyrittäjien vika.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lievästi ihmetyttää miksi PS ei ottanut hallitusvastuuta kun sitä oli tarjolla. Oppositiossa räksyttäminen toki säilyttää asetelmat, mutta jossakin vaiheessa nillityksen sijaan pitäisi kyetä myös tekoihin.

Itse olen täysin riippumaton kenenkään puolueiden agendoihin, mutta edellä viitatusta syystä ainakaan Soinin lampaita en äänestä.

Eikös tämä ole tullut selväksi. Kokoomus johti neuvotteluita, kutsuivat persut mukaan sillä ehdolla, että persut äänestävät EU-asioissa kuten Kokoomus sanoo, tämä ei käynyt, joten persut ulos.

kovalev

Jäsen
- Suomi on hieno maa siinäkin mielessä, että täällä koulutus on ilmaista. Jokainen voi hankkia itselleen koulutuksen, joka on kiinnostava työnostajien mielestä.
Tämä on tärkeä periaatteellinen kysymys, jota kokoomus ei ole ollut oikeastaan millään tavalla edistämässä.
Lisäksi nykymenossa on havaittavissa huonoja enteitä: koulushoppailu, alueellinen eriarvoistuminen, mahdolliset lukukausimaksut yliopistoihin, yliopistojen rahoituksen tulevaisuus, opintotuen "jäädyttäminen"... Erittäin kokoomuslaista politiikkaa.

Fordél

Jäsen
Sitähän tekevät monet, Stubbin alaiset mukaan lukien. Kaiken maailman brändi-toilailut ja pää edellä joka paikkaan säntäily eivät lisää kenekään uskottavuutta muutoinkaan. Harkitsevampi ja analyyttisempi ote olisivat paikallaan, mutta tuskin Stubb omaa luonnettaan pystyy muuttamaan.
Linkki Aamulehden artikkeliin:

Aamulehti

Edelleen, oman alan asiaosaaminen on kunnossa ja sitä ei varmasti Juhani Suomikaan lähde kritisoimaan. Se on eri asia ovatko kaikki samaa mieltä hänen ulostuloistaan ja toimintatavoistaan, mutta asiaosaamisessa on edelleen mielestäni hyvin uskottava.

Ja heti loppuun totean, että sori OT eli jatketaan vaan kunnallisvaaliasioista.

julle-jr

Jäsen
Heh, siinäpä tuli jullelta kokoomuslaista maailmankuvaa oikein syvällä rintaäänellä. Mutta niinhän se nykymeno tiivistettynä taitaa mennä, eli: "Työnantaja ja pääoma ovat herrojasi, niiden edessä jopa nöyryys on uhmaa, joten muista kumartaa tarpeeksi syvään ja tarvittaessa kieriä maassa. Potkutkin ovat kohteliaisuus mitätöntä työntekijää kohtaan, niistäkin on oltava kiitollinen."
Et ymmärtänyt ihan täysin oikein. Mä ajattelen jotenkin niin, että työnantaja on mun asiakas: Se ostaa minulta työ-nimistä palvelua. Kyse on siis normaalista vaihtokaupasta. Mä annan aikaani työnantajan käyttöön ja se maksaa siitä jotain. Voin myös halutessani itse perustaa yrityksen ja alkaa ostamaan muilta ihmisiltä työ-nimistä palvelua. Jos en halua tehdä töitä sillä hinnalla mikä mulle ollaan valmiita maksamaan, niin ei mitään pakkoa ole. Sitten taas jos kukaan ei ole valmis ostamaan minun työpanostani, niin kenties asettamani hinta on väärä tai en ole riittävän hyvä?

Ei kyse ole mistään herra-asetelmasta mihinkään suuntaan. Pääomakaan ei ole mikään herra vaan väline, jota voin hyödyntää jos haluan esimerkiksi kehitellä keksimiäni ideoita tuotteiksi jne.

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Eikös tämä ole tullut selväksi. Kokoomus johti neuvotteluita, kutsuivat persut mukaan sillä ehdolla, että persut äänestävät EU-asioissa kuten Kokoomus sanoo, tämä ei käynyt, joten persut ulos.

Totta kai persujen olisi pitänyt saada olla mukana hallituksessa ehdoitta.

Onneksi valitsivat opposition ja räksytyksen.

julle-jr

Jäsen
Tämä on tärkeä periaatteellinen kysymys, jota kokoomus ei ole ollut oikeastaan millään tavalla edistämässä.
Lisäksi nykymenossa on havaittavissa huonoja enteitä: koulushoppailu, alueellinen eriarvoistuminen, mahdolliset lukukausimaksut yliopistoihin, yliopistojen rahoituksen tulevaisuus, opintotuen "jäädyttäminen"... Erittäin kokoomuslaista politiikkaa.
Juu. En erityisemmin kannata tuollaista. Opintotuki on vähän niin ja näin, minusta sitä makasettiin turhan kauan ainakin silloin kun minä opiskelin. Eli siis tukikuukausia oli liian monta.

En sanonut olevani kokoomuslaisen politiikan kannattaja, vastasin vain Noitarummun viestiin.

Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Totta kai persujen olisi pitänyt saada olla mukana hallituksessa ehdoitta.

Onneksi valitsivat opposition ja räksytyksen.

Ennen vaaleja Perussuomalaiset kertoivat muiden EU-maiden tukemisen olevan heille kynnyskysymys, kaikista muista asioista he olisivat voineet neuvotella. Tämä oli tiedossa jo ennen vaaleja, joten heitä äänestäneet eivät ainakaan voineet pettyä.

julle-jr

Jäsen
Metson irtisanomisten puolustaminen jollain kannattavuusnäkökohdalla on aika absurdia, jos sitä tarkastelee ihan oikean yrittämisen näkökulmasta. Voittoa tuottava yritys irtisanoi, koska sen ulkomaiset osakkeenomistajat halusivat vielä enemmän voittoa. Tätä logiikkaa ei pidäkään ymmärtää saati hyväksyä, mutta se ei ole tosiaan esimerkiksi suomalaisten pienyrittäjien vika.
Metso-konserni ei ole sama kuin Metson massa- paperiteollisuutta palveleva liiketoimintalinja. Se, että esimerkiksi Metson valmistamat kaivostoiminnan koneet ja laitteet tuottavat yritykselle rutkasti voittoa, ei tarkoita, että paperikoneet tuottaisivat erityisemmin voittoa. Metso ennakoi tulevaisuutta, eli koska oletettavaa on, että paperiteollisuuden laitteiden kysyntä tulee entisestään vähenemään, niin miksi odottaa, että koko tämän alueen bisnes kääntyy tappiolliseksi ja pitää lopettaa kokonaan?

Metson paperikonetehtaissa on tuotantotyöntekijöitä ollut lomautettuna jo ties kuinka kauan. Pitäisikö siis yhtiön muista liiketoiminta-alueista siirtää voittoja paperikoneyksiköille, jotta lomautetut työntekijät voitaisiin laittaa leikkimään työntekoa, vaikka tilauksia ei olekaan? Vai eikö ole ihan ok myöntää, että tällä alueella töitä ei kaikille ole eikä ole odotettavissa että niitä tuleekaan järisyttävän paljoa tulevaisuudessa.

kovalev

Jäsen
Noh, näkisin kuitenkin, ettei länsimaisessa demokratiassa voida kaikkine puutteineenkaan päästä edes valovuoden päähän siitä, mitä vaikkapa Neuvostoliitossa, Pohjois-Koreassa tai Kambodzassa on tapahtunut. Toki, Suomen kommunistinen puolue ei ole missään vastuussa näistä muualla tapahtuneista, mutta kuten totesin, ei se minusta ole nykyisellä nimellään/aatteellaan uskottava puolue.
Tämä on ihan totta, jos lähdetään siitä liikkeelle, että SKP haluaa Suomeen vankileirien saariston. Tai jos lähdetään siitä, että Marx olisi jossain kirjoituksessaan halunnut tällaisia järjestelmiä.
Ja juuri tämä on myös ongelmallista.

Usa:ssa on perinteisesti alhaiset äänestysprosentit, mutta aina sielläkin kymmenet miljoonat ihmiset äänestävät kahta puoluetta, jotka ovat olleet päättämässä Hiroshimasta, Nagasakista, P-Vietnamin, Laosin ja Kambodzan massiivisista pommituksista; auttamassa demokraattisesti valittujen hallintojen kaatamista mm. Iranissa, Guatemalassa ja Chilessä...
Antavatko nämä äänestäjät varauksettoman tukensa koko Usa:n ulkopolitiikan historialle? Tuskin? Onko ulkoistettu kansanmurha pienempi paha? Tuskin, mutta se on kyllä varmasti helpompi unohtaa. Toki Neuvostoliitto harjoitti kansanmurhan kriteerit täyttävää toimintaa sekä maan sisällä että ulkopuolella.

Mutta nämä ovat mielenkiintoisia kysymyksiä. Jotkut saattavat niitäkin pohtia samalla kun miettivät, tulisiko oman kunnan terveyspalvelut yksityistää.

Jäsen
Irtisanomiset on mielenkiintoinen juttu. Yksinkertaistetaan firmaan joka valmistaa kahta tuotetta. Toinen myy ja toinen ei myy. Mikäli myyvätuote tekee enemmän voittoa kuin toinen tuote tappiota, niin saako yritys yrittää muuttaa tilannetta? Yleisönosastojen ja nettifoorumien perusteella yllättävän monen ihmisen mielestä yrityksen pitäisi ensi saada toinenkin tuote tappiolliseksi, että saisi tehdä muutoksia firmaan, mikä minusta on hyvin omituinen lähestyminen.

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Et ymmärtänyt ihan täysin oikein. Mä ajattelen jotenkin niin, että työnantaja on mun asiakas: Se ostaa minulta työ-nimistä palvelua. Kyse on siis normaalista vaihtokaupasta. Mä annan aikaani työnantajan käyttöön ja se maksaa siitä jotain. Voin myös halutessani itse perustaa yrityksen ja alkaa ostamaan muilta ihmisiltä työ-nimistä palvelua. Jos en halua tehdä töitä sillä hinnalla mikä mulle ollaan valmiita maksamaan, niin ei mitään pakkoa ole. Sitten taas jos kukaan ei ole valmis ostamaan minun työpanostani, niin kenties asettamani hinta on väärä tai en ole riittävän hyvä?

Tämä teksti on kyllä suoraan kuin taloustieteen perusteet- kurssilta!

Mutta eihän tämä mitään kokoomuslaista näkökulmaa edusta, vaan tämä edustaa markkinataloutta. Tuskin millään puolueella, jolla on edustajia edukunnassa on tätä asemaa alkamassakaan horjuttamaan. Toki kokoomus ajaa yrittäjyyttä yms. asioita, mutta tämä kirjoittamasi teksti on enemmänkin taloustieteellistä ajattelua kuin poliittista ajattelua. Näin se maailma vaan toimii, oli yrittäjänä/työntekijänä sitten vassari, vihreä tai demari.

Ei ollut tarkoitus millään tavalla olla eri mieltä kanssasi tai kyseenalaistaa mitään, tämä oli lähinnä vastausta Midnight Ramblerille.

Fremont

Jäsen
Edelleen, oman alan asiaosaaminen on kunnossa ja sitä ei varmasti Juhani Suomikaan lähde kritisoimaan. Se on eri asia ovatko kaikki samaa mieltä hänen ulostuloistaan ja toimintatavoistaan, mutta asiaosaamisessa on edelleen mielestäni hyvin uskottava.

Ja heti loppuun totean, että sori OT eli jatketaan vaan kunnallisvaaliasioista.

Olen samaa mieltä, Stubbilta varmasti löytyisi osaamista, hyödyt tietämyksestä ovat kyseenalaiset höntyilyn ja yli-innokkuuden vuoksi. Enemmänkin varmasti saisi irti suitsimalla energiaboostejaan. Uskottavuus on ongelma vaikka onkin oletettavasti yrittänyt himmailla menoaan.

Ehdokkaiden numerot pitäisi olla selvillä ensi viikolla. Itse siis pääsen helpolla, ei tarvita vaalikoneita, vaikka ääni saattaakin mennä hukkaan ja "väärän" puolueen toisen ehdokkaan hyväksi.

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lisätään vielä sen verran, että työväenpuolueen tehtävä on turvata myös työttömyysajan toimeentulo. Ihan linjassa siis mennään.
Toisinsanoen työväenpuolue ajaa ihan jokaisen asiaa, myös minunkin. Kivaa, että tällainenkin puolue on olemassa!

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tämä teksti on kyllä suoraan kuin taloustieteen perusteet- kurssilta!

Mutta eihän tämä mitään kokoomuslaista näkökulmaa edusta, vaan tämä edustaa markkinataloutta. Tuskin millään puolueella, jolla on edustajia edukunnassa on tätä asemaa alkamassakaan horjuttamaan. Toki kokoomus ajaa yrittäjyyttä yms. asioita, mutta tämä kirjoittamasi teksti on enemmänkin taloustieteellistä ajattelua kuin poliittista ajattelua. Näin se maailma vaan toimii, oli yrittäjänä/työntekijänä sitten vassari, vihreä tai demari.
Erittäin hyvä pointti ja näin tosiaan on. Se on jollain tavalla surullista, että joidenkin puolueiden intiaaninimeksi voisi muuttaa "puolue-jonka-kannattajat-eivät-ole-opiskelleet-taloustieteen-perusteita".

Toinen vaihtoehto olisi "puolue-jonka-kannattajat-eivät-kannata-sitä-että-ihmiset-saavat-päättää-omista-rahoistaan". (Paitsi jos kyse on juuri heidän omista rahoitaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy