Kunnallisvaalit 2004

• 13 009
  • 173

pedro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suur-Helsingin Lähiö-Jormat
Viestin lähetti dude
Jopas sitä nyt siellä soija-puolueessa (kasvissyöjiä ei kai saa sanoa broilereiksi) ollaan pikkunokkaisia, kun vähän arvostellaan? Minä olisin ainakin Vihreänä ylpeä siitä. Ei olla enää mikään pikkukiusa, vaan varteenotettava vaihtoehto. Mitä luulet minkä takia Lipponen ei tölvi Keskustaa Helsingin asioista?

Oma logiikkani kulkee koko lailla juuri toten. Eipä taitaisi SDP:llä olla mieltä summamutikassa mätkiä mitään ryhmää, jota ei koettaisi aidoksi uhkaksi, kuten nyt Vihreitä suurimmissa kaupungeissa. Uskoakseni tämä "Vihreät on porvaripuolue" -mantra on peräisin Siltasaaren sylttytehtaalta - oma arvaukseni on, että SDP:ssä on laskettu menetettävän ääniä nimenomaan Vihreille ja siihen on sitten reagoitu tällä porvarikampanjalla.

Paananen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti pedro
Uskoakseni tämä "Vihreät on porvaripuolue" -mantra on peräisin Siltasaaren sylttytehtaalta - oma arvaukseni on, että SDP:ssä on laskettu menetettävän ääniä nimenomaan Vihreille ja siihen on sitten reagoitu tällä porvarikampanjalla.

Totta joka sana!

Suosikkijoukkue
TuTo
Oma logiikkani kulkee koko lailla juuri toten. Eipä taitaisi SDP:llä olla mieltä summamutikassa mätkiä mitään ryhmää, jota ei koettaisi aidoksi uhkaksi, kuten nyt Vihreitä suurimmissa kaupungeissa. Uskoakseni tämä "Vihreät on porvaripuolue" -mantra on peräisin Siltasaaren sylttytehtaalta - oma arvaukseni on, että SDP:ssä on laskettu menetettävän ääniä nimenomaan Vihreille ja siihen on sitten reagoitu tällä porvarikampanjalla.

Vihreät ovat lähellä oikeistoa ainakin Turussa ja Helsingissä. Ei siinä mitään pahaa ole, kukin tekee yhteistyötä kenen kanssa haluaa. Mutta imagollisesti vihreät ovat jotain ihan muuta, samaten kun rekryroivat uusia jäseniä ja kannattajia.

On ihan turha vinkua epäreilusta kohtelusta, nyt käydään kunnallisvaalikampanjan loppusuoraa.

Vihreiden imago on huonontunut ja Helsingin Sanomien gallupin mukaan kannatus Helsingissä laskussa. Tässä on tarpeeksi puolueelle mietittävää, muutama inha demari ei tätä ole pystynyt saamaan aikaa.

pedro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Kaukalon laidalla
Vihreät ovat lähellä oikeistoa ainakin Turussa ja Helsingissä. Mutta imagollisesti vihreät ovat jotain ihan muuta, samaten kun rekryroivat uusia jäseniä ja kannattajia.

On ihan turha vinkua epäreilusta kohtelusta, nyt käydään kunnallisvaalikampanjan loppusuoraa.

Vihreiden imago on huonontunut ja Helsingin Sanomien gallupin mukaan kannatus Helsingissä laskussa. Tässä on tarpeeksi puolueelle mietittävää, muutama inha demari ei tätä ole pystynyt saamaan aikaa.

Keskustelin tossa viikonloppuna parin vihervaikuttajan kanssa, ja siellä päin kyllä ollaan vähän kiusaantuneita tästä koko "vasen/oikea"-liturgiasta; se kun on monen mielestä koko lailla vanhentunut konsepti; moni varmaan pitää Vihreitä porukkana opportunistisia eklektikkoja, mutta sisällä käsin Vihreissä korostetaan aina asioita eikä niinkään sitä, miten kulloinkin käsissä oleva asia asettuu vasen-oikea -asteikolle. Mihin, kuten sanottu, on nykyään melko hankala juuri mitään asiaa asettaa.

Mitä tulee "imagon huonontumiseen", niin tässäkin on toki "kauneus" katsojan silmässä. Mulle Vihreät näyttäytyy kyllä juurikin enemmän "oikeana" puolueena kuin vielä joitakin vuosia sitten. Sattuneesta syystä minä en pidä sitä imagon huononemisena.

Minkään vaalikampanjan aikana ei varmaan paljon sympatiaa kerää kitisemällä muiden puheista - paitsi juuri mainitulla asiallisuudella. Ikävä kyllä taas sillä linjalla ei kerää juurikaan julkisuutta valtamedioissa. Siihen vaaditaan pössyttelyä tai juopottelua.

Paananen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
[B

[/B]

Siis kuka vinkuu? Kuten aiemmin totesin, minua ärsyttää demareiden älyllisesti epärehellinen kampanjointi (tähän on kyllä totuttu aiemminkin). En ole kuitenkaan missään tekemisissä vihreiden kanssa.

Samalla lailla aikoinaan masinoitiin omat joukot liikkeelle pelottelemalla Keskustan työreformilla (Siis nykyisen pääministerimme pitkälti lanseeraama uudistuspaketti, jossa oli useita toteuttamiskelpoisia ajatuksia. SAK torppasi uudistukset - tietenkin - ja masinoi ay-aktiivinsa käymään SDP:n tukena vaalikampanjaa).

Helsingissä totuttiin vuosien ajan siihen, että Kokooomus ja SDP päättivät asioista kahdestaan. Tämän akselin murtuminen 4 vuotta sitten tietysti kiukuttaa joitakin edelleen.

Jos gallupit pitävät kutinsa ja puolueiden suuruusjärjestys on Kokoomus, SDP, Vihreät, luulisin ettei vihreillä ole hirveätä intoa lähteä ajamaan demaria (esim. Lipponen) uudeksi kaupunginjohtajaksi.

Ja toki jokainen voi käyttää vaalikampanjassa haluamiaan keinoja - niinhän Annelikin teki pari vuotta sitten. Siitä sitten riittikin vinkumista jälkikäteen. Jotkut "prinsessanherkät" eivät vieläkään unohtaneet tai antaneet anteeksi.

manu 17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, K-Vantaa, Arsenal
Viestin lähetti dude
manu17 voisi vähän hengähtää tuon ideologiansa kanssa ja miettiä kuinka moni vihreä valtuutettu/kansanedustaja on vastustanut ja yrittänyt viivästyttää Vuosaaren rakentamista.

Viitsisitkö lukea palstan alkupuolelta esim demareiden jutut HKL: yhtiöittämisestä.Todisteet löytyy esim. KTV:kustantamasta kirjasta.Jos Hakaniemessä ei tiedetä mitä KTV on kustantanut niin voi voi.Kerropa missä Vihreä Liitto on ollut mukana Vuosaaren valituksissa?Luontoliito eikä Fazerin suku ole edelleenkään osa Vihreää liittoa.Miksi vaalikamppailua ei voi käydä asiapohjalta vai pitääkö mallia ottaa suuren maailman p¤%&/n heitosta?Sillähän asiat etenee ja paranee.Ymmärrän toki tilanteen kiusallisuuden demareille.Vanhat rakenteet alkaa pikkuhiljaa kaatua kun yhteiskunta muuttuu.Sen ovat demaritkin huomanneet kun mainoksissa naiset ovat kuin kokoomuksen toimihenkilöitä.Kerro missa on tyypillinen miesduunari demareiden yhteisistä vaalimainoksista?Kaippa ne kokoomuksen kanssa kohta yhdistyvät kun demariduunari kuolee sukupuuttoon.Olen itse ollut aina ammattiliiton jäsen mutta tällä hetkellä vihreät ajaa ainoana palvelualojen asiaa,esim vaatimalla alvia alemmas.

pedro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreistä

No niin, tuolta löytyy "FAQ: Vihreiltä usein kysyttyjä kysymyksiä ja lyhyitä vastauksia", joissa kosketellaan tässäkin keskustelussa sivuttuja aiheita. FAQ on Helsingin Vihreiden toimittama.

Tuo on totta kai Vihreille suopeaa propagandaa, mutta kaipa sieltä asiaakin löytyy..

Suosikkijoukkue
TuTo
Paananen (kaikki lainaukset)
Siis kuka vinkuu? Kuten aiemmin totesin, minua ärsyttää demareiden älyllisesti epärehellinen kampanjointi (tähän on kyllä totuttu aiemminkin). En ole kuitenkaan missään tekemisissä vihreiden kanssa.

Minusta demareiden kampanjointi ei ole sen älyllisesti epärehellisempää kuin muidenkaan. Huippuna on kyllä Kokoomuksen hökötys Kolmen Sepän patsaalla, ja megafoneista pauhaava aivoton propaganda.

Samalla lailla aikoinaan masinoitiin omat joukot liikkeelle pelottelemalla Keskustan työreformilla (Siis nykyisen pääministerimme pitkälti lanseeraama uudistuspaketti, jossa oli useita toteuttamiskelpoisia ajatuksia. SAK torppasi uudistukset - tietenkin - ja masinoi ay-aktiivinsa käymään SDP:n tukena vaalikampanjaa).

Vihreät masinoivat joukkonsa liikkeelle viime kunnallisvaaleissa joidenkin rotiskojen, joita myös makasiineiksi kutsutaan, pohjalta. Vihreillä onkin nyt ongelmia, kun vastaavaa teema ei löydy. Sinusta työreformi oli jees - SDP:n mielestä ei. Kyllä sitä oli täysi oikeus vastustaa. Ja kepuhan sitten söi koko reformin kansineen päivineen.

Helsingissä totuttiin vuosien ajan siihen, että Kokooomus ja SDP päättivät asioista kahdestaan. Tämän akselin murtuminen 4 vuotta sitten tietysti kiukuttaa joitakin edelleen.

Kyllä se varmasti harmittaa. Mutta sellaista politiikka on.

Jos gallupit pitävät kutinsa ja puolueiden suuruusjärjestys on Kokoomus, SDP, Vihreät, luulisin ettei vihreillä ole hirveätä intoa lähteä ajamaan demaria (esim. Lipponen) uudeksi kaupunginjohtajaksi.

Tämä voi hyvinkin pitää paikkansa, tosin Lipposta homma ei kyllä taida pätkän vertaa kiinnostaa. Lienee yhtä selvää, että vihreätä ei päästetä kaupungin johtoon. Minusta on reiluinta, että suurimmalle puolueelle palli annetaan, mikäli ehdokas on täyspäinen.

Ja toki jokainen voi käyttää vaalikampanjassa haluamiaan keinoja - niinhän Annelikin teki pari vuotta sitten. Siitä sitten riittikin vinkumista jälkikäteen. Jotkut "prinsessanherkät" eivät vieläkään unohtaneet tai antaneet anteek

Aivan oikein. Haluamiaan keinoja voi käyttää - ja tarvittaessa sitten maksaa niistä hintaa, kuten Jäätteenmäen kohdalla kävi. Minusta on mukavaa kun vaalistaistelussa on säpinää ja tunnetta. Mutta melkein kävi sääliksi Keskustan vaalityöntekijää Herttoniemen metroasemalla aamulla - ei se vieläkään ole niin helppoa olla kepulainen stadissa. Kuittia kyllä lensi kiitettävästi.

pedro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tämä voi hyvinkin pitää paikkansa, tosin Lipposta homma ei kyllä taida pätkän vertaa kiinnostaa. Lienee yhtä selvää, että vihreätä ei päästetä kaupungin johtoon. Minusta on reiluinta, että suurimmalle puolueelle palli annetaan, mikäli ehdokas on täyspäinen.

Tässä peesaan täysin rinnoin, joskin mun mielestä ihan kehittelemisen arvoinen ajatus olisi valita kaupunginjohtaja suoralla vaalilla. Eiköhän ne valtasuhteet tulisi silläkin menettelyllä kuvatuiksi. Sitä paitsi, jäisi yksi nurinan aihe ainaisesta poliittisesta pelistä. Ja itse asiassa, mikä mieluisinta, myös yksi isohko tilaisuus mainittuun peliin.

Paananen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Vihreät masinoivat joukkonsa liikkeelle viime kunnallisvaaleissa joidenkin rotiskojen, joita myös makasiineiksi kutsutaan, pohjalta. ]

Varmasti moni otti kantaa makasiinien puolesta. Omasta puolestani ne kaikki voitaisiin panna sileäksi.

Mielestäni masinoinnilla ja masinoinnilla on kuitenkin eroja. Kuten tiedät, on kahdella puolueella Suomessa ylivertainen koneisto kaikkiin muihin verrattuna. Näillä on myös parhaat mahdollisuudet tehdä "ilmaista" vaalityötä ja tarvittaessa yhdistää voimansa jonkun suuren uhan (todellisen tai pelotellun) edessä. Toisella puolueella sana kiertää tupailloissa ja toinen taas hallitsee varsinkin SAK:laista ay-kenttää. SAK:ssa lienee noin miljoona jäsentä. Kuinka moni heistä kuuluu sosialidemokraattiseen puolueeseen? Onko siis oikein, että vaalityötä tehdään yhden puolueen hyväksi kun suuri osa jäsenistöstä ei kuulu
puolueeseen tai kannata sitä? Varsinkin kun ay-toiminta on epäsuorasti kaikkien veronmaksajien kustantamaa touhua (ay-jäsenmaksujen verovähennysoikeus).

Mitä tulevaan kaupunginjohtajaan tulee, oma veikkaukseni ns pääehdokkaista on Jussi Pajunen ja Pekka Korpinen.

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti manu 17
Viitsisitkö lukea palstan alkupuolelta esim demareiden jutut HKL: yhtiöittämisestä.Todisteet löytyy esim. KTV:kustantamasta kirjasta.Jos Hakaniemessä ei tiedetä mitä KTV on kustantanut niin voi voi.Kerropa missä Vihreä Liitto on ollut mukana Vuosaaren valituksissa?Luontoliito eikä Fazerin suku ole edelleenkään osa Vihreää liittoa.Miksi vaalikamppailua ei voi käydä asiapohjalta vai pitääkö mallia ottaa suuren maailman p¤%&/n heitosta?Sillähän asiat etenee ja paranee.Ymmärrän toki tilanteen kiusallisuuden demareille.Vanhat rakenteet alkaa pikkuhiljaa kaatua kun yhteiskunta muuttuu.Sen ovat demaritkin huomanneet kun mainoksissa naiset ovat kuin kokoomuksen toimihenkilöitä.Kerro missa on tyypillinen miesduunari demareiden yhteisistä vaalimainoksista?Kaippa ne kokoomuksen kanssa kohta yhdistyvät kun demariduunari kuolee sukupuuttoon.Olen itse ollut aina ammattiliiton jäsen mutta tällä hetkellä vihreät ajaa ainoana palvelualojen asiaa,esim vaatimalla alvia alemmas.

Viitsitikö sinä opetella käyttämään välilyönti pisteen jälkeen, tekee lukemisesta paljon helpompaa ja siedettävämpää.

En ole missään vaiheessa väittänyt, että Vihreä liitto puolueena olisi vastustanut Vuosaaren satamahanketta, vaan että kyseisen puoleen kansanedustajat ja valtuutetut ovat luottamustoimensa suomaa arvovaltaa käyttäen kertoneet mielipiteitään kyseisestä hankkeesta, eivätkä ne ainakaan ole olleet puoltavia mielipiteitä.

Turhaa sinä minulle demareista ja niiden muutoksesta vaahtoat, en minä ole demari, enkä edes äänestä niitä. Itsehän toivoisin, että Örkki-Mörkki pääsisi puheenjohtajaksi, niin valkokaulustuuliviiridemarit siirtyisivät äänestämään Kokoomusta.

Pedro sanoi, että Vihreät haluavat eroon perinteisestä oikea-vasen-ajattelusta. No siinähän yrittävät, Star Trekin hengessä. Tässä maassa ja tässä maapallolla ajatellaan kaikkia poliittisia ratkaisuja oikean tai vasemman puolen ratkaisuina. Vihreät itse omilla linjavedoillaan ottavat kantaa siihen, kumpaan suuntaan puoluettaan vievät. Tahallaan tai tahtomattaan.

Ja mitä tulee jonkun nimimerkin Lippos-puheisiin, niin ette kai te todella luule, että Lipponen ryhtyy Helsingin apulaiskaupunginjohtajaksi? Noinko vähän te tunnette politiikkaa?

Paananen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti dude
Ja mitä tulee jonkun nimimerkin Lippos-puheisiin, niin ette kai te todella luule, että Lipponen ryhtyy Helsingin apulaiskaupunginjohtajaksi? Noinko vähän te tunnette politiikkaa?

En tiedä oliko heitto minulle mutta vastaan kuitenkin. Kuka on puhunut Lipposesta ja apulaiskaupunginjohtajasta samassa yhteydessä? Kuten edellisessä viestissäni kirjoitin, veikkaan että Pekka Korpinen (nykyinen ap.kaupunginjohtaja) on demarien ehdokas kaupunginjohtajaksi. Mutta en pitäisi myöskään minään valtavana ihmeenä Paavon edes jonkinasteista kiinnostusta kyseiseen hommaan.

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti dude

Tässä maassa ja tässä maapallolla ajatellaan kaikkia poliittisia ratkaisuja oikean tai vasemman puolen ratkaisuina.

Mahtaako tuo kuitenkaan pitää paikkaansa? Eikö jenkeissäkin käydä demokraattien ja tasavaltalaisten kamppailu? Ymmärtääkseni muuallakin kaksinapaisuus on yhä paremmin ymmärrettävissä konservatiivisuus - liberaalius -akselilla kuin keinotekoisilla väreillä. Ainoastaan talouspolitiikassa väreillä on edelleen oikeasti jotain pohjaa. Sielläkin voi kuitenkin puhua jo markkinahenkisistä sosiaalidemokraateista ja vaaleanpunaisista kokkareista.

Olisi kyllä erittäin toivottavaa että jossain - vaikkapa televisiossa - käytäisin mutia myöten keskustelu jossa puolueväki saa itse määritellä missä ne leirien väliset rajat oikeasti kulkevat. Mikä todella erottaa kokkarin sossusta, viime kädessä ja mitä helvettiä keskustalaisilla on tekemistä tässä sopassa... Nykyiset tuoteselosteet kun eivät kerro tuotteesta juuri mitään. Eikö tämä kuulu jo kuluttajansuoja-asiamiehille?!!

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

No jaa... onkohan se poliittinen aate vai yksittäiset ihmiset jotka tekevät politiikkaa josta et pidä ? Minä en Lappeenrannan politiikasta tiedä mitään, mutta sen verran olin hereillä poliittisen historian luennoilla, että tiedän ettei minkään puolueen aatteeseen taida kuulua Lappeenrannan tuhoaminen. Mutta ilman muuta saa kritisoida, kyllä minäkin mielelläni arvostelen demareiden touhuja, vaikka puoluetta äänestänkin.

Kyllä se on poliittinen aate, jonka politiikasta en pidä. Nimittäin en usko ihan tältä istumalta että niitä yksittäisiä ihmisiä olisi täällä riittänyt vuosikymmeniä. Juu ehkä ei minkään puolueen ohjelmassa lue tavoitteena yhdenkään kaupungin tuhoaminen, mutta jos yksi puolue saa liikaa valtaa, on myös tuo vaara olemassa. Pikkukaupunkien sekä kuntien ongelma on usein juuri se että yksi puolue saa liian suuren enemmistön ja tätä kautta pääsee pyörittelemään asioita haluamallaan tavalla. Tästä syntyy erittäin harvoin mitään hyvää. Ja mitä Lappeenrantaan tulee, ei nuo mielipiteeni liity siihen millään tavalla. Tuossa ensimmäisessä viestissä mainitsin että puhun IMATRASTA, jossa olen siis työskennellyt 17 vuotta.

Suosikkijoukkue
TuTo
Paananen
Mielestäni masinoinnilla ja masinoinnilla on kuitenkin eroja. Kuten tiedät, on kahdella puolueella Suomessa ylivertainen koneisto kaikkiin muihin verrattuna. Näillä on myös parhaat mahdollisuudet tehdä "ilmaista" vaalityötä ja tarvittaessa yhdistää voimansa jonkun suuren uhan (todellisen tai pelotellun) edessä. Toisella puolueella sana kiertää tupailloissa ja toinen taas hallitsee varsinkin SAK:laista ay-kenttää. SAK:ssa lienee noin miljoona jäsentä. Kuinka moni heistä kuuluu sosialidemokraattiseen puolueeseen? Onko siis oikein, että vaalityötä tehdään yhden puolueen hyväksi kun suuri osa jäsenistöstä ei kuulu

Sähköliiton ja metallin vaalit käytiin taannoin. Ei kai ole demareiden vika, että vihreät ja muut oikeistopuolueet eivät nauti kannatusta siellä ? SAK:han sinänsä ei anna centin hyrrää kenenkään vaalikampanjaan, mutta ei se nyt ole niin kummallista jos SAK:n tavoitteet ovat lähempänä vasemmistopuoluiden linjaa. Onhan AKAVAnkin (jonka jäsen olen) verolinjaukset aina kuin suoraan kokoomuksen puoluetoimistolla tehtyjä.

dude
Turhaa sinä minulle demareista ja niiden muutoksesta vaahtoat, en minä ole demari, enkä edes äänestä niitä. Itsehän toivoisin, että Örkki-Mörkki pääsisi puheenjohtajaksi, niin valkokaulustuuliviiridemarit siirtyisivät äänestämään Kokoomusta

Tässä on vinha perä. En varmastikaan ole ainoa demareita äänestävä, joka voisi äänestää toisin, mikäli puolueen linjaa reivattaisiin vasemmalle. Vaikka toisin voisi luulla, Lipposta ja hänen linjaansa arvostetaan aidosti monissa kodeissa.

Paananen
En tiedä oliko heitto minulle mutta vastaan kuitenkin. Kuka on puhunut Lipposesta ja apulaiskaupunginjohtajasta samassa yhteydessä? Kuten edellisessä viestissäni kirjoitin, veikkaan että Pekka Korpinen (nykyinen ap.kaupunginjohtaja) on demarien ehdokas kaupunginjohtajaksi. Mutta en pitäisi myöskään minään valtavana ihmeenä Paavon edes jonkinasteista kiinnostusta kyseiseen hommaan.

Minäkin uskon että Korpinen on demareiden ehdokas, toinen vaihtoehto on sitten I-C Björklund. Olin jo aikaisemmin sitä mieltä, että Lipposta ei nappaa. Ikäkin asettaa esteitä, hänellä olisi ymmärtääkseni eläkeikään 10 kuukautta, kun pesti alkaisi. Lisäksi Lipponen ei kyllä ole mikään kunnallispoliitikko. Olisi vaikeata kuvitella häntä haukkumassa hallitusta pääkaupunkiseudun riistämisestä.

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Jahas, taitaa olla viimeinen ennakkoäänestyspäivä käsillä.

Pitäisi siis mennä äänestämään.

Kuten aiemmin totesin, monivuotinen symbioosini Stadin city-pipertäjien kanssa päättynee tänään. Natomyönteistä oikeisto-populistista-kulttuurielitismiä on pesiytynyt Vihreiden kärkiryhmään sen verran näkyvästi, että pesäeromme on väistämätön.

En minä nyt pidä city-pipertäjiä sen pahempina kuin muitakaan varteenotettavia ryhmiä (Dem, Vas, Kok), mutta he nyt ovat vain sattumalta kaikkein viimeisimpinä kusseet vihtaani, joten otetaampa hieman etäisyyttä.

Vielä kun keksisi että kenelle viivansa vetäisi.

Suosikkijoukkue
TuTo
Viestin lähetti Birkku
Kyllä se on poliittinen aate, jonka politiikasta en pidä. Nimittäin en usko ihan tältä istumalta että niitä yksittäisiä ihmisiä olisi täällä riittänyt vuosikymmeniä. Juu ehkä ei minkään puolueen ohjelmassa lue tavoitteena yhdenkään kaupungin tuhoaminen, mutta jos yksi puolue saa liikaa valtaa, on myös tuo vaara olemassa. Pikkukaupunkien sekä kuntien ongelma on usein juuri se että yksi puolue saa liian suuren enemmistön ja tätä kautta pääsee pyörittelemään asioita haluamallaan tavalla. Tästä syntyy erittäin harvoin mitään hyvää. Ja mitä Lappeenrantaan tulee, ei nuo mielipiteeni liity siihen millään tavalla. Tuossa ensimmäisessä viestissä mainitsin että puhun IMATRASTA, jossa olen siis työskennellyt 17 vuotta.

SDP:llä on yksinkertainen enemmistö vain Mäntässä, Keskustalla muistaakseni yli 200 kunnassa....Jaa, oli kyseessä Imatra. En minä kyllä siitäkään kaupungista muuta tiedä kuin että Sinikka Mönäkre lienee sieltä. Hänet näkisin mieluiten Lipposen seuraajana.

SDP:n aate lienee tasa-arvo, sosiaalinen oikeudenmukaisuus ja solidaarisuus. Minä lisäisin vielä siihen että suvaitsevaiuus. Eivät nuo nyt minusta niin pahoja asioita ole....

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ehdokkaat ovat niin käsittämättömän huonosti esillä, että saattaa jäädä äänestämättä.

Ei ole pernaveikon tehtävä käyttää kauheasti aikaa jonkun ehdokkaan etsimiseen, jos eivät itse viitsi yhtään.

Eräs potentiaalinen ehdokas tosin vastasi sähköpostiini nopealla aikataululla. Hänen vastauksensa ei täysin tyydytä, mutta ei kai semmosta ehdokasta nyt olekaan.

Jospa sitten tätä äänestäisin kuitenkin.

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

SDP:n aate lienee tasa-arvo, sosiaalinen oikeudenmukaisuus ja solidaarisuus. Minä lisäisin vielä siihen että suvaitsevaiuus. Eivät nuo nyt minusta niin pahoja asioita ole....

Ai, minusta nuo aatteet:
Samat oikeudet vähemmillä velvollisuuksilla, oikeus olla tekemättä osaansa jos ei huvita ja solidaarisuus aateveljien/siskojen kesken, eivät järin hyviä asioita pitkällä tähtäimellä ole.

Kaikilla ei ole mahdollisuutta jättää tekemättä hommiaan silloin kun ei huvita.

Yksilön vastuu, itsestä ja muista. Ei pakotettuja tulonsiirtoja vaan aito auttamisen halu oman harkinnan mukaan.

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Niin. Teoriassa. Käytännössä täällä noista täyttyy vain tuo solidaarisuus ja sekin ainoastaan "aateveljiä" kohtaan. Parhaat virat demareille, riippumatta siitä onko pätevämpiä tarjolla. Tämä on asia, joka saa niskakarvani pystyyn. Okei, poliittiset virkanimitykset ovat arkipäivää, mutta kyllä niissäkin voisi joku kohtuus olla. Täällä on ollut ja on edelleen jopa TOIMITUSJOHTAJAN vakanssilla täysin EPÄPÄTEVIÄ henkilöitä.

Viimeksi muokattu:

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti juudas
"Ei pakotettuja tulonsiirtoja vaan aito auttamisen halu oman harkinnan mukaan."

Tämä se ihmisen kohdalla toimii.

No, tämän ihmisen kohdalla tuota auttamisen halua on tavannut löytyä myös noiden pakotettujen tulonsiirtojen lisäksi. Yksilöiden muuttumisesta se hallittu, hidas yhteiskunnallinen muutos alkaa.

juudas

Jäsen
"Parhaat virat demareille, riippumatta siitä onko pätevämpiä tarjolla."

Liirum laarum, Suomessa on yli 200 kuntaa, joissa keskusta on yksinvallassa. Arvaa miten siellä on virat jaettu?

Ja pitää kokoomuskin omistaan huolen aivan samalla tavalla.

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eipä ole aihetta rinnan röyhistelyyn kellään

Viestin lähetti juudas
"Parhaat virat demareille, riippumatta siitä onko pätevämpiä tarjolla."

Liirum laarum, Suomessa on yli 200 kuntaa, joissa keskusta on yksinvallassa. Arvaa miten siellä on virat jaettu?

Ja pitää kokoomuskin omistaan huolen aivan samalla tavalla.

Jep, onhan nämä yleviä sanoja ja kovia tavoitteita. (lainattu kunkin puolueen www-sivuilta)

Kokoomuksen aatteessa yhdistyvät vapaus, suvaitsevaisuus, yrittäjähenki ja sosiaalinen omatunto.
Kokoomus tahtoo, että Suomi on reilu ja oikeudenmukainen yhteiskunta. Vastuun ja välittämisen yhteiskunta, jossa on mahdollisuus pärjätä ja jossa pidetään yhdessä huolta myös niistä, jotka eivät pärjää. Erityisen tärkeää on ajatella tulevaisuutta - millaisen maan me jätämme nuorille ja lapsillemme.

SDP: Jokainen toimii kykyjensä mukaan oman ja yhteisen hyvinvoinnin puolesta. Oikeudenmukaisuus syntyy oikeuksien ja vastuun tasapainosta ja toteutuu sellaisessa vapauden yhteiskunnassa, jonka kantavia arvoja ovat demokratia ja solidaarisuus, yhteisvastuu.

Keskusta arvostaa ihmisen vapautta, itsenäisyyttä, omatoimisuutta, kekseliäisyyttä sekä yritteliäisyyttä. Suvaitsevaisuus, ajatuksen vapaus ja perusarvojen kunnioitus kuuluvat keskustalaiseen arvomaailmaan. Keskusta tahtoo edistää ihmisten yhteistyötä ja yhteenkuuluvuutta sekä vastuuta lähiyhteisöstä ja heikommassa asemassa olevista.

Että suvaitsevaisuutta ja oikeudenmukaisuutta. No, minun oikeustajuani eivät ole virkanimitykset juuri koskaan kohdanneet. Useimmiten virkaan pätevin ei ole ollut "oikeasta" puolueesta.

Yhä useammin tuntuu että karut reaaliteetit sanelevat useimmat päätökset ja jos jotain jää jaettavaksi, se menee "hyvä veli/sisko" meiningillä kulloinkin vallassa oleville puolueille.

Taitaa olla helpompi kitkeä kahvakiekko sm-liigasta kuin kähmintä virkanimityksistä.

manu 17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, K-Vantaa, Arsenal
Viestin lähetti dude
En ole missään vaiheessa väittänyt, että Vihreä liitto puolueena olisi vastustanut Vuosaaren satamahanketta, vaan että kyseisen puoleen kansanedustajat ja valtuutetut ovat luottamustoimensa suomaa arvovaltaa käyttäen kertoneet mielipiteitään kyseisestä hankkeesta, eivätkä ne ainakaan ole olleet puoltavia mielipiteitä.

Eikös valtuustossa sitä varten olla että otetaan kantaa ja yritetään ajaa oikeaksi katsomiaan asioita?Se ei ole sama asia kuin valituksen tekeminen johonkin.Keneltä muilta luulet toimittajien kysyvän kuin valtuutetuilta jotka edustavat eri mielipiteitä?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy