Tuskin se yleisömäärä siitä nousuun lähtisi, vaikka kuori olisi korea ja käytävät puhtaat.
MM-kisoissakin Hartwall, Elysee ja Hakametsä riittävät aivan hyvin.
Tän on pakko olla vitsi?
ihmiset käyvät lähikeskuksissaan sen vuoksi, että järkevää joukkoliikennettä ei alueen asukastiheyden takia saada millään tehokkaasti järjestettyä.
Kuulostaa aivan älyttömältä. Itse olen tällainen "etä-ilves" ja uskon että meitä on enemmänkin. Eli moni tulee varmasti katsomaan matseja omalla autolla paikoista joista ei todellakaan joukkoliikenteen kyydissä hallille tulla. Jo pelkästään Tampereelta saadaan varmasti autoja täyttämään tuo autopaikkamäärä, joten jos hallille pääsy tehdään liian vaikeaksi jää moni yhtään kauempaa tuleva maksava asiakas tulematta paikalle.On vissiin tulossa n. 700 autopaikkaa. Ei riitä mihinkään ja siitä seurauksena Tammelaa myöten tukossa, muutenkin ruuhkautuu koko nurkkakunta. Ei hyvä.
On vissiin tulossa n. 700 autopaikkaa.
Kuulostaa aivan älyttömältä.
Ei ole. Ratahalintokeskuksen raidelinjaus on tehty kulkemaan kentän kautta. Eli kunhan oikorata valmistuu, niin raitetia pitkin pääsee kentältä suoraan halliin. Ja jos sitä ennen on mahdolista, että kevyraide menee kentälle, kunhan Pirkkalan kokkarit lopettaa pullikoimisen vastaan.
No kerro miten kustannustehokas ja houkutteleva joukkoliikenne saadaan aikaan Tampereen tyyppiselle kaavoitukselle niin ettei kaupunki vielä lisää subventiota tuohon palveluun? Ja olen tosiaan innokas kuuntelemaan miten kaavoituksella aiheutettu laaja kaupunkialue ei vaikuta joukkoliikennepalveluihin? Voit toki kertoa miten se ei liity mutta ainakin aina avulias Wikipedia tuntui olevan samaa mieltä kustannustehokkaan joukkoliikenteen järjestämisestä:Tämähän on kaavoituskysymys, ja väite että kyse olisi asukastiheydestä tai määristä osittaa vain, että et paljoa joukkoliikenne asioihin ole tutustunut.
Kaupunkiraideliikenne on osaratkaisu, samoin lähijunaliikenne. Molempia suunnitellaan ja ovat myötätuulessa. autopuolue on ainoa jääräpää, joka haluaa katsoa menneisyyteen ja haluaa lisää tietä (joita ei mahdu kannakselle).
Oletko kuulut Hämpin parkista (950 autopaikkaa)?
Entäpä ilta-aikaan vajaakäytöllä olevasta P-Tullintori (597), P-Tulli (297), Koskikeskuksen (426) , Rautatienkaudun P-Asema (461) parkkihalleista?
Kaikki nämä muutaman sadan metrin päässä tulevasta hallista.
Lisäksi Tampereen keskustassa on noin 4000 kpl lyhytaikaiseen pysäköintiin tarkoitettua paikkaa katujen varsilla.
Vertailun vuoksi kerrottakaoon,e ttä Hakametsän parkkialue on 500:lle autolle...
Miten ihmeessä voit arvon palstaveli "Väsyneet Kädet" sanoa että tuo pytinki kannattaa? Sinne on ymmärtääkseni tulossa (suunniteltu) kymmenittäin kauppoja. Lähellä on kuitenkin jo Koskikeskus jota pitäisi laajentaa lähitulevaisuudessa. Eipä ole tuo laajentaminenkaan lähtenyt käyntiin. Tampereen ympäristössä on jo lähes kymmenen Citymarkettia ja Prismaa. Mistä ihmeestä tuonne monitoimihallin kauppoihin enää riittää asiakkaita? Vastaan itse, ei mistään!
Montako parkkipaikkaa esim. Olympiastadionilla on suurtapahtumien yhteydessä. Silti sinne mennään pitkätukkahomobändejä innokkaasti kuuntelemaan. Jos halli tulee keskeiselle paikalle niin kyllä ihmiset oppivat sen, kuinka sinne tulee matkustaa ja minne kannattaa auto jättää. Se on vain näppäryyttä ja puskaradio auttaa asiassa.
Montako parkkipaikkaa esim. Olympiastadionilla on suurtapahtumien yhteydessä. Silti sinne mennään pitkätukkahomobändejä innokkaasti kuuntelemaan. Jos halli tulee keskeiselle paikalle niin kyllä ihmiset oppivat sen, kuinka sinne tulee matkustaa ja minne kannattaa auto jättää. Se on vain näppäryyttä ja puskaradio auttaa asiassa.
Toisaalta eihän ne pitkätukkahomot, jotka menevät katsomaan pitkätukkahomobändejä omista edes ajokorttia autosta puhumattakaan. Eikä kukaan isä anna autoaan moisille liimanhaistajille.
Tampereen Koskikeskus on yhtä vanha ja elähtänyt kuin Espoon Lippulaiva, joka on kai saanut jo purkutuomionkin. Ilves-hotelli on kuin jäänne DDR-Berliinistä. Kauppakeskuksienkin pitää uudistua ja Koskikeskus on niin kaukana nykyaikaisesta kauppakeskuksesta kuin Raipe tanssimassa tähtien kanssa.
Ja koska nämä on ajateltu valmistuvan? Tai päätetty?
No kerro miten kustannustehokas ja houkutteleva joukkoliikenne saadaan aikaan Tampereen tyyppiselle kaavoitukselle niin ettei kaupunki vielä lisää subventiota tuohon palveluun?
Ja olen tosiaan innokas kuuntelemaan miten kaavoituksella aiheutettu laaja kaupunkialue ei vaikuta joukkoliikennepalveluihin?
Niin kauan kuin puhut unelmista en oikein pysty näitä ottamaan tosissaan. Olet varmasti samaa porukkaa jonka mielestä rantatien tunneli lisää puistoalueita kun se on paperille kirjoitettu :)
Koskikekus ja hämpit jne. on koko lailla kuitenkin täynnä juurikin niihin aikoihin kun sinne peliin mennessä auto pitäis jättää, poislukien viikonloput.
Kyllä mää sanon että ahdasta tulee oleen, ja varmasti. .
Lisäksi meitä Tamperelaisia kun on siunattu ilmaisella pysäköinnillä niin siitäkin lisää hintaa jo varmastikkin tapahtuvan lippujen hintojen nousun lisäksi. .
Nytkään kun kausikortti ei maksa kuin 799e niin kai se on sama sitten jos se on luultavasti enemmän kuin tonnin. .
Mites ne suuret happeningit? Toi nyt vaan on liian pieni nurkka noin suurelle hallille. Saaks sieltä enää sit ees makkaraa, hä? Vai siemaillaanko punaviiniä. .
Melkovarmasti silti iso osa "suurista esiintyjistä" jää Helzinkiin jo monesti kuultuun logistiikka syihin vedoten. Tai kai ne soittaa vaikka Vammalan jäähallissa jos rahaa tarpeeks annetaan, mut enpä tiä. Ja riittääköhän sitten peräkkäisille päiville kuitenkaan yleisöä kahteen suureen keikkaan/konserttiin/tjn.? .
Tampereellahan EI ole kaavoituksella aiheutettua laajaa kaupunkirakennetta (kuten esim Espoossa), koska Tampere sijaitsee kannaksella, ja on näin rakentunut joka tapauksessa nauhamaiseksi. Samoin jo olemassa olevien ratojen varsilla on asutusta runsaasti johtuen naapurikaupunkien sijoittumisista radanvarteen.
Ei samaa luokkaa kuin Espoossa, mutta silti. Turtolassakin rakennetaan tällä hetkellä asutusta pelloille, jotka olisi voinut rakentaa jo 50 vuotta sitten.
Eipä. Matkatkaamme bussilla keskustorilta Hervantaan. Matkan varren nähtävyydet: ojia, pusikkoja, peltoja, pusikkoja, vähän ojaa, ysitie, metsää.
Turtolassakin rakennetaan tällä hetkellä asutusta pelloille, jotka olisi voinut rakentaa jo 50 vuotta sitten.
Hervannat, Kaukajärvet, Annalat, Multisillat ja muut jonnekin metsään teiden päihin ja varsille ja säästää järjettömät pusikot ja pellot.
Parempi myöhään kuin... Viimeksi kun kävin Tampereella niin näin Ratinan taakse järvenrantaan nousevan asuntoja. Aika hyvännäköinen paikka, joten jos olisin tamperelainen, muuttaisin siihen. Varsinkin jos tulee venelaiturit.
Koska viimeksi menit bussilla Hervantaa? Taitaa olla aikaa? Kaupunki Nekalasta Hervantaan alkaa olla täydennysrakennettu aika tiiviisti. Ainoastaan Kanjoni (obviously) on jäänyt rakentamatta.
Ei siitä edellisestä Hervantaan suuntautuneesta bussimatkasta kovin kauaa ole. Ja kysymyshän oli nimenomaan siitä että Tampereella(kin) on aiheutettu kaavoituksella aikoinaan aivan idioottimaisia asioita kaupunkirakenteelle. Se, että vuonna 2010 rakennetaan Turtolan peltoja kertoo nimenomaan siitä. Jos niitä ei vieläkään olisi rakennettu edes osittain kertoisi siitä että idiootteja ollaan edelleen.Ja yksikään näistä ei ole enää pellon keskellä. Multisilta on rakennettu kiinni, samoin peltsu, niin myös kaukajärvi ja annala. Kannattaisiko sitä vähän bussilla vaikka ajella? Tai pyöräillä, tai vaikka ihan henkilöautolla… Tai jos kauempaa on, niin katsoa vaikka goolemäpsiä?
Ei siitä edellisestä Hervantaan suuntautuneesta bussimatkasta kovin kauaa ole.
Ja kysymyshän oli nimenomaan siitä että Tampereella(kin) on aiheutettu kaavoituksella aikoinaan aivan idioottimaisia asioita kaupunkirakenteelle. Se, että vuonna 2010 rakennetaan Turtolan peltoja kertoo nimenomaan siitä. Jos niitä ei vieläkään olisi rakennettu edes osittain kertoisi siitä että idiootteja ollaan edelleen.
Eikä kyse ole pelkästään siitä että onko jokin asuinalue "rakennettu kiinni" muuhun kaupunkiin.
Kyse on siitä että joku Kaukajärvi näyttää pahimmillaan edelleen aika hirveältä (toki eteenpäinmenoa on havaittavissa), koska se näyttää siltä että on se tosiaan on lätkäisty sinne jonnekin aikoja sitten, unohdettu ja kaavoituksen virheet yritetään sitten korvata nyt täydennysrakentamisella.
Ja samalla täydennysrakennetaan jotain järvensivuja/iidesrantaa ja muita alueita, joihin on aikoinaan jätetty huomattavan lähelle keskustaa lähinnä pusikkoa ja muuta kaupunkirakenteen kannalta varsin epämukavaa materiaalia.
Likavesipuhdistamolle etsitään koko ajan uutta paikkaa Tampereelta ja ympäryskunnista, mutta todella vahva NIMBY-asenne on toistaiseksi torpannut jokaisen ehdotetun sijaintipaikan.
Puhdistamo louhitaan koisotonkylän sulkavuoreen.
Ai siitä on saatu jo päätös aikaiseksi? Myönnän, etten ole tarkastanut asiaa. Tampereen halussa saada ympäryskunnat mukaan hankkeeseen oli järkeä, mutta ilmeisesti homma sössittiin tyrkyttämällä muille liikaa vastuuta ja kuluja verrattuna muiden saamiin hyötyihin.