Mainos

Kulutusluotot, käyttölainat ja pikavipit ym

• 21 269
  • 146

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Hyvin todettu. On ihan eri asia sitten lähteä rahottamaan asuntokauppaa pikavippikoroilla. Mutta eikai tätä vippisysteemiä tätä varten olla luotukaan? Lyhytaikaista vippiä tyyliin kaverilta baarissa lainaakko 20e saat viikon pääst takas.

Pikavippisysteemi on luotu siihen, kun ei ole tuota kaveriakaan enää, joka lainaisi tuon parikymppiä.

Että silleen...

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Pikavippisysteemi on luotu siihen, kun ei ole tuota kaveriakaan enää, joka lainaisi tuon parikymppiä.

Että silleen...

Niinpä, ja jos sulla ei nyt ole edes kahtakymppiä, niin miten olisi varaa hetken päästä maksaa jollekin paskavippifirmalle vaikka 30€ takaisin.

Kyllä mä vapaata liiketoimintaa aina kannatan, mutta noiden vippien ja esim. kauppojen peliautomaattien kohdalla selkeä poikkeus.

npc

Jäsen

Että silleen...
Tätä juuri tarkoitin mahdollisessa skenaariossa, jossa jonnella ei ole rahaa eikä kavereita, tai ainakaan sellaisia frendejä/sukulaisia ketä kehtaisi tiistai aamuna häiritä. Helpompi laittaa tekstari johonkin kuppaseen firmaan ja "kärsiä" se 20% korko siitä. Kaikki voittaa.

Siis ihan oikeesti? Ei kai täällä nyt ole jotain porukkaa joka kuvittelee pikavippien olevan varteenotettavakin rahoitussysteemi esimerkiksi talonrakentamiselle?

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Tätä juuri tarkoitin mahdollisessa skenaariossa, jossa jonnella ei ole rahaa eikä kavereita, tai ainakaan sellaisia frendejä/sukulaisia ketä kehtaisi tiistai aamuna häiritä. Helpompi laittaa tekstari johonkin kuppaseen firmaan ja "kärsiä" se 20% korko siitä. Kaikki voittaa.

Siis ihan oikeesti? Ei kai täällä nyt ole jotain porukkaa joka kuvittelee pikavippien olevan varteenotettavakin rahoitussysteemi esimerkiksi talonrakentamiselle?

Jos Jonnella ei ole rahaa eikä kavereita ja pitää tiistaiaamuna ryypätä, niin ehkä sitten kannattaisi hieman elämänsä suuntaa miettiä. Pikavipit on tehty juuri tällaisten henkilöiden rahojen ryöväämiseen.

Taidat olla ainoa, joka täällä edes pohtii pikavippejä johonkin talon rakentamiseen.

Että silleen...

(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika

Ei, edelleenkään kukaan ei väitä niin.

Pikavippien liiketoiminta perustuu siihen, että se on helposti ja nopeasti tilillä. Ja Helposti otettavissa uudelleen. Ja matkan varrella ei kamalasti katsella paljonko sitä piikkiä on vaan pyritään luomaan riippuvuussuhde. Avataan asiakkaalle tili josta voi nostaa, tuodaan tarjolle rahaa jota ihmisellä ei oikeasti ole.

Lisäksi markkinointi esim Santanderilla on "toteuta unerlmasi, mlähde vaikka etelään". Mitä vittua, luotolla etelään.

Pikavippi on mahdollisuus ihmiselle joka ei saa luottokorttia. Ja jos ei saa luottokorttia, niin ei kyllä pidä saaada pikavippiäkään. Voi sitä itkun määrä Lindorffin yms kavereilta esim LinkedInissa kun korko määrättiin maks 10 %.

Moraalittomia paskoja koko nippu ja lasken tähän samaan ryhmään Sveat yms joiden missio on saada ihmiset ostamaan netistä vaikka rahaa ei ole. Sitä kautta tulee nykyään ihan yhtä lailla velkaongelmaisia kuin näistä Lendo-hommista.

Undrafted

Jäsen
Niinpä, ja jos sulla ei nyt ole edes kahtakymppiä, niin miten olisi varaa hetken päästä maksaa jollekin paskavippifirmalle vaikka 30€ takaisin.
Alunperin kai idea ollut tarjota lainaa muutama päivä ennen palkkapäivää rahaa tarvitseville, joilla ei ole mitään oman talouden puskuria. Loopuviikosta hajooa kodinkone tai tarttis päästä viihteelle ja seuraavan viikon alussa palkkapäivä.

Aikanaan lainat taisi olla 100 laina ja maksa 120-125 euroa takaisin parin viikon päästä. Ei minusta paha hinta, joskin todellinen vuosikorko huikea. Tämä koettiin ongelmaksi, joten nostettu minimiluottomäärää yms. muutosta alaan laitettu. Paraniko lainanottajien tilanne sitten muutoksilla on toinenb kysymys. Pelkän todellisen vuosikoron lisäksi laina-asioissa tulisikin nostaa esiin montako euroa koroista ja kuluista tulee laina-aikana hintaa lainalle.

Kotiin tullut välillä erilaisia kulutusluottomainoksia ja uteliaisuudetani niitä katsonut. Esimerkit mainoksissa on tyyliin 2000 euroa 10 vuoden laina-ajalla ja kuukausierä on ah niin alhainen. Pitkällä laina-ajalla saatu todellinen vuosikorkokin näyttämään hyvältä, mutta ehtii siinä korkoa toki kertyä.

Ehkä olisi paikallaan rajoittaa lainasopimuksissa paljonko saa korkoa ja kuluja kertyä laina-ajalla ellei haluta pikavippejä, kulutusluottoja ja osamaksuja kieltää kokonaan. Toki tällä olisi vaikutuksensa kotimaiseen kysyntään.

npc

Jäsen
@wilco @obi-wan

Trollaatteko nyt minua vai mitä ihmettä nyt tapahtuu? Minä en ole mikään perkuleen pikavippien puolestapuhuja... Äh. Olen kyllä jo kertonut mielipiteeni tähän kuvioon. Jos ette jaksa lukea ja keskittyä niin hittoako minäkään kulutan näppäinistöäni.

Ihme meininki!

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Tuli mieleen tästä aiheesta kun kerran hupiukkona kattelin mihin hintaan saisin rahaa ja havainnot oli että kaikki luoton tarjoajat eivät myöntäisi 15k€ ja ne jotka myöntäisi, olisi saatanan kalliita.
Hauskan tästä asiasta tekee tietenkin sen että minulla on 15k€ about housun taskussa ja vakuuksia olisi lyödä toista miljoonaa.
Heräsi vain ajatus että eikö noita kannata oikeasti maksukykyiselle myöntääkään, siinähän on perkele sellainen riski että ruoja vielä maksaakin vippinsä takaisin suunnitellusti.

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuli mieleen tästä aiheesta kun kerran hupiukkona kattelin mihin hintaan saisin rahaa ja havainnot oli että kaikki luoton tarjoajat eivät myöntäisi 15k€ ja ne jotka myöntäisi, olisi saatanan kalliita.
Hauskan tästä asiasta tekee tietenkin sen että minulla on 15k€ about housun taskussa ja vakuuksia olisi lyödä toista miljoonaa.
Heräsi vain ajatus että eikö noita kannata oikeasti maksukykyiselle myöntääkään, siinähän on perkele sellainen riski että ruoja vielä maksaakin vippinsä takaisin suunnitellusti.

Rahan lainaaminen on liiketoimintaa jossa se tulos tehdään sillä rahan hinnalla (korko, palvelumaksut, avausmaksut yms toimistomaksut). Jos pankki on katsonut, että 15 k€ lainaaminen sinulle ei tuota sille tarpeeksi (vaikka sinulla olisi vakuudet vaikka avaruussukkulaan) niin eivät sitä edes tarjoa. Keskittyvät isompii lainoihin ja ehkä enemmän yritysasiakkaisiin. 15k€ lainaajia varten on sitten muut firmat, jotka kiskovat siitä rahasta perkeman kalliin hinnan, mutta eivät kilpaile isompien lainojen markkinoilla.

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@wilco @obi-wan

Trollaatteko nyt minua vai mitä ihmettä nyt tapahtuu? Minä en ole mikään perkuleen pikavippien puolestapuhuja... Äh. Olen kyllä jo kertonut mielipiteeni tähän kuvioon. Jos ette jaksa lukea ja keskittyä niin hittoako minäkään kulutan näppäinistöäni.

Ihme meininki!

No on kyllä tosiaan aika ihme meininki.

Jos talon rakennuttaisin, marssisin perinteiseen pankkiin neuvottelemaan laina-asioista.
Hyvin todettu. On ihan eri asia sitten lähteä rahottamaan asuntokauppaa pikavippikoroilla
Ei kai täällä nyt ole jotain porukkaa joka kuvittelee pikavippien olevan varteenotettavakin rahoitussysteemi esimerkiksi talonrakentamiselle?

Haluatko arvata kuinka moni muu täällä on miettinyt mahdollisia taloremontteja pikavipeillä?

En nyt oikein tiedä oletko itse trolli vai etkö vaan aidosti ymmärrä mitä sinulle koitetaan sanoa. Olen iloinen ettei sinulla ole ollut ongelmia maksaa vippejäsi takaisin, mutta monen monen muun kanssa näin ei ole käynyt. Yhteiskunnan tehtävä on tukea ja auttaa yksilöä asioissa, joissa se ei pärjää yksinään ja tähän kuuluu myös se ettei heikkoja altisteta asioille joita he eivät kestä. Pikavippejä kuitenkin markkinoidaan pääsääntöisesti ihmisille, joilla ei ole niitä varaa ottaa ja varsinkin nuoret ovat erittäin alttiita niiden houkutuksille. Näistä vielä seuraa helposti kierre jossa noita pieniä lainoja otetaan kaikista mahdollisista paikoista, joista muodostuu korkojen jälkeen potti jota ei enää saadakkaan maksettua takaisin.

Minulla ei henk. koht. ole koskaan ollut ongelmia alkoholin kanssa, mutta ymmärrän niitä joille se on ongelma. Näkisin pikavippimainonnan vähän samana, kun se että Koskenkorva alkaisi mainostamaan tuotteitaan AA-kerhon tapaamisissa. Olisi jokaisen oma valinta retkahtaisiko sitä juomaan, mutta olisiko se moraalisesti oikein?

Olen itse pelannut läpi tuon pikavippien aloittaman lainapelin ja se maksoi minulle henk. koht. n. 28 000€ (summa josta häkellyttävän suuri osa koostuu "ulosottomaksuista", jotka eivät ole käsittääkseni korkoja vaan maksu siitä että saat maksaa velkaasi, jonka järjettömyydestä ehkä sitten toisessa ketjussa), mutta tiedän olevani aika onnekkas, sillä moni minun tilanteessani ei olisi välttämättä noita saanut selätettyä. Silloin kun joku taho lainaa rahaa ihmisille, joiden takaisinmaksuvalmiudet ovat vähintäänkin kyseenalaiset, ollaan aina aika heikoilla hangilla. Ja tämä koko vippibisnes perustuu nimenomaan tähän. Käytetään hyväksi sitä kaikista heikointa osaa kansasta.

npc

Jäsen
Jos Jonnella ei ole rahaa eikä kavereita ja pitää tiistaiaamuna ryypätä, niin ehkä sitten kannattaisi hieman elämänsä suuntaa miettiä. Pikavipit on tehty juuri tällaisten henkilöiden rahojen ryöväämiseen.

Taidat olla ainoa, joka täällä edes pohtii pikavippejä johonkin talon rakentamiseen.

Että silleen...
Järkevänä nimimerkkinä pitämäni wilco laukoo tällaisia elämän viisauksia. Just. Täytynee päivittää mielipidee.

npc

Jäsen
@Masculine please.

Okei sitten. Otin väärän kulman tämän aiheen käsittelyyn. Vittu miten voi tulla väärinymmärretyksi (tai trollatuksi).

Kukaan nyt kirjoittavista tuskin on edes lukenut mitä sanoin ekassa viestissäni.

Jatkakaa ihmeessä.

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oma kysymykseni lähinnä olisi, että vieläkö on ihmisiä, jotka luulevat että homma balanssissa ja kuitataan edelliset pikavippivelat uusilla pikavipeillä ja se tasoittuisi pitkässä juoksussa vai onko nämä kierteeseen joutuneet tietoisesti mennyt siihen ettei pysty ikinä maksamaan mutta kun pankistakaan ei lainaa enää saa niin otetaan jostain lisää jottei peukalot mene?

Kyllä tämä on luettu.

Tässä kohdassa on ongelma nimenomaan se, että tätä keinoa markkinoidaan ihmisille, jotka joko eivät tajua, eivät halua tajuta tai joita ei vaan syystä ohjaa enää itse omaa laivaansa (masennus, syrjäytyminen, addiktio jne.). Epätoivoinen ihminen ei toimi tai ajattele rationaalisesti. Näitä palveluita ei ole suunnattu sille 30-40k € vuodessa tienaavalle perusduunarille, vaan vähävaraisemmille jotka eivät saa rahaa mistään järkevästä lähteestä. On täysin kohtuutonta myydä samaa palvelua varattomalle 10x kalliimalla mitä se maksaisi pankkien tai luottokorttien kautta, vaan koska heidän ei ole mahdollista sitä kautta lainaa saada.

Iso ongelmahan näissä on myös se, että ennen kun luottotiedot menee ja lainojen saanti loppuu, on kerennyt ottamaan aivan tajuttoman määrän velkaa. Olisi kaikkien etu, jos olisi joku velkarekisteri mihin kaikki tämmöiset olisi pakko lainanantajan toimesta ilmoittaa, eikä vaikeasti velkaantuneille saisi enää myöntää lisää velkaa.

(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Mitenkäs teillä? Onko auttajia nämä lailliset vipintarjoajat vai ovatko jotain rikollisten pohjasakkaa?
Laillistettuja rikollisia.

Kuten täälläkin on jo moni sanonut, pikavipit on tarkoitettu niille, joille sitä ei saisi koskaan missään tilanteessa myöntää. Pikavippifirmaa ei kiinnosta se, että pystyykö asiakas(uhri) velkansa maksamaan, kunhan ottaa sitä säännöllisesti lisää. Sitten kun asiakkaan(uhrin) rahat on kaikki imetty viimeistä penniä myöten, niin ne myy sen velan ulosottofirmalle ja siirtyy kuppaamaan seuraavaa asiakasta(uhria).

Ainoa, mikä erottaa pikavippifirmat rikollisjengeistä on se, että ne ei fyysisesti pahoinpitele sua jos jätät velkasi maksamatta.

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
Kukaan nyt kirjoittavista tuskin on edes lukenut mitä sanoin ekassa viestissäni.

Jatkakaa ihmeessä.
Sanoit että sinun mielestäsi on hienoa että tiistaiaamuna voi tekstarilla tilata satasen ryyppyrahaa jos sattuu olemaan oma tili tyhjänä? Onhan tuo varmaan, toki altistaa ongelmille jos ei olekaan niin luonteeltaan voimakas että jättää vippaamisen sataseen (tai mihinkään summaan minkä tietää pystyvänsä maksamaan minimiajassa pois ja jopa maksaakin sen sitten minimiajassa pois). Joka tapauksessa jos joka kuukausi ottaa vaikka sen ylimääräisen 20 euroa persnettoa edelliskuun pikavipeistä, niin se on sitten toki pois käyttövaroista ja nopeasti laskien tuollakin toiminnalla viiden velan jälkeen olet maksanut jo helpon lainarahan velkojalle tuplaten.

Mutta eihän se pikavippilafka tietenkään tulosta tee niistä ihmisistä jotka maksavat velkansa ajallaan ja kokonaan pois, vaan niistä jotka joutuvat elämään ja maksamaan velkojaan velkarahalla, missä touhussa alkaa kyllä muutaman vuoden kierteestäkin olla melko hurjat rahamäärät persneton puolella. Sitten pikavippifirma voi myydä sen itse asiakkaaseen sijoittamansa vaikka 10k€ (eli 40k€ velan) perintäfirmalle 30k€:lla ja "kaikki voittaa".

edit. Ja perintäfirma lisää toki velkaan perintäkuluja että nekin voittaa. Asiakas saattaa jäädä vähän heikommalle, mutta ei aina voi kaikki voittaa.

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta eihän se pikavippilafka tietenkään tulosta tee niistä ihmisistä jotka maksavat velkansa ajallaan ja kokonaan pois, vaan niistä jotka joutuvat elämään ja maksamaan velkojaan velkarahalla, missä touhussa alkaa kyllä muutaman vuoden kierteestäkin olla melko hurjat rahamäärät persneton puolella. Sitten pikavippifirma voi myydä sen itse asiakkaaseen sijoittamansa vaikka 10k€ (eli 40k€ velan) perintäfirmalle 30k€:lla ja "kaikki voittaa".

Ja näissä oli ainakin 5+ vuotta sitten vielä semmoinen hauska sivujuonne, että vaikka nopealla vilkaisulla näytti siltä miten pikavippifirmoja oli ihan valtavat määrät, niin todellisuudessa niistä todella suuri osa kuului samoille firmoille. Eli kun paikka A lopettaa antamasta lainaa, niin saman firman eri nimellä toimiva palveluntarjoaja B jatkaa siitä mihin A jäi.

npc

Jäsen
No voi jumalauta teidän kanssa. :)

Älkää nyt puhuko minulle kuin lapselle joka ensi kertaa astuu elämään ja pummaa kaverilta 20e kaljareissulle.

Miten vitussa minä jouduin tässä pahisten asianajajaksi? Minä olen neutraali ja ymmärrän, että ongelmakäyttäjiä on niin Alkon tuotteiden kanssa joillain, nettipeleissä isolla ryhmällä kansalaisia kuin niihin perkuleen kauppojen peliautomaatteihinkin menee monen mummon & papan vikat eläkkeet.

Siis teidän filosofien mukaan kaikki nämä pitäisi kieltää koska jollain on aina ongelma? Ja yksilö ei ole kykenevä tekee mitään omia päätöksiä ja pikavippifirmat vie ne vikatkin rahat.

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis teidän filosofien mukaan kaikki nämä pitäisi kieltää koska jollain on aina ongelma? Ja yksilö ei ole kykenevä tekee mitään omia päätöksiä ja pikavippifirmat vie ne vikatkin rahat.

Onko tämmöinen toiminta sinusta oikein? Jos ei, niin miksi ei?

npc

Jäsen

Onko tämmöinen toiminta sinusta oikein? Jos ei, niin miksi ei?
En edes klikkaa. Miksi mun pitäis kommentoida maailman mahdollisia epäkohtia. En ole väittänyt tietäväni miten maailman pitäisi toimia parhaimmillaan.

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tämmöinen on joskus tapahtunut ja se meni mukavasti. Kaikki voitti.
Juu eittämättä tuommoisessa tapauksessa kaikki osapuolet olivat iloisia, paitsi se pikavippifirma mikä ei käytännössä voittanut koska pari kymppiä myyntikatetta kerran kuukaudessa ei kanna mitään firmaa kun asiakasmäärät ei kuitenkaan ihan älyttömän korkeita lopunviimein ole. Tuo sinun alkuperäinen kysymys on kuitenkin kummallinen siihen nähden miten olet vastaukset ottanut vastaan. Nuo ilmiselvät epäkohdat siis ovat ilmeisesti myös mielessäsi niin miksi edes ensimmäisessä viestissä kysyt että onko epäkohtia joiden perusteella voi pitää firmoja arveluttavina?

Joku viiden tonnin pitävä vippikatto saattaisi olla ihan hyvä, samoin kuin hälytysjärjestelmä mikä ilmoittaisi sekä asiakkaalle että sosiaalitoimelle siinä vaiheessa kun asiakaskäyttäytyminen liputtaa riittävän monta riskimerkkiä, eli velan määrän jatkuvaa kasvua ja paikkaamista velkarahalla (mitä ei toki voi aukottomasti todistaa, mutta mistä antaa ainakin hyvää viitettä jos velkoja otetaan tiuhempaan kuin mitä niitä pystyy maksamaan pois). Toki tuommoinen systeemi söisi loputkin toimintaedellytykset firmoilta, kun ei pääsisi syntymään niitä oikeasti lihavia lypsylehmiä.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Alunperin kai idea ollut tarjota lainaa muutama päivä ennen palkkapäivää rahaa tarvitseville, joilla ei ole mitään oman talouden puskuria. Loopuviikosta hajooa kodinkone tai tarttis päästä viihteelle ja seuraavan viikon alussa palkkapäivä.

Aikanaan lainat taisi olla 100 laina ja maksa 120-125 euroa takaisin parin viikon päästä. Ei minusta paha hinta, joskin todellinen vuosikorko huikea. Tämä koettiin ongelmaksi, joten nostettu minimiluottomäärää yms. muutosta alaan laitettu. Paraniko lainanottajien tilanne sitten muutoksilla on toinenb kysymys. Pelkän todellisen vuosikoron lisäksi laina-asioissa tulisikin nostaa esiin montako euroa koroista ja kuluista tulee laina-aikana hintaa lainalle.

Kotiin tullut välillä erilaisia kulutusluottomainoksia ja uteliaisuudetani niitä katsonut. Esimerkit mainoksissa on tyyliin 2000 euroa 10 vuoden laina-ajalla ja kuukausierä on ah niin alhainen. Pitkällä laina-ajalla saatu todellinen vuosikorkokin näyttämään hyvältä, mutta ehtii siinä korkoa toki kertyä.

Ehkä olisi paikallaan rajoittaa lainasopimuksissa paljonko saa korkoa ja kuluja kertyä laina-ajalla ellei haluta pikavippejä, kulutusluottoja ja osamaksuja kieltää kokonaan. Toki tällä olisi vaikutuksensa kotimaiseen kysyntään.

Joo niinpä. Tolla just että mainostetaan "jos pesukone hajoaa" tai laitetaan joku näennäisesti uskottava nimi "suomi-limiitti", niin vippifirmat koittavat luoda illuusiota jostain hyvästä tai hyvinkin normaalista toiminnasta. Joo kyllähän voi jollain se legendaarinen pesukone hajota, mutta sanoisin että 99% noista hemmetin vipeistä menee elämän- tai taloutensa kanssa taisteleville ihmisille. Tai vaikkapa nuorille, joiden harkintakyky on vielä aikaa vaiheessa.

Ei tarvita vippejä ruokkimaan huonoa harkintaa ja/tai ongelmia, eikö poistamaan sitä vähäistäkin ostovoimaa vaikeuksissa olevilta härskeillä koroilla.

npc

Jäsen
@Wiljami

Kun sinä sentäs kai olet järkevä niin sinua kuuntelen.

Käyn hakemassa alakerrasta yhden vinkun ja luen sitten kriittisesti myös omatkin viestini läpi, sillä onhan tämä käsittämätöntä että meikäläinen ituhippinä joutuu puolustaa jotain perkeleen huijjareita. Joku perustavanlaatuinen väärinkäsitys tässä on ollut.

doppelgänger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itse perinteisessä pankissa asunto/kulutusluottoja työkseni teen ja kyllä on huomannut ongelmien määrän suomalaisilla pikavippien kanssa. Melkein uskallan sanoa, että lähes joka kolmas lainanhakija käyttää jonkunlaista vippiä. Nykyäänhän imuritkin jo ostetaan resursbankin vipeillä. Nämä nyt harvoin vielä ongelma-asiakkaita ovat, mutta esim. asuntolainaa hakiessa saattaa jo tuollaiset vipit nopeastikin muodostua kielteiseksi päätökseksi.

Kyllä noissa vipeissä on se huono puoli, että kierre on melko nopeasti valmis jos ei pystykkään maksamaan edellistä nopeasti pois. Joustavuus on myös erittäin kaukana näissä lainoissa. Jos kulutusluottoa mielii vakuuksilla tai ilman niin suosittelisin ehdottomasti omaan tilipankkiin yhteyttä ottamaan ennen vippifirmoja. Varmasti se turvallisempi vaihtoehto jos ongelmia takaisinmaksun kanssa tulisi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy