@wilco @obi-wan
Trollaatteko nyt minua vai mitä ihmettä nyt tapahtuu? Minä en ole mikään perkuleen pikavippien puolestapuhuja... Äh. Olen kyllä jo kertonut mielipiteeni tähän kuvioon. Jos ette jaksa lukea ja keskittyä niin hittoako minäkään kulutan näppäinistöäni.
Ihme meininki!
No on kyllä tosiaan aika ihme meininki.
Jos talon rakennuttaisin, marssisin perinteiseen pankkiin neuvottelemaan laina-asioista.
Hyvin todettu. On ihan eri asia sitten lähteä rahottamaan asuntokauppaa pikavippikoroilla
Ei kai täällä nyt ole jotain porukkaa joka kuvittelee pikavippien olevan varteenotettavakin rahoitussysteemi esimerkiksi talonrakentamiselle?
Haluatko arvata kuinka moni muu täällä on miettinyt mahdollisia taloremontteja pikavipeillä?
En nyt oikein tiedä oletko itse trolli vai etkö vaan aidosti ymmärrä mitä sinulle koitetaan sanoa. Olen iloinen ettei sinulla ole ollut ongelmia maksaa vippejäsi takaisin, mutta monen monen muun kanssa näin ei ole käynyt. Yhteiskunnan tehtävä on tukea ja auttaa yksilöä asioissa, joissa se ei pärjää yksinään ja tähän kuuluu myös se ettei heikkoja altisteta asioille joita he eivät kestä. Pikavippejä kuitenkin markkinoidaan pääsääntöisesti ihmisille, joilla ei ole niitä varaa ottaa ja varsinkin nuoret ovat erittäin alttiita niiden houkutuksille. Näistä vielä seuraa helposti kierre jossa noita pieniä lainoja otetaan kaikista mahdollisista paikoista, joista muodostuu korkojen jälkeen potti jota ei enää saadakkaan maksettua takaisin.
Minulla ei henk. koht. ole koskaan ollut ongelmia alkoholin kanssa, mutta ymmärrän niitä joille se on ongelma. Näkisin pikavippimainonnan vähän samana, kun se että Koskenkorva alkaisi mainostamaan tuotteitaan AA-kerhon tapaamisissa. Olisi jokaisen oma valinta retkahtaisiko sitä juomaan, mutta olisiko se moraalisesti oikein?
Olen itse pelannut läpi tuon pikavippien aloittaman lainapelin ja se maksoi minulle henk. koht. n. 28 000€ (summa josta häkellyttävän suuri osa koostuu "ulosottomaksuista", jotka eivät ole käsittääkseni korkoja vaan maksu siitä että saat maksaa velkaasi, jonka järjettömyydestä ehkä sitten toisessa ketjussa), mutta tiedän olevani aika onnekkas, sillä moni minun tilanteessani ei olisi välttämättä noita saanut selätettyä. Silloin kun joku taho lainaa rahaa ihmisille, joiden takaisinmaksuvalmiudet ovat vähintäänkin kyseenalaiset, ollaan aina aika heikoilla hangilla. Ja tämä koko vippibisnes perustuu nimenomaan tähän. Käytetään hyväksi sitä kaikista heikointa osaa kansasta.