Mainos

Kun eurot kassaan kilahtaa... vai kilahtaako?

  • 821 977
  • 3 687

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pöyhösen kommentteja tältä aamulta eli näillä mennään: Pelicansin ensimmäisten kotipelien katsomoissa on ollut hyvin väljää
Toivotaan että tämä pitää paikkansa ja tuo sitten oikeasti sitä rahaa sinne.

Pöyhösen mukaan Pelicans on muokannut liiketoimintaansa niin, että liikevaihdon kasvu ei riipu pelkästään pääsylippumäärän kasvusta.

– Meillä ei ole ollut koskaan tässä yhteisössä niin paljon yritysasiakkaita kuin tällä hetkellä on.
 

Myste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Hurricanes // FC Lahti // MMA
– Meillä ei ole ollut koskaan tässä yhteisössä niin paljon yritysasiakkaita kuin tällä hetkellä on.
Hyvä että sitä rahaa jostain tulee, mut itselläni tää särähtää korvaan. Tuttu ilmiö mm. mm-skaboista jossa pukumiehet istuu kännykkä korvalla kaivamassa nenää.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat ja muut jotka eivät voita
Hyvä että sitä rahaa jostain tulee, mut itselläni tää särähtää korvaan. Tuttu ilmiö mm. mm-skaboista jossa pukumiehet istuu kännykkä korvalla kaivamassa nenää.
Eikä tuo varmaan tällä hetkellä niin suurta tuloa tuota, että isoja määriä yleisövajeesta paikkaisi.

Ja täytyy myös muistaa se, että myös pukumies poistuu sieltä katsomosta ennen pitkää, jos ei niitä heidänkään asiakkaita kiinnosta, joita varten seuraa sponsoroivat. Sitten mainostetaan muualla, missä ihmisten kiinnostus on.
 
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Hyvä että sitä rahaa jostain tulee, mut itselläni tää särähtää korvaan. Tuttu ilmiö mm. mm-skaboista jossa pukumiehet istuu kännykkä korvalla kaivamassa nenää.
Täähän se meidän kadoksissa oleva Hölön lanseeraama YHTEISÖ onkin ! Juuri mitä tuossa aiemmin pohdin, muovista paskaa ja yritysmyynnillä paikkaillaan vajetta katsomossa.

Ai saakeli, että alkaa korpeamaan. TÄMÄKÖ ON SE MUN PELICANS !? MEIÄN JOUKKUE ?!

Toistaiseksi vielä kyllä, mutta jotain on p*rkele tapahduttava. Adressiahan se on s*tana toimistolle alettava virittelemään !
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Toivotaan että tämä pitää paikkansa ja tuo sitten oikeasti sitä rahaa sinne.

Pöyhösen mukaan Pelicans on muokannut liiketoimintaansa niin, että liikevaihdon kasvu ei riipu pelkästään pääsylippumäärän kasvusta.

– Meillä ei ole ollut koskaan tässä yhteisössä niin paljon yritysasiakkaita kuin tällä hetkellä on.
Juha Junno voi kertoa miten menestys ruokkii menestystä.
Kun joukkue menestyy niin se saa tietenkin näkyvyyttä ihan eri suhteessa kuin menestymätön joukkue, etenkin jos puhutaan positiivisesta näkyvyydestä. Kärppien menestys tuossa aiemmin oli juuri tämän "puolen Suomen joukkueen" ansiota kun kaikki pohjoisen Suomen yritykset halusi näkyä edes vähän Kärppien paidassa koska joukkue menestyi vuodesta toiseen ja rahaa tuli sisään niin että hankittiin kovia vahvistuksia ja taas menestyttiin lisää ja taas tuli rahaa.

Muistan että Junno joskus perusteli Kärppien tilkkutäkkipelipaidan satoja pieniä mainoksia sillä ei kauppamies voi estää asiakasta työntämästä rahaa käteen ja halukkaita mainostajia oli selvästi enemmänkin kuin paitaan mahtui.
Hyvä jos meillä on samaa tilannetta, se vähän kompensoi taas sitä ettei porukka löydä halliin, ainakaan ennen kun voittoja alkaa tulla.
 
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Sen verta vielä pakko mainita näistä lippuasioista, kun siihen monasti vedotaan ja varmasti onkin juuri näin. Kaikkihan se kallistuu, perus Borgesin puolen litran oliiviöljypottu kustantaa nykyisin palttiarallaa 13-14 € väliltä. Sanomattakin selvää on, että olen siirtynyt rypsiöljyn käyttöön...

Sitten. Vaikka kustannustaso onkin kovasti noussut jne. niin on se eri asia miten sitä hinnoittelua hallilla toteutetaan. Ystäväni oli ostanut istumapaikat tämän päiväiseen Ässät - Tps peliin, lippujen hinnat seuraavat :

- Aikuinen 25 €
- Lapsi 7 - 15v 8 €

Tästä lasten kanssa peliin vähän reilulla neljälläkympillä. Lahessa pääsee tuolla hinnalla faija peliin ja lapset jää puremaan kynsiään pihalle...

Siitä sitä YHTEISÖN mallia toimistolle, kun tätä palstaa kumminkin luette !
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eikä tuo varmaan tällä hetkellä niin suurta tuloa tuota, että isoja määriä yleisövajeesta paikkaisi.

Ja täytyy myös muistaa se, että myös pukumies poistuu sieltä katsomosta ennen pitkää, jos ei niitä heidänkään asiakkaita kiinnosta, joita varten seuraa sponsoroivat. Sitten mainostetaan muualla, missä ihmisten kiinnostus on.
Pelsun näitä tarkkoja lukuja ei ole ainakaan minun saatavilla mutta otetaan Case esimerkki Ässät viimekausi eri osien summa liikevaihdon muodostumisessa.
Lähde Ässien tilinpäätös https://assat.com/wp-content/uploads/Tilinpaatos.pdf
Ässien kotiotteluiden yleisökeskiarvo 4657
TULEVAN KAUDEN KESKEISIÄ TUNNUSLUKUJA: (suluissa viime kauden toteutunut)
Liikevaihto: 8 326 000 € (8 337 246 €)
Yhteistyökumppanimyynti: 2 635 000 € (2 545 126 €)
Kausikorttimyynti: 630 000 € (635 454 €)
Pääsylipputulot: 1 090 000 € (766 000 €)
VIP + anniskelumyynti otteluissa: 1 160 000 € (983 800 €)
Pelaajabudjetti 2 350 000 € (2 100 000 €)

Eriteltyjen tavoitteiden lisäksi liikevaihto koostuu esim. tapahtumista, kasvattajakorvauksista, TV-korvauksesta sekä tuotemyynnistä. Pelaajabudjettiin liittyvässä luvussa on syytä huomioida se, että erilaisista ilmoituskäytännöistä johtuen luvut eivät ole Liigan sisällä vertailukelpoisia.

Kumppanimyynnin arvo siis yleisötuloihin on noin 1,5 kertainen.

Tämä nyt esimerkkinä kun pelkästään näistä yleisömääristä puhutaan. Todella tärkeä ja merkitsevä asia, mutta ei ole tuloksen kannalta ihan niin iso juttu kuin tässä keskutelusta täällä saa kuvan. Ässillä toki lippujen keskihinnat reilusti meitä edullisemmat ja seisomapaikkoja suhteessa myydyistä paljon enemmän kuin meillä.
 

Kankolan Kane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eiköhän tuossa artikkelissa nyt pääasia ole kuitenkin se, että ainakin sen perusteella kestetään pelata muutama peli vähän pienemmällekin yleisölle. Oli ne rahat nyt sitten pukumiehiltä tai keltä hyvänsä. Se on ainakin itseäni eniten tässä alkukaudessa huolestuttanut asia.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Erittäin hyvä asia jos yritysmyynti antaa puskuria tälle vaikealle syksylle yleisömäärien suhteen, joskaan en kyllä ostaisi Lauri Pöyhöseltä käytettyä autoa jos sellaista olisi myymässä.

Hieman huolestuttavaa se silti on, jos asennoituminen on tasoa "ei tässä nyt oikeesti mitään tarvii tehdä kun tää kasvanut yritysmyynti kyllä kuittaa erotuksen vaikkei väkeä hallilla käykään". Ei se mikään ihmekään ole ettei ne yleisömäärät kasva jos tuolla asenteella painellaan seurajohdossa eteenpäin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Hieman huolestuttavaa se silti on, jos asennoituminen on tasoa "ei tässä nyt oikeesti mitään tarvii tehdä kun tää kasvanut yritysmyynti kyllä kuittaa erotuksen vaikkei väkeä hallilla käykään". Ei se mikään ihmekään ole ettei ne yleisömäärät kasva jos tuolla asenteella painellaan seurajohdossa eteenpäin.
Tämä on juuri pointtini. Erittäin, erittäin huolestuttavaa.

T. YHTEISÖaktivisti
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Nopeasti kun tuosta nyt kastomokartalta laskeskelin, niin sellaiset reilut 1440 istumapaikkalippua olisi huomiselle vielä saatavilla.

Eniten lippuja on saatavilla A5 katsomoon (222 paikkaa, hinta 37 euroa ja ringside paikat 27 euroa), Yläkatsomoon A1-A2 puolelle (196 paikkaa, hinta alkaen 31 euroa ja "+"-merkityt paikat 39 euroa) sekä A4 katsomoon (163 paikkaa, hinta 42 euroa ja ringside paikat 27 euroa).
Reilu vuorokausi myöhemmin päivitystä tilanteeseen: Sellaiset reilut 1200 istumapaikkalippua saatavilla noin kolme tuntia ennen pelin alkua, eli tässä reilun vuorokauden aikana on myyty noin 240 lippua. (Huomioon ei ole otettu lippuja jotka on mahdollisesti myyty laskutoimitusta suorittaessa)

Mielenkiintoisena huomiona se, että eniten lippuja tässä reilun vuorokauden aikana on myyty A1 ja A4 katsomoihin, joihin lippu kustantaa 42 euroa. Kolmanneksi eniten lippuja on myyty paljon parjattuun yläkatsomoon. Selkeästi vähiten lippuja on puolestaan myyty klubikatsomoon, kun kaikkiin neljään klubikatsomon lohkoon on myyty yhteensä 19 lippua tässä reilun vuorokauden aikana, eli noin viisi lippua per katsomolohko. Näihin kaikkiin anniskelukatsomoihin eli B2, B3 ja D1 katsomolohkoon niin ikään on myyty yhteensä 19 lippua edellisen reilun vuorokauden aikana, eli noin kuusi lippua per anniskelukatsomolohko. Niin sanottu VIP-puoli ja kaljakatsomot eivät siis houkuttele Lahdessa lyhyellä empiirisellä tutkimuksella mitattuna irtolippujen ostajia.
 

JaromirLager

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Niin ja luulisi sen yritysmyynninkin vaikeutuvan tulevaisuudessa jos alkaa näyttää siltä että tuote mihin tungetaan rahaa näkyvyyden toivossa ei kiinnosta kuin kourallista porukkaa. Itse ainakin yrityksenä miettisin kaksi kertaa mihin syötän rahaa eritysesti tällaisessa taloudellisessa tilanteessa.

Kaiken päälle tällä hetkellä ihan päin persettä hoidettu markkinointipuoli ainakin suuren yleisön suuntaan antaa aika amatöörimäisen kuvan organisaatiosta, joten en ehkä nyt skumppapulloja availisi toimistolla vaikka yritysmyynti olisikin vetänyt edelliskausia paremmin.

Ylipäätään Suomessa tuntuu unohtuvan kelle tätä hommaa loppupeleissä tehdään. Tapetaan tunnelma euron kuvat silmissä ja julistetaan että kyllä yritysmyynti kattaa yleisömenetykset. Ei pitäisi tulla Pöyhösellekään mitenkään yllätyksenä yleisökato jos yhtään viitsisi ottaa päätä pois perseestä ja tarkastella oman puljun toimintaa ulkopuolelta katsottuna.

Toki tuokin reppana on ihan puhtaasti Nurmisen sätkynukke. Vähän kaipaisi tuuletusta koko organisaatio ja ihan oikeita ammattilaisia pyörittämään tuon kokoluokan liiketoimintaa. Tällä hetkellä tuntuu että Lelu on ainoa tuolla kuka oikeasti on tehtäviensä tasalla.
 

Kalaleipä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En ole varma onko offtopic, mutta Pelicansin ja Pelicans Storen välinen yhteistyö päättyy. Lähde: Storen ig.

Tänään pelin loppuun asti ja huomenna 10-14 tyhjennysmyynti, jossa kaikki myydään pois.

Mitähän tämäkin sitten tarkoittaa...
 

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
En ole varma onko offtopic, mutta Pelicansin ja Pelicans Storen välinen yhteistyö päättyy. Lähde: Storen ig.

Tänään pelin loppuun asti ja huomenna 10-14 tyhjennysmyynti, jossa kaikki myydään pois.

Mitähän tämäkin sitten tarkoittaa...
Viitataanko tällä nyt mihin? Siis lähteekö fanikauppa iskulta pois, vai lopettaako Pelicans yhteistyön HB promotionsin kanssa, vai lopettaako HB yhteistyön Storen kanssa?
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
En ole varma onko offtopic, mutta Pelicansin ja Pelicans Storen välinen yhteistyö päättyy. Lähde: Storen ig.

Tänään pelin loppuun asti ja huomenna 10-14 tyhjennysmyynti, jossa kaikki myydään pois.

Mitähän tämäkin sitten tarkoittaa...
Fanikauppa tulee takaisin kovempana kuin koskaan, kun aletaan painamaan tuotteet oman sateenvarjon alle asettuvan Mainoskaari Oy:n alaisuudessa toimiston väen toimesta eikä tarvitse enää HB Promotionin porukalle maksaa provikoita. Ei hyvä, vaan paras fanikauppa, kun Nöyrä Palvelija painaa omatoimisesti Pelicans-logoa Craftin boksereiden lahkeeseen ja taittelee postiin vietävään pakettiin silloin tällöin.
 

jkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kerrassaan mystinen päivitys taas kerran. Eli tota fanikauppaa on pyörittäny HB ja nyt yhteistyö päättyy? Ja sitte siellä ite Pasi myy fanipaitaa jatkossa vai mitä helvettiä.

Toisaalta kun lopettaa hallilla fanimyynnin, niin säästää. Torppaa kamat vaa kaupoille.
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Niin sanottu VIP-puoli ja kaljakatsomot eivät siis houkuttele Lahdessa lyhyellä empiirisellä tutkimuksella mitattuna irtolippujen ostajia
Kaljakatsomot ei ole otollisimpia paikkoja pelin seuraamiseen, mutta käytännön kautta ylivertaisia. Erätauolle ei tarvi kiirehtiä ennen aikojaan, vaan voi keskittyä itse asiaan, eli pelin seuraamiseen ja virvokkeisiin.

Vähäisen yleisömäärän ja korkean oluen hinnan myötä kaljajonon lyhyys syö kaljakatsomon funktiota. Voi siis hyvin ostaa lipun ns. paremmalta paikalta ja silti ehtii hyvin oluen juomaan, jos sellaisesta haluaa pyydetyn hinnan maksaa.

Tänään peli tulee katsottua kotisohvalta ja ilman olutta, eli olen alkanut itseäni totuttamaan muuttuneeseen tilanteeseen, joka ei kannusta hallissa olutta juomaan.
 

palli gunnar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sen verta vielä pakko mainita näistä lippuasioista, kun siihen monasti vedotaan ja varmasti onkin juuri näin. Kaikkihan se kallistuu, perus Borgesin puolen litran oliiviöljypottu kustantaa nykyisin palttiarallaa 13-14 € väliltä. Sanomattakin selvää on, että olen siirtynyt rypsiöljyn käyttöön...

Sitten. Vaikka kustannustaso onkin kovasti noussut jne. niin on se eri asia miten sitä hinnoittelua hallilla toteutetaan. Ystäväni oli ostanut istumapaikat tämän päiväiseen Ässät - Tps peliin, lippujen hinnat seuraavat :

- Aikuinen 25 €
- Lapsi 7 - 15v 8 €

Tästä lasten kanssa peliin vähän reilulla neljälläkympillä. Lahessa pääsee tuolla hinnalla faija peliin ja lapset jää puremaan kynsiään pihalle...

Siitä sitä YHTEISÖN mallia toimistolle, kun tätä palstaa kumminkin luette !
Kyllä lastenlipun hintaa kannattaisi tarkistaa, jos aikuinen esim. 42 eur niin lasten lippu vain muutaman
euron halvempi, muualla pääsee lapset puolta halvemmalla, samoin eläkeläisten, opiskelijoiden ja varusmiesten lipun hintaa kannattaisi tarkistaa
 

palli gunnar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kaljakatsomot ei ole otollisimpia paikkoja pelin seuraamiseen, mutta käytännön kautta ylivertaisia. Erätauolle ei tarvi kiirehtiä ennen aikojaan, vaan voi keskittyä itse asiaan, eli pelin seuraamiseen ja virvokkeisiin.

Vähäisen yleisömäärän ja korkean oluen hinnan myötä kaljajonon lyhyys syö kaljakatsomon funktiota. Voi siis hyvin ostaa lipun ns. paremmalta paikalta ja silti ehtii hyvin oluen juomaan, jos sellaisesta haluaa pyydetyn hinnan maksaa.

Tänään peli tulee katsottua kotisohvalta ja ilman olutta, eli olen alkanut itseäni totuttamaan muuttuneeseen tilanteeseen, joka ei kannusta hallissa olutta juomaan.
tarviiko kaljakatsomo olla edes molemmissa päädyissä, aika harvalla kuitenkin tuoppi kädessä pelin aikana
katsomossa, toinen pääty riittäisi hyvin näille ja esim entiseen koti nykyiseen vieraspäätyyn voisi myydä vähän edullisempia lippuja ja poistaa k 18, Kaljajonot kyllä tiskillä lyhentyneet, kiitos ylivertaisen hinnoittelun
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat ja muut jotka eivät voita
Kauppa tulee käymään hyvin, kun tuotteet tehdään itse. Sitten kun asiakkaat ensimmäisen kerran pesevät tuotteita, niistä lähtee logot pesuveden mukana, kuten sulivat Iskuareenan jäästä viime syksynä.

Tamilta voisi sitten kysyä konsultointiapua tuotteiden kuljetukseen suoraan asiakkaiden kotiovelle, +-200 km.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Tamilta voisi sitten kysyä konsultointiapua tuotteiden kuljetukseen suoraan asiakkaiden kotiovelle, +-200 km
Nöyrä Palvelija kiitää bemarin pakoputki punaisena ympäri Päijät-Hämettä toimittelemassa tilauksia kotiovelle. Polttoainekulut tietenkin lisätään laskuun.
 

Laheee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Canes, Tahko
Mä olen kuvitellut että Pelicans Store on ollut Pelicansin fanikauppa, mutta olikin HB:n brändi...

Eikai siinä, ihan hyvinhän toi homma toimi ennen HB:ta, niin kai se tästä lähtee nytkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös