Aamulehdessä on taas kuin tilauksesta halliasiaa: Libeskindin näkemys on viittä vaille valmis, piirroksia myöhemmin tänä vuonna.
Itse toivoisin, että arkkitehtuurissa onnistuttaisiin välttämään Hartwall-areenan- ja Turkuhallin AIV-rehusäiliömuodot. Kolmatta samanlaista ei enää tarvita.
Varmasti ovat toimivia halleja, mutta toistoa pitää nyt välttää. Tampereen keskusareena tulee sellaiseen paikkaan, että se on oltava myös arvokas arkkitehtuuriltaan.
Aamulehdessä on taas kuin tilauksesta halliasiaa: Libeskindin näkemys on viittä vaille valmis, piirroksia myöhemmin tänä vuonna.
Jos arvelusi pitää paikkansa (siis se, että olisi pelkkää kuvitelmaa saada rahoitus), niin silloin hanke pysähtyy ennen ensimmäistäkään lapionpistoa. Jos rahoitusta ei tule, niin ei tule halliakaan.Millähän joku kuvittelee saavansa tällaiseen hankkeeseen rahoitusta?
Millähän joku kuvittelee saavansa tällaiseen hankkeeseen rahoitusta? Jos hallissa pelaa kaksi liigajengiä, on täysin mahdotonta saada edes yhtä voittoisaa tilikautta, sillä halliin tarvitaan paljon rahakkaampia tapahtumia. Vaikuttaa niin kuolleena syntyneeltä ajatukselta, että sääliksi käy tamperelaisia veronmaksajia, kun tuo 70 miljoonan yksityisrahoitteinen osuus kaatuu niskaan.
Kuitenkin taas ne areenaa suunnittelevat tahot pitävät ehdottomana vaatimuksena juuri sitä, että siinä sitten myös pelaa kaksi liigajengiä kotipelinsä, muuten sitä ei kannata rakentaa. Kumpaakohan tahoa uskoisi?
Kuitenkin taas ne areenaa suunnittelevat tahot pitävät ehdottomana vaatimuksena juuri sitä, että siinä sitten myös pelaa kaksi liigajengiä kotipelinsä, muuten sitä ei kannata rakentaa. Kumpaakohan tahoa uskoisi?
Laskepas ihan itse kustannukset ja se millaisia tapahtumia tuonne pitää saada, että voidaan tehdä voitollista tulosta?
Monestihan on jo sanottu, että halli mahdollistaa kahden kiekkoporukan kotiotteluiden lisäksi, messuja ja muita tapahtumia sekä isoja artisteja/bändejä, jotka nyt tekevät 1-2 keikkaa Helsingissä. Nyt toinen tai jopa se ainoa saattaisi tulla Tampereelle. Sijaintina Tampere vetää väkeä myös laajemmalta alueelta, kun idästä ja pohjoisestakin on lyhyempi matka.Laskepas ihan itse kustannukset ja se millaisia tapahtumia tuonne pitää saada, että voidaan tehdä voitollista tulosta?
Laskepas ihan itse kustannukset ja se millaisia tapahtumia tuonne pitää saada, että voidaan tehdä voitollista tulosta?
Vastaan itse, ei mistään!
Toivottavasti tähän arkkitehtuuriin panostetaan sitten aikuisten oikeasti ja kunnolla. Paikka on niiiiiin keskeinen paikka Tampereella että siihen ei missään tapauksessa saa tehdä mitään "kälyistä" laatikkoa. Omasta mielestäni julkisivussa pitäisi käyttää mahdollisimman paljon lasia, sillä saadaan näyttävyyttä aikaan .
Vastaan itse, ei mistään!
Teräs, lasi tai mikä vain. Olennaista on omaleimainen muoto. Kyllähän Globen on vieläkin näyttävä, vaikka se on yli 20 vuotta vanha. Ei kannata siis yrittää rakentaa varastorakennusta.
Ei kyllä näytä läheltä kovinkaan näyttävältä.
kunhan kansainväliset mitat täyttävä konserttivenue on saatu pystyyn, sille riittää käyttäjiä myös Suomen rajojen ulkopuolelta.
Olisi sinänsä ihan hienoa, jos Tampereellekin kunnon megahalli tulisi, mutta eihän siinä nyt ole mitään järkeä. Tappara ja Ilves saavat hädin tuskin 5000 katsojaa peleihinsä arkena, ja viikonloppunakin tekee tiukkaa. Tuskin se yleisömäärä siitä nousuun lähtisi, vaikka kuori olisi korea ja käytävät puhtaat.
Tottakai lähtisi! Eiköhän se ole jo tullut todistetuksi, että katsojamäärät eivät ole sidoksissa niihin seikkoihin, joita ihmiset yleensä valheellisesti korostavat:Tuskin se yleisömäärä siitä nousuun lähtisi, vaikka kuori olisi korea ja käytävät puhtaat.
... ja siirtyminen Pirkkalan kentältä megahalliin sujuu aika mutkattomasti verrattuna vaikka suurkaupunkeihin.
Olisi sinänsä ihan hienoa, jos Tampereellekin kunnon megahalli tulisi, mutta eihän siinä nyt ole mitään järkeä. Tappara ja Ilves saavat hädin tuskin 5000 katsojaa peleihinsä arkena, ja viikonloppunakin tekee tiukkaa...
...Tällä hallilla ei Tampereella ole tilausta. Piste.