Minulle tuli taas mieleen, että kuinka HIFK-katsojat suhtautuvat nyt seuraavissa peleissä Kari Jaloseen, jos ja kun valmentaja laittaa HIFK:n esim. peruuttelemaan parin maalin johtoasemassa pelin 3. erässä. Voi lentää "mamiksia" jäälle ja tämä ei ole minun ehdotukseni, vaan pelkoni, että "kausi on ohi" KJ:n kanssa. Parempi, kun KJ lähtisi heti ja saataisiin joku "suikkanen" tilalle. Löytyisikö sellainen....
Tämä kertoisi kyllä enemmän IFK-faneista kuin Kari Jalosesta. En tosin ihmettelisi sekuntiakaan, jos näin tapahtuisi.
Nyt pitää kuitenkin muistaa pari asiaa: Ensinnäkin tämä on IL:n "luotettavista lähteistä saama tieto". Ts. ei mikään virallinen ilmoitus. Eli vaikka pitäisikin paikkansa, HTT-tasoa, kunnes joku asianomaisista tätä kommentoisi. Ja kukaan ei tule tätä virallisesti kommentoimaan niin kauan kuin kausi on kesken. Oletan, että tästä on ihan sopimuksessakin pykälät olemassa.
Toinen seikka on se, että Jalonen on ihan oikeasti ammattilainen, jota moiset jutut luultavasti enemmän vituttavat kuin viehättävät. Hänellä on yksi projekti pahasti kesken, vaikka loppusuora häämöttääkin toki jo. Joukkue kaipaa työrauhaa ja Jalonen on osa joukkuetta, halusimmepa me sitä tai emme. IFK:n etu on meidän etumme. Kenen etua palvelee se, jos joku halveeraa Jalosta heittämällä mamiksia kaukaloon? Ei ainakaan IFK:n. Jos IFK seurana haluaa Jalosesta eroon, se varmasti tekee tarvittavat päätökset. Kari Jalonen on IFK:n päävalmentaja 30.4.2011 asti, kunnes toisin ilmoitetaan. Siihen asti hän on yksi meistä. Halusimme tai emme.
Toistaiseksi mua kiinnostaa meneillään oleva kausi. Palataan asiaan viimeisen pelin jälkeen =).