Kuka KJ:n tilalle?

  • 731 157
  • 2 613
Suosikkijoukkue
HIFK
Jalosen joukkue on ainakin viiden ottelun tappioputkessa. Voi olla että on pidempikin.

Ja näin saatiin ÄP-siiven syyskausi tyylikkäästi avatuksi. Kojo on hävinny jo viis matsii putkeen. Mitä se vielä patsastelee vaihtopenkin takana? Annetaan fudut vähän äkkiä. Me ollaan jo hävitty taa kausi. Ja viis seuraavaakin. Kenkää kaikille! Mielellään jo toissapäivänä.

Haloo! Kautta on takana vasta kaksi (!) harjoitusottelua. Silti täällä osa jo rasvaa köyttä ja toiset valmistelee tervaa ja höyheniä. Viime kauden viimeisten otteluiden laskeminen mukaan tähän "tappioputkeen" on sen sortin typeryyttä, jota en olekaan ihan vähään aikaan nähnyt. Annetaan joukkueelle edes nää treenimatsit ja 10-15 runkkaripeliä aikaa, ennen kuin aletaan viritellä katsomoon "Kojo nenästä pihalle" ja "Kandee hiffaa skaffaa uus UTJ" -lakanoita. Jos siinä vaiheessa ollaan sijoilla ynnä muut, on korkea aika reagoida pikaisesti ja tehdä tarvittavat muutokset sekä pelaajistossa että johtoporsaassa. Ai niin, mutta eihän meillä siihen kyetä; korkeintaan hankitaan Hacker takaisin. Taidankin lähteä rasvaamaan köyttä. Me ollaan hävitty tää kausi. Kuka sammuttaa valot?
 

#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,Datsjuk, VPeltonen,Liverpool, RealMadrid
Otsikkoon viitaten ainoa joka tulee mieleen on Bluesista Matikainen. Siis KJ:n sopparin loputtua tietty. Antaa KooJiin tehdä duuninsa loppuun. Mutta sen jälkeen on kaikki keinot käytettävä, että PM penkin taakse saadaan. Äijää sinne kaivataan...
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Otsikkoon viitaten ainoa joka tulee mieleen on Bluesista Matikainen.
Spanielinkatseella jokaisessa haastattelussa toistamaan maanista mantraa spartalaisuudesta niin että tyhmimmät jo uskovat sen pitävän paikkaansa edes jollain tasolla? En usko että uppoaisi muualla kuin skutsissa.
 

Viljuri

Jäsen
Spanielinkatseella jokaisessa haastattelussa toistamaan maanista mantraa spartalaisuudesta niin että tyhmimmät jo uskovat sen pitävän paikkaansa edes jollain tasolla? En usko että uppoaisi muualla kuin skutsissa.

Dissaamatta nyt Petriä yhtään, niin jonkinlainen uusi julkisuusstrategia on jälleen kehitettävä. Viime kaudeksi valittu "itkeminen" ei oikein toiminut, ei varsinkaan toissa kauden puheiden jälkeen. Myös kyllästymisilmiötä oli ehkä ilmassa jo viime kaudella joukkueesta ja valmentajasta havaittavissa, joten todellinen valmennuksellinen taso ja oppimis- ja muuttumiskyky tulee jälleen tälle kaudelle puntariin.

Tähdenlento vai kiintotähti?
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Jos Nokan tilalle pitäisi nyt roudata, niin näkisin asian vähän eri kantilta ja mielestäni Raato olisi tähän tehtävään sopiva.

Perusteluitakin löytyy. On jo pidemmän aikaa tuntunut, että organisaatiota ei heilauta juuri kenenkään mielipide ja olkoon siellä ruorissa kuka tahansa, niin ihan sama. CC:n tekemisiin ei ole kenelläkään ulkopuolisella asiaa ja tuntuu vaan, että siellä ne päätökset tehdään. Uskooko joku ihan oikeasti, ettei wanhat jäärät sotke kapuloita rattaisiin ja hoida asioita edelleenkin omalla tyylillään?
Ymmärrän kyllä, ettei organisaatio kestäisi Raadon tapaista herättäjää ja sekoittajaa, mutta liian kauan tämä valtakunta on nukkunut prinsessan unta, että jotain todella radikaalia pitäisi tapahtua. Onko se sitten Raatio tai joku muu, mutta toivottavasti kaikki pirun bordellin pitäjät ja vasemmalla kädellä töitään tekevät lähtisivät helvettiin ja antaisi ammattilaisten tehdä työtään.

En mä ole kylläkään mikään Nokan suurin ihailija, mutta mitä tulosta voi odottaa, jos "scoutti" "scouttaa" "pelaajan", jonka pelejä ei ole kukaan edes nähnyt... Joskus aikaisemmin käytin vertauskuvaa mädästä talosta, puhuessani IFK:sta. Se, että sinne tungetaan uutta maalia pintaan, ei muuta sitä tosiasiaa, että menestystä on turha odottaa, vaikka itse Panu-tyttö näyttäisi maalatessaan tissit.

Tule töihin IFK:hon, et voi vaikuttaa asioihin ja paskaa tulee niskaan kokoajan. Mutta onneksi edut on muita parempia. Ja Kovasen taksit kaupan päälle.
 
Viimeksi muokattu:

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Kaksi pientä poimintaa...

.... Viime kauden viimeisten otteluiden laskeminen mukaan tähän "tappioputkeen" on sen sortin typeryyttä, jota en olekaan ihan vähään aikaan nähnyt.....Kuka sammuttaa valot?
...viestistäsi verrattuna esimerkiksi valioliigan (EPL) ja Euroopan maalivahtien nollapeliennätykseen sekä jokaisessa valioliigan matsissa toistettuihin tilastoihin siitä, koska Arsenal on viimeksi hävinnyt kotonaan tai minä vuonna Tottenham on onnistunut voittamaan jonkun joukkueen osoittaa, että
* kaikki eivät kiistä "historiaputkien" merkitystä
* joukkueen/valmentajan menestymistä voidaan seurata pitkällä aikavälillä
* on syytä pohtia sitä, mikä merkitys on sillä, ettei edellisen kauden epäonnistumisista ole opittu mitään (joukkueen johto/valmentajat/pelaajat) ja ettei pelitapaa ole muokattu joukkueeseen sopivaksi eikä pyritty kädettömien metamorfoosiin ihmeen avulla kädellisiksi

Oma syyttävä käteni osoittaa kohti Töppö-Tomppaa ja yhtiön toimivaa johtoa; ongelmat ovat syvemmällä kuin valmennuksessa.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoisena havaintona todettakoon, että Rocky Rautakallio sanoi tänään IS Veikkaajan haastattelussa, että " on kaksi punavalkoista seuraa, joiden kutsusta en kieltäydy ikinä, on tilanne mikä tahansa". Tulisi hiukan perinteitä ja särmää ja tuskin kukaan jätkä sanois, että kun ei mua just nyt huvita.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoisena havaintona todettakoon, että Rocky Rautakallio sanoi tänään IS Veikkaajan haastattelussa, että " on kaksi punavalkoista seuraa, joiden kutsusta en kieltäydy ikinä, on tilanne mikä tahansa". Tulisi hiukan perinteitä ja särmää ja tuskin kukaan jätkä sanois, että kun ei mua just nyt huvita.

Olisi taas askel kohti paskempaa joukkuetta palkata joku Rautakallio valmentajaksi. IFK:n pitää yrittää pyrkiä parempaan tai ainakin pitämään taso valmentajaosastolla. Nyt valmennus on paska, Rautakallion kanssa se olisi vielä paskempi.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisi taas askel kohti paskempaa joukkuetta palkata joku Rautakallio valmentajaksi. IFK:n pitää yrittää pyrkiä parempaan tai ainakin pitämään taso valmentajaosastolla. Nyt valmennus on paska, Rautakallion kanssa se olisi vielä paskempi.

Mielipiteitä on monia, mutta olisin kaivannut hieman enemmän perusteluja. En tiedä, monta matsia viime kaudella HIFK:lta näit mutta varmaan se valmennus jätti hiukan toivomisen varaa. Ketään valmentajaa ei voi tuomita yhden eikä edes kahden kauden perusteella ja varmasti Rautakallion Blues-pestistäkin voidaan olla montaa eri mieltä. Aivan samoin kuin Jalosen viime kaudesta HIFK:ssa. Mutta mun mielestä Rautakallio on 'HIFK:n näköinen-valmentaja' ja kuten esittämästäni lainauksesta voi päätellä, omaa edelleen HIFK-sydäntä eikä olisi mikään palkkasoturi-valmentaja (en viittaa tällä Jaloseen).

Rautakallio on joskus myös voittanut jotain, myös HIFK:ssa. Tosin pelaajana, ei valmentajana (kuten ei tietääkseni muissakaan jengeissä).
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Wiltfordin kanssa samoilla linjoilla mielipiteitä dissaamatta. HIFK aloitti KJ:n myötä oikean suunnan 'kovissa' valkkunimissä. Sama suunta pitäisi jatkua. Vaikkei KJ nyt välttämättä onnistuisi meillä, ei meriittejä pysty kuitenkaan kieltämään. Raato tai Petu seuraavaksi? Eikä please enää mitään aahooäl jyriä. Kari Heikkilä olisi mun mieleen.

Katotaan ny KJ vielä.
 
Suosikkijoukkue
Kaunein kaikista!
Mutta mun mielestä Rautakallio on 'HIFK:n näköinen-valmentaja' ja kuten esittämästäni lainauksesta voi päätellä, omaa edelleen HIFK-sydäntä eikä olisi mikään palkkasoturi-valmentaja (en viittaa tällä Jaloseen).


Nokka jatkakoon, mutta Kairan vaihtaisin Rockyyn vaikka vielä ennen puoltapäivää.


Julistaa Snadi.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nokka jatkakoon, mutta Kairan vaihtaisin Rockyyn vaikka vielä ennen puoltapäivää.

Raution tekemisistä tai tekemättä jättämisistä on edelleen vaikea sanoa mitään, mutta itsekin näkisin että Rautakallio voisi olla sopiva tyyppi nimenomaan kakkoseksi. Ei niin ettei olisi edellytyksiä ykköseksi, en osaa sanoa. Jos oikein yrittää, esim. parivaljakossa Jalonen-Rautakallio voisi nähdä köyhän miehen version Westerlund-Summasesta. Tiedän - vähän kuin ristille kusemista, mutta ajat ovat toiset.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ketään valmentajaa ei voi tuomita yhden eikä edes kahden kauden perusteella ja varmasti Rautakallion Blues-pestistäkin voidaan olla montaa eri mieltä.

Voidaanko? Itse väittäisin miehen kumpaakin Espoo-rupeamaa totaalisiksi epäonnistumisiksi, mutta kerro toki vaikkapa sitten positiivisempi arvio Rautakallion suorituksista.

Grogista on toisaalta jauhettu tuolla Ässä-puolella jo niin paljon, ettei sitä tänne viitsi levittää, mutta tuo näkemyksesi miehen Blues-ajasta on niin mielenkiintoinen, että pakko on.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
En nyt suoranaisesti ole kenkimässä Nokkaa ulos, mutta ajattelin nostaa tätä ketjua vaan ylöspäin. Jos pystyy saamaan IFK:n tämän kauden tasoisen materiaalin pelaamaan aivan päin vittua (Mikään osa-alue ei toimi!),niin kyllä mielestäni Nokankin työ voidaan kyseenalaistaa.

Ja olen samaa mieltä JHagin ja muiden palstaveljien kanssa siitä, että jokaiselle joukkueelle tulee välillä huonompia jaksoja, mutta meidän huono jakso on nyt vain pitkittymässä, enkä itse ainakaan näe sen loppuvan tätä menoa nopeasti.

Ketjun otsikkoon viitaten: Ottaisin milloin vain Nokan tilalle Sheddenin tai Rami Summasen, jotka tod.näk. kummatkin ottaisivat Hirson, Söderholmin, Lupatschukin, Luttisen ja Clarken käsittelyynsä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ketjun otsikkoon viitaten: Ottaisin milloin vain Nokan tilalle Sheddenin tai Rami Summasen, jotka tod.näk. kummatkin ottaisivat Hirson, Söderholmin, Lupatschukin, Luttisen ja Clarken käsittelyynsä.

Mikähän helvetti siinä Summasessa oikein viehättää? Äijä ei ole saanut mitään hyvää aikaiseksi valmennusrintamalla sen jälkeen kun sai kenkää mj-tehtävistä. Eikä kyllä millään muullakaan saralla...Noista pelaajista mitä mainitsit, niin kaikille muille kenkää paitsi Hirsolle (pieniä heräämisen merkkejä näkyvissä).
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jatketaan Summasesta juttua täällä kun on sopiva ketju ja viimeiset heitotkin koskee äijää. Urheilulehden nettisivuilta P.Sihvosen videoanalyysi, missä äijä mainitsee kolme jengiä, kenen johdon 'karismaattisuus' kestäisi Ramia. Pelicans(Nurminen), Kärpät(Junno) ja HIFK(Nybondas).

Jutussa Sihvonen ottaa nimenomaan esiin faktan, missä ääneen kyselee haluaako HIFK:n johto todella taistella mestaruudesta. On vertaus formulakuskiin jne. Mielestäni ihan hyvää settiä se johtava analyytikko kerrankin päästelee.

Kärpillähän tilanne on täysin auki, joten ei olisi mikään ihme jos Summanen olisi Oulussa ensikaudella. Tiedä vaikka jo skouttaisi uusia pelaajia. Olisi jotenkin Junnomainen temppu rykästä Rami sinne.

Pelsuilla on hamsteri. Tuskin vaihtavat nyt kun eivät ole vielä tähän mennessä kenkää antaneet.

HIFK:lla on vuoden jatko Kojon kanssa ja se 'näyttö'-kausi vielä kesken. Mahdollisuudet on vielä vaikka mihin, sukelluksesta kannuun. Sen verran tasaista tämä liiga nykyään on. Silti, pakko miettiä vähän aikaa Kojon jälkeenkin. Olisiko se Summanen sitte the Man? Sihvonen nostaa esiin myös seikan, mitä Summanen viimeksi toimitti HIFK reissullaan; kannuhan se tuli.

Itse en henk.koht. usko, että HIFK:n johdossa osataan ajatella tarpeeksi ammattilaismaisesti(unohdetaan turha paska ja keskitytään siihen mikä tuo parhaiten tulosta) ja ottaa riskiä Summasen kohdalla. Toisaalta, voihan se Kojokin natsata vielä täällä(en tosin kyllä usko tähänkään kauheasti). Kojo on jo saanut ammattimaistettua HIFK:n menoa, sama tavoite olisi varmaan ollut Ramillakin mutta metodit hieman erilaiset.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on sanomattakin selvää, että Jalonen vielä ensi kauden HIFK:ta valmentaa, mutta KJ:n seuraajaa voi jo silti miettiä.

Minun vastaukseni on: Juhani Tamminen (olen vakavissani)

En keksi yksinkertaisesti ketään muutakaan, kuka saisi tämän jengin pelaamaan illasta toiseen kunnolla taistelumeiningillä. Suomen kansalaisuuden omaavat valmentajat ovat KJ-tyylisiä mikkihiirivalmentajia ja se ei vain sovi HIFK:hon.

Toinen vaihtoehto olisi sitten tietysti ulkomaalainen koutsi, mutta itse en tätä kannata. Sain tarpeekseni Bobeista ja Baxtereista. Ainut tervetullut ulkomaalainen valmentaja olisi Doug Shedden.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Se on sanomattakin selvää, että Jalonen vielä ensi kauden HIFK:ta valmentaa, mutta KJ:n seuraajaa voi jo silti miettiä.

Minun vastaukseni on: Juhani Tamminen (olen vakavissani)

Tamminen varmaan tulisi jo loppukaudeksi about ilmaiseksi HIFK:n penkin taakse. Jonkinlainen unelma kuitenkin miehelle.

Maksetaan KJ:lle liksaa siitä että pysyy poissa ja annetaan Tamin yrittää. Enemmän pihalla ei voi olla kun KJ.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaihdetaan yksi Kari toiseen. Jalonen venäjälle ja Kari Heikkilä meille. Tämän siirron jälkeen ei varmaan tarvis ikinä puhua edarimeiningistä kopissa.

Vakavasti ottaen olen itse edelleen valmis katsomaan KJ:n tämän kauden osalta loppuun asti. Eipähän tarvi aina vedota sitten 08-09 kauteen vaan voidaan todeta että KJ sai 09-10 kaudella haluamansa palikat ja tulos oli...

Jos HIFK tippuu pleijareista ekalla kiekalla, KJ ulos.

Jos pleijareissa saadaan vaikkapa pronssia(utopistinen tunne tällä hetkellä) mutta peli on tollasta mitä se on ollut alkusyksyn jälkeen, KJ ulos.

Nämä on ovat näitä fanien ultimaatumeita ja haaveita. Todellisuus on sitten toisenlaista. KJ:lla on soppari ensikaudeks ja muutamat tärkeät nimet pelaajistosta on julkistettu jo. Mä en usko noihin koutsi-pelaajat skismaa- juttuihin.

Mutta jos KJ ei tota vitun laumaa saa vittu pelaamaan jo TOISEN kautensa kevätkaudella haluamallaan tavalla, eikä vittu tajua ettei sitä vitun saken PYGMIN pelleä tarvitsisi pitää enää kaukaloa koskevissa asioissa, niin sitten vaan ulos.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä kaudelle KJ:n tilalle ei ketään, mutta valitettavasti riippuen kauden tuloksesta, odottaisin mahdollisesti toimia asian osalta kauden jälkeen. Mielenkiintoisen paljon olemme saaneet nauttia menestksestä viime vuosina (LOL), kun punapaidat on ollut koko kauden TOP4:ssa TOP4 materiaalilla - ja kyllä mä näen, että trendi on ollut pitkän aikaa surkea, ja pelillisesti pelkkää paskaa ja nönnönnöö - ja valmentaja pitäisi kenkiä. Mutta minkäs sille tekee, kun on tässä HIFK:n myötä tullut tutuksi voittamisen kulttuuri päinvastoin kuin jollain jämä Nokalla, joka ei menestystä ole päässyt edes maistamaan. Eiku...?
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Minun vastaukseni on: Juhani Tamminen (olen vakavissani)

En keksi yksinkertaisesti ketään muutakaan, kuka saisi tämän jengin pelaamaan illasta toiseen kunnolla taistelumeiningillä. Suomen kansalaisuuden omaavat valmentajat ovat KJ-tyylisiä mikkihiirivalmentajia ja se ei vain sovi HIFK:hon.

Ei tätä pelleä tänne koskaan. Siihen on kyllä syynsä, miksi Tami saa hommia enää divarista jos sieltäkään. Suurin syy on se, että pelaajat kyllästyvät aika nopeasti Tamin enemmänkin yleisölle suunnattuun kohkaamiseen, jonka pääasiallinen tarkoitus on pitää Herra Tamminen valokeilassa. Mitään sellaista, mitä HIFK tarvitsee, Tammisella ei ole tarjolla.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Ei tätä pelleä tänne koskaan. Siihen on kyllä syynsä, miksi Tami saa hommia enää divarista jos sieltäkään. Suurin syy on se, että pelaajat kyllästyvät aika nopeasti
Aivan, mutta lyhyet stuntit Tami osaa hoitaa ja itse heittäisin Nokan helvettiin tuolta heilumasta ja tilalle loppukaudeksi Tamminen.

Mitään sellaista, mitä HIFK tarvitsee, Tammisella ei ole tarjolla.
Juhani saa joukkueeseensa luotua tappohengen, mitä KJ ei saa. Tamminen on myös kokenut ja ankara valmentaja minkä takia pelaajat kyllästyvät ja tulokset heikkevät. Kuitenkin loppukauden sopimuskaudella tuskin pelaajat ehtisivät kyllästyä, vaan antaisivat kaiken joukkueelleen. Mitä he eivät nyt todellakaan tee. Tämä on kuitenkin luultavasti turhaa spekulaatiota, kaikki tyynni koska KJ tuskin tuolta mihinkään lähtee...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös