Kummittelu

  • 126 738
  • 322

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koska täällä on oudoista tosi elämän tapahtumista kertova ketju jossa oli jonkin verran kummittelua ja sen aihepiiriä koskevia kirjoituksia, päätin avata kummittelua koskevan ketjun.

Onko sinulla omia kokemuksia joita luokittelisit kummitteluksi? tai onko sinulle kerrottu tapahtumia? Aihe tuntuu olevan muutenkin ajankohtainen johtuen JIM:lläkin pyörivästä Haamutiimi -ohjelmasta ja sen suosiosta.

Itselläni on muutama hämärä juttu joita en ole osannut selittää. Yhdestä ainakin kirjoitin tänne aiemmin. Se koski pientä poikaa joka makasi sänkyni edessä lattialla. Se kuitattiin valveunella, joka onkin ihan hyvä selitys. Jälkeenpäin mietittynä en kuitenkaan nukkunut ollenkaan ennen tapahtumaa. Olenkin miettinyt että jos olisin koettanut kädellä katsomisen sijaan (luulin siis koiran tulleen nukkumaan sängyn viereen), olisinko tuntenut jotain? Laitoin myös silmät kiinni ja avasin ne sen toivossa ettei se enää makaisi lattialla, mutta se avasikin vain omat silmänsä ja "imeytyi" sängyn alle. Tämän lisäksi kuului ihmeellistä helinää ja pamaus sen alkaessa ja päättyessä...olin kuitenkin visusti peiton alla sydänkohtauksen partaalla enkä katsonut tuota helinän syytä.

Toinen tapaus oli ulkona, kun kävelin kaverini kanssa kotia kohti. Oli syksy ja pimeää, kuten asiaan kuuluu. Kuului yllättävä kolaus ja vieläpä hyvin läheltä meitä. Tie oli kuitenkin aivan tyhjä eikä missään lähistölläkään näkynyt ketään. Vitsailimme että kohta tulee joku hahmo esiin ja miten ollakkaan, kohta jonkun matkan päässä näkyi musta ihmismäinen hahmo. Se oli paikallaan kunnes alkoi mennä tietä laidasta laitaan. Aluksi se meni hitaasti, mutta yhtäkkiä sen vauhti oli aivan luonnoton! Sellaisella vauhdilla ei pysty vaihtamaan suuntaan millään. Kysyinkin että näenkö nyt omiani..kaveri kuitenkin sanoi hämmentyneenä näkevänsä aivan saman.

Tiemme sitten erosivat ja sanoin että otan sen kiinni pyörälläni jota olin taluttanut. Otin sitten muutaman kovan polkaisun ja pidin katseen hahmossa joka jatkoi liikkumistaan ristiin ja rastiin. Pian huomasin että hahmo liikkui myös eteenpäin jatkaen samaa tien halkomista. Viimeisen kerran näin sen mäen päällä, jolle olin myös nousemassa. Lopulta "sain" sen kiinni mäen päällä, mutta se oli kadonnut ja lamppujen valossa näkyi irrallinen usva joka sitten hajosi ja levisi ympäröivään ilmaan hitaasti. Paikalla oli myös huomattavasti kylmempi kuin muualla.

Eräs läheinen henkilö oli menossa nukkumaan ja kiinnitti huomiota outoon varjoon katossa. Hän ajatteli sen olevan vain jonkin esineen normaali varjo. Hän ei kuitenkaan keksinyt minkä varjo se olisi. katoessaan varjoa alkoi se näyttää enemmänkin pilveltä. Laitettuaan valot päälle "varjo/pilvi katosi tietenkin. Tämän jälkeen hän laittoi taas valot pois ja yllätys yllätys, varjo/ pilvi oli kadonnut. Ulkonakaan ei ollut mitään mikä olisi pystynyt aiheuttamaan varjon kattoon.

Tuota pikku poikaa lukuunottamatta en ole mitään friikkiä kokenut. Se kyllä jätti jäljet meikäläiseen..nimittäin enää en kovin innoissani katso sängyltä lattialle.

Joku kertoi täällä myös koiran kanssa koetusta hahmosta muistaakseni..?

Muilla pelottavia kokemuksia joita tahdotte jakaa?

Itse en hirveän herkästi aiemmin uskonut moisiin, mutta kyllä nuo ovat pistäneet miettimään vähän.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Vanhempieni luona olen usein herännyt siihen kuin joku hahmo leijailisi ylläni aivan parin sentin päässä ja samalla on happi "loppunut" aivan kuin joku yrittäisi tukehduttaa. Sen "hahmon" olen myös nähnyt usein veltelevan talossa ympäriinsä. Mitään luonnollista syytä en ole asialle pystynyt löytämään. Myös äitini on kokenut saman herätyksen ja sen hahmon on nähnyt muutkin (ei kaikki) siellä nukkuneet.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Vanhempieni luona olen usein herännyt siihen kuin joku hahmo leijailisi ylläni aivan parin sentin päässä ja samalla on happi "loppunut" aivan kuin joku yrittäisi tukehduttaa. Sen "hahmon" olen myös nähnyt usein veltelevan talossa ympäriinsä. Mitään luonnollista syytä en ole asialle pystynyt löytämään. Myös äitini on kokenut saman herätyksen ja sen hahmon on nähnyt muutkin (ei kaikki) siellä nukkuneet.
Unihalvaus? Itsehän tarvitsisin melko tukevat todisteet, jotta kummituksiin uskoisin.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Unihalvaus? Itsehän tarvitsisin melko tukevat todisteet, jotta kummituksiin uskoisin.

Kah pirua. Kyllähän tuo aika semmoiselta vaikuttaa. Toki pystyn liikkumaan, mutta muuten vastaa aika hyvin kuvailujani. Mutta se mikä tässä askarruttaa, on se, että aiemmin mainitsemaani tapausta ei tapahdu missään muualla kuin vanhempieni talossa.
 

Carlos

Jäsen
Kyllähän siis "kummittelu" ilmiönä on todellinen ja tunnettu, mutta kummitteluakin on sitten niin mahdottoman montaa sorttia. Ylipäätänsä sanoisin että suuri osa näistä perinteisenä kummitteluna pidetyistä ilmiöistä ovat todellisia ja täysin luonnollisia, mutta ihminen ei vain tunne niiden fysiikkaa/kemiaa vielä.

Ihminenhän pystyy kommunikoimaan telepaattisesti tietyllä tasolla, varsinkin hädän hetkellä. Itsellänikin tulee mieleen tapaus kun eräänä aamuna töihin mennessä ajoin kolarin. Saman tien kännykkä alkoi soimaan siinä hässäkän keskellä, uudestaan ja uudestaan kunnes vastasin. Vaimo sieltä soitti ja kysyi että ajoinko kolarin, hän oli tuntenut sen. Yleensä hän ei koskaan soita perään kun olen menossa töihin.

Tältä pohjalta en pitäisi mahdottomana että tuo telepaattinen viesti jää joskus kiinni joihinkin rakenteisiin, hiukan vastaavalla tekniikalla kuin valokuva syntyy (filmille perinteisesti). Eli jos joku ihminen vaikka kuolee erittäin suuren henkisen ahdistuksen yhteydessä, uskon että tuo kuva ja/tai ääni siitä tapahtumasta voi jäädä kaikumaan tuohon tilaan pitkäksikin aikaa. Jollain semmoisella fysiikan tasolla joka ihmisen on hyvin vaikea huomata aisteillaan.

Itse en ole varsinaisesti kokenut kummittelua, muuten kuin muistan lapsuudesta että omistimme silloin vanhan maatilan Hämeestä. Huhun mukaan sen päärakennuksessa kummitteli, tästä oli paljon tarinoitakin vanhoilta asukkailta, mutta minä en koskaan nähnyt mitään. Johtuen ehkä siitä että emme koskaan yöpyneet siellä, viikonloppuisinkin tulimme aina yöksi kotiin pääkaupunkiseudulle. Mitään selitystä meille lapsille siitä ei sen tarkemmin kerrottu.

Mutta eiköhän näihinkin ilmiöihin saada ajanmittaan selvyyttä, kunhan vaan tiedemaailma etenee tutkimuksissaan.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Itseltäkin pari omituisempaa kokemusta löytyy.

Ensimmäinen sattui -99 syksyllä. Olin faijallani yötä ja samassa huoneessa nukkui vielä yksi kaveri, joka oli illanvieton jälkeen jäänyt yöksi. Samassa huoneessa oli edellisenä kesänä kuolleen mummoni helvetin painava kirjahylly, joka oli vielä ihan täynnä tavaraa. Aamulla herättiin ja katsottiin, että mitä helvettiä: Tuo hylly oli siirtynyt yön aikana merkittävästi toisesta reunasta ja oli lähes poikittain kulkuväylän tiellä... Myös hyllyn päällä ollut valokuva mummostani oli siirtynyt paikoiltaan. Painotan, että hylly oli aivan liian painava tuolloin 12-vuotiaan meikäläisen siirrettäväksi, vaikka skidinä mulla oli usein tapana touhuta unissani kaiken näköistä. Muistellaan faijan kanssa tapausta edelleen ja hyllyn siirtymistapa on edelleen kaikille suuri mysteeri... Jälkeenpäin olen miettinyt, että olisiko ollut kenties isoäitini antama merkki jostain... Täysin utopistinen ja hullu ajatus, enkä ainakaan tietääkseni ole koskaan henkiolentoihin tai mihinkään yliluonnolliseen uskonut, mutta tässä tapauksessa juttu on kyllä niin hämärä, että on pistänyt miettimään...

Toinen on sitten kanssa vähän outo. Sattui tässä muutama kevättä sitten. Olin alakerrassa ehtoolla ja ikkunasta vilkaistessani näin jonkun naisen kävelevän pihallemme. Juoksin nopeasti ovelle ja avattuani oven ei näkynyt ketään missään. Juoksin koko paritalo-piha-alueemme läpi eikä näkynyt eukkoa missään. Sen jälkeen oli hetken aika outo fiilis, koska nainen ei olisi millään ehtinyt liukenemaan jäljettömiin koko piha-alueelta siinä ajassa, kun liidin keittiöstämme ulko-ovelle...
 
Ei nyt mitään kovin "pelottavia" juttuja tule mieleen. Lapsuuden kodissa tosin muistan muutamia outoja juttuja. Keittiöstä pääsee saunan pukuhuoneeseen ja sillä alueella tuntui toisinaan tapahtuvan. Huoneiden välinen ovi meni välillä itsekseen kiinni vaikka mikään ulko-ovi tai ikkuna ei ollut auki. Kerran myös astiakaapin ovi rämähti itsestään kiinni ja se ei tosiaan kovin herkästi kiinni mene. Meidän kissa sähisi tuonne ovelle päin useammankin kerran ja oli karvat pystyssä. Välillä oli aika outo fiilis tuolla pukuhuoneessa, ihan kuin ei olisi yksin ollut. Voi tosin olla että sitä penskana mielikuvituskin aiheutti oman osansa. Enkä oikeastaan mihinkään kummituksiin usko, mutta mielenkiintoisia juttuja ne kuitenkin on.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Pottakameli kirjoitti:
Onko sinulla omia kokemuksia joita luokittelisit kummitteluksi?

On. Kummitätini kuoli 30 vuotta sitten, ollessani 16 vuotias. Oli huhtikuinen aamuyö, noin puolivuotta tuon kuoleman jälkeen. Heräsin aivan yhtäkkiä ja olin täysin pirteä, kummitätini seisoi ikkunan edessä huoneessani. Luulin näkeväni unta, mutta täti ei kadonnut, vaikka kuinka hieroin silmiä ja varmistin olevani hereillä, yhtään ei pelkoa tilanne aiheuttanut, pelkkää hämmästystä. Hän ei puhunut minulle, mutta läsnäolo toi erittäin rauhallisen olotilan.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joskus pappani kuoleman jälkeen kuulin pari kertaa miesäänen kysyvän "mitä leikit (nimeni)?" Sain molemmilla kerroilla kunnon sätkyn. Olin siis jotain viisi vuotias. Ekalla kerralla leikin parvekkeella ja toisena kertana olin sisätiloissa, joten se ei tullut silloin ainakaan ulkoa. Reilu pari vuotta sitten juttelin nykyisen tyttöystäväni kanssa yöllä mesessä ja olin olevinani hauska, kun kuului hiljainen naisen ääni: "älä kiusaa". Iho meni kyllä kananlihalle ja säikähdin oikeasti. Tiedä nyt sitten minkä piikkiin nuo menee...

Onneksi ei nyt ole ihan hetkeen tapahtunut mitään outoa...alkaisin epäilemään henkistä hyvinvointiani.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Ainoa oikeasti yliluonnollisen tuntuinen mulle sattunut tapahtuma on reilun vuoden takaa. Silloisen tyttöystävän kanssa oltiin kävelemässä kavereilta kotiin, kun yhtäkkiä koko pimeä yötaivas välähti aivan siniseksi. Ihan vitun omituinen tilanne. En ole kuullut että sitä kukaan muu olisi nähnyt, mutta ei voi olla oma kuvitelmani, koska exäni näki sen myös. Välähdystä on vaikea kuvailla...Se kuitenkin valaisi koko taivaan tavalla jota mikään siinä ympäristössä ei oikein voi selittää.

Tämä tuli eilen puheeksi kun tuo exäni kävi kahvilla. Molemmat muistimme tapauksen edelleen, ja olimme yhtä hämmentyneitä kuin silloinkin.

Meikäläinen on niin skeptinen kaiken yliluonnollisen suhteen, että tuollainen mitä en voi millään selittää, on vähän pelottavaa. Tai enemmänkin mielenkiintoista.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Toinen tapaus oli ulkona, kun kävelin kaverini kanssa kotia kohti. Oli syksy ja pimeää, kuten asiaan kuuluu. Kuului yllättävä kolaus ja vieläpä hyvin läheltä meitä. Tie oli kuitenkin aivan tyhjä eikä missään lähistölläkään näkynyt ketään...
Olisiko sama "kaveri" liikkeellä kuin tässä ikiaikaisessa Cactuksen tapauksessa, joka muistui välittömästi mieleeni tuon sinun tapauksesi luettuani.
http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?p=1927553#post1927553

"Meistä noin 25metrin päässä "käveli" outo hahmo suuntana tyylin vasemmalta oikealle.-- Seurasin katseellani tätä hahmoa kummissani kunnes hän katosi puiden taakse. Kuului outo rysäys ja päätin mennä katsomaan että mahtoiko hän kaatua.-- Lisäksi huomasin että ilma oli todella ohutta ja kalsaa sillä hetkellä kun siinä koirani kanssa seistiin hetken aikaa ihmettelemässä."

Uskoisin kuitenkin, että noille on joku järkevä selitys olemassa. Itse en tosin osaa niihin vastata, enkä tiedä osaako kukaan muukaan. Ihan mielenkiitoista miettiä tällaisia, mutta toisaalta turha vaivata päätään liikaa. Joskus ne osataan ehkä selittää, ehkä ei. Eihän kaikkea kuitenkaan osata selittää, vaikka normaalista luonnonilmiöstä olisikin kyse.
 
Viimeksi muokattu:

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisiko sama "kaveri" liikkeellä kuin tässä ikiaikaisessa Cactuksen tapauksessa, joka muistui välittömästi mieleeni tuon sinun tapauksesi luettuani.
http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?p=1927553#post1927553

Kun luin tuosta tapauksesta aiemmin niin itsekkin huomasin suuren samankaltaisuuden. Itse näkemäni hahmo tupsahti vastaan tuota edeltävänä syksynä. Paha noista mennä sanomaan.

Ilmeisesti jonkinlainen suomenkiertue ollut menossa kyseisillä "tyypeillä"
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Itse olen aina laskenut kaiken vähänkin epäilyttävän oman mielikuvitukseni tuotteeksi. Viime yönä, kun katsoin CL:n maalikoostetta sängyllä maatessani, rupesi puukaulanauhani kiristymään sillä tavoin, kuin joku riuhtoisi vetäisi niskasta sitä taaksepäin. Hillittömän taistelun jälkeen sain nauhan irti kaulastani ja tilanne rauhoittui. Katsoin futiksen loppuun ja aloin nukkumaan.
Toinen asia, mikä itselle usein tapahtuu, on fiilis siitä ettei ole yksin. Esim. Kävellessä jossakin pimeällä yksin, kaverin kanssa tai porukalla, tulee fiilis että tässä eivät nyt ole kaikki läsnäolevat. Koskaan en siitä sen kummemmin puhu kenellekään, ja pälyillessäni epämääräisesti ympärilleni, en koskaan näe ketään missään.
Myös täällä vanhempieni asunnossani yksin hengaillessani tapahtuu kummia juttuja. Kuulostaa kuin joku paukuttaisi takaovea, joka siis johtaa takapihalle josta taas on portti pienelle hiekkatielle. Usein tullessani tämä ovi on kiinni (perus kahvasysteemi), mutta kuullessani tuota pauketta takaovelta, huomaan myös portin olevan auki. Hämärää, mutta tuonkin olen kuitannut sillä, että se kämppä on tyhjennetty totaalisesti mukavien murtovarkaiden toimesta ennen kuin vanhempani sinne muuttivat..
 

Carlos

Jäsen
Ainoa oikeasti yliluonnollisen tuntuinen mulle sattunut tapahtuma on reilun vuoden takaa. Silloisen tyttöystävän kanssa oltiin kävelemässä kavereilta kotiin, kun yhtäkkiä koko pimeä yötaivas välähti aivan siniseksi. Ihan vitun omituinen tilanne. En ole kuullut että sitä kukaan muu olisi nähnyt, mutta ei voi olla oma kuvitelmani, koska exäni näki sen myös. Välähdystä on vaikea kuvailla...Se kuitenkin valaisi koko taivaan tavalla jota mikään siinä ympäristössä ei oikein voi selittää.

Tähän heittäisin näppituntumalta että ilmiön saa aikaan 99% todennäköisyydellä voimalinja. Itsekin olen vastaavan todistanut, ja sitä tapahtuu toisinaan poikkeavalla säällä. Omassa tapauksessani tosin iso, valkoinen "ufoa muistuttava" mielettömän kirkas välähdys kulki tien yli, joka valaisi koko yötaivaan siniseksi. Näyttää tosi oudolta ja yliluonnolliselta, mutta on vain sähköä. Tämä selittää myöskin sen miksi vain te huomasitte sen, eikä asiasta ollut puhetta muualla. Eli ilmiö oli hyvin paikallinen vaikka se siitä kohtaa näyttääkin siltä että "koko taivas" leimahtaa.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Tähän heittäisin näppituntumalta että ilmiön saa aikaan 99% todennäköisyydellä voimalinja. Itsekin olen vastaavan todistanut, ja sitä tapahtuu toisinaan poikkeavalla säällä. Omassa tapauksessani tosin iso, valkoinen "ufoa muistuttava" mielettömän kirkas välähdys kulki tien yli, joka valaisi koko yötaivaan siniseksi. Näyttää tosi oudolta ja yliluonnolliselta, mutta on vain sähköä. Tämä selittää myöskin sen miksi vain te huomasitte sen, eikä asiasta ollut puhetta muualla. Eli ilmiö oli hyvin paikallinen vaikka se siitä kohtaa näyttääkin siltä että "koko taivas" leimahtaa.

Ahaa, no hyvä sitten, näin se varmaan oli. Katulamppuja siinä vieressä nimittäin oli kyllä.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Muistan yhden tapauksen lapsuudesta. Olin veljeni huoneessa nukkumassa, kunnes heräsin ilman mitään konkreettista syytä, mutta hiestä märkänä ja täristen. Unenpöpperössä olin aivan pihalla missä mennään ja käännyin kohti veljeni kirjoituspöytää, jonka äärellä näin seisovan hahmon.
En muista mitä sanoin, mutta kysyin varmaankin, kuka siinä tjsp. Hahmo ei vastannut.
Siinä vaiheessa alkoi pikkukaverin päässä temmeltää kummitusjutut ja paskat housuissa peiton alle kuuntelemaan meininkiä. Oli hiiren hiljaista... :D
Pari minuuttia meni, kunnes uskalsin tulla peiton alta ja katsoa uudestaan kirjoituspöydän suuntaan. Hahmoa ei enää näkynyt. Huoneen ovi oli kiinni, eikä se missään vaiheessa käynyt, eli kumpikaan vanhemmista se ei ollut. Havainto on 100% varma, olin täysin hereillä ja hieraisin jopa silmiäni varmistaakseni, näinkö oikein.
Hyvässä muistissa on tuo tapaus vieläkin, eikä kumpikaan vanhemmistani aamulla suostunut tunnustamaan käyneensä huoneessa.

Kummitukset: 1
KJP: 0
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tähän heittäisin näppituntumalta että ilmiön saa aikaan 99% todennäköisyydellä voimalinja. Itsekin olen vastaavan todistanut, ja sitä tapahtuu toisinaan poikkeavalla säällä.

Näin hyvin todennäköisesti on. Itsekin tämän ilmiön todistanut junaradan lähellä kaksikin kertaa ja vaikka se hyvinkin erikoiselta voi sillä hetkellä näyttää, niin itse en sitä mitenkään yliluonnoliseksi ole osannut mieltää. Sähköä vaan.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Pottakamelin (hahmo)tapaukseen liittyen... oliko tapahtuman aikaan vähääkään ukkosmainen sää, eli vaikkapa kosten nihkeä, siis "painostava"? Lähinnä tuli mieleen, että jonkinlainen ukkoseen liittyvä pallosalamasovellus voisi istua tuohon kuvaukseen. Toki ne on kai yleensä kirkkaita ja pallomaisia, mutta niitten rakenneta ei kuitenkaan tunneta kovin tarkkaan, joten kai se olomuotokin saattaa sitten vähän vaihdella. Ehkä?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pallosalama

Tule nyt Varjo selittämään nämä =)
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tule nyt Varjo selittämään nämä =)

Minä myös olen koko illan odotellut, että koska Varjo saapuu viileän analyyttisesti ja eksakteja faktoja hyväksikäyttäen ampumaan alas nämä kummitusjutut. Ei siis todellakaan mitään vittuilua em. nimimerkkiä kohtaan vaan lähinnä haluaisin kuivan tieteellisen selityksen noille oudoille ilmiöille ja Varjon uskon sellaisen pystyvän tarjoamaan.

Hyvä ketju noin muuten, pari jopa sellaista niskavillat pystyyn nostavaa viestiä.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei välttämättä kummitusjuttu, mutta hyvin outo tapahtuma. Enkä nyt jaksa kaivaa sitä "outojen tapahtuman" ketjua, joten laitan tänne.

Syksyllä 1996 asuin kaverin kanssa kimppakaksiossa Hangon keskustassa, kun molemmat oltiin siellä duunissa armeijan leivissä, määräaikaisina ylikessuina. Työpisteenä oli linnake, johon mentiin veneellä. Muutaman kerran kun merenkäynti oli niin kovaa, ettei päästy töihin ollenkaan, tuli "vapaapäivä". Ja aina kun oli luvattu kovia myrskyjä, säätilanne kiinnosti kovasti.

Yksi keskiviikko kaverini oli valvojana, kävi siis tarkastamassa mantereen puolella olevalta huoltopatterilta, että kaikki oli palanneet iltavapailta klo 24 mennessä. Teki siellä normaalit toimenpiteet (20-25min) ja kuulema käveli suoraan kämpille (5min)

Itse olin nukkumassa, kun kämppis kolisteli huoneeseeni ja totesi, että nyt tuulee ja paljon, ei taideta "päästä" aamulla töihin. Totesin siihen, että ihan jees, mutta mitä helvettiä sä tähän aikaan kolaat, kun katsoin kelloradiosta ajan olevan 1.30. Kaveri ei huomannut kelloa siinä vaiheessa, ja totesi:"miten niin, mähän tulin suoraan tänne tuolta huoltopatterilta." Sen jälkeen huomasi kellon, ja ihmetteli, että "mitä vittua, mihin on hävinnyt yksi tunti".

Vielä tänäkin päivänä kaveri väittää että tuli suoraan kämpille, eikä käynyt missään kaljalla tms. Päivystäjän kirjassa on merkinnät, että mies oli siellä klo 24 ja itse pystyn satavarmasti toteamaan, että kello oli 1.30 kun mut herätettiin ja kaveri oli täysissä ulkovarusteissa. Johonkin se tunti katosi, kumpikaan ei pysty vieläkään sanomaan mihin.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Itselle ei ole tainnut mitään ihmeempää tällä saralla sattua, mutta laitan kuitenkin yhden aihetta sivuavan jutun, joka oli Rikostarinoita Suomesta ohjelmassa ehkä jotakin kuukausia sitten. Voisi sivuta vaikka Carloksen kolari/soittocasea. Juttu siis lyhykäisyydessään:

70-80 vuotias mies ajaa pyörällä autotien vieressä. Yhtäkkiä mies kääntyy jostain tuntemattomasta syystä autotien puolelle ja jää auton yliajamaksi. Surullinen ja valitettava tapaus siis.

Erikoiseksi jutun tekee se, että samaisen miehen samalla kylällä asusteleva kaksoisveli lähtee parin tunnin päästä samalla tavalla pyörälenkille, eikä ole vielä kuullut veljensä tapauksesta. Mies ajaa veljensä tavoin saman autotien vierustaa - siis pari tuntia veljensä kuolemasta - ja jää auton alle. Hänen ylitseen ajaneen kuljettajan mukaan mies kääntyi auton alle samalla tavalla kuin tämän veli pari tuntia aiemmin jonkin toisen auton alle.

Sama kylä, sama autotie, polkupyörät, kaksoisveljet, sama päivämäärä, valitettavat kuolemat. Selittäkääpä tämä.

Jutun löytää varmaan Rikostarinoita Suomesta -ohjelman sivuilta tai jostain arkistoista. Juttuun ei liittynyt rikosta.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pottakamelin (hahmo)tapaukseen liittyen... oliko tapahtuman aikaan vähääkään ukkosmainen sää, eli vaikkapa kosten nihkeä, siis "painostava"? Lähinnä tuli mieleen, että jonkinlainen ukkoseen liittyvä pallosalamasovellus voisi istua tuohon kuvaukseen. Toki ne on kai yleensä kirkkaita ja pallomaisia, mutta niitten rakenneta ei kuitenkaan tunneta kovin tarkkaan, joten kai se olomuotokin saattaa sitten vähän vaihdella. Ehkä?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pallosalama

Tule nyt Varjo selittämään nämä =)

Tuota...silloin oli kohtalaisen lämmin syksyinen yö ja kello oli jotain yhden paikkeilla. Ei ilma ainakaan mitenkään erityisen painostavalta tuntunut. Kyllähän tietysti jonkinlaista kosteutta ilmassa saattoi ollakkin. Kohde oli huomattavasti tummempi kuin kuin muu ympäristö ja erottui aika hyvinkin pimeällä tiellä. Kooltaan se oli suunnilleen normaalin miehen mittainen.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Ainoa oikeasti yliluonnollisen tuntuinen mulle sattunut tapahtuma on reilun vuoden takaa. Silloisen tyttöystävän kanssa oltiin kävelemässä kavereilta kotiin, kun yhtäkkiä koko pimeä yötaivas välähti aivan siniseksi. Ihan vitun omituinen tilanne. En ole kuullut että sitä kukaan muu olisi nähnyt, mutta ei voi olla oma kuvitelmani, koska exäni näki sen myös. Välähdystä on vaikea kuvailla...Se kuitenkin valaisi koko taivaan tavalla jota mikään siinä ympäristössä ei oikein voi selittää.
Tuon sähköisen ilmiön lisäksi kyseessä voi olla myös erityisen kirkas tähdenlento. Kerran autolla ajaessa sattui niin, että meteori halkaisi taivaan ihan meidän yllämme. Valo oli todella voimakas ja valaisi hetkellisesti auton sisätilat. Meteorinkin näimme. Se oli sen verran iso, että näimme sen hajoavan loppulennon aikana kappaleiksi. Todella vaikuttava tapahtuma oli kyllä.
 

qhangas

Jäsen
Suosikkijoukkue
I F K
Hyh hyh mitä juttuja... Pitäiskö tässä vielä unta saada.

Yksi sattunut omalle kohdalle. Joskus 5 vuotiaana heräsin ja avasin silmät. Nään enkelimäisen hahmon about 5 metriä itsestäni. Tämä enkeli tuijotteli suoraan silmiin ja ihme kyllä.. En ruvennut pelkäämään, vaan olin todella rauhallinen. Räpäytin silmäni ja enkeli oli kadonnut. Lampsin muina miehinä keittiöön huoneestani ja kerroin äidille tästä. Äiti on aina näihin juttuihin aika vakaasti(ei millään tavalla minulle tuputtanut) uskonut ja totesi, että olisiko tuo ollut mummi joka tuli moikkaamaan, Mummoni kuoli siis noin 2kk tätä ennen. Mutta tosiaan tilanteen rauhallisuus oli ihmeellinen asia.
 

TML

Jäsen
Yliluonnolliset jutut ovat aina kiehtoneet itseäni suunnattomasti. Kummitukset osana kokonaisuutta toki.
Taitaa mielessä olla jollain tavalla "halu uskoa" näihin, sillä en muuten varmasti jaksaisi seurata juttuja niin paljoa. Paljon materiaalia on tullut luettua ja katsottua ja usein sitä suu auki jää ihmettelemään.

Tässäkin ketjussa on muutamia tarinoita ollut, joihin pystyisin hyvinkin samaistumaan. Itselläni ei varsinaisia "kummituksia" ole esiintynyt, mutta näköharhoja on ollut useita, johon omalla älyllä ja tuttavien älyllä ei vastauksia ole löydetty. Esimerkkejä en tähän hätään keksinyt, mutta varmasti palaan ketjuun myöhemmin näiden myötä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös