Eiköhän niitä muitakin vastaavia paikkoja ole, jossa klassinen tylytys- ja vittuilumentaliteetti on perusvaatimus ja jossa pikkuvirkamiehellä on absoluuttisen tuntuinen valta, jota hän myös käyttää mielialojensa mukaan.
Pysäköinninvalvonta.
Tosin silloin kun minä olin nuori, niin ei ulkomailta tilattu mitään paketteja netitse ja laskettu ALVeja, silloin maksettiin se hinta mitä suomalainen kauppias pyysi, ja jos tuotetta ei ollut niin sitä ei sitten ollut.
Kyllä mä muistan, että jo 80-luvulla tuli käytyä aina välillä tullipostissa. Silloin kaikki ulkomailta tilattu meni aina sinne. Takinkin olisin halunnut tilata Jenkeistä, mutta kun sille olisi tullut ihan käsittämättömän suuri tullimaksu verojen lisäksi niin jäi sitten tilaamatta. Tuntui jotenkin tyhmältä idealta maksaa varmaan joku 150 tai 200 dollaria takista ja vähintään sama päälle tullia ja veroja. Niin ja rahtihan unohtui mainita.
Esim. NFL-, NBA- tai NHL-joukkueiden kamojen suhteen homma meni niin, että kun osti esim. lehden Akateemisesta kirjakaupasta niin siinä oli sitten jonkun kaupan mainos, joka herätti mielenkiinnon. Postitse pystyi sitten tilaamaan kunnollisen katalogin ja sieltä katalogista pystyi sitten katsomaan, mitä tavaraa halusi tilata.