Palataanpa aiheeseen vielä kerran. Minä olen se poltergeist "sekopää". Naapurin nainen tuossa juuri otti asian puheeksi, että mikä oli se järkyttävä haju joka (juuri täysin siivotusta) asunnostani pari kolme päivää lähti. Haju alkoi välittömästi tiskipöydän pyyhkimisen jälkeen ja se tuli tiskipöydän nurkasta, ei itse tiskipöydästä. Tuon haistoi selvästi, koska haju tuli "aalloissa". Sönkötin hänelle tilapäisestä hajuongelmasta asunnossani mikä on nyt korjaantunut. Asun kolmannessa kerroksessa ja tuon haistoi aivan ulkona asti, koska yritin tuulettaa asuntoa. Hajua kesti lauantai illasta maanantai iltapäivään ja kun maanantaina palasin asioilta kotiin niin huomasin, että toinen kylpyhuoneessa kuivumassa olleista räteistä oli lentänyt patterin päältä pari metriä suihkun puolelle. Tuon rätin lennättämisen jälkeen hajuongelma poistui. Poltergeist oli poistunut. Tätä ennen kun pesin kylppäriä sunnuntaina niin koputtelua kuului aivan pääni yläpuolelta, koska kylppärini katto on matalalla. Tykkäävät nimittäin koputella ja tätä jatkui koko sunnuntain. Ihmettelin jo talvella ihmettelyketjussa, että miten ihmeessä nämä lämpöpatterit säätyvät itsestään täysille koko ajan. Sitten oli vielä "ongelma" YouTube videoiden kanssa. Ongelmaa ei koskaan ollut, kun olin tässä koneellani, mutta kun menin makkariin sänkyyn kuuntelemaan podcastia niin video saattoi hypätä esim. melkein loppuun. Kyllä näiden tiedetään esim. säätäneen tietokoneen tai vahvistimen äänenvoimakkuuden aivan täysille.
Aika sekopää tässä saisi tosiaan olla jos tässä kuvittelisi noukkivansa rättejä suihkun lattiakaivon vierestä tai juttelemassa naapurin kanssa vakavasta hajuongelmasta. Minä en myöskään kuvittele sitä, kun ihmiset siirtyivät baarissa vierestäni pois pahan hajun takia. On tässä tullut perehdyttyä poltergeist-ilmiöön nyt huolella n. kuukauden verran ja ilmiöstä on raportoitu vuosisatojen ajan! Ovat raportoidusti jopa tappaneet ihmisiä. Ilmiö on todellinen. Ilmiön nimihän on muuten saksaa ja "polter" tarkoittaa melua ja "geist" henkeä eli kyseessä on meluhenki. Uskokaa tai älkää niin netistä löytyi ohjeet miten (suom.) räyhähengestä todennäköisesti pääsee eroon ja tämähän toimi. Omaa päättelykykyä piti myös laittaa peliin. Jos jotakin naurattaa tämä asia niin minua ainakaan ei. Täältä ainakin lähtee iltarukous yläkertaan aivan jokainen ilta nykyisin. Olen niin syvästi järkyttynyt koko tapauksesta. Tässä on loistava artikkeli aiheesta, kohdat 2,3,4,6 ja 7 tapahtuivat meikäläisen tapauksessa:
Se on tasan tarkkaan juurikin näin kuten artikkelissa on mainittu:
"What is a poltergeist? Determining the difference between poltergeist activity and ghosts or haunting can be difficult. While ghost and haunting activity is the result of spirit energy, poltergeist activity—also known as "recurrent spontaneous psychokinesis" or RSPK—is the result of psychic energy generated (usually unconsciously) by a person, referred to as an agent."
Aika sekopää tässä saisi tosiaan olla jos tässä kuvittelisi noukkivansa rättejä suihkun lattiakaivon vierestä tai juttelemassa naapurin kanssa vakavasta hajuongelmasta. Minä en myöskään kuvittele sitä, kun ihmiset siirtyivät baarissa vierestäni pois pahan hajun takia. On tässä tullut perehdyttyä poltergeist-ilmiöön nyt huolella n. kuukauden verran ja ilmiöstä on raportoitu vuosisatojen ajan! Ovat raportoidusti jopa tappaneet ihmisiä. Ilmiö on todellinen. Ilmiön nimihän on muuten saksaa ja "polter" tarkoittaa melua ja "geist" henkeä eli kyseessä on meluhenki. Uskokaa tai älkää niin netistä löytyi ohjeet miten (suom.) räyhähengestä todennäköisesti pääsee eroon ja tämähän toimi. Omaa päättelykykyä piti myös laittaa peliin. Jos jotakin naurattaa tämä asia niin minua ainakaan ei. Täältä ainakin lähtee iltarukous yläkertaan aivan jokainen ilta nykyisin. Olen niin syvästi järkyttynyt koko tapauksesta. Tässä on loistava artikkeli aiheesta, kohdat 2,3,4,6 ja 7 tapahtuivat meikäläisen tapauksessa:
How to Determine If There Is a Poltergeist in Your Home
Here's how to determine if the odd things going on inside your home are being caused by poltergeist activity or just a ghost.
www.liveabout.com
Se on tasan tarkkaan juurikin näin kuten artikkelissa on mainittu:
"What is a poltergeist? Determining the difference between poltergeist activity and ghosts or haunting can be difficult. While ghost and haunting activity is the result of spirit energy, poltergeist activity—also known as "recurrent spontaneous psychokinesis" or RSPK—is the result of psychic energy generated (usually unconsciously) by a person, referred to as an agent."
Viimeksi muokattu: