Red Machine
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Ja toki Jalosellakin on oma vastuunsa, mutta ehkä suurempi ongelma on siinä, että henkisesti epävarma pelaajisto tarvitsee enemmän lätkäjätkämäistä rohkaisua, eikä heille riitä Nenän toimarimainen johtaminen. HIFK tavallaan sai jo kahdessa kaudessa Jalosesta irti kaiken sen tarvittavan hyvän, mitä saatavissa oli, eli tämä toi HIFKhon aimo annoksen sitä osaamista, miten ammattimaisessa organisaatiossa tulee toimia, eli ulkoisti edareita etc. Tokihan on jälkiviisautta todeta nyt, että 2 kautta olisi riittänyt, kun jatkosoppari sovittiin jo syksyllä 2009, jolloin asiat näytti hyvältä.
Hyvää settiä tämä. Mutta tässäpä juuri piilee eräs Nenän grand heikkouksista. Herran olisi pitänyt hyvän aikaa sitten(jo viime kevään fiaskon jälkeen) tajuta, ettei se mikä toimi kärpissä toimi HIFK:ssa. Tästä olisi voinut vetää johtopäätöksenä sen, että nyt on Toimari-Karin aika jäädä himaan ja Jätkä-Karin lähdettävä hallille. Hyvän valmentajan avainominaisuus on tilanteeseen mukautuminen, siitä oppiminen ja kehittyminen. Nokalta ei löydy mitään näistä.
Tuliko yllätyksenä? Et ole tainnut itse olla mukana joukkueurheilussa tai missään muussakaan urheilussa kilpatasolla, jos et tiedä miten henkisetasiat vaikuttavat suorittamiseen?
-85 asti vedetty joukkueurheilua, herra rehtori. Aika nopeasti tuli myös huomattua että valmentajalla on aivan helvetillisen suuri vaikutus siihen miten joukkue muuttaa sen hetkistä suuntaansa. Oli se sitten pelillinen, henkinen tai molempia.
Että se on ennen kaikkea huonosti johdettu ja sitä ei ole valmistettu meneillä olevaan peliin.
Ei lisättävää tähän. Yhden lauseen totuuksia on useita ja tässä malliesimerkki.
Pelaajia on ihan turha syyttää tästä paskasta. IFK:lla on sellainen materiaali pienine puutteineenkin, että osaava valmentaja vetelisi sillä kovaa tulosta jo runkosarjassa. Kyllä KJ on kädetön patsastelija siellä just nyt. En todellakaan nauti kun häntä tässä haukun, mutta niin se vaan on, että jos IFK tällä sabluunalla finaaleihin menee, niin se on valtava yllätys minulle.
Jos pakka alkaa hajoamaan käsiin kesken pelin, niin se on vittu valmentajan tehtävä saada pelillisillä ja taktisilla muutoksilla aikaan muutosta myös pelin kulkuun. Jääkiekko on sellainen peli, jossa vastustaja voi tehdä 1-2 maalia yhtäkkiä, vaikkei olisi kunnon paikkojakaan, ja ei sen jälkeen voi jäädä suolapatsaaksi ihmettelemään. IFK:n olisi pitänyt eilenkin kavennusmaalin jälkeen nostaa hieman karvausta, ja tiivistää keskialueen peliä. Pieni nujakointikin olisi voinut herättää punaiset taas Kojon unesta.
Mun luottamus Kojoon on tällä hetkellä todella seitinohut, ja se vituttaa kovin.
Kuin omasta suusta! Sen verran eroan doupista, että mulla on seitinohut jo 99,9%:sti läpinäkyvää, täynnä murtumia.
No annetaan vain kojolle kenkää, se on varma, että menestystä ei tule silloinkaan ja tämän vuoden satsaukset ovat turhia. Tämä on yhtä varma tieto kuin se, että Shedden tai Baxter menestyisi nykyisillä miehillä paremmin kuin Jalonen.
Lainaa kristallipalloas kun tällaisia julistat. Mä vaihtaisin silmät kiinni lennossa nanosekunnissa ja hihkuen Kari-Sedän Sheddeniin. Enkä varmasti olisi edes ihan ainoa.