Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Kun eurot kassaan kilahtaa... vai kilahtaako?

  • 822 636
  • 3 687

dexter__35

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks, sekä paikalliset.
Moniko on ajatellut tuon Ruutu palvelun hyviä puolia taloudellisesti? Eikös Ruutu/nelonen media/Sanoma maksa oikeuksista about 1m€?
Keskiarvollisesti kausikortit maksanevat Pelicansilla n.750(voi korjata), mikä tarkoittaa n. 1300 katsojaa karkeasti. Jos nyt ymmärsin oikein niin yleisömäärät on Ruutu palvelun tultua tippunut 400-700 hlö/ottelu, niin edelliseen nähdenhän tämä on ollut silkkaa voittoa, että kannattaako tuosta nyt kuitenkaan pelihousuja repiä... Toki seuravaa tv-sopimus tulee olemaan huonompi, mutta samalla voin uskoa että itse palvelukin tulee huononemaan, jos siitä pyritään jatkossa voittoa tekemään(mitä nyt ei ole todellakaan tehty). Toki ennenkin on tv-oikeuksista jotain maksettu, mutta ei todellakaan näin paljoa.

e. laskettu hinta todella yläkanttiin.
 
Viimeksi muokattu:

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Pelicans tarjosi täksi kaudeks istumakausaria hintaan 200€. Taitaapi olla yli kolmanneksen halvempi kuin esim. Nelonen Pro Extra paketti vuodeksi. Otin vain tuohon kiinni, ymmärrän pointin muuten.

Kuinka paljon 200€ istumakortteja oli tarjoalla, siis lukumääräisesti? Toisaalta moni varmasti haluaa paremman paikan kuin mitä tuo 200€ kortti tarjoaa. Aika iso osa kausikorteista taitaa mennä firmojen kautta, ainakin pääkatsomossa ja tiedän useamman tapauksen, jossa firma on jättänyt kortteja uusimamatta, koska työntekijöitä ei kiinnosta mennä halliin, todella hämmentävää.

Ei varmaan saada ikinä Suomessa toimimaan, mutta NFL toimii siten, että mikäli kotipeli ei ole loppuun myyty, niin silloin ei peliä pysty katsomaan tv:n kautta jos asut riittävän lähellä hallia.
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Moniko on ajatellut tuon Ruutu palvelun hyviä puolia taloudellisesti? Eikös Ruutu/nelonen media/Sanoma maksa oikeuksista about 1m€?
Keskiarvollisesti kausikortit maksanevat Pelicansilla n.650(voi korjata), mikä tarkoittaa n. 1300 katsojaa karkeasti. Jos nyt ymmärsin oikein niin yleisömäärät on Ruutu palvelun tultua tippunut 400-700 hlö/ottelu, niin edelliseen nähdenhän tämä on ollut silkkaa voittoa, että kannattaako tuosta nyt kuitenkaan pelihousuja repiä... Toki seuravaa tv-sopimus tulee olemaan huonompi, mutta samalla voin uskoa että itse palvelukin tulee huononemaan, jos siitä pyritään jatkossa voittoa tekemään(mitä nyt ei ole todellakaan tehty).

e. laskettu hinta todella yläkanttiin.
Kausikorttimyynnissähän ei vissiin hirveää laskua ole tapahtunut. Pelicansin yleisöka. oli 4100, viimeisellä kaudella ennenkuin kaikki pelit tuli näkyviin telkasta. Viime- ja tämän alkukauden keskiarvo on rapeasti 3300. Suunta lienee vieläpä laskeva kun päästään loka-marraskuulle. Onkohan jossain jotain kättäpidempää tietoa kuinka paljon tuo "miljoonan tv-soppari" on enemmän, mitä joukkueille aiemmin maksettiin? Sen perusteella vasta pystyisi laskemaan, kuin paljon tuo on syönyt/tuonut seuran taloutta.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
"Tulin, näin ja voi...". - VOI, VOI!
Tuohan kuulostaa jo perin surkealta tilanteelta, mitä nimim. laituri mainitsi: Firma Oy joutuu lopettamaan kausikorttiensa hankkimisen vain siksi, ettei henkilökuntaa kiinnosta. Uskomatonta, ettei joillekin kelpaa edes "ilmaiskausikortilla" tulla jäähallille katsomaan Pelicans-kiekkoa. Voihan rähmä.
 

dexter__35

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks, sekä paikalliset.
Ymmärtääkseni tämä summa on nouseva sopimuksen loppua kohden ja lienee nyt yli 800.000€. Näin oli ainakin jonkin seuran tilinpäätökseen kirjattu.
Tps:n tilinpäätöksessä oli siis viime vuodelle kirjattu hyvin likelle 1m€, joten olet aivan oikeassa. Tuossa vaan oli puhetta aiemmasta sopparista.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
"Ongelma" tuon Nelosen sopparin kanssa on se, että seurat edelleen yliarvioivat katsojien määrän hallilla sopimuksesta huolimatta, eivätkä ota summaa katsojakatoa kompensoivana rahana. Tällöin Nelosen raha on seuroille ikään kuin ylimääräistä rahaa. Niinhän se ideaalitilanteessa olisikin, mutta suomalaisten käyttäytyminen näyttää muuttuneen rajusti ympäri maata.

Kyllä minulle sopii, että liiga muuttuu entistä enemmän kasvattajaseuraksi, jos se mahdollistaa liigakiekon jatkumisen. Lopulta tasolla on hyvin vähän merkitystä - enemmän kyse on muista asioista.
 
Pelicans tarjosi täksi kaudeks istumakausaria hintaan 200€. Taitaapi olla yli kolmanneksen halvempi kuin esim. Nelonen Pro Extra paketti vuodeksi. Otin vain tuohon kiinni, ymmärrän pointin muuten.
En tiedä tuota kausarien määrää ja sitä, ovatko nuo kausarit loppuunmyyty? Jos niitä on vielä jäljellä, niin eikös sekin ole merkki siitä, ettei hinnalla edes ole väliä. Tuleva torstai vääristää yleisömäärää, sillä silloin on ensimmäinen Kaveri-Matsi ja tarjolla kaksi lippua D-katsomoon kahdella kympillä. Toki tuon pitäisi hinata yleisömäärää torstain osalta positiiviseen suuntaan, mutta jos niin ei käy, niin sitten tuo tukee omaa teoriaani siitä, ettei se loppujen lopuksi ole vain hinnasta kiinni.

Tuohan kuulostaa jo perin surkealta tilanteelta, mitä nimim. laituri mainitsi: Firma Oy joutuu lopettamaan kausikorttiensa hankkimisen vain siksi, ettei henkilökuntaa kiinnosta. Uskomatonta, ettei joillekin kelpaa edes "ilmaiskausikortilla" tulla jäähallille katsomaan Pelicans-kiekkoa. Voihan rähmä.
Tiedän useamman tällaisen tapauksen. Kausarit ovat viime kaudet pölyttyneet firmojen taukohuoneissa, eikä se ilmainen peli vain ole kiinnostanut työntekijöitä. Joskus ne kuitenkin ovat kiinnostaneet ja siksi nuo kausarit on hommattu. Mistäköhän tämä johtuisi? Mielestäni siitä, että Pelicansin kiinnostavuus on ryvetetty sen maagisen hopeakauden jälkeen. Faneille asia on tietenkin eri, mutta eivät tavan tallaajat ole niin kiinnostuneita seuraamaan joukkuetta jonka sijoitukset ovat olleet sijoilla 11-8-12, eikä se itse pelikään nyt oikein viihteestä ole mennyt. Menestyäkin pitäisi ja jos ei tuollaista ole valmis menemään ilmaiseksi katsomaan, niin ymmärrän aika hyvin senkin mikseivät ihmiset ole siitä valmiita maksamaankaan.

Tässä keskustelussa toistuvatkin usein nuo Ruutu+ palvelun manaaminen ja toisena syynä huonoon yleisömäärään nähdään lippujen korkeat hinnat. Oma näkemykseni vain on hieman erilainen ja pyrinkin ajattelemaan asiaa tavan tallaajien kantilta. Tästä syystä näenkin syyksi tuon Liigan sekä Pelicansin kiinnostavuuden romahtamisen. Tuota eivät tietenkään hardcorefanit näe tai tahdo nähdä, eikä Liigan tai Pelicansin kiinnostavuus varmasti ole heidän silmissä romahtanutkaan. Itse olen vain huomannut tuon vähentyneen kiinnostuksen niin työelämässä, kuin kaveriporukassakin.
Kyllä uskaltaisin väittää, että niistä samoista ihmisistä, jotka joskus kävivät hallilla, mutta eivät käy enää, on aika moni jättänyt tilaamatta myös sen Ruutu+ palvelun.

Ei tässä muuten mitään, mutta tätä menoa talous ei yksinkertaisesti kestä.
Onko tämä sitten Lahtelaisten syy? Vai voisiko se syyttävä sorimi osoittaa seuraa, sen johtoa ja markkinointiosastoa kohden? Jos ihan totta puhutaan, niin ihmettelen mikäli siellä ei ala kohta päitä putoilemaan. Tuon tahon tehtävä se on nuo yleisömäärät budjetoida sekä halli täyttää. Arsi Haakana kirjoitti siitä miten seura on kyllä tehnyt töitä tämän ongelman eteen, mutta niinhän ne tekevät päivittäin töitä valmentajatkin joukkueensa kanssa, mutta jos ei vene käänny, niin se ei käänny ja sitten jossain kohtaa kokeillaan uusia tuulia ja uutta yrittäjää.

Toki se on hienoa, että töitä tehdään, mutta ei sitä laivaa yhdessä kesässä käännetä, kun se on niin pitkään väärään suuntaan seilannut. Toivotaan toki ,että nykyiset kipparit tuon kurssin pikaisesti oikovat. Sekin auttaisi asiaa, jos joukkue voittaisi niitä pelejä. Toki itse seison joukkueen takana vaikeinakin hetkinä, mutta niin se vain menee, että hallin täyttöaste on aikalailla sidottu menestykseen.

Pelicans panosti kauden alun markkinointiin, mutta homma on nyt lässähtänyt, sillä alku on ollut kaukalossa huono. Karu fakta on se, että joukkue löytyy sarjassa sijalta 12. ja se on tehnyt keskiarvolta 1,77 maalia per peli, sekä saanut kiekon kolmessa edellisessä pelissään kahdesti vastustajan verkkoon. Tämän pohjalta en odottaisi torstaille kovinkaan suurta yleisöryntäystä, enkä usko sen Ruutu+ palvelunkaan lähetyksen nyt aivan tukossa olevan.
Se on niin yksinkertaista, että jos tuolla Kaveri-Matsilla saadaan torstaina houkuteltua ihmisiä hallille ja sitten jäädään alle kahden tehdyn maalin ja hävitään peli, niin pirun vaikea niitä ihmisiä on uudestaankaan sinne hallille saada.
 

BaronFIN

Jäsen
Yksi mikä varmasti vaikuttaa, on Pelicansin brändin todellinen kestävyys. Kyseessähän on loppujen lopuksi todella nuori seura. Sen historia on paperinohut verrattuna esim. Ässien, Lukon, TPS:n tai IFK:n historiaan. Yksinään Latvalalla on enemmän pelejä liigassa takanaan kuin Pelicansilla.

Brändin nuoruus ei ole haitannut tähän mennessä ollenkaan Pelicansin markkinointia, päinvastoin. Alkuvuodethan olivat ylipäätänsä taitelua elämästä ja mahdollisuudesta edes päästä liigaan. Se toteutui ja sittemmin kyyti oli kylmää. Oli helppo asennoitua lahtelaisella tavalla ottamaan turpaan kerta toisensa jälkeen ja nousemalla kanveesista ylös aina uudestaan. Milloin tuli uusia ennätyksiä peräkkäisten tappioiden määrässä ja milloin kynnettiin miljoonaveloissa vailla varmuutta huomisesta. Jokaista päivää elettiin kuin se olisi ollut viimeinen. Väliin suonenveto kausia Aravirran ja Elorannan kanssa, mutta pyhä keskikasti oli meidän mestaruus.

Sitten tuli Suikkasen ihmekausi, kausi jolloin kaikki onnistui ja tekemisen meininki saavutti huippunsa ja ultimaattista kliimaksia myöten. Pelicansia alusta alkaen seuranneet ja rakentaneet lähes saavuttivat haluamansa. Puhuttiin lahtelaisen kiekon kasvojenpesusta, uskottavuudesta jne... Tässä vaiheessa ei olisi ollut varaa epäonnistumiselle. Olisi pitänyt pystyä rakentamaan "dynastia". Ei nyt mitään finaalista ja mitalista toiseen loikkimista, mutta edes jonkinnäköinen tasainen suorittaja ja isompien kiusa. Sen sijaan saatiin uskomaton mahalasku ja lähes kadonnut identiteetti.

Ongelma on sama kuin Bluesilla. Brändit ja seurat ovat todella nuoria. Pelicansilla ei ole takanaan vuosikymmenien seurakulttuuria joka kantaisi yli hankalien aikojen, mutta toisaalta Pelicans joutuu Lahdessa lunastamaan paikkansa aina uudelleen ja uudelleen sukupolvi toisensa jälkeen. Yksikään lukiosta valmistuva nuori ei jää kaupunkiin vaan suuntaa matkansa muualle. Jokainen kannattaja sukupolvi pitää kasvattaa aina uudelleen. Harva lahtelainen on asunut Lahdessa koko ikäänsä, vaan täältä lähdetään maailmalle. Osa palaa takaisin, osa ei. Rakenna siinä sitten pitkäjänteisesti fanikulttuuria.

Ei se Reipaskaan kestänyt taloudellisesti huonoja kausia ja urheilullista suorittamista, mutta perinteet ovat aina perinteet.
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Tuolla ylempänä kun noista "firmojen kausareista" puhutaan, niin ne ei muuten ole ilmaisia. Firmat maksavat lippunsa ja kausarinsa Pelicansille, koskee myös Pelsua sponsoroivia firmoja.

Sain sen verran tietoa, että nuo 200€ kausarit myytiin kaikki. Lukumäärää niistä en tiedä.

Toivottavasti tuo "kaverimatsiin" systeemi saisi edes vähän porukkaa liikkeelle. Pahoin kyllä pelkään, että koska Ilves ja torstai, niin yleisömäärä on niistä huolimatta 2700 paikkeilla. Erittäin synkkää.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
"Tulin, näin ja voi...". - VOI, VOI!
Arsi Haakanalle: Minä käytin viestissäni termiä "ilmaiskausari". Tiesin toki, että Firma Oy on niistä täyden hinnan Pelicansille maksanut. "Ilmaiskausarilla" tarkoitin ilmaisuutta Firma Oy:n henkilökunnalle. Oletan että Firma Oy ei veloita työntekijöitään kausarin käytöstä, vaan he saavat käyttää sitä korvauksetta.
 
Tuolla ylempänä kun noista "firmojen kausareista" puhutaan, niin ne ei muuten ole ilmaisia. Firmat maksavat lippunsa ja kausarinsa Pelicansille, koskee myös Pelsua sponsoroivia firmoja.
Pointti oli siinä, että työntekijöille peliin meneminen ei maksaisi mitään, mutta siitä huolimatta niitä ei kiinnosta sinne hallille lähteä.

Sain sen verran tietoa, että nuo 200€ kausarit myytiin kaikki. Lukumäärää niistä en tiedä.
Kävin seuran sivuilla katsomassa kausikortin ostoa. Sieltä pääsee bannerin kautta kausikortin osto-osioon, jossa kausaria markkinoidaan sillä, nouseeko rapakon takana vammaansa ilmeisesti edelleen hoitava Ben Blood kulttipelaajaksi ja sen lisäksi toistuvat toukokuiset päivämäärät kausarien lunastamisen suhteen, eli eipä tuotakaan ole taidettu hetkeen päivittää.

Toivottavasti tuo "kaverimatsiin" systeemi saisi edes vähän porukkaa liikkeelle. Pahoin kyllä pelkään, että koska Ilves ja torstai, niin yleisömäärä on niistä huolimatta 2700 paikkeilla. Erittäin synkkää.
Toivotaan parasta.
 
Viimeksi muokattu:

weagles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Warkaus Eagles
Minusta tuntuu aivan käsittämättömältä ettei jonkun firman henkilökunta käytä hyväkseen tarjolla olevia kausaripaikkoja. Toisaalta Lahden kaupunkihan luopui pari vuotta sitten työntekijöille ilmaiseksi annetuista virkistäytymisseteleistä, koska työntekijät eivät käyttäneet niitä riittävästi. Nuo virkkarithan kelpasivat mm. liikuntamaksuihin, kulttuuritapahtumiin ja vaikka leffoihin. Oliko vain liian helppoa jäädä kotiin iltaisin murjottamaan. Itse käytän firmamme vastaavat edut kiitollisena maksimaalisesti vaikka niiden omavastuu osuus onkin 50 prosenttia.
 

PHG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tesla bensakoneella
Elämysviihdetapahtuma eli lätkämatsi kestää käytännössä kolme tuntia eli kuudelta hallille ja ysiltä pois. Tuosta ajasta tunti on tehokasta peliaikaa ja kaksi tuntia sitten muuta. Siinä kahdessa tunnissa olisi minusta vielä kyllä kehitettävää, koska se on se aika, joka kilpailee kotisohvakatselua vastaan.
 
Onko tämä sitten Lahtelaisten syy? Vai voisiko se syyttävä sorimi osoittaa seuraa, sen johtoa ja markkinointiosastoa kohden? Jos ihan totta puhutaan, niin ihmettelen mikäli siellä ei ala kohta päitä putoilemaan. Tuon tahon tehtävä se on nuo yleisömäärät budjetoida sekä halli täyttää. Arsi Haakana kirjoitti siitä miten seura on kyllä tehnyt töitä tämän ongelman eteen, mutta niinhän ne tekevät päivittäin töitä valmentajatkin joukkueensa kanssa, mutta jos ei vene käänny, niin se ei käänny ja sitten jossain kohtaa kokeillaan uusia tuulia ja uutta yrittäjää.

Mitä veikkaat kumpi on todennäköisempää, melkein joka puolella on epäonnistuttu vai tilanteelle ei ole kukaan voinut mitään?
 
Minusta tuntuu aivan käsittämättömältä ettei jonkun firman henkilökunta käytä hyväkseen tarjolla olevia kausaripaikkoja. Toisaalta Lahden kaupunkihan luopui pari vuotta sitten työntekijöille ilmaiseksi annetuista virkistäytymisseteleistä, koska työntekijät eivät käyttäneet niitä riittävästi. Nuo virkkarithan kelpasivat mm. liikuntamaksuihin, kulttuuritapahtumiin ja vaikka leffoihin. Oliko vain liian helppoa jäädä kotiin iltaisin murjottamaan. Itse käytän firmamme vastaavat edut kiitollisena maksimaalisesti vaikka niiden omavastuu osuus onkin 50 prosenttia.
Ei se käsittämätöntä ole. Fanit ovat asia erikseen, mutta ei sinne hallille moni "tavallinen ihminen" viitsi lähteä jos ei joukkue menesty ja tuote ole kunnossa. Se on tuollaisille ikävä tilanne käyttää kolmisen tuntia omasta elämästään, jos sen jälkeen pitää vielä kotiin lähteä lähinnä ketutus niskassaan. Summa summarum, joukkueen tulee olla kiinnostava, jotta sitä menisivät ihmiset edes ilmaiseksi katsomaan ja menestys luonnollisesti nostaa myös yhtenä osatekijänä kiinnostavuutta.

Mitä veikkaat kumpi on todennäköisempää, melkein joka puolella on epäonnistuttu vai tilanteelle ei ole kukaan voinut mitään?
Uskoisin molempiin. Tässä on puhuttu Pelicansin, sekä koko Liigan kiinnostavuuden laskusta, josta ei toki täyttä faktaa ole ja olisikin mielenkiintoista tietää joukkueiden pelien katsojamäärät ja niiden kehitys lähetyksien puolella. Omaan silmään/makuun Liigan tasokin on pudonnut, eikä sen nousua ainakaan edesauta kaiken maailman Mikkeleiden nostaminen liigakartalle, aivan täydellinen aivopieru päättäjiltä.

Hieman on huonot tuntemukset huomisen yleisömäärän suhteen, kun Tappara veti eilen joukkueen niin pahasti kölin ali. Toivottavasti tuo nyt edes sytyttäisi sen joukkueen taisteluilmeen. Vähän odottelin eilen, että joku olisi hanskaamisen kautta yritäänyt herätellä hengetöntä Pelikaanlaumaa, mutta kaipa siellä oli sitten enemmänkin kiire päästä pelin jälkeen Aapiskukon Hesburgeriin...
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Vähän odottelin eilen, että joku olisi hanskaamisen kautta yritäänyt herätellä hengetöntä Pelikaanlaumaa, mutta kaipa siellä oli sitten enemmänkin kiire päästä pelin jälkeen Aapiskukon Hesburgeriin...

Taavilla on kymppitilillä jo kaksi merkintää, joten ei varmasti halua "turhasta" huilata kotiottelua. Ja kuka muu tuolla oikeasti mitään tekisi?
 
Taavilla on kymppitilillä jo kaksi merkintää, joten ei varmasti halua "turhasta" huilata kotiottelua. Ja kuka muu tuolla oikeasti mitään tekisi?
Pietilä nyt ainankin ja noutihan se Pöyhönen aikoinaan Melartinkin. Siinähän se juju onkin, että jonkun vähän yllättävämmän pelaajan astuminen esiin voisi sytyttää kipinän koko joukkueeseen. Sirkushuvien kautta on kuitenkin helppo kerätä otsikoita ja kyllähän sekin on vuosien saatossa todettu miten tuo kiinnostaa myös yleisöä. Nyt Pelicans on uponnut mainostetun taisteluilmeensä sijaan harmauteen.
 

Zikako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei se käsittämätöntä ole. Fanit ovat asia erikseen, mutta ei sinne hallille moni "tavallinen ihminen" viitsi lähteä jos ei joukkue menesty ja tuote ole kunnossa. Se on tuollaisille ikävä tilanne käyttää kolmisen tuntia omasta elämästään, jos sen jälkeen pitää vielä kotiin lähteä lähinnä ketutus niskassaan. Summa summarum, joukkueen tulee olla kiinnostava, jotta sitä menisivät ihmiset edes ilmaiseksi katsomaan ja menestys luonnollisesti nostaa myös yhtenä osatekijänä kiinnostavuutta.
...
Onko sinulla tietoa tarkemmin näistä ihmisten ajatuksista siitä miten joukkue olisi kiinnostava ilman, että puhutaan isommasta menestyksestä? Aikanaan vaadittiin nuoria eteenpäin pyrkiviä pelaajia-done, aiemmin vaadittiin enemmän lahtelaisuutta-done. Liigan tähtipelaaja/-pelaajia-no ei kyllä ihan tähtipelaajia, eikä varmaan näillä katsojamäärillä koskaan tulekkaan.
 

Kenth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee
Pelicans pelaa toista kautta peräkkäin häviävää jääkiekkoa ja Lahdessa ihmetellään miksi ihmiset eivät käy enää hallilla. Joukkueenne on hävinnyt 6/8 ottelustaan aikana, jolloin viime kausi on vielä tuoreessa muistissa ja moni on muutenkin erittäin tarkka rahankäytöstään.

Siellä on sarjataulukossa Pelicansin yläpuolella tukku joukkueita, joiden pelaajabudjetti on pienempi tai korkeintaan yhtä suuri Pelicansilla. Valmennus voi toki vaikuttaa tulokseen jäällä, mutta vain tiettyyn pisteeseen asti. Kyllä syyttävä sormi mielestäni osoittaa joukkueen kasannutta henkilöstöä kohtaan. Ei Pelicansin kokoinen seura voi onnistua lähes joka vuosi noin keskinkertaisesti tai jopa surkeasti kärkipelaajiensa rekrytoinnissa. Joku Repik-Redenbach kaksikko oli korkeintaan keskinkertainen ulkomaalaisduo tulosyksikköön, eikä Potulnysta kyllä taida olla edes heidän tasolleen. Tai Teddy Da Costasta, vaikka ukko olisi miten halpa ja näppärä tahansa. Mestikseen varmaan ihan hyvä tulosyksikkö tämä.

Osaamista rekrytointiin ja mallia esim. SaiPasta ja Ilveksestä -> voittavaa jääkiekkoa ja yleisön luottamuksen voittaminen takaisin.
 
Osaamista rekrytointiin ja mallia esim. SaiPasta ja Ilveksestä -> voittavaa jääkiekkoa ja yleisön luottamuksen voittaminen takaisin.

Ilveksestä varmaan tosiaan kannattaisi ottaa oppia, tyylilaji tosin olisi miten ei kannata tehdä. Ei olisi olemassa koko seuraa enää Lahessa. On se niin käsittämätöntä menoa ollut ties kuinka kauan.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pelicans pelaa toista kautta peräkkäin häviävää jääkiekkoa ja Lahdessa ihmetellään miksi ihmiset eivät käy enää hallilla. Joukkueenne on hävinnyt 6/8 ottelustaan aikana, jolloin viime kausi on vielä tuoreessa muistissa ja moni on muutenkin erittäin tarkka rahankäytöstään.

Katsojat ovat varmaan olleet selvännäkijöitä, kun molempina vuosina jo ensimmäiseen kotipeliin on saapunut katsojia selvästi alle odotetun. Turussa muuten tiistain kierroksella katsojia 4000 vaikka joukkueelle on povattu menestystä, pelit ovat sujuneet hyvin ja joukkueeseen on hankittu liigan mittakaavassa todella kovia pelaajia. Mutta kuten todettu, tämän kaiken näkee halvalla kotisohvalta.
 
Katsojat ovat varmaan olleet selvännäkijöitä, kun molempina vuosina jo ensimmäiseen kotipeliin on saapunut katsojia selvästi alle odotetun. Turussa muuten tiistain kierroksella katsojia 4000 vaikka joukkueelle on povattu menestystä, pelit ovat sujuneet hyvin ja joukkueeseen on hankittu liigan mittakaavassa todella kovia pelaajia. Mutta kuten todettu, tämän kaiken näkee halvalla kotisohvalta.
Katsojilla on pitkä muisti, eikä niitä odotettuja katsojamääriä kauden avaukseen voi tehdä sen mukaan, että nyt aloitetaan puhtaalta pöydältä, koska niin se vain ei mene. Turussa on sama tekijä, ei siellä varmasti ole unohdettu katastrofaalista viime kautta, jolloin TPS otti osumaa kaukalossa ja kaukalon ulkopuolella.

Kaarnahan noita syitä listasi tämän vuoden alussa:
- Jokerien lähtö
- Mestarien liiga hajotti osaltaan liigakenttää
- tv-tuotannon halpeneminen ja yleinen helppous
- ihmisten taloudellinen epävarmuus
- yleinen tilanne maailmalla

TV on siis vain yksi osa suurta kokonaisuutta. Tässä vielä Liigan sivuilta vuoden alusta juttua aiheesta: http://liiga.fi/uutiset/2015/03/18/tassa-totuus-liigan-yleisomaarasta-lahes-ennallaan (linkki vie Liigan sivuille)

Olisi mielenkiintoista nähdä Pelicansin yleisömäärien kehitys tässä vähintään viimeisen kymmenen vuoden ajalta, löytyykö keltään faktaa tästä?
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sain sen verran tietoa, että nuo 200€ kausarit myytiin kaikki. Lukumäärää niistä en tiedä.

Tähän en usko ollenkaan. Tämä 200€ kausarithan ovat D1 ja D2 katsomoiden rivit 1-3 eli vanhan päädyn alarivit. Jos ne olisi todellakin myyty kaikki, miksi ihmeessä Pelicans mainostaa kyseisiä kausaraita edelleen sivuillaa ja sellaisen voi sieltä myös edelleen tilata. Lippupalvelu näyttää, että vain riville 3 ei ole paikkoja vapaana kun taas rivit 1-2 ovat muutamaa paikkaa lukuunottamatta vapaita ostettavaksi. Hallissa ja TV-kuvan perusteella paikat ovat myös otteluissa tyhjillään. 200€:n kausareita on siis todellisuudessa ostettu vain reilu 1/3.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös