Kuka KJ:n tilalle?

• 733 539
  • 2 613

trap

Jäsen
Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että Bluesin hyökkäyskalusto on lähinnä naurettavan surkeasti koottu.

Hyökkäysmateriaali voisi olla parempi, mutta sen piikkiin aivan järjettömän paskaa hyökkäyspeliä ei voi todellakaan laittaa. Ei ole sattumaa, että alisuorittajia ovat olleet nimenomaan taitopelaajat. Taktinen puoli ja sokea uskominen pelkkään työntekoon ovat Matikaisen kompastuskivet.

Tästä huolimatta on erittäin vaikeaa ennustaa Matikaisen IFK:ta, ja sitä miltä se näyttää. Petu ei ole pystynyt uusiutumaan ja samat mantrat kyllästyttävät, mutta uusi joukkue varmasti ostaa jutut paremmin kuin monta vuotta samaa jargonia kuunnelleet kaverit. Pitkäaikaista valmentajaa Matikaisesta tuskin muutenkaan tulisi IFK:lle, 1-2 kautta lienee muutenkin sopivin periodi Petun metodeille. Ensi kauden IFK voi olla kuten Blues 2007-2008, paskansyömistä tai jotain siitä välimaastosta. Välimaastoksi tosin sopinee kausi 2008-2009, jolloin peleissä oli vain paikoitellen edelliskauden elementtejä. Kolmannen erän jäätymiset olivat tuskaa varsinkin keväällä.

Oli miten oli, ennemmin tai myöhemmin "Matikainen ulos, missä on tulos" -slogan tekee paluun Nordenskiöldinkadulle.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kannattaa myös muistaa, että tämä on jo Matikaisen kuudes kausi Bluesin valmentajana (kaksi ekaa menivät Heikkilän kakkosena). Ei ole siis ihme, jos jutut alkavat olla jo vähän kuluneita ja metodit tehottomia. Olen aika varma siitä, että Matikainen saa HIFKin lentoon parin kauden ajaksi, mutta liika on liikaa ihan jokaisella valmentajalla ja Matikainen+Blues-kombolla tämä kausi oli se "yksi liikaa".

Itsekään en Petua lähtisi lynkkaamaan tässä vaiheessa. Oikeastaan odottelen mielenkiinnolla mitä tästä seuraa, voi tietenkin mennä perseelleenkin, mutta se on sitten sen ajan murhe. Tuossa jo joku mainitsikin Petun näytöt muutama kausi sitten. Oli siellä muutama pelimieskin silloin ja toisaalta hävisivät pleijareissa vasta mestarille, jolla sattui olemaan pirun kovat pelaajat silloin. En tiedä tuosta uudistumisesta, mutta totta on että jotain sieltä on viime aikoina puuttunut, voisko olla vaan leipääntynyt ja kaipaa uusia haasteita.

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Olen samoilla linjoilla Juhaht:n kanssa.Noin monta kautta saman seuran peräsimessä vaikuttaa pakostikin pelaajien esityksiin.
Itse odotan Petun valmentamalta HIFK:lta periksiantamatonta taistelua ja niitä perkeleen taklauksia tuon ringeten peluun jälkeen.

Kovalla mielenkiinnolla odotan ensi kautta ja uskon/toivon että hyvä tastä tulee.

Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Itse odotan Petun valmentamalta HIFK:lta periksiantamatonta taistelua ja niitä perkeleen taklauksia tuon ringeten peluun jälkeen.

Niin, ehkä tuo ringeten peluu voisi olla ihan hyvä vaihtoehto ensi kaudella, jos Petu roudaa tänne ihannepelaajiaan ala Lostedt, saattaisi pysyä paremmin hallussa se rinkula kiekon sijasta.

ps. sulla on tainnut jäädä muutama matsi väliin tällä kaudella?

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Kannattaa myös muistaa, että tämä on jo Matikaisen kuudes kausi Bluesin valmentajana (kaksi ekaa menivät Heikkilän kakkosena). Ei ole siis ihme, jos jutut alkavat olla jo vähän kuluneita ja metodit tehottomia. Olen aika varma siitä, että Matikainen saa HIFKin lentoon parin kauden ajaksi, mutta liika on liikaa ihan jokaisella valmentajalla ja Matikainen+Blues-kombolla tämä kausi oli se "yksi liikaa".

Tämä keskustelu valmentajista on naurettavaa. KJ on haukuttu kun pelaa samalla pelikirjalla kun Kärpissä, sitten helvetti puolustellaan Matikaista kun nyt on ollut Bluesissa 6 vuotta että jutut alkaa meneen vanhaksi.
Millä ihmeellä se saisi HIFK:n lentoon noilla metodeilla, eihän KJ kans pysty kuin peruuttelukiekkoon... HIFK:ssa tullaan näkemään koheltamista ensi kaudella, mutta sehän yleisöä viihdyttää eihän muuta tarvitakaan.

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
En ole koskaan nähnyt Espoossa niin ylivoimaista IFK:ta kuin torstaina. Ei IFK edes kummoisia esittänyt, vaan Blues oli yksinkertaisesti totaalisen paska. Vituttaa jo valmiiksi, että ens kaudelle tulee narrilta pataan jotain 7-1, ja me voitetaan se yks sovittu mylly, kun Helenius ei ole enää meidän mutanttia kiusaamassa.

Muistaako muuten kukaan, kuka valmensi Kärppiä silloin, kun ne kyykyttivät Petun Bluesia finaaleissa/välierissä?

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Se on muuten jännä juttu että Matikainen on yhdellä hopeamitalilla yleisessä jatkoajan mielipiteessä huippukoutsi loppuikänsä, kun taas samoilla meriiteillä huseeraava Mika Toivola on syöpä, joka koskiessaan johonkin organisaatioon tuhoaa sen seuraavan kahdeksan sukupolven ajaksi.

Olen ihan tarpeeksi nähnyt Matikaisen pelejä, jotta voin sanoa että taktisesti kyseessä on erittäin köyhä valmentaja. Varmasti hyvä tsemppaaja ja kurinpitäjä, mutta näkemys puuttuu. Noilla eväillä pääsee sen yhden kerran finaaleihin hyvällä runilla ja materiaalilla, pidemmän aikavälin menestystä on turha odottaa.

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Muistaako muuten kukaan, kuka valmensi Kärppiä silloin, kun ne kyykyttivät Petun Bluesia finaaleissa/välierissä?

Varmaan sarkasmilla kysyit mutta vuonna 08 valmentajan Kärpillä oli KJ ja 09 Alatalo. Finaaleissa 08 Blues oli helvetin hyvä muuten, mutta hirveän tehoton ja ylivoimaisella materiaalialilla pelannut Kärpät marssi lopulta selvään voittoon. 09 lähtökohdat olivat melkein päinvastaiset ja silloin Matikaisen Blues kaatui siihen että johtoasemaa ei onnistuttu pitämään, Blues johti kaikkia pelejä, hävisi kaksi peliä kahden maalin johtoasemasta ja Kärpät myös tasoitti kahdesti viimeisellä minuutilla.

Matikainen on juuri tsemppaaja ja esim. Bluesin taktiikka on pitkälti Marjamäen käsialaa.

Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Varmaan sarkasmilla kysyit mutta vuonna 08 valmentajan Kärpillä oli KJ ja 09 Alatalo. Finaaleissa 08 Blues oli helvetin hyvä muuten, mutta hirveän tehoton ja ylivoimaisella materiaalialilla pelannut Kärpät marssi lopulta selvään voittoon. 09 lähtökohdat olivat melkein päinvastaiset ja silloin Matikaisen Blues kaatui siihen että johtoasemaa ei onnistuttu pitämään, Blues johti kaikkia pelejä, hävisi kaksi peliä kahden maalin johtoasemasta ja Kärpät myös tasoitti kahdesti viimeisellä minuutilla.

Matikainen on juuri tsemppaaja ja esim. Bluesin taktiikka on pitkälti Marjamäen käsialaa.
Unohdat vielä yhden kauden kun Blues lähti kauhealla uholla horjuttamaan Kärppiä, että taklaavat Kärpät päädystä ulos. Nolosti kävi silloinkin kun sarja oli ohi 10 minuutissa.

IFK-kannattajia muistuttaisin myös viime kauden sääleistä, mitä siellä kävi ja miksi Blues otti kuokkaansa umpisurkeilta Kärpiltä. Matikaisen Sparta-kiekon yksi suuri ongelma on myös perinteinen IFK-synti, eli kun fokus karkaa vääriin asioihin se on end of the road siihen paikkaan. Kaverit on pumpattu niin täyteen intoa ja taistelutahtoa.

Osaava kakkonen on siis varmaan Petua tärkeämpi valinta. Toivottavasti nykyinen IFK-tyyli säilyy pitkään, kovaa taitokiekkoa asenteella. Hemmetin hauska katsella.

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
09 lähtökohdat olivat melkein päinvastaiset ja silloin Matikaisen Blues kaatui siihen että johtoasemaa ei onnistuttu pitämään, Blues johti kaikkia pelejä, hävisi kaksi peliä kahden maalin johtoasemasta ja Kärpät myös tasoitti kahdesti viimeisellä minuutilla.

Hyvin tsempattu!

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni noin olen lukenut, oliko se nyt Jääkiekkolehdestä.

Vamaankin Petteri Sihvosen jorinoita?

Matikainen on nyt kuitenkin ollut kaudella 2006-2007 U-20 joukkueen apukoutsi ja kaudella 2010-2011 nostettiin Suomen maajoukkueen valmennusportaaseen. Tuskin ainoastaan sillä meritiillä että on vaan hyvä tsemppari. Kyllä Matikaisen valmennustaidot tunnustetaan ja niitä arvostetaan valmennuspiireissä toisin kuin Jatkoajassa.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni noin olen lukenut, oliko se nyt Jääkiekkolehdestä.

No, mutta sittenhän se on 100% faktaa.

Mä olen tiennyt jo pitkän aikaa, että mulle tulee ikävä Jalosta. Mutta se ei suinkaan tarkoita sitä, ettenkö antaisi Matikaiselle mahdollisuutta. Täytyy kuitenkin muistaa, että jokainen valmentaja tuo mukanaan aina jotakin uutta ja jos historiasta voi jotain päätellä, IFK:ssa kestää paketin kasaaminen keskimääräistä pidempään.

Mutta kyllä Matikaisella pitää olla joku punainen lanka nähtävissä heti kauden alusta lähtien. Pelkkää paskan syömistä ja koohotusta mä en ainakaan jaksa katsella kovinkaan pitkään. Jalosen IFK:n peli on kuitenkin suurimmaksi osaksi ollut viimeiset kaksi kautta erittäin viihdyttävää (pl. viime kauden pleijarisukellus). Mutta odotellaan rauhassa, tämä kausikin on vielä pahasti kesken.

Stigu

Jäsen
Mutta kyllä Matikaisella pitää olla joku punainen lanka nähtävissä heti kauden alusta lähtien. Pelkkää paskan syömistä ja koohotusta mä en ainakaan jaksa katsella kovinkaan pitkään. Jalosen IFK:n peli on kuitenkin suurimmaksi osaksi ollut viimeiset kaksi kautta erittäin viihdyttävää (pl. viime kauden pleijarisukellus). Mutta odotellaan rauhassa, tämä kausikin on vielä pahasti kesken.
Mä en ymmärrä tätä logistiikkaa (vai oliko se logiikkaa:) ) :Jaloselle annoit yhden kauden ja kahdet pleijarit aikaa, mutta Petulta odotat tuloksia heti.

Itse ainakin tulen odottamaan tuloksia Petulta jo ensimmäisellä kaudella, aivan kuten odotin Nokalta- samat vaatimukset pätee koutsiin kuin koutsiin.

Ja tosiaan aika jännä juttu, että pelkkä spartalainen paskansyöttäjä ja tsemppaaja on a) Maajoukkueen valmennusringssä, b) esiintynyt U20-jengin valmennusringissä c) voittanut parit SM-mitalit ja d) valittu vuoden valmentajaksi. Olisi kiva tietää, kenet jengi täällä haluaisi Nokan tilalle. Nimiä kehiin, jos Petu ei kelpaa.

Laskeskelin muuten, että HIFK säästää ensi kaudella "kiinteissä" kustannuksissa about 3000 euroa, kun vierasmatkoilla IFK:n bussin WC-säiliötä ei tarvitse tyhjentää, vaan pelaajat syövät itse säiliön sisällön. Myöskään koko WC-säiliötä ei tarvita, koska Petu tuo Bluesista mukanaan Jari Säiliön.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en ymmärrä tätä logistiikkaa (vai oliko se logiikkaa:) ) :Jaloselle annoit yhden kauden ja kahdet pleijarit aikaa, mutta Petulta odotat tuloksia heti.

Itse ainakin tulen odottamaan tuloksia Petulta jo ensimmäisellä kaudella, aivan kuten odotin Nokalta- samat vaatimukset pätee koutsiin kuin koutsiin.

Hannu Jortikkaa lainatakseni sanoisin, ettei tässä nyt mitään mysteeriota ole :D.

Nämä nyt on käyty täällä läpi sataan kertaan, mutta kerran vielä, pojat: Ensinnäkin, Jalonen tuli organisaatioon, missä paskaa oli syöty kirjaimellisesti toimistoa myöden. Joukkue oli täynnä edareita, jotka eivät esimerkiksi ymmärtäneet, että pitäisi syödä varmaan muutakin kuin pullaa ja juoda limua navan täydeltä. Tai että peliä edeltävänä iltana ei kannata roikkua Sedulan tiskillä. Tai vapaapäivänä on muutakin tekemistä kuin vetää lärvit. Seurakulttuuri oli myös sellainen, ettei tässä nyt ihmeitä tarvitse esittää, jos huvita. Koutsi saa kenkää jossain vaiheessa, jos halutaan. Urheilullisuus oli osalle joukkuetta aika vierasta, vaikka voisi kuvitella, että ammattiurheilija jotain siitä voisi ymmärtääkin. Osalle tämä kuitenkin oli mysteerio. Osa oppi Kojon tavoille, osa joutui kiertoon. Jalosen ja Matikaisen lähtökohdat olivat siis täysin erilaiset.

Kyllä mä odotan Petultakin tulosta. Tosin paha vielä sanoa, millainen joukkue hänellä on käytössään. Nybondaksella on näytön paikka, varsinkin, jos Matikaista ei koeta pelaajien keskuudessa sellaisena nimenä, joka herättää pelaajissa sellaista luottamusta, että halutaan pelata juuri Matikaisen alaisuudessa. Jaloseltahan tällainen meriitti löytyy. Oletan kuitenkin, että IFK saa kasaan sellaisen joukkueen, jolla edes paperilla taistellaan mestaruudesta. Jos peli näyttää katsomoon pelkältä ajatuksettomalta koohotukselta, olen pettynyt. Pettynyt, vaikka olisi kuinka helvetisti taklauksia ja tappeluja tahansa.

Tällä hetkellä mielenkiintoni kohdistuu tähän kauteen, mutta kyllähän ensi kauden joukkuekin luonnollisesti kiinnostusta herättää. Tulijoiden nimistä ei vain kauheasti ole hajua, joten se haittaa hieman tätä harrastustoimintaa.

Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kyllä mä odotan Petultakin tulosta. Tosin paha vielä sanoa, millainen joukkue hänellä on käytössään. Nybondaksella on näytön paikka, varsinkin, jos Matikaista ei koeta pelaajien keskuudessa sellaisena nimenä, joka herättää pelaajissa sellaista luottamusta, että halutaan pelata juuri Matikaisen alaisuudessa. Jaloseltahan tällainen meriitti löytyy.

Lähtökohdat ovat myöskin pelaajiston kannalta täysin erilaiset. Matikainen pääsee vaikuttamaan käytännössä koko hyökkäyskaluston valitsemiseen ja kertomaan toiveensa, minkälaisia pelaajia joukkueessaan haluaa nähdä? Jalosella ei mun tietääkseni kauheasti ollut vaihtoehtoja, kun legenda-Pena oli huseerannut tirehtöörinä edellisenä kautena.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joku logiikka se on IFK-fanillakin :) Aika moni antoi ensimmäisen kauden anteeksi juuri mainitsimistasi syistä.

Eihän sitä tiedä vaikka Petu meidät yllättäisi ja esittelisi ihan pelikirjan... No joo, lame. Kyllä se ensi kausi varmaan on paskan syöntiä, elleivät Soppa ja Ana tarjoile jotain muuta. Me on hävitty ens kausi.

Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tuolla tuo pikku Matikainen ottaa turpaan Oulussa kunnolla...

Se sano haastattelussa, että ei ole löytynyt koko kaudella punaistalankaa, aika yllättävää. Katseet ovat tulevaisuudessa ja ei voi tietää mitä viikon kahden jälkeen tapahtuu? Tuota Bluesin huseeraamista kun katsoo, niin ei ole vaikea arvata mitä tapahtuu...

Rocky olisi mielenkiintoinen valmentaja valinta ensi kaudeksi, mutta taitaa olla vain haave.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy