Kuka KJ:n tilalle?

  • 731 445
  • 2 613

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Jos KJ menee Pelicansiin, niin takuu hänelle sopivammasta pestistä on taattu. Saa kehittää Lahdessa joukkuetta kohti esim. sijaa 5 parin vuoden ajan tutun Raution kanssa. Onhan siinäkin haastetta, ilman HIFK:n ikiaikaista yritystä voittaa ensin mestaruus 1998 ja heti perään, ehkäpä 2013.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Toivoin jo kun uutisen kuulin etta KJ olisi lahtenyt Jypin bussilla Lahteen...

Mita tassa odotetaan. KJ ja Rautio ulos heti!
 

Stigu

Jäsen
Pelicans-siirron myötä Jalosen "markkina-arvo" alkaa mielestäni vastaamaan viimeaikaisimpia saavutuksia. Kuvitelkaa, meillä on tuleva Pelicans-valmentaja puikoissa. Kuinka moni olisi valmis ottamaan Pelicans-valmentajan IFK:n puikkoihin?

Ei tule ainakaan meikäläsellä ikävä. Suurimmat ansiot IFK:n ruorissa jäivät pelaajien ruokavalion uusimiseen ja edarimeiningin kitkemiseen.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kari Jalonen ja Kai Rautio ensi kaudeksi Lahteen. Kaksivuotisella pahvilla.

Lähde: Iltalehti

Ei tule ikävä mutta hyvää jatkoa vaan.

Jos teoreettisesti Nokka saisi kenkää, mitä en muuten itse usko(3 paikalla liigassa ja monoa kuulostaa aivan liiaksi narrien touhuilta), niin ketä siellä nyt sitten vetäisi loppukauden? Penaa ei saada(vitsivitsi). Tami? No ei olisi tylsää ainakaan.

Itse en tosin usko etteikö Nokkaa kiinnostaisi vetää pro-asenteella tätä keikkaa loppuun. Kaikesta surkeudestaan huolimatta kaveri on asenteeltaan ja käytökseltään ihan korkeinta tasoa. Se, ettei taktisesti kohtaa sitä vaadittavaa tasoa ei liity tähän. Kyllä mä uskon että Nokka haluaa itsekin vetää iisakin kirkkonsa(copyright Stigu) loppuun asti ja tavoittelee tosissaan sitä kultaista jopa. Kaverin resume kirkastuisi heittämällä, nythän siihen on tulossa aika iso tahra.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kävinpäs lukemassa tuolla Pelicans-osiossa vähän viestejä ja pestin logiikka alkaa avautua... Lahdessa näyttää olevan edariongelma.
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Pelicans-siirron myötä Jalosen "markkina-arvo" alkaa mielestäni vastaamaan viimeaikaisimpia saavutuksia. Kuvitelkaa, meillä on tuleva Pelicans-valmentaja puikoissa. Kuinka moni olisi valmis ottamaan Pelicans-valmentajan IFK:n puikkoihin?

Ei tulisi mieleenkään ottaa valmentajaksi kaveria joka valmentanut Pelicansia mutta niinpähän se näyttää ensi kaudella toteutuvan kun savolainen liimatukka tulee penkin taakse.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko Rautakallio täysin ulkona HIFK huhuista? Meinaan vaan kun ilmoitteli iltapäivälehdissä kiinnostustaan valmentaa SM-liigassa ensi vuonna.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onko Rautakallio täysin ulkona HIFK huhuista? Meinaan vaan kun ilmoitteli iltapäivälehdissä kiinnostustaan valmentaa SM-liigassa ensi vuonna.

Jaa-a. Sen kun tietäisi. Omat lähteeni eivät ole ainakaan 100% vahvistaneet Matikaisen saapumista, mutta pitävät sitä todennäköisenä. Itsekin uskon aika vahvasti, että Petri Matikainen valmentaa IFK:ta ensi kaudella.

Ja joo, onpahan Kojon markkina-arvo todella laskenut IFK-pestin aikana, jos muualta ei löytynyt (?) paikkaa. No, en ihmettele. Jalosen aika IFK:ssa on ainakin minulle ollut valtava pettymys. Kevät tietenkin kaiken korjata voi.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Sivuhuomautus

Kävinpäs lukemassa tuolla Pelicans-osiossa vähän viestejä ja pestin logiikka alkaa avautua... Lahdessa näyttää olevan edariongelma.

No mutta Tante, siellähän on ollut edariongelma aina, etkö tuota muka tiennyt;). Jalosella taas on ilmeisesti masokistisia taipumuksia, jos huhu (IL:n kohdalla ei voi puhua tiedosta) pitää paikkaansa - tunkea nyt jatkuvasti paikkoihin, joissa joutuu tappelemaan perusasioidenkin kanssa ja muutenkin on epäsynkassa joukkueen/seuran kanssa jo lähdössä:). Jatkakaa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Pelicansissa ei ole mestaruuspaineita, ainakin luulen niin ja KJ on tottunut ratkomaan näitä edariongelmia moneen kertaan. Pelicansin "mestaruus" olisi parin vuoden päästä ehkäpä kuudes sija runkosarjassa ja joukkueen siivoaminen surffailijoista sinä sivussa. Jengin totuttaminen "urheilijoiksi", kuten HIFK:ssa. Lopultahan tämä KJ Pelicansiin olisi ihan looginen siirto molemmille osapuolille, seuralle ja Jaloselle.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tuo Red Machinen F1-vertaus on aika osuva.

HIFK on tällä hetkellä kuin F1 tiimi jossa Adrian Newey rakentaa auton, Ferrari toimittaa moottorin, Ayrton Senna & Michael Schumacher on kuskeina, Ross Brawn toimii tallipäällikkönä ja kisataktiikasta vastaa Matti Kyllönen.

En kyllä oikein usko että Kojo onnistuu Lahdessa. But that's just me.
 

Jindebyne

Jäsen
Kyllähän tuo Pelicans-pesti kertoo missä Kari Jalonen polkee keväällä 2011.

Minulla ei ole Pelicansia vastaan mitään, mutta valmentaja joka on kehittänyt itseänsä ja pysynyt valmennuksen huipuilla Sm-Liigassa ei välttämättä suunnittele työhistoriaansa järjestyksessä Kärpät -> HIFK -> Pelicans.

Haasteista Jalosen on turha puhua, kun paria astetta suuremmalla setelitukulla operoiva HIFK oli jo liian suuri haaste tälle yhtä pelisuunnitelmaa noudattavalle muikeilijalle.

Ikävä ei todellakaan tule. Nurminen taitaa olla ensi kauden Pelicansien valmentajista parhaiten perillä siitä, missä pitäisi mennä.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistan elävästi Aravirran tullessa HIFK:n valmentajaksi herran kommentin, että ei olisi lähtenyt valmentamaan jos joku Pelicans olisi kysellyt mutta HIFK:n valmentaminen on kunnia-asia...Joo, kuinkas sitten kävikään.

Mutta mielenkiintoinen valinta, jos huhu pitää paikkaansa. Sitten voidaankin alkaa miettiä, ketä pelaajista lähtee kaksikon mukana Lahteen. Uskoisin, että nuoremmissa pelaajissa saattaa herätä kiinnostus vaihtaa seura isomman roolin perässä, eritoten jos Pelicansissa on edariongelma. Mutta voiko Pelsuissa olla edariongelma, jos siellä on kaikkien lätkäjätkien lätkäjätkä Pasi Nurminen?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Minulle tuli taas mieleen, että kuinka HIFK-katsojat suhtautuvat nyt seuraavissa peleissä Kari Jaloseen, jos ja kun valmentaja laittaa HIFK:n esim. peruuttelemaan parin maalin johtoasemassa pelin 3. erässä. Voi lentää "mamiksia" jäälle ja tämä ei ole minun ehdotukseni, vaan pelkoni, että "kausi on ohi" KJ:n kanssa. Parempi, kun KJ lähtisi heti ja saataisiin joku "suikkanen" tilalle. Löytyisikö sellainen....
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle tuli taas mieleen, että kuinka HIFK-katsojat suhtautuvat nyt seuraavissa peleissä Kari Jaloseen, jos ja kun valmentaja laittaa HIFK:n esim. peruuttelemaan parin maalin johtoasemassa pelin 3. erässä. Voi lentää "mamiksia" jäälle ja tämä ei ole minun ehdotukseni, vaan pelkoni, että "kausi on ohi" KJ:n kanssa. Parempi, kun KJ lähtisi heti ja saataisiin joku "suikkanen" tilalle. Löytyisikö sellainen....

Tämä kertoisi kyllä enemmän IFK-faneista kuin Kari Jalosesta. En tosin ihmettelisi sekuntiakaan, jos näin tapahtuisi.

Nyt pitää kuitenkin muistaa pari asiaa: Ensinnäkin tämä on IL:n "luotettavista lähteistä saama tieto". Ts. ei mikään virallinen ilmoitus. Eli vaikka pitäisikin paikkansa, HTT-tasoa, kunnes joku asianomaisista tätä kommentoisi. Ja kukaan ei tule tätä virallisesti kommentoimaan niin kauan kuin kausi on kesken. Oletan, että tästä on ihan sopimuksessakin pykälät olemassa.

Toinen seikka on se, että Jalonen on ihan oikeasti ammattilainen, jota moiset jutut luultavasti enemmän vituttavat kuin viehättävät. Hänellä on yksi projekti pahasti kesken, vaikka loppusuora häämöttääkin toki jo. Joukkue kaipaa työrauhaa ja Jalonen on osa joukkuetta, halusimmepa me sitä tai emme. IFK:n etu on meidän etumme. Kenen etua palvelee se, jos joku halveeraa Jalosta heittämällä mamiksia kaukaloon? Ei ainakaan IFK:n. Jos IFK seurana haluaa Jalosesta eroon, se varmasti tekee tarvittavat päätökset. Kari Jalonen on IFK:n päävalmentaja 30.4.2011 asti, kunnes toisin ilmoitetaan. Siihen asti hän on yksi meistä. Halusimme tai emme.

Toistaiseksi mua kiinnostaa meneillään oleva kausi. Palataan asiaan viimeisen pelin jälkeen =).
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kun olen käynyt Nordiksella HIFK-peleissä "melko" pitkään, niin reaktiot peleissä Nordiksella omien kannattajien puolelta KJ-Pelicansiin huhuun saattavat olla ihan mitä hyvänsä, poislukien tietysti laittomuudet. Se on ihan sama mitä BOL tai joku muu tästä ajattelee ja on itse lojaali kannattaja KJ:lle, kuten minäkin, siihen saakka, kun HIFK:n kausi 10/11 jatkuu.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Kun olen käynyt Nordiksella HIFK-peleissä "melko" pitkään, niin reaktiot peleissä Nordiksella omien kannattajien puolelta KJ-Pelicansiin huhuun saattavat olla ihan mitä hyvänsä, poislukien tietysti laittomuudet. Se on ihan sama mitä BOL tai joku muu tästä ajattelee ja on itse lojaali kannattaja KJ:lle, kuten minäkin, siihen saakka, kun HIFK:n kausi 10/11 jatkuu.

Oletko sitä mieltä, että HIFK-kannattajat haluaisivat KJ:n jatkavan HIFK:ssä tämän kauden jälkeen? Eli ovat nyt pettyneet tuohon IL:n vielä huhuasteella olevaan KJ:n Pelicans-pestiin. Jos taas KJ:n on odotettu siirtyvän HIFK:stä toiseen seuraan tämän kauden jälkeen, niin mitä väliä sillä on, mihin KJ:n tie vie. Minusta Pelicans olisi HIFK:n kannalta aika neutraali ratkaisu. Virallisestihan on ilmoitettu vasta se, että Pasi Räsänen ei jatka Pelicansin päävalmentajana tämän kauden jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös