Kauden alla joukkueen kasaamista arvosteltiin kun sinne hommattiin ”vain mestishakuja” ym. Oltiin unohdettu, että edellisellä kaudella kokeneista liigapelureista kasattu joukkue oli sekin väärin kyhätty. Päävalmentajaksi pestattiin Tomi Lämsä, joka ei nousevana kykynä hänkään kelvannut joillekkin, niin kuin ei kelvannut edelliskauden meritoitunut Aravirtakaan. Tällä kaudella joukkueessa on myös esiintynyt paljon omia junnuja jotka ovat jokainen pelanneet hyvällä tasolla. Tämä ainakin itseäni on ilahduttanut ja tuonut lisää mielenkiintoa joukkueen seuraamiseen.
Ennen kauden alkua julkaistiin Pelicansin kausijulkaisu sekä uusi Pelicans/jääkiekko aiheinen Pelicans TV. Molemmat ovat laadukkaasti toteutettu ja ainakin itse olen ollut tyytyväinen myös molempien sisältöön.
Ottelutapahtumaan on tuotu uusi alkuvideo jossa soi Dropkick Murphysin versio the Whon kappaleesta Baba O'Riley (
http://www.youtube.com/watch?v=1DkZUQpUjLo) Linkki Youtubeen. Ihan en ole vielä varma onko tämä hyvä vai huono mutta kyllä tuo kappale ainakin on mieleen.
Joukkueen sisääntulo biisi on myös vaihtunut Peer Güntin Bad Boys Are Hereen (
http://www.youtube.com/watch?v=bkYVr9ZVxfw) Linkki youtubeen. Tämä on mielestäni onnistunut vaihdos.
Toisaalta kuitenkin taas toivoisi että nämä kappaleet jotka valitaan alkuvideoon, sisääntulo biisiksi, maalilauluksi, erien aloitus kappaleiksi ym. pysyisivät samoina ja pyhinä vuodesta toiseen. Itse olen ainakin jäänyt kaipaamaan Disturbedin Indestructiblea ja ehkä myös Ecstasy of Goldia……
Hissu Hietalahden hassuteluista on luovuttu ja hyvä niin. Oikea ja nopea reagointi.
Pelicans kannattajat yhdistyivät kauden alla Lahen Turkoosiksi. Itselle on kyllä jäänyt vähän hämärän peittoon mitä on yhdistymisellä saavutettu? Ottelutapahtumiin yhdistyminen ei ole tuonut mitään uutta. Oikeastaan tällä hetkellä tuntuu siltä, että kannattajakatsomo ei tuo mitään lisäarvoa ottelutapahtumaan, koska se ei tuota ääntä. Syytä tähän en tiedä, mutta onko niin että aktiivisimmat toimijat ovat väistyneet/väsähtäneet?
Viikonloppuisin on otteluiden jälkeen, ainakin syyskaudella, vapaa pääsy Klubiravintolaan. Ravintolassa on ollut jonkinlaisia esiintyjiä ja sitten ainakin Ili Varmavuo sekä Pasi Nurminen lavalla käymässä läpi ottelutapahtumia. Blues pelin jälkeen olin ensimmäistä kertaa tuota kuulemassa ja olihan se asiapitoista sekä viihdyttävää kuultavaa, koska Nupe. Cover esiintyjää en jaksanut jäädä pitkäksi aikaa kuuntelemaan.
Muun muassa näistä asioista, pelin lisäksi, koostuu tällä hetkellä ottelutapahtuma joka sisältyy seuraaviin lippujen hintoihin (Lähde Pelicans.fi):
Katsomot A2, A3 ja A4
29,50 €
Katsomo A1
25,00 €
Katsomo A5
26,50 €
Katsomot A1-A5 rivit 1-3
21,50 €
Katsomot D1 ja D2
21,50€
Katsomot D1 ja D2 RIVIT 1-3
21,50 €
Katsomot B1, B2 ja B,3
26,50 €
Klubikatsomo C1, C2, C3 ja C4
36,50 €
Seisoma
13,50 €
Seisoma lapsi (7-16V)
6,50 €
Seisoma opiskelija/eläkeläinen
9,00€
Inva
8,50 €
Perhelippu (2+2 tai 1+3) D1 katsomo
62,00€
Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että tuote on kunnossa ja saan rahoilleni vastinetta. Yksittäisille asioille voidaan tietysti löytää ehkä se parempikin vaihtoehto, mutta kuitenkin oikealla tiellä ollaan. Tuo ottelupäivän näkyvyys kaupungilla olisi tosiaan varmaan se seuraava kehityksen paikka, mitähän muuta....