Kuka Virran tilalle?

  • 45 984
  • 131

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kari Heikkilä vapaana ja TPS ottaa Juha Pajuojan? Mitä vittua?

Ei ole tepsin tavoitteet enää kovinkaan korkealla... Voi voi...
Tässä timppa summaa vastauksen:
Samaa mieltä. Tässä tilanteessa, näillä resursseilla ja loppukauden sopimuksella voi olla hyvin vaikeata saada Summasia tai Heikkilöitä penkin taakse.
Ei ole rahaa palkata Pajuojaa "parempaa" valmentajaa, niin jos potkuja valmentajalle halusitte olkaa tyytyväisiä hänen korvaajaan. Enkä usko että Heikkilällä oli paljon motivaatiota tulla itse "ojasta alikkoon" -- omista potkuista potkut valmentajalle antaneeseen tiimiin (ilman toimitusjohtajaa, might I add). Itse toitotin tätä rahan puutetta sekä "kuka tänne haluaa tulla?" koko ajan, mutta Virta oli niin homo jätkä jo että piti saada pois penkin takaa.

Itse ainakin olen tyytyväinen että jotain tapahtuu. Jos menee vituiksi niin menee vituiksi, mutta ei se Virran kanssa yhtään paremmaksi olisi tullut, tuskin siihen Virta itsekkään enää uskoi.
Tästä olen vähän kaksijakoista mieltä. Nyt ympäri Suomea joko kuvitellaan, että TPS on tosissaan kun antaa Virran tasoiselle valmentajalle potkut palkatakseen uuden, tai sitten nauretaan koska tehdään tämänkaltainen hätäratkaisu. Pajuojan meriitit eivät häikäise, kahta seuraa valmentanut ja kahdet potkut. Onko se pian 3/3? Itse "valmentajaystävällisenä" heppuna toivotan hänet tervetulleeksi vaikkei TPS-juuria omaa sekä toivon menestystä, mutta jos sitä ei tule...
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Annetaan täysi tuki Pajuojalle. Toivottavasti suunta kääntyy, ja pisteitä alkaa satelemaan plakkaariin paremmalla tahdilla. Katsotaan mitä Pajuoja on saanut aikaan vaikka kymmenen matsin jälkeen, ja arvostellaan sitten. Tuossa ajassa pitää näkyä jo jotain. Pelaajien vastuu tässä asiassa on myös suuri. Nyt on helvetti vie alettava pelaamaan.
 

sajuki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
"TPS 1510. Juha Pajuoja on TPS:n uusi valmentaja. ..... Tytöt eksyvät ihmeelliseen satumetsään ja heille paljastuu, millaisia taruolentoja metsässä asustaa."


Jännää, metsästäkö ne kobrat meidän valmentajan löysi?...
 

12961

Jäsen
Tässä timppa summaa vastauksen:

Ei ole rahaa palkata Pajuojaa "parempaa" valmentajaa, niin jos potkuja valmentajalle halusitte olkaa tyytyväisiä hänen korvaajaan.

Nämä "kassa tyhjä" ja "ei ole rahaa" -tyyppiset puheet ovat vähän tyhjän päällä jos tutkii asiaa esimerkiksi HC TPS Oy:n edellisistä tilinpäätöksistä. Rahaa nimenomaan on, mutta mitä ilmeisimmin suuriin satsauksiin ei vain ole haluttu lähteä. Ymmärrettävää toki sekin, mikäli ajatusmaailma on joka kesä hitusen pessimistinen.

Täältä löytyy ketju, joka käsittelee HC TPS:n taloutta, sieltä löytyy lisätietoa aiheesta. Povarissa olevan ylimääräisen fyrkan määrä mitattiin kuitenkin miljoonissa eikä edes sadoissa tuhansissa, joten loppukauden projektivalmentajan palkkaaminen ei pitäisi olla paha rasti.

En silti sano, että loppukauden valmentajalle olisi pitänyt maksaa huikeita summia, oli se sitten kuka tahansa. Suuri panostus tässä vaiheessa valuisi mitä suurimmalla todennäköisyydellä kuitenkin kankkulan kaivoon. Sääleihin pääsemiseksi ei kannattane maksaa kuusinumeroisia summia keikkahommasta.

Minusta Pajuoja on ihan mielenkiintoinen nimi loppukaudeksi. Mieluummin tuota katsoo penkin takana kuin Summasta mouhoamassa.

EDIT: Edellisen tilikauden jälkeen TPS:lla oli velkaa 250 tuhatta euroa ja rahaa kassassa 2,25 miljoonaa euroa. Tuohon tehtiin päälle 240 tuhatta tulosta. Joskus kesällä jaksoin vielä rutista siitä, että tällaisessa tilanteessa pelaajabudjettia pienennettiin. Saattaa tietty olla että tuota fyrkkaa on jaettu myöhemmin osinkona ulos, mutta epätodennäköiseltä tuokin tuntuu.
 
Viimeksi muokattu:

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kari Heikkilä vapaana ja TPS ottaa Juha Pajuojan? Mitä vittua?

Ei ole tepsin tavoitteet enää kovinkaan korkealla... Voi voi...

Kyllähän Pajuojan valinta toteutuessaan haiskahtaa siltä, että ensi kauden koutsista on sovittu jo aikaisemmin ja nyt haettiin ainoastaan loppukauden tuuraajaa. Arvostan Heikkilän valmentajana varsin korkealle enkä kuvittele, että TPS olisi hänelle ensimmäinen vaihtoehto edes pidemmällä sopimuksella, mutta se nyt lienee aivan selvää, ettei hänen markkina-arvollaan varustetun valmentajan kannata lähteä pelkällä loppukauden pestillä Turkuun kun esimerkiksi Helsingistä saatetaan kohta tarjota pidempää pahvia.

Voi toki olla, että tämä on vain omaa toiveajattelua, sillä loppukauden valintana sulatan Pajuojan juuri ja juuri, mutta pidempi pesti olisi melko karu pettymys. Onpahan taas jotain odotettavaa huomiselle.
 

Typhooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames
Koittakaahan nyt päättää! Ekaks ollaan kovaan ääneen huutamassa Virran erottamista ja siinä onnistuttiin. Kovin moni oli sitä mieltä että kuka vaan olis parempi vaihtoehto. Nyt haukutaan seuraaja pystyyn jo ennen ensimmäisiä treenejä/pelejä, saatikka julkistamista! Otetaan nyt itse kukin paperipussi käteen ja hengitellään rauhassa.. Jos ja ilmeisesti kun uusi valmentaja on Pajuoja, annetaan nyt jumalauta edes yhden pelin verran näyttää..

Tuossa jo kirjoitettiinkin että Heikkilä on vapaana ja otetaan Pajuoja.. miten ois vaihtoehtona esim. se että Pajuojan kanssa ollaan tehty soppari jo vaikka lauantaina! Tai se että Heikkilä tai Summanen ei yksinkertaisesti ollut saatavilla?? Ei kaikkia niin vain oteta!

Mä ainakin toivotan Pajuojan tervetulleeksi.. kuten sanottua, ei tää nyt voi huonommaksi mennä!

Hetu tiivisti erinomaisesti minunkin ajatukseni, kiitos! Annetaan nyt perkele miehelle tilaisuus. Kyllä Pajuojasta on kuulunut paljon positiivistakin. Sitäpaitsi miehellä on varmasti nälkää näyttää osaamisensa, ja loppupeleissä kuitenkin aika vähän hävittävää. Tuo varmasti melko raikkaan näkökulman tähän nurkkapatrioottiseen seuraan.

Ja kun talouttakin ilmeisesti ajatellaan, ei Pajuojan soppari varmasti rasita Tepsin kirstua edes puoliksi niin paljon kuin esim. Heikkilän vastaava olisi tehnyt.

Tervetuloa Juha. Nyt on näytön paikka.
 

henrylip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pajuoja

Paljon on pistetty Virralle lunta tupaan. Mutta tiedä häntä paraneekohan nämä hommat Pajuojalla. Toivon hartaasti, että näin käy, mutta.......
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
On teillä kyllä pakka aika sekaisin, ei voi muuta todeta. Pajuoja + kriisijoukkue ei ole välttämättä se optimaalisin yhdistelmä.

No, mahdollisuus pitää aina antaa. Varmasti myös halpa mies.
 

lranta

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Hyvät turkulaiset

Itse olen vannoutunut KalPan kannattaja, ja mielestäni Peksi teki hyvää jälkeä Kuopiossa, kun hänellä oli oikeat työkalut toteuttaa haluamaansa pelitapaa. Kun viime ja tänä syksynä katsoin TPS:n rosteria, niin eihän se ollut sellainen mikä pitää olla Peksin pelitapaan. Siinä Virta teki ison virheen, kun ajoi itsepäisesti pelitapaansa joukkueeseen, joka ei ollut siihen kykenevä. Vaikea kuvitella Marko Anttilaa pelaamassa Virran tyylillä. Toivon teille turkulaisille perempaa jatkoa perinteikkään joukkueen kannattajina. Kyllä te vielä ponnistatte takaisin huipulle. Resursseissta se ei ainakaan jää kiinni.
 
Siinä Virta teki ison virheen, kun ajoi itsepäisesti pelitapaansa joukkueeseen, joka ei ollut siihen kykenevä. Vaikea kuvitella Marko Anttilaa pelaamassa Virran tyylillä. Toivon teille turkulaisille perempaa jatkoa perinteikkään joukkueen kannattajina. Kyllä te vielä ponnistatte takaisin huipulle. Resursseissta se ei ainakaan jää kiinni.
Ei mielestäni Pekka tässä asiassa tehnyt minkäänlaista virhettä. Korkeintaan "virheen" teki Vuori, joka Virran seuraan palkkasi. Eihän voida olettaa, että valmentaja lähtisi muuttamaan itselleen tuttuja valmentamis/peluutus -metodejaan uuteen ympäristöön astuessaan. Mikäli Virta olisi alkanut alusta alkaen muuttamaan kuvioitaan materiaalin mukaan, veikkaanpa että yhteistyö olisi loppunut jo ajat sitten. Omalta mukavuusalueeltaan poistuminen (tässä tapauksessa uuden pelitavan/harjotteiden opettelu ja opettaminen) tuskin olisi johtanut hyvään lopputulokseen. Olkoonkin, että se jäi joka tapauksessa valitettavan heikoksi.

Keväällä 2011 joukkueeseen haluttiin heikkileime -sekoilujen jälkeen ajaa sisään selkeää pelillistä identiteettiä kiekollisen pelitavan (Pekka Virran) muodossa. Tämän toteutuksessa Pekka ei sitten loppujen lopuksi onnistunut. Syitä siihen löytyy varmasti useita. En kuitenkaan lähtisi kaatamaan kaikkea paskaa Pekan niskaan.

Mutta kiitoksia sympatiasta. Suunta on vain ja ainoastaan ylöspäin. Sen on pakko olla.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Samaa mieltä. Tässä tilanteessa, näillä resursseilla ja loppukauden sopimuksella voi olla hyvin vaikeata saada Summasia tai Heikkilöitä penkin taakse.

Itse ainakin olen tyytyväinen että jotain tapahtuu. Jos menee vituiksi niin menee vituiksi, mutta ei se Virran kanssa yhtään paremmaksi olisi tullut, tuskin siihen Virta itsekkään enää uskoi.

+1

Tavallisesta tuularista Pajuoja tuntuu harmaalta verrattuna esim. Heikkilään mutta mistä sitä tietää vaikka Juupe sopisi jopa paremmin tähän tehtävään kuin Kake? Pekka Virrankin piti olla huippuvalmentaja (näin luulin, ja voi sitä ollakin jossain muualla) mutta niin vain homma meni täysin reisille Turussa. Pajuoja Tamperelaisena tuo raikkaan tuulahduksen TPS:n koppiin jo sillä että hän ei ole Turussa käynytkään muulloin kuin pelipäivinä Ipan ja Ässien kanssa..

Erittäin fiksun oloinen ja (voisin kuvitella) pelaajaläheinen valmentaja ja jos ottaa tämän ristin kannettavakseen vain loppukauden osalta niin nostan hattua!

(Voihan toki olla niinkin että Pajuoja tulee kakkoseksi ja joku muu ykköseksi..)
 

Tuuppaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hokki
Juha Pajuoja. Iso hymiö. Kestääkö Juha nyt kauden loppuun vai joulukuussa potkut? TPS seilaa vailla punaista lankaa kohti katastrofia.
 

Naavaparta

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers
Minkäslaista pelitapaa tämä Pajuoja peluuttaa? Suoraviivaisempaa nyt vissiin ainakin.
Pekan totaalikontrollin jälkeen voitais hommata valmentaja kenen taktiikkaan kuuluu että ei kosketa kiekkoon laisinkaan.
 

Kiprusoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Toronto Maple Leafs
Maikkarin mukaan kakkoskoutsit on Jani Kiviharju ja Miika Elomo. Stouni nyt oli ihan odotettu, mutta Elomo kyllä täysin puskista. Mitäköhän mies on tehnyt viime vuodet?
 
Maikkarin mukaan kakkoskoutsit on Jani Kiviharju ja Miika Elomo. Stouni nyt oli ihan odotettu, mutta Elomo kyllä täysin puskista. Mitäköhän mies on tehnyt viime vuodet?

Elomohan oli siinä surullisen kuuluisassa porukassa Maikkarin lätkästudiossa Peter Aholan ja jonkun muun kanssa. Se on ainoa juttu mistä hänet muistetaan peliuran jälkeen ja tämäkin lähinnä negatiivisessa mielessä. Valmentajataustasta ei ole tietoa itselläni. No mutta onhan tässä nyt kiva harjoitella vähän valmentamistakin.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Maikkarin mukaan kakkoskoutsit on Jani Kiviharju ja Miika Elomo. Stouni nyt oli ihan odotettu, mutta Elomo kyllä täysin puskista. Mitäköhän mies on tehnyt viime vuodet?

Taitaa tämä Elomo mennä valmentajana samaan kastiin Antti Aallon kanssa. Onkohan miehellä mitään kosketusta nykykiekkoon? Oli toki Maikkarilla huumori-osaston lätkästudiossa. Mitä lisäarvoa Elomo tuo TPS:n valmennustiimiin?

Pajuoja peluuttaa perinteistä ja taistelevaa pystysuunnan jääkiekkoä. Eli siinä mielessä Kiviharju ja varauksin Elomo tuntevat ainakin pelikirjan.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Pajuoja - Elomo - Kiviharju, kelpaa minulle vallan mainiosti. Jonnekkin ketjuun ehdottelin jo aikaisemmin valmentaja - pelaaja - pelaaja triioa jo aikaisemmin, mutta oisin ajatellut toisen pelaajan olevan puolustaja.

Itseasiassa minulla on aivan helekutin luottavainen olo. Pajuoja pelaaja lähtöisenä valmentajana saa tuon joukkueen toivottavasti pelaamaan taitojensa mukaisesti. Kiviharju vittuilee siinä sivulla sillä lailla sopivasti ja valmennusta opetellut Elomo auttaa Pajuojaa isossa kuvassa.


Tästä se jumalauta lähtee...
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Eii! Juha Pajuoja? Ettekö parempaa keksinyt... Ehkä Virran sivuutus oli lopulta helpotus, mutta suunta oli kyllä näin sivusta seuranneena menossa hiljalleen eteenpäin. Toisaalta, olisiko pelin kehittyminen jatkunut vai junnannut lopulta paikoillaan. Sitä ei nyt jääty katsomaan ja arvuuttelemaan. Mutta mitä ihmettä Pajuoja tuo Turkuun? Toivottavasti suunta on joka tapauksessa ylämäkeä kohti.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
mutta suunta oli kyllä näin sivusta seuranneena menossa hiljalleen eteenpäin.

Peli oli menossa eteenpäin? Peli numero 13: Ensimmäinen erä siiniteltiin mukana taas jollain ihmetavalla, toisessa erässä oltiin aivan köysissä eikä pelissä ollut mitään ideaa, kolmannessa erässä saatiin näennäinen kiri aikaiseski, koska Lukon pelaajiin hiipi hyvänolon tunne/pakollinen pelinaikainen kriisijoukkueen romahtaminen.

Minä en kyllä pelissä nähnyt eteenpäin menoa, mutta eipä siinä jäähän tässä moni muukin asia näkemättä...
 

holvius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Red Wings
Kuuntelin Pajuojan haastattelun viime kaudella kun Ipa kenki pihalle. Olin aistivani suurta katkeruutta ja näyttämisen halua.

Voi olla ihan hyvä haku jos saa energiansa suunnattua oikein.
 

Fordél

Jäsen
Eii! Juha Pajuoja? Ettekö parempaa keksinyt... Ehkä Virran sivuutus oli lopulta helpotus, mutta suunta oli kyllä näin sivusta seuranneena menossa hiljalleen eteenpäin. Toisaalta, olisiko pelin kehittyminen jatkunut vai junnannut lopulta paikoillaan. Sitä ei nyt jääty katsomaan ja arvuuttelemaan. Mutta mitä ihmettä Pajuoja tuo Turkuun? Toivottavasti suunta on joka tapauksessa ylämäkeä kohti.

Tää on ihmeellistä kuinka jengi luulee, että valmentaja keksitään jostain ja napataan se vapaana olevista valmentajista, joka eniten houkuttelee. Valitettavasti valmentajan palkkaamiseen vaikuttaa helkkarin moni tekijä.

Ensinnäkin täytyy miettiä mitkä raamit talous antaa myöden? Seura joutuu maksamaan kahdelle valmentajalle palkkaa ja siihen päälle pitäisi ottaa vielä kaksi lisää. Myös jengiä pitäisi ehkä vahvistaa kun siinäkin on moni flopannut. Näistä pitäisi rakentaa jonkinlainen kompromissi.

Toiseksi pitää kohdata seuran intressi ja valmentajan intressi. Ei kaikilla huipuilla ole välttämättä edes intressiä lähteä TPS:n valmentajaksi. Ja vaikka intressiä olisi, kohtaavatko näkemykset, palkka, sopimuksen pituus jne.

Kolmanneksi pitäisi miettiä millainen valmentaja sopii tähän tilanteeseen, ratkaisemaan kohdattuja ongelmia, peluuttamaan tätä materiaalia jne. Tarvitaanko pelaajalähtöistä valmentajaa vai kenties valmentajaa, jolla on vahvuutena taktinen osaaminen. Onko nyt tärkeintä saada yksinkertaistettua tekemistä ja kasvatettua pelaajien itseluottamusta vai kenties kehittää nykyistä pelitapaa jne.

Kaiken tämän punninnan jälkeen palkataan valmentaja ja tällä kertaa se on Juha Pajuoja. Kyllä, vapaana olisi ollut mm. Raimo Summanen ja Kari Heikkilä, mutta usean tekijän summana he eivät ole päätyneet TPS:n peräsimeen. Syitä voimme vain arvailla, mutta sekään tuskin johtaa mihinkään. Itse näen monta tekijää, mitkä puoltavat Pajuojan valintaa kuten hinta, valmennustapa, persoona, kokemus, paineensietokyky, valmis lyhyeen projektiin jne. En siis todellakaan lähtisi tuomitsemaan tätä valintaa.

Kuuntelin Pajuojan haastattelun viime kaudella kun Ipa kenki pihalle. Olin aistivani suurta katkeruutta ja näyttämisen halua.

Voi olla ihan hyvä haku jos saa energiansa suunnattua oikein.

Itse kuuntelin Pajuojan haastattelun radio 957:sta ja siitä sai täysin erilaisen kuvan. Olin ihan yllättynyt kuinka hienosti Pajuoja pystyi ottamaan potkut. Haastattelusta ei paistanut läpi yhtään katkeruutta vaikka siihe olisi ollut ihan aiheelliset perusteet. Olihan Pajuoja saanut potkut lähes heti sen jälkeen kun muutosprosessi oli vasta käynnistynyt ja peli näytti kehittyvän oikeaan suuntaan. Suoraselkäinen ja rehti valmentaja eikä mielestäni yhtään katkeroitunut.
 
Toivon luonnollisesti hyvää perinteikkäälle seuralle, mutta hämmästyttää, miten esim. Juha Pajuoja saa hajuttomaan, näkymättömään ja mauttomaan soppaan jotain tappuraa? Vai tuoko hän persoonansa peliin???
Korostan, että minulle on sama kuka Tepsiä valmentaa tai toimitusjohtaa, mutta kyllä minä osakkeenomistajana kyseenalaistaisin pelaajakoordinaattorin ja hallituksen toimet: kahden päähenkilön potkut (eli rekrytointi on epäonnistunut) ja pelaajien henkilökohtaiset otteet vuoden 2012 puolella (pelaajakoordinointi on epäonnistunut täydellisesti).
Eli missä se vika oikeasti luuraa? Ja miten se on korjattavissa?
 
Kari Heikkilä vapaana ja TPS ottaa Juha Pajuojan? Mitä vittua?

Ei ole tepsin tavoitteet enää kovinkaan korkealla... Voi voi...

Huvittava kommentti. Drew Doughty on vapaana ja TPS ottaa Alec Martinezin, mitä vittua. Ei taida olla tavoitteet korkealla.

Joskus voisi pysähtyä vähän miettimään näitä asioita. Ei se ihan niin mene, että TPS voisi valita ihan vapaasti kaikista maailman ilman työtä olevista valmentajista ja saisi vielä haluamansa. Tuossa yllä Fordel olikin hienosti pukenut sanoiksi tämän asian ja toivottavasti jokainen lukee oikein ajatuksella kyseisen viestin.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Pajuoja - Elomo - Kiviharju, kelpaa minulle vallan mainiosti.

Ei jumalauta, täällä on taas meneillään arvostelukyvyn joukkoitsemurha.

Elomo-Kiviharju, mistä helvetistä ne repii näitä nimiä.

Strömberg yksinään > Elomo+Kiviharju. Puhutaan sitten valmennustaidosta, -kokemuksesta, älykkyydestä jne. Pituudessa ja painossa jälkimmäinen yhdistelmä sentään voittaa.

Nyt TPS osoittaa viimeistään olevansa vitsi. Toistan: vitsi.

Pajuoja sen sijaan mielestäni ihan raikas haku, parasta onnea miehelle koitoksiin!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös