Kun Pandoran lipas avautuu – keskustelua ja pohdintaa KHL-pelaajien mahdollisesta siirtymisestä Liigaan

  • 161 557
  • 1 248

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Etenkin Ilvesläisten peppukipu tämän hankinnan suhteen lämmittää. Tampereen ikuisia kakkosia.

Ipa on ansainnut menestyksellään paikkansa "inhokkien" joukossa.

PelZut kiusaa vieraskannattajien lapsia, käyttää tusinablondeja finaaleissa. Ja nyt vielä tää uusin farzzi.

Itse en kykenisi tommosta jengiä kannattamaan, mutta kai meitä löytyy moneen junaan...
 

VeeJiiJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Sharks, Avalanche
Nostetaan nyt taas esiin edelleen, että Jordan läpäisi Tšekin jääkiekkoliiton seulan läpi MM-kisoihin mukaan. Tšekki siis ilmoitti ettei KHL:sä pelaavilla ole asiaa maajoukkueeseen. Tähän tuskin mikään kesken kauden tapahtunut siirto on hyväksyttävä kiertotie liitolle. Mukana on täytynyt olla jotain muuta faktaa. Luulisi, että Dominik Hašek olisi edes vähän älähtänyt, kun katsoo hänen muita ulostuloja.
Sklenickan ja Klokin ei tarvinnut edes siirtyä KHL:ään, vaan nousta pelkästään siirtospekulaatioiden kohteiksi, niin olivat ulkona MM-joukkueesta. Kojo varmasti tiesi Jordanin tilanteen.

 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän Pelican aikalailla harmaalla alueella toimii tässä. Inhottavaa sekin, että jos on sovittu että KHLssä viime kaudella pelanneita ei palkata niin silti niin on tehty.

Pelicans pelaa ihan omilla korteillaan. Ottaakoha liiga tähän kantaa?

Ihan hyvä, että Liiga-seuroilla on ollut yhteinen linjaus ja käsitys, ainakin viime kauden osalta, miten KHL:ssä jatkaneiden/siirtyneiden pelaajien kanssa toimitaan mutta kyllä tuon pitää olla seurakohtainen ratkaisu lopulta, että miten linjausta tulkitaan ja miten pelaajia hankitaan.

Liiga varmaan haluaa pitää aika matalaa profiilia näiden yhteisten ”herrasmiessopimusten” jne. kanssa ja pitää niitä ”ei-sitovina” yleisinä linjauksina. Muuten kohta Liiga on taas otsikoissa, kun joku teemupulkkisen agentti mesoaa mediassa, että Liigalla on tällainen hänen asiakastaan syrjivä kabinettisopimus ja oikeudessa tavataan.

Ja eiköhän nämä kyseenalaiset hiinä ja hiinä -keissit jää aika yksittäisiksi eikä siltä osin tarvitse pelätä, että Pelicans jyrää epäreilusti ylivoimaiseen mestaruuteen hankkimalla kaksi kentällistä Jordanin tapaisia KHL-pelaajia.
 
Viimeksi muokattu:

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Ipa on ansainnut menestyksellään paikkansa "inhokkien" joukossa.

PelZut kiusaa vieraskannattajien lapsia, käyttää tusinablondeja finaaleissa. Ja nyt vielä tää uusin farzzi.

Itse en kykenisi tommosta jengiä kannattamaan, mutta kai meitä löytyy moneen junaan...
Millä menestyksellä?

PeLsut on kyllä ollut viimeisimpänä siellä finaaleissa, kuin kusiviikset.

Itse en pystyisi ikinä Kapasten klaanin jengiä kannattamaan, mutta kai meitä löytyy moneen junaan.
 

MrTriangle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Johan löytyy muovijeesuksia. Viikonlopun aikana moni voisi käydä pihalla haukkaamassa happea ja nielemässä vaikka yhden olusen.

Oma "linjani" on selvä. Jos olet itänaapurin hyökkäyksen jälkeen tehnyt sinne uuden sopimuksen, voit jäädäkin sinne pelaamaan. Ei sillä että ketään pitäisi kiinnostaa mikä on juuri minun linja. Mutta tämä hankinta ei kyllä moraalikelloani kilistellyt. Ei kilistellyt sekään, kun sylikissat hankkivat tuomitun huumerikollisen.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Kyllä näin tapahtui ja se oli typeryyttä. Ei se tämän vaikeampaa pitäisi olla nostaa kättä ylös virheen merkiksi. En tiedä miten Tappara asian aikanaan tiedotti/hoiti sisäisesti.
On menty eteenpäin. Rautakorpi otti syyt niskoillensa eikä siitä sen enempää.

Mestaruuksiin johtii tämäkin virheliike. Terävöitti tekemistä entisestään.
 

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Minä Pelicans-fani. Minun kanssa erimieltä. Aivoton.

On ollut kyllä huvittavaa lukea näitä Pelicansin fanien viestejä, kun puolustelevat Jordania viimeiseen hengenvetoon asti.
Aivan yhtä huvittavaa, kuin lukea näitä moraalijeesustelijoita, jotka ovat ukon lynkanneet, aivan sama mitä sieltä taustalla on ollut.
 

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
On menty eteenpäin. Rautakorpi otti syyt niskoillensa eikä siitä sen enempää.

Mestaruuksiin johtii tämäkin virheliike. Terävöitti tekemistä entisestään.
Joopajoo, siellä sitä on tampereella totuttu kovasti mennä aina vaan eteenpäin.

Katiskaa kun kaivelee, löytyy sieltäkin näitä huumetuomion saaneen palkkauksia ja koronakaranteenissa palkkauksia, niistä minä niin mieleni pahoitin.
 

Nicotsein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Pittsburgh Penguins (Geno <3)
Onhan tämä vääntö ainakin hyvää viihdettä seurata vierestä!

Kuinkahan moni Pelicans kannattaja nyökyttäisi hyväksyvästi mikäli kyseinen herra olisi mennyt esim. Ilvekseen? Kissaa nokittais ja läpsittäis siivillä minkä kerkeää, no mercy.

Eipä mulla sen ihmeempää, mutta onneksi ei tullut Sportiin, ei tänne tarvita "oksettavin" leimaa kun meillä on jo "puuhastelevin".. :)

Toivottavasti tästä ei tuu trendiä kuitenkaan.
 

Toppeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Pelicans
Onhan tämä vääntö ainakin hyvää viihdettä seurata vierestä!

Kuinkahan moni Pelicans kannattaja nyökyttäisi hyväksyvästi mikäli kyseinen herra olisi mennyt esim. Ilvekseen? Kissaa nokittais ja läpsittäis siivillä minkä kerkeää, no mercy.

Eipä mulla sen ihmeempää, mutta onneksi ei tullut Sportiin, ei tänne tarvita "oksettavin" leimaa kun meillä on jo "puuhastelevin".. :)

Toivottavasti tästä ei tuu trendiä kuitenkaan.
No ainakin minä nyökyttelisin hyväksyvästi. Menisin niinkin pitkälle, että nyökyttelisin, vaikka olisi mennyt Sportiin, Tapparaan tai Lukkoon.

Muutenkin hauska seurata miten täällä vedetään moraalisaarnoja tästä. Kuinkahan moni näistäkin sankareista on tankannut 2014 tai 2022 jälkeen Teboililla tai ostanut tuotteita Venäjällä toimivista/toimineista firmoista. Minä ainakin olen ostanut tuotteita, vaikka tuomitsen sodan ja toivon näkeväni päivän, jona Putinia retuutetaan Haagiin niskaperse -otteella. Tällä osiolla en sitten tarkoittanut lainattua nimimerkkiä. Ihan sinulla oli asiallinen ja kiihkoton kirjoitus.
 
Ei voi kyllä järjellä käsittää miten selkärangatonta on Pelicansin ja eritoten heidän faniensa toiminta. Seuran puolelta en osannut enää olla edes yllättynyt, huomioiden lähivuosien muutkin "tempaukset". Kannattajien suhtautuminen sen sijaan tähänkin aiheeseen on kuin toimiston aivopesemä lammas, joka nyt kokee tehtäväkseen puolustella heidän jokaista kyseenalaista päätöstään mukisematta. Kaikki heidän toimintaansa kritisoivat ovat tavalla tai toisella kateellisina ajojahtaamassa pientä ja piskuista turkoosia.

Ei siinä, tyyliä ei voi ostaa edes kolehtirahalla.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onhan tämä vääntö ainakin hyvää viihdettä seurata vierestä!

Kuinkahan moni Pelicans kannattaja nyökyttäisi hyväksyvästi mikäli kyseinen herra olisi mennyt esim. Ilvekseen? Kissaa nokittais ja läpsittäis siivillä minkä kerkeää, no mercy.

Eipä mulla sen ihmeempää, mutta onneksi ei tullut Sportiin, ei tänne tarvita "oksettavin" leimaa kun meillä on jo "puuhastelevin".. :)

Toivottavasti tästä ei tuu trendiä kuitenkaan.
Aivan varmasti nyökyttäisin hyväksyvästi, joskin ärsyttäisi, ettei tullut Lahteen. Olen jo aiemminkin sanonut, että mielipiteeni oli selvä jo ensimmäisestä päivästä lähtien, kun Jordania huhuttiin liigaan - seurasta ei ollut vielä tietoa. Jo silloin tuntui todella väärältä, että kaveri lynkattiin ilman taustojen tutkimista, koska KHL.

Lupasin muuttaa mielipidettäni, jos raskauttavia asianhaaroja löytyy. On kuitenkin löytynyt vain Jordania tukevia asioita. Kapteenius on ainut edes jokseenkin ymmärrettävä pointti tässä kritiikissä näillä tiedoilla. Muutenhan homma on älytöntä lyömistä ilman halua ymmärtää.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Muutenkin hauska seurata miten täällä vedetään moraalisaarnoja tästä. Kuinkahan moni näistäkin sankareista on tankannut 2014 tai 2022
Minusta taas naurettavaa vetää tähän kokoajan vuosi 2014. Tilanne on oleellisesti muuttunut sen jälkeen. Lisäksi yhteisistä herrasmiessopimuksista kiemurtelu on aika ällöttävää.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lupasin muuttaa mielipidettäni, jos raskauttavia asianhaaroja löytyy. On kuitenkin löytynyt vain Jordania tukevia asioita. Kapteenius on ainut edes jokseenkin ymmärrettävä pointti tässä kritiikissä näillä tiedoilla. Muutenhan homma on älytöntä lyömistä ilman halua ymmärtää.
Tämä on moraalikysymys ja sen ympärille kietoutuu keskustelu hyvästä ja pahasta, oikeasta ja väärästä. Vaikka minä näen Pelicansin toimivan väärin ja kyseenalaistan vahvasti Jordanin toiminnan vuonna 2022, pystyn ymmärtämään Pelicansin kannattajien suosikkiseuraansa ja Jordania tukevat näkemykset. Ihmiset ovat erilaisia ja tutkailemme tätä asiaa erilaisen pohjan läpi.

Kuitenkin minua pikkaisen häiritsee Pelicansien kannattajien kommenteissa se valtavan iso tarve leimata omistaan eriävien mielipiteiden lähtökohdat kaksinaismoralismin, tietämättömyyden, aivottomuuden tai haluttomuuden leimasimella. Tuollainen on heikkoa keskustelukulttuuria, jossa laitetaan pää pensaaseen, silmät kiinni ja kädet korville. Toki tiedostan, että kyseessä on defenssi, mutta silti tuollainen keskustelutapa ei ole minun makuuni.
 

Nicotsein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Pittsburgh Penguins (Geno <3)
Muutenkin hauska seurata miten täällä vedetään moraalisaarnoja tästä.

Juu, pilke silmäkulmassa heitin yön tunneilla. Mua ei henkilökohtaisesti tää asia juuri liikuta suuntaan taikka toiseen, ja uskoisin että parkettien legenda olisi lähtenyt kyllä venäjältä jo aiemmin mikäli se olisi ollut helppoa.

Kaikkia faktoja ei tiedetä, joten hankala mennä miestä suolaamaan totaalisesti kuitenkaan.

Eri asia olisi jos sopimus olisi syntynyt venäjän hyökkäyksen alkamisen jälkeen, mutta kun näin ei ole, niin annan pienen mahiksen sille että Michal ei aivan mätä omena kuitenkaan ole.

Kaikki löisivät Jordánin parhaimpiin hankintoihin, ja kuolaisivat perään ilman tuota pientä viime kauden stinttiä kohelossa. Nyt on helppo sivusta tuomita Pelicans, sen kannattajat, työntekijät ja lihapiirakatkin...
 

Qula77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pakko tulla itsekin ottamaan kantaa tähän, ja kysyä että mikä tässä on ongelma? Mies tehnyt 2 vuoden sopparin ennen sotaa, ei ole tehnyt jatkosopimusta sodan aikana, ja pääsi Tshekin maajoukkueeseen / Sveitsiin pelaamaan. Johonkin Pulkkiseen vertaaminen naurettavinta paskaa mitä olen täältä lukenut. Ja kyllä, olisin tässä keississä samaa mieltä vaikka olisi mennyt Saipaan pelaamaan.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Pakko tulla itsekin ottamaan kantaa tähän, ja kysyä että mikä tässä on ongelma? Mies tehnyt 2 vuoden sopparin ennen sotaa, ei ole tehnyt jatkosopimusta sodan aikana, ja pääsi Tshekin maajoukkueeseen / Sveitsiin pelaamaan. Johonkin Pulkkiseen vertaaminen naurettavinta paskaa mitä olen täältä lukenut. Ja kyllä, olisin tässä keississä samaa mieltä vaikka olisi mennyt Saipaan pelaamaan.
Pelaaja on mennyt takaisin KHLään kaudelle 2022-2023. Moni varmasti ymmärtää että tilanne oli vaikea kesken kauden, mutta se että sinne mennään takaisin on ainakin itselle se raja.
 

Qula77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pelaaja on mennyt takaisin KHLään kaudelle 2022-2023. Moni varmasti ymmärtää että tilanne oli vaikea kesken kauden, mutta se että sinne mennään takaisin on ainakin itselle se raja.
Niin, jos Habarovsk ei ole suostunut purkamaan sopimusta, lähtisin varmaan itsekkin siinä tapauksessa jos vaihtoehtona on olla 18kk harjoittamatta omaa ammattiaan ja maksamaan vielä isot purkurahat päälle?
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Ei voi kyllä järjellä käsittää miten selkärangatonta on Pelicansin ja eritoten heidän faniensa toiminta. Seuran puolelta en osannut enää olla edes yllättynyt, huomioiden lähivuosien muutkin "tempaukset". Kannattajien suhtautuminen sen sijaan tähänkin aiheeseen on kuin toimiston aivopesemä lammas, joka nyt kokee tehtäväkseen puolustella heidän jokaista kyseenalaista päätöstään mukisematta. Kaikki heidän toimintaansa kritisoivat ovat tavalla tai toisella kateellisina ajojahtaamassa pientä ja piskuista turkoosia.

Ei siinä, tyyliä ei voi ostaa edes kolehtirahalla.
Ei voi kyllä järjellä käsittää kuinka herra vetää mutkat suoriksi ja vetää isolla telalla mustamaalaten koko pelsu fani laumankin. Muista nyt sitten korkean moraalin omaavana kaverin että ensi kaudella boikotoit kaikkia pelejä joissa Pelicans pelaa se lienee vähintä mitä voit tehdä.

Itse tullut sen verran aikanaan ennen erikoissotilasoperaatiota naapurin kanssa askarrellut että siellä hommat ei mene ihan kuin täällä vapaassa maailmassa. En sano että olen mikään asiantuntija mutta puhunkin vain omasta kokemuksesta.

Itselleni ei ole mikään kauhean suuri ongelma tämä Jordanin liigaan siirtyminen oli sitten Pelicans tai jokin muu seura.

Toisaalta ymmärrän tämän myrskyn koska onhan täällä osa ollut valmis kivittämään kaikki venäläiset sodan takia.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tämä on moraalikysymys ja sen ympärille kietoutuu keskustelu hyvästä ja pahasta, oikeasta ja väärästä. Vaikka minä näen Pelicansin toimivan väärin ja kyseenalaistan vahvasti Jordanin toiminnan vuonna 2022, pystyn ymmärtämään Pelicansin kannattajien suosikkiseuraansa ja Jordania tukevat näkemykset. Ihmiset ovat erilaisia ja tutkailemme tätä asiaa erilaisen pohjan läpi.

Kuitenkin minua pikkaisen häiritsee Pelicansien kannattajien kommenteissa se valtavan iso tarve leimata omistaan eriävien mielipiteiden lähtökohdat kaksinaismoralismin, tietämättömyyden, aivottomuuden tai haluttomuuden leimasimella. Tuollainen on heikkoa keskustelukulttuuria, jossa laitetaan pää pensaaseen, silmät kiinni ja kädet korville. Toki tiedostan, että kyseessä on defenssi, mutta silti tuollainen keskustelutapa ei ole minun makuuni.
Hyvää tai huonoa keskustelukulttuuria, mutta tämä lyöminen monen, monen taholta on kyllä sinunkin nähtävissä. Ymmärrän erilaiset moraalikäsitykset, jos on halua ymmärtää toista osapuolta. Näitäkin keskustelijoita täällä toki on, mutta vähemmistössä. Nykyiseen kulttuuriin liittyy ikävä kyllä niin vahva ryhmäpaine olla "oikeaa" mieltä, että perustelujen aikakausi alkaa olla ohi. Tämä selviää jo siitäkin, että kaverilla oli syyllisen leima ennen ensimmäistäkään kuulemista.

Toisten kirjoittelun leimaaminen defensseiksi on myös toista kirjoittajaa arvottavaa, jolla on tarkoitus asettua yläpuolelle.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Toki varmaan pystyisi purun jälkeen pelaamaankin.
Noin ei sitä karanteenia olisi tullut, mikäli olisi maksanut purkurahan tai keksinyt tarinan vaimon nilkasta jo aiemmin. Luetaan se juttu ja ymmärretään taustat. Sitten luetaan vielä rivien välit.

Kyllä tässä haisee vain ja ainoastaan raha. Ja nää jätkät tienaa kuitenkin ihan ok. Sen verran ettei perusinssi voi edes haaveilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös