Kun minä olin nuori niin...

  • 61 696
  • 311

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Pienenä olin ryppyinen ja notkea... Ja kioskilta sai yhden pennin nallekarkkeja!

Kun olin nuori ei pipo kuulunut varustukseen vaikka korvat olisi varisseet hangelle, PUNK tuli Suomeen kauhistuttamaan vanhempia ja sen vastavoimana Rockabilly joka kauhistutti kaikkia! Eikä jääkiekkoilija saanut siihen aikaan yhtään sen enempää piparia kuin kukaan muukaan finninaama, silloin kun NHL oli jotain liki tuntematonta eikä kukaan pelannut "ammatikseen" (paitsi tamperelaiset palomiähet)!
 

julle-jr

Jäsen
Kun minä olin nuori, ihmisillä saattoi olla vaikeuksia, vastoinkäymisiä ja ongelmia. Nykyään ihmisillä on vain haasteita, mutta ei missään tapauksessa vaikeuksia, vastoinkäymisiä ja ongelmia.
Heh, kun minä olin nuori, ei puhuttu yrityksen virtaviivaistamisesta silloin kun ihmisille annettiin kenkää. Myöskään ekosysteemi-sanaa ei käytetty täysin väärin. Ja viruksiakin oli vain elollisissa olennoissa. Lisäksi ääni oli ääni, ei ollut pakko käyttää englismiversiota saundi. Myös laulaminen ja esiintyminen olivat laulamista ja esiintymistä, ei vetämistä kuten nykyisin. Ja levyt olivat levyjä, ei kiekkoja tai lättyjä. Ja pumpusta puhuttaessa ei viitattu ryhmään muusikoita. Jos taas halusi katsoa jääkiekkoa, sitä pystyi katsomaan, ei tarvinnut "väijyä änärimatsia" tms.
 

Ralph

Jäsen
Kun minä olin nuori niin Uleåborgirilla ei ollut vielä lammasta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kun minä olin nuori, tietokoneita räpläsivät vaan nörtit. Ja nörttiys oli nolo juttu.
Kun minä olin nuori, tulivat Commodore kuusneloset markkinoille. Niitä tosiaankin räpläsi vain nörtit, me normaalit pojat pelattiin kesät futista ja talvet lätkää.

Sitten yläasteen aikana me normaalit nuorukaiset pelattiin edelleen futista ja lätkää. Toiset rassasi mopoja, toiset soitti bändeissä. Jotkut sai jopa pillua, tai ainakin antoivat olettaa saaneensa. Nörtit räpläsi edelleen tietokoneitaan.

Nykyisin me normaalit miehet saadaan liksaa jokunen tonni kuussa. Ne nörtit saa kymmeniä tuhansia sillä nörtteilyllään. Taisivat saada viimeisen naurun.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun minä olin nuori, tulivat Commodore kuusneloset markkinoille. Niitä tosiaankin räpläsi vain nörtit, me normaalit pojat pelattiin kesät futista ja talvet lätkää.
Joo oli mullakin komppu, mutta en mä siitä erityisemmin innostunut. Joskus 90-luvun alussa saatiin sitten tietokone ja sitä ekaa(?) NHL Hockeytä tuli jonkin verran pelattua. 90-luvulla mä tein myös joitakin tekstipelejä. Pete Pervo seikkaili ja paneskeli. Joskus taisi jopa raiskatakin jonkun. Löytyisköhän niitä pelejä vielä jostain. Hitsi kun ne vanhat disketit eivät enää oikein toimi kunnolla.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nykyisin me normaalit miehet saadaan liksaa jokunen tonni kuussa. Ne nörtit saa kymmeniä tuhansia sillä nörtteilyllään. Taisivat saada viimeisen naurun.
Ja koska ne nörtit tienaa niin hyvin, saavat ne pillua vaikka kuinka paljon ja toinen toistaan kauniimmilta naisilta.

Normaalit miehet toivoo, että saa vakoa edes välillä. Silloin kun eukkoa sattuu juuri huvittamaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ja koska ne nörtit tienaa niin hyvin, saavat ne pillua vaikka kuinka paljon ja toinen toistaan kauniimmilta naisilta.
Naimisiin kun menee, ei pillunsaannissa ole ongelmia. Ne rahat mie voisin ottaa.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Etkö Evil muista Larry Flyntin sanoja aikoinaan kun silloinen muijakaveri hiillosti heppua naimisiin. Flyntin sanoin " En halua mennä naimisiin, halluan maistella eri pilluja" tämä tapahtunut siis silloin kun oltiin nuoria itsekin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Paljon kun pillua saa, niin huomaa ettei niissä ole lopultakaan suuria eroja. Pillu on pillu. Silloin alkaa arvostaa myös ominaisuuksia siinä pillun ympärillä. Eikä niitä uusia pilluja jaksa metsästää loputtomiin, varsinkaan kun ei ole rikas eikä erityisen komea. Silloin on ihan hyvä ratkaisu mennä naimisiin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Eikä niitä uusia pilluja jaksa metsästää loputtomiin, varsinkaan kun ei ole rikas eikä erityisen komea.

No mitä tuo nyt tarkoittaa...? Mä en ole rikas enkä komea mutta ei ole tarvinut pilluja koskaan metsästää. Kunhan on ollut oma itsensä ja kertonut kannattavansa Turun Pallo Seuraa. Tosin vaikutuksen on tehnyt myös kokkaustaito.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
No mitä tuo nyt tarkoittaa...? Mä en ole rikas enkä komea mutta ei ole tarvinut pilluja koskaan metsästää.
Mulla kun ei ole noita senttejä ihan muille jakaa, niin ei ole tultu kotoa hakemaan...
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mutta hyvä Vanha Len. Puhutko nyt ajoista kun oltiin nuoria ja TPS oli oikeasti kova sana ? tuo sama kikka ei taida toimia muijiin enää tänä päivänä, kokkaustaito toki aina kunniaan ja varmasti edesauttaa piparin saantia.

e. ellei sitten kyse ole fudis tepsistä
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
No mitä tuo nyt tarkoittaa...? Mä en ole rikas enkä komea mutta ei ole tarvinut pilluja koskaan metsästää. Kunhan on ollut oma itsensä ja kertonut kannattavansa Turun Pallo Seuraa. Tosin vaikutuksen on tehnyt myös kokkaustaito.

Mullekkin nainen on sanonut monta kertaa, että olet sä Jere#3 taas sopan keittänyt...
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mutta hyvä Vanha Len. Puhutko nyt ajoista kun oltiin nuoria ja TPS oli oikeasti kova sana ? tuo sama kikka ei taida toimia muijiin enää tänä päivänä...

No millä lätkäjengin kannatuksella muka nykyisin saa enää piparia?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
No mitä tuo nyt tarkoittaa...? Mä en ole rikas enkä komea mutta ei ole tarvinut pilluja koskaan metsästää. Kunhan on ollut oma itsensä ja kertonut kannattavansa Turun Pallo Seuraa. Tosin vaikutuksen on tehnyt myös kokkaustaito.

Tuolla TPS-kannatusmetodilla tuskin olisi pillua herunut TuTon peleissä. Tosin ylipäätään pillun saanti naisilta lätkäjoukkueen nimen perusteella ei ole realistista: suurinta osaa naisista ei jääkiekko niin paljoa kiinnosta, että he siitä mitään kostuisivat (kirjaimellisesti), ja jos kiinnostaa, niin sitten he ovat teinipissiksiä, jotka ovat hihkumassa ihqujen nuorien kiekkotähtien perään. Varmasti esim. Rasmus Ristolainen saisi halutessaan ikäisiltään tytöiltä hellää käsittelyä toisin kuin muut 16-17-vuotiaat pojat, joilla ei ole vielä autoa/ajokorttia eikä oikeutta ostaa kaljaa kaupasta, minkä takia saman ikäluokan tytöt keskittyvät "täysi-ikäisiin aikuisiin" (18-vuotiaaksi ehtineisiin vittumarkoihin).

Kokkaustaito voi tehdä vaikutuksen. Tietysti sen tekee myös valtaisa jorma, ainakin siinä vaiheessa kun nainen on siihen ensikosketuksen saanut ja antaa sitä pillua toistekin. Average Joe -osastolla tämä aspekti ei vaikuta suuntaan tai toiseen.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
No mikä vitun retoristen kysymysten ketju tästäkin on tullut.

Kun minä olin nuori, niin vitun retorisia kysymyksiä ei kysytty, vaan kaikki keskustelu oli aina asiapohjaista ja suoraviivaisen selkeää. Tosin kun minä olin nuori, ei ollut foorumeita jossa kysellä retorisia tai muitakaan kysymyksiä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tuolla TPS-kannatusmetodilla tuskin olisi pillua herunut TuTon peleissä.

No miksi olisin neitoselle maininut yleensäkään TuToa tuollaisessa tilanteessa...? TuTo on tosin melko seksikäs joukkue myös koska sen pelit ovat paljolti menneet päin vittua.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
TuTo on tosin melko seksikäs joukkue myös koska sen pelit ovat paljolti menneet päin vittua.

Seksikäs on Tepsikin, jossa on paljon neitejä pelaamassa ja jonka pelit menevät päin persettä. Seksikästä se on suklaapuolen seksikin.

Kun minä olin nuorempi, niin TuTo vs. TPS -asetelma oli hetken aikaa hieman pirteämpi, nyt ei jaksa kuin vääntää väsyneitä kaksimielisyyksiä nettipalstalla kolmen aikaan aamuyöstä.

Toista se oli 1994-1996, kun sai lukiovuosina debatoida kiekkokierroksen tilanteista ja olla yksinään tai parin muun kanssa puolustamassa TuToa juppiporvarihenkisten tepsiläislukiolaisten aiheettomilta solvauksilta. Toki nuo tyypit olisivat olleet kusipäitä vaikka olisivat kannattaneet mitä tahansa. Sinänsä Tepsin kannattaminen on vähän sama kuin homoseksuaalisuus: se on tautiluokituksesta poistettu, eivätkä tepsiläiset aina sille mitään voi, että he ovat sellaisiksi syntyneet, joten ei heitä kohtaan voi kaunaakaan oikeasti kantaa. Toki monella kyseessä on tietoinen valinta kuulua kummalliseen alakulttuuriin ja osa on bi-kannattajia, joiden "best of both worlds" ulottuu Kupittaalta viljasiiloon.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toista se oli 1994-1996, kun sai lukiovuosina debatoida kiekkokierroksen tilanteista ja olla yksinään tai parin muun kanssa puolustamassa TuToa juppiporvarihenkisten tepsiläislukiolaisten aiheettomilta solvauksilta.

Juuri noiden vuosien aikana eli 1994-96, helsinkiläisellä yläasteella luokallani oli heppu joka oli syystä tai toisesta kova TuTo-mies ja vannoutunut Risto Siltasen fani. Kaveri oli yleinen häirikkö joka lopulta poistettiin kasiluokan aikana tarkkisluokalle, mutta ennen tuota poistumistaan kaiversi ja ikuisti lukemattomia TuTo:n logoja ja kannustuslauseita pitkin eri luokkahuoneiden pulpetteja.

Kyseinen kaveri muuten sortui vuosien saatossa koviin huumeisiin ja riisti sitten aikanaan oman henkensä jo parikymppisenä. Tämän ja TuTo-faniuden yhteyttä en sen enempää lähde spekuloimaan.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Naimisiin kun menee, ei pillunsaannissa ole ongelmia. Ne rahat mie voisin ottaa.

Tämähän on ironiaa, eikö? Eihän kukaan oikeasti luule, että se papin aamen oikeasti takaa sen, että akka on aina halutessa pillu pyöreänä sohvalla selällään? (Oletan, että kaikki ette ole muslimeja)

Tai sitten se oikeasti on niin, ja vaan minä ja muut luuserit jouduttiin pettymään. En tosin ikinä ole ollut edes naimisissa. Ja kun on tuosta sivusta seurannut, niin aika helvetin kova kinkku saa tulla vastaan, että menisinkään. Ei ole silti ollut tarvetta jatkuvasti yksin kiillottaa kypärää.

Edit: Kun minä olin nuori Perry oli kirkas sitruuna limonadi, eikä mikään vitun päärynä hinttivissy.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämähän on ironiaa, eikö? Eihän kukaan oikeasti luule, että se papin aamen oikeasti takaa sen, että akka on aina halutessa pillu pyöreänä sohvalla selällään? (Oletan, että kaikki ette ole muslimeja)
Itse ymmärsin, että ironiaa. Usein kun tuntuu, että naimisiinmeno on yhtä kuin eukko saa oikeuden olla antamatta miehelleen. Ehkä kenties säälistä vappuna, juhannuksena ja jouluna ja sitten joskus jos ehkä ja kun huvittaa.

Toisaalta mistäs minä tiedän kun en ole koskaan ollut naimisissa.

***

Silloin kun minä olin nuori, ei krapulat olleet niin hurjia.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Silloin kun minä olin nuori, ei krapulat olleet niin hurjia.
Mulla ilmiö on ollut päinvastainen. Silloin kun olin nuori, niin krapulat olivat pahimmillaan sanoinkuvaamattomia ja kestoltaan kohtuuttoman pitkiä. Tosin niitä rakennettiin kaksin käsin huolellisesti kiskomalla.

Sittemmin ikä on tehnyt tehtävänsä. Juopottelusta on tullut määrän ja laadun suhteen tyystin erilaista mitä se joskus oli. Nykyään ei voi puhua edes juopottelusta, korkeintaan maistelusta.

Silloin kun minä oli nuori niin kotipaikkakunnallani kaikki ruokakaupat avasivat ovensa arkisin klo 08:30 ja sulkivat tasan 17:00. Tuotevalikoima oli nykypäivän mittatasoon verrattuna suppea, vaikka uskon että tavaramäärä oli suunnattomasti suurempi kuin 20-30 vuotta aikaisemmin. Meidän kunnassa kepukaljaa sai myydä ruokakaupassa, mutta naapurissa taas ei. Tosin kepua oli tarjolla vain muutamaa merkkiä, kaikki kotimaisia perusoluita joita tuskin saattoi erottaa makunsa puolesta toisistaan. Muistan että 80-luvulla Osuuskaupan valikoimissa olivat Koff, Amiraali, Lahden sekä Karjala, ehkä muitakin merkkejä oli toisinaan. Vuosikymmenen lopussa ilmaantui kylmiöihin Light Beer eli Lintukalja. Mutta keskiolutkiellossa kituvalla naapuripaikkakunnalla oli kuitenkin Alko, jollainen meidän kunnasta puuttui.

Kuten edellä on jo muisteltu, niin minunkin nuoruudessani Alkossa asiointi oli hitusen verran toisenlaista. Alkojen ikkunoissa oli usein koko ruudun peittävät harmaat tai levänvihreät verhot, jottei viinanperkelettä olisi päässyt liian helposti kurkkimaan. Sisällä piti tuntea käytöskoodi. Kaikki vähänkin standardista poikkeava käytös oli pahasta jos meinasi saada mitään ostettua. Ei puhettakaan että pulloja olisi saanut näpelöidä omin sormin ennen ostopäätöstä. Tiskille jonotettiin, ja oman vuoron tullen piti selkeästi artikuloiden lausua mitä halusi ja kuinka monta pulloa. Jos Alkon myyjä ei pitänyt naamasta, niin todettiin vaan että herra oli tainnut ottaa hiukan pohjia.

Ja kun minä olin nuori, niin katsastusinsinööri oli Jumalasta ja Uusiksesta vielä pykälän verran ylöspäin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös