trapilta erinomainen pointtaus Heikkilä / Blues vs. Nenä / HIFK. Onko lätkäbisneksessä olemassa yksi Matikainen, joka oikeasti onnistuukin joskus? Tämähän olisi toinen kerta peräkkäin, kun hän saa käsiinsä valmiiksi urheilullisen joukkueen. Syksy -10 on niiiiiiin kaukana keväästä -12, jolloin näemme siis mitä luultavimmin Matikaisen ensimmäiset HIFK-playoffit, että mun on vaikea just nyt pohdiskella sitä, miten PM istuu sitten aikanaan HIFK:hon. Nyt pitäisi ensin keskittyä 10/11 HIFK:n kauteen. Joukkue hajoaa ensi keväänä, luulen useankin pelaajan vaihtavan maisemaa ja tämä avaa jo monia selittelyjen ovia ensi kauteen:
-Tää on vasta Petun ensimmäinen kausi ja iso osa runkopelaajista on vaihtunut. Työ on vielä kesken, annetaan 3 kautta aikaa ainakin
-Helppohan Petun on tässä kerätä rusinat pullasta, kun Kojon 3v kehitystyö nyt tuottaa hedelmää sijojen "säälärit", "puolivälierissä lauluun" ja "ei ihan vieläkään" jälkeen. Pelaajistokin on käytännössä aivan sama: Kurvinen, Melart ja Pöysti eli joukkueen kulmakivet
Vaihtoehtoja Petulle? Don't bother to ask, kukaan ei kelpaa. Omasta puolestani sanoisin, että juuri yllämainittu Heikkilä on aina ollut yksi toiveistani HIFK:n aitioon. Heikkilä on oikeasti vittumainen ja vaativa. Nenästä yritetään kertoa tällaista, koska se kai kuuluu tapoihin, mutta Heikkilän rinnalla Nenä on ihan insinööri. Tyyliin Erkka. Oli miten oli, vain sijoitus sarjassa ratkaisee ja itse en saa mitään kicksejä siitä, että koutsi raivoaa kuin pikkuhitler, jos kukaan ei kuuntele ja pataan tulee tiukoissa paikoissa. Minua miellyttää suuresti myös kliininen palkkamurhaaja -mallinen ammattimies, kuten Erkka tai Tihonov jr.
edit: Santeri Heiskanen? Hän on tietääkseni sijalla 1876 heti Joonas Junkan jälkeen HIFK:n ensi kauden pakkikaavailuissa.