Kun Pandoran lipas avautuu – keskustelua ja pohdintaa KHL-pelaajien mahdollisesta siirtymisestä Liigaan

  • 163 176
  • 1 248

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua kyllä ihmetyttää ja hieman häiritseekin tämä Pelicans kannattajien varaukseton Jordanin takana olo alusta saakka. Muutama kriittinen viesti kyllä alussa näkyi, mutta jotenkin olisin odottanut suuremmalta osalta edes vaatimusta siitä, että Jordan tulee itse median eteen avaamaan seuran kannattajille kuvionsa. Ainoa mitä on tähän mennessä saatu taitaa olla Pöyhösen idiotismi Sveitsistä siirtymisestä.
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Mua kyllä ihmetyttää ja hieman häiritseekin tämä Pelicans kannattajien varaukseton Jordanin takana olo alusta saakka. Muutama kriittinen viesti kyllä alussa näkyi, mutta jotenkin olisin odottanut suuremmalta osalta edes vaatimusta siitä, että Jordan tulee itse median eteen avaamaan seuran kannattajille kuvionsa. Ainoa mitä on tähän mennessä saatu taitaa olla Pöyhösen idiotismi Sveitsistä siirtymisestä.

Hyvä pointti sinulta. Itse suhtauduin ja suhtaudun edelleen kriittisesti ja totesinkin ääneen, että harmaalla alueella liikuttiin asiassa.

Taitaa vaan olla niin, että kaikenlainen säätö kuten SRV-rakentajat, taksikuskin pahoinpitelyt, Jantusen ja muutaman muun sekoilut jne. on vetänyt oman toleranssini sen verran isoksi ettei vielä ole tullut halua lähteä barrikaadeille. Suomennettuna Pelicansin brändikuva on omien joukossa sellainen, ettei ihan odotetakaan sitä puhtoisinta linjaa.

En ota kantaa onko se sitten hyvä tai huono asia lopulta.

Sitten jos löytyy kuva Jordanista Putinin juhlilla kättelemässätai vastaavaa, niin silloin minäkin toki älähdän.
 

Brooklyn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varsinais-Suomalainen juniorikiekko
Alkaa natisemaan liitoksistaan lahtivseverybodyn huikeiden perusteluiden arkku. Vähemmän yllättäen ruotsalaismedia on erittäin hyvin haistelemassa, sieltä löytyi käyttökelpoista materiaalia eri medioissa ja eri muodoissakin myös silloin kun täällä kuuluteltiin Jordanin perässä olleen varmaan kaikki jengit SHL:ää myöden. Tosiasiassa tuossa sarjassa linja on selkeä ja se on hyvin yhtenäinen koskien Jordanin kaltaisia pelaajia. Vahva mutu että se on vankka myös lahden tällä puolen.
 

Veijo Esso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eri versiot Reippaasta ja Pelicans
Kyllä sen nyt varmaan kaikki tiesi ettei edes IIHF ole niin kaistapäinen että tälläisessä tilanteessa lähtisi puolustamaan Venäjän "oikeuksia".
IIHF vaan oli ja on osin edelleenkin juurikin niin kaistapäinen. Käytännössä IIHF jätti KHL:n ulkomaalaispelaajat täysin oman onnensa nojaan.
Linus Omarkin taasen on helppo huudella kun oma ura KHL:ssä päättyi jo ennen sotaa, lähinnä miehen lentopelosta ja mielenterveysongelmista johtuen. Ilman niitä hän olisi ollut todennäköisesti samassa tilanteessa muiden siellä pelanneiden kanssa.
 

Dustwallow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Skellefteå AIK, PoPa und Red Wings
Tottakai, jos kerta oikein länsirannikolla sellaista vaaditaan.

Tosiasiassa Jordan taitaa olla vahvemmin ja vahvemmin fanien suosikki tulevalla kaudella, varsinkin tällaisen jatkoajan marginaalijengin ulinan jälkeen.
Marginaali ja marginaali, eiköhän tämä ole aikalailla lathi vs muu maailma.

Ja lopettakaa höpöt tuo hopoilu oletuksinenne, että tietyn joukkueen kannattaja on aina kyseisen joukkueen kotikaupungista. Yhtä hyvin voisin Detroitista tätä kirjoitella.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mua kyllä ihmetyttää ja hieman häiritseekin tämä Pelicans kannattajien varaukseton Jordanin takana olo alusta saakka.
Se on sitä oman joukkueen sokeutta. Fanipoikailmiö.

Luulisi joidenkin hälytyskellojen soivan viimeistään siinä tilanteessa, kun sellainen ~90% muiden joukkueiden kannattajista tuomitsee siirron ja kyseenalaistaa joukkueen arvot.

Ehkä silloin siirrossa on jotain vikaa, eikä kyse ole mistään lahtivseverybody paskasta.
 
IIHF vaan oli ja on osin edelleenkin juurikin niin kaistapäinen. Käytännössä IIHF jätti KHL:n ulkomaalaispelaajat täysin oman onnensa nojaan.

Odotan nyt kuitenkin faktatietoa siitä että IIHF on estänyt pelaamasta sopimusrikkomuksen takia paskavaltiossa?
 

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
Aihe herättää ymmärrettävästi tunteita ja kaikilla on oikeus mielipiteeseensä.
Erityisesti turkooseille palstaveljille ja siskoille esittäisin kuitenkin ehdotuksen, että jätettäisiin ne pahimmat provot kirjoittamatta, niin säilytetään edes jonkinlaiset kasvot täällä.

Itsellä aika kaksijakoiset fiilikset tapauksesta. Kyllähän se totta puhuen oudolta vaikuttaa, ettei Jordán olisi pois päässyt, kun suurin osa pelaajista pääsi. Amurilla on toki voinut olla omat käytännöt. Toivotaan, että Cmore tai Pelicans itse tekisi vaikka jossain vaiheessa kattavan videohaastattelun, jossa Jordán puhuisi suunsa puhtaaksi ja kertoisi rehellisesti sopimuksenpurkuprosessista.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Linus Omarkin taasen on helppo huudella kun oma ura KHL:ssä päättyi jo ennen sotaa, lähinnä miehen lentopelosta ja mielenterveysongelmista johtuen. Ilman niitä hän olisi ollut todennäköisesti samassa tilanteessa muiden siellä pelanneiden kanssa.

Miten uran päättymisen syyt liittyvät siihen mitä hän sanoo? Miksi hän ei olisi uskottava asiantuntija tässä? Ettei vaan enemmän olisi kyse siitä mitä hän sanoo, eikä siitä kuka sanoo.

Entä Szemberg, joka kertoo täysin samaa kuin Omark?

Ettei vain olisi niin, että ainoat uskottavat lausunnot asiasta lahtelaisille tulevat Michal Jordanilta ja Lauri Pöyhöseltä.

Loppuviimein tilanne on se, että Lahden Pelicans on ainoa joukkue Pohjoismaissa joka on palkannut Putinin propagandaliigassa kesän -22 jälkeen pelanneen pelaajan. Michal Jordan olisi ennen helmikuuta -22 kävellyt sisään kaikkiin Ruotsin ja Suomen joukkueisiin, mutta syystä tai toisesta hän pelaa nyt kaikista joukkueista Lahdessa. Epäilen, että syyt eivät ole pelilliset.

Itse olisin toivonut, että liigaseurat, Pelicansia myöten. olisivat pitäneet nollatoleranssia asian suhteen.
 
Viimeksi muokattu:

Veijo Esso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eri versiot Reippaasta ja Pelicans
Miten uran päättymisen syyt liittyvät siihen mitä hän sanoo? Miksi hän ei olisi uskottava asiantuntija tässä? Ettei vaan enemmän olisi kyse siitä mitä hän sanoo, eikä siitä kuka sanoo.
Ei ura toki niihin päättynyt, vaan aiheutti siirtymisen pois KHL:stä ns. ennen aikaisesti muihin sarjoihin. Pointtini oli se että hänen väitteensä sopimuksen purkamisen helppoudesta olisi huomattavasti uskottavampi, mikäli hän olisi siellä sodan alkaessa itse ollut sopimuksen alaisena.
Entä Szemberg, joka kertoo täysin samaa kuin Omark?
Szemberg itse asiassa seuraavassa alleviivaa tuota esittämääni väitettä siitä, että IIHF ei asialle mitään tehnyt, eivätkä liiemmälti myöskään kansalliset lajiliitot. Kaikki pesivät kätensä etteivät vain suututa venäläisiä. Toki oman pesänsä, (Alliance of European Hockey Clubs -yhdistyksen) jättää sujuvasti asian ulkopuolelle. Yksikään näistä tahoista ei pelaajien ahdingon helpottamiseksi laittanut tikkua ristiin, muuten kuin syyttelemällä tosiaan.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hirveästi turhaa vastakkain asettelua. Nyt Jordan haastatteluun ja sanomaan medialle suoraan, että Putinin harrastama hyökkäyssota Ukrainaan on täysin vastuutonta toimintaa. Se riittää mulle ja päästään kiekon pariin, kun Jordan täällä tulee 95% varmuudella pelaamaan. Jos ei kykene tähän niin hiuksista v****n tai sitten ekan vastuksen pelaajat saa hoitaa homman...
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hirveästi turhaa vastakkain asettelua. Nyt Jordan haastatteluun ja sanomaan medialle suoraan, että Putinin harrastama hyökkäyssota Ukrainaan on täysin vastuutonta toimintaa. Se riittää mulle ja päästään kiekon pariin, kun Jordan täällä tulee 95% varmuudella pelaamaan. Jos ei kykene tähän niin hiuksista v****n tai sitten ekan vastuksen pelaajat saa hoitaa homman...
Niin Jordanilta toki tuota tulee vaatia, mutta tuon hyökkääjävaltion fanipaitaan somessa pukeutuva ex Lukkovahtia suojeltiin viimekaudella kuin kukkaa kämmennellä. Eipä tainut antaa paljon haastiksia aiheesta. Soppari tehtiin toki sodan alkamisen jälkeen. Missäköhän tuo nyt pelaa @Via Dolorosa ja kakkoistandardit.
 

repalefarkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
per aspera ad astra
Niin Jordanilta toki tuota tulee vaatia, mutta tuon hyökkääjävaltion fanipaitaan somessa pukeutuva ex Lukkovahtia suojeltiin viimekaudella kuin kukkaa kämmennellä. Eipä tainut antaa paljon haastiksia aiheesta. Soppari tehtiin toki sodan alkamisen jälkeen. Missäköhän tuo nyt pelaa @Via Dolorosa ja kakkoistandardit.
Joku Zagidulinin "keissin" vertaaminen yhtään mitenkään tähän on ehkä nolointa ja/tai lahilaisinta mitä tiedän. Ei saatana.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Ei ura toki niihin päättynyt, vaan aiheutti siirtymisen pois KHL:stä ns. ennen aikaisesti muihin sarjoihin. Pointtini oli se että hänen väitteensä sopimuksen purkamisen helppoudesta olisi huomattavasti uskottavampi, mikäli hän olisi siellä sodan alkaessa itse ollut sopimuksen alaisena.

Szemberg itse asiassa seuraavassa alleviivaa tuota esittämääni väitettä siitä, että IIHF ei asialle mitään tehnyt, eivätkä liiemmälti myöskään kansalliset lajiliitot. Kaikki pesivät kätensä etteivät vain suututa venäläisiä. Toki oman pesänsä, (Alliance of European Hockey Clubs -yhdistyksen) jättää sujuvasti asian ulkopuolelle. Yksikään näistä tahoista ei pelaajien ahdingon helpottamiseksi laittanut tikkua ristiin, muuten kuin syyttelemällä tosiaan.

Kiitos asiallisesta vastauksesta, vaikka Omarkin osalta perusteluja en ostakaan.

Szembergin osalta nostan itse kättä pystyyn tulkintavirheen vuoksi, luin hänen tviittinäsä huolimattomasti minkä seurauksena tulkitsin mielipiteen faktana.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ymmärrän hyvin jos joku muun seuran fani on Jordanin siirtoa vastaan ja hyväksyn heidän perustelunsa. Jokaisella on vapaassa maassa oikeus mielipiteeseensä. Mutta en ymmärrä sitä että selkeästi Putinia somessa tukevaa jätkää ja siellä nyt pelaavaa eli Zagidulinia samat tyypit puolustaa ja Jordania dumaa. Siinä ei minusta ole mitään logiikkaa pelkkää värilasien tuijottelua.
 

repalefarkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
per aspera ad astra
Ymmärrän hyvin jos joku muun seuran fani on Jordanin siirtoa vastaan ja hyväksyn heidän perustelunsa. Jokaisella on vapaassa maassa oikeus mielipiteeseensä. Mutta en ymmärrä sitä että selkeästi Putinia somessa tukevaa jätkää ja siellä nyt pelaavaa eli Zagidulinia samat tyypit puolustaa ja Jordania dumaa. Siinä ei minusta ole mitään logiikkaa pelkkää värilasien tuijottelua.
Minä en nopealla etsinnällä löytänyt edes koko kaverin ig-tiliä, onko poistanut sen?
Mikäli on avoimesti tukenut Putlerin myös sodan syttymisen jälkeen niin totta perkeleessä se on ehdottoman väärin ja tuomittavaa, ei kahta sanaa.

Zagidulin ei kuitenkaan mitenkään vertaudu Jordaniin joka luikki kesän jälkeen takaisin kaalisoppamaahan joukkueensa kapteeniksi nauttimaan verirahoista.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ymmärrän hyvin jos joku muun seuran fani on Jordanin siirtoa vastaan ja hyväksyn heidän perustelunsa. Jokaisella on vapaassa maassa oikeus mielipiteeseensä. Mutta en ymmärrä sitä että selkeästi Putinia somessa tukevaa jätkää ja siellä nyt pelaavaa eli Zagidulinia samat tyypit puolustaa ja Jordania dumaa. Siinä ei minusta ole mitään logiikkaa pelkkää värilasien tuijottelua.
Auttaisiko se jos sanoisin, että Zagidulinin koko elämä on siellä? Muutti takaisin kotikaupunkiinsa perheensä, ystäviensä jne. lähelle ja pelaa kotikaupunkinsa joukkueessa. Tsekkiläisen Jordanin tilanteen kanssa eroa on mielestäni, jos ei nyt kuin yöllä ja päivällä, niin ainakin jotain sinne päin.

Ja korostan nyt, etten sano tätä siksi, että hän on entinen Lukon pelaaja. Sen mielestäni todistaa se, että olen kultasankarit Klokin ja Pressin kyllä vetänyt kölin ali.

Sitten on vielä sellainenkin pointti, että kun ketjun nimi on "...keskustelua ja pohdintaa KHL-pelaajien mahdollisesta siirtymisestä Liigaan", niin miksi Zagidulin olisi tässä ketjussa edes relevantti nimi?

Sen verran tähän loppuun vielä, että "selkeästi Putinin tukeminen somessa" on siis profiilikuva itsestä Venäjän maajoukkueen paidassa. Viimeisin julkaisu näyttäisi muuten olevan keväältä 2021. Noinkohan kaveri edes muistaa mikä otos siellä profiilikuvana on.

Olen muistaakseni about saman viestin kirjoittanut aikaisemminkin tähän ketjuun, mutta en liene ainut täällä joka jankkaa samaa levyä joten menköön.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minä en nopealla etsinnällä löytänyt edes koko kaverin ig-tiliä, onko poistanut sen?
Mikäli on avoimesti tukenut Putlerin myös sodan syttymisen jälkeen niin totta perkeleessä se on ehdottoman väärin ja tuomittavaa, ei kahta sanaa.

Zagidulin ei kuitenkaan mitenkään vertaudu Jordaniin joka luikki kesän jälkeen takaisin kaalisoppamaahan joukkueensa kapteeniksi nauttimaan verirahoista.
Zagidulin.55 nimellä löytyy. Putin teamin paita päällä profiilikuvassa on tuo Magnitogorskin molari.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Auttaisiko se jos sanoisin, että Zagidulinin koko elämä on siellä? Muutti takaisin kotikaupunkiinsa perheensä, ystäviensä jne. lähelle ja pelaa kotikaupunkinsa joukkueessa. Tsekkiläisen Jordanin tilanteen kanssa eroa on mielestäni, jos ei nyt kuin yöllä ja päivällä, niin ainakin jotain sinne päin.

Ja korostan nyt, etten sano tätä siksi, että hän on entinen Lukon pelaaja. Sen mielestäni todistaa se, että olen kultasankarit Klokin ja Pressin kyllä vetänyt kölin ali.

Sitten on vielä sellainenkin pointti, että kun ketjun nimi on "...keskustelua ja pohdintaa KHL-pelaajien mahdollisesta siirtymisestä Liigaan", niin miksi Zagidulin olisi tässä ketjussa edes relevantti nimi?

Sen verran tähän loppuun vielä, että "selkeästi Putinin tukeminen somessa" on siis profiilikuva itsestä Venäjän maajoukkueen paidassa. Viimeisin julkaisu näyttäisi muuten olevan keväältä 2021. Noinkohan kaveri edes muistaa mikä otos siellä profiilikuvana on.
Noh Venäjän maajoukkue joka suljettu kansainvälisistä kisoista on yhtä kuin Team Putin. Olet sen puolella tai sitä vastaan. Ja vaikka kuva olisi vuodelta 2021 ja se on yhä siellä se kertoo arvomaailmasi.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Miten Zagidulin liittyy nyt tähän ketjuun tai Jordaniin yhtään mitenkään? Mies meni takaisin kotimaahansa. Menkööt. Sodan jälkeisellä off seasonilla ei tietääkseni edes käynyt Venäjällä vaan jäi Raumalle (enemmän tietävät voi korjata jos olen väärässä).

Sitten voitaisiin puhua Zagidulinista tässä ketjussa jos hän tulisi Magnista ensikaudeksi takaisin Lukkoon. Nyt tämä vertailu on vähän vitun tyhmää.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Miten Zagidulin liittyy nyt tähän ketjuun tai Jordaniin yhtään mitenkään? Mies meni takaisin kotimaahansa. Menkööt. Sodan jälkeisellä off seasonilla ei tietääkseni edes käynyt Venäjällä vaan jäi Raumalle (enemmän tietävät voi korjata jos olen väärässä).

Sitten voitaisiin puhua Zagidulinista tässä ketjussa jos hän tulisi Magnista ensikaudeksi takaisin Lukkoon. Nyt tämä vertailu on vähän vitun tyhmää.
Eli viimekaudella oli ok kun Putinisti pelas liigaa, mutta ensikaudella ei enää ole?
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Eli viimekaudella oli ok kun Putinisti pelas liigaa, mutta ensikaudella ei enää ole?

Millä perusteella Zagidulin oli viimekaudella Putinisti? Koska on Venäjän kansalainen? Kertoiko hän mediassa kannatuksensa Putinille? Sekö tekee hänestä Putinistin, että palaa kotimaahansa, joka eristäytyy täysin muusta maailmasta? Miehellä on koko perhe ja suku Venäjällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös