Kuka KJ:n tilalle?

  • 731 412
  • 2 613

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Huomaan myös profiloituvani yhdeksi harvoista JA:n HIFK-palstan KJ-puolustajista. Siksi haluaisin lisätä tähän vielä, etten anna puhtaita papereita Kojolle, en todellakaan. Ensimmäinen reaktioni putoamiseen oli luokkaa "kaikille kenkää". Nyt mietittyäni olen sitä mieltä, että kerrankin HIFK:n tulee seistä valmentajan takana, ja näyttää ensimmäisen kerran kymmeneen vuoteen pelaajille, että jos ei tulosta tule niin kauaa ei tarvitse edarin jätkänä vanheta.

Olen itsekin aiemmin ollut niitä, jotka vaativat heti tuloksia ja valmentajan kengittämistä, jos tuloksia ei tule. Näin onkin lähtökohtaisesti oltava IFK:n kokoisessa organisaatiossa. Nyt on kuitenkin niin, että IFK:n pelaajistoon iskostonutta vääränlaista, stadilaisen häviäjän ajattelumallia tuntuu olevan täysin mahdotonta puhdistaa yhdessä kaudessa. Sitä on moni yrittänyt ja vain W & S eittämättä onnistunut viimeisten 25 vuoden aikana. Siksi Nenä jatkakoon, vaikka tämä kausi olikin täysi katastrofi.
 

Jimi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Putoamisen tuottama pettymys oli karmea, etenkin kun fiilikset nousi poikkeuksellisen korkealle runkosarjan lopulla. Kai tästäkin pettymyksestä selviää. Granlundin sopimuksen julkaisu oli totta tosiaa hyvin harkittu PR temppu joka toimi ainakin minuun, vaikka tiedän hyvin että ajoituksella haluttiin kääntää ajatukset positiiviseen. Taas osoitus siitä että organisaatiossamme on ammattilaisia.

Kuka KJ:n tilalle ? Kukaan ei ole tuonut esiin realistista ja parempaa vaihtoehtoa. Kengittäjät voivat vapaasti kaataa kaiken taas valmennuksen päälle, mutta minä toivon että tämäkin episodi auttaa poistamaan pelaajistosta ne jotka luulevat että tinkimätöntä työntekoa, sitoutumista ja urheilullisuutta ei enää tarvita kun rahakas sopimus IFKhon on saatu.

Katsotaan nyt tämä kortti kunnolla, eli liityyn niihin jotka haluavat että KJ saa jatkaa. Eniten kaverissa hämää karisman puute. Ei mitään särmää. Sitä vaan taitaa olla mahdotonta oppia...
 

Meister

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KJ-faneilla?
Tuon vitutuksen tunnetta sain omalta osaltani lievitettyä miettimällä sitä ettei tässä olla sen tunteen kanssa yksin.

Vitutuksen lieventäjänä toimii myös vierailu Lukko-osiossa, siellä vasta huonosti menee. Me voidaan sentään miettiä kuka meitä ensi kaudella liigassa valmentaa, kun taas Lukon puolella putoamisen pelko kasvaa kokoajan. Muutenkin tämän kauden Ifkillä ja Lukolla on paljon yhteistä, piti olla hyvä koutsi, materiaali ja muutenkin kaikki näytti kauden alla lupaavalta, mutta perseelleen taas meni.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JHagille haluaisin pari kysymystä esittää, sillä (ehkä osaksi vitutuksesta johtuen) olet täällä yksi suurimpaan ääneen Jalosen potkuja toivova kirjoittaja. Mitä mieltä olet pelaajien vastuusta, ja siitä ettei HIFK:ssa ole kukaan (edes Shedden) onnistunut valmentamaan jengiä finaaleihin sitten kauden 98-99? Yrittämässä on käynyt monta valmentajaa, osa nimekkäämpiä ja osa nimettömämpiä. Miten paljon tästä laitat pelaajien kulttuurin ja ns. edarin jätkien ylimielisyyden piikkiin? Entäpä organisaation vastuu ja valmentajan työrauha?

Mitä mieltä olet KJ:n kommenteista koskien HIFK:n pelaajien urheilullisuutta ja asennetta? Omasta mielestäni hienoa, että joku vihdoin uskaltaa sanoa tämän ääneen, tietäen mahdollisesti saavansa "country clubilaisten" vihat niskaansa.

Olisiko nyt aika keskittyä siihen, että jengiin saataisiin nöyrää duunia tekeviä pelaajia, sekä Granlundin kaltaisia todellisia lupauksia, sen sijaan että jääräpäisesti koitetaan saada kaikki "omat pojat" joiden asenne ei ennenkään ole ollut kohdallaan takaisin punanuttuun. Tottakai HIFK-tausta on plussaa, mutta laiskoja häviäjiä ei tarvita yhtään enempää.

Toivottavasti tätä viestiä ei kukaan onnistu tulkitsemaan provoamiseksi. KJ:lla mennään tosiaan ensikausikin ihan jo taloudellisten realiteettien vuoksi. Edelleen uskon, että KJ ja Hakkarainen saavat ensikaudella HIFK:n vietyä huomattavasti pidemmälle, kunhan nyt saataisiin pelaajarunkoonkin jotain muutoksia.

Huomaan myös profiloituvani yhdeksi harvoista JA:n HIFK-palstan KJ-puolustajista. Siksi haluaisin lisätä tähän vielä, etten anna puhtaita papereita Kojolle, en todellakaan. Ensimmäinen reaktioni putoamiseen oli luokkaa "kaikille kenkää". Nyt mietittyäni olen sitä mieltä, että kerrankin HIFK:n tulee seistä valmentajan takana, ja näyttää ensimmäisen kerran kymmeneen vuoteen pelaajille, että jos ei tulosta tule niin kauaa ei tarvitse edarin jätkänä vanheta.
Todella asiallista tekstiä!
KJ jatkaa, vaikka ihan taloudellisten realiteettien tähden. PISTE. Turha edes käyttää fanien aikaa asian vatvomiseen täällä Jatkoajassa. KJ on ammattimies ja josko organisaatiossa on syöpä levinnyt niin pitkälle, että johdon vaihtaminen ei riittänyt puhdistamaan ilmaa, valmentajaa on kokeiltu useamminkin, niin VASTUU on pelaajien!

Kysymykset JHAGille... loistavia! Hmm... kun JHAG on suhteellisen usein täällä oikeassa ja tietää paljon, niin kuuluisiko hänkin tähän ylimieliseen Edarien kanssa kaveeraajiin? ;-)

Komppaan kyllä BigRedCat:ia täysin.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
KJ on ammattimies ja josko organisaatiossa on syöpä levinnyt niin pitkälle, että johdon vaihtaminen ei riittänyt puhdistamaan ilmaa, valmentajaa on kokeiltu useamminkin, niin VASTUU on pelaajien!

Nimenomaan. Johdon vaihtaminen tosin on jäänyt täysin puolitiehen, joten se asia pitäisi saada myös kuntoon. Ellen ole väärin ymmärtänyt, joukkueen omistavan yhdistyksen hallituksessa esimerkiksi pyörii vielä muutama Kustaankartano-iässä oleva tyyppi, joilla ei ole IFK:lle mitään annettavaa, jos koskaan on edes ollutkaan. Organisaation tulisi olla huipulta pohjalle asti ammattimainen ja urheilullinen. Jos huipulla tökkii, se ei voi olla vaikuttamatta alaspäin, vaikka kyse onkin vain etäisistä hallitusherroista.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Siis varmasti vaatimustasoa IFK:ssa pitää nostaa, mutta eipä ole valmentajaltakaan viisas veto heti tippumisen jälkeen arvostella pelkästään pelaajia ja puhdistaa omat kätensä. Kojon mukaan hän ei flopannut tällä kaudella. Hyvä valmentaja ruoskii pelaajia kopissa ja sisäpiiri-tieto jää koppiin, ei lehtien sivuille.

IFK:ssa toivottavasta nähtäisiin nyt pelaajavaihtuvuutta ja kokeneita poff-sotureita sisään. TPS-sarjassakin oltaisiin tarvittu johtajuutta pelaajistossa tiukoissa paikoissa, kun selkäranka natisi eikä Kojo tehnyt elettäkään.

Pelaajian ja organisaation tehokkuutta ja työnteon määrää pitää nostaa, mutta ei Jalonenkaan puhtaita papereita saa.

Kojo on yhtä ylimielinen, kun nämä Edarin jannut. "En nää itseäni floppina", "Sarja hävittiin jo lauantaina". Kojon mukaan peli Turussa oli jo hyvää, ei se siltä näyttänyt, kun tauluun tuli 4-1.

IFK:n sisällä paineet muutoksille ovat valtavat tälllä hetkellä. Sponsoreita ja faneja ei kiinnosta nähdä nukkumatti-kiekkoa Nordiksella toista kautta ja samalla joidenkin pelaajien laiskuus vituttaa lähes kaikkia.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Tiivistettynä: Ei ole mitään takeita, että Kojo on mies RAKENTAMAAN menestysseuraa, toki hänellä on mestaruuksia, mutta onko hän rakentaja. Jalonen osaa valmentaa hyvää rosteria, mutta onko hänestä kokoamaan mitään isoa. Kärpäthän oli jo 2004 Suomen mestari, kun Kojo tuli mukaan Heikkilän rakentamaan pöytään.

Jalonen on varmasti ammattimies, mutta ei välttämättä sovi meidän nykyiseen tilanteeseen. Kojo saa top1-2 rosterista kaiken irti, mutta ei ole mitään takeita kokoaako hän menestysnipun itse.

Ja en edelleenkään pidä Kojoa AINOANA syyllisenä. Nybari&organisaatio, ylimieliset pelaajat ja Kojo.

Pitää myös muistaa, että maksavia katsojia tarvitaan että lafka pysyy pystyssä. Tuoko Kari Jalosen keskialueensulku/kääntöpeli katsoajia?

Itse en kyllä kausaria hanki, jos muutoksia pelaajistossa ja muutenkin tapahdu.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kiitokset kysymyksistä. En tosin ymmärrä, mitä merkitystä sillä on mitä kukin tekee siviilissä, ketä tuntee ja miten itsekukin kokee HIFK:n säälittävyyden. Jokainen katsoo elämää ja lätkää omalta kantiltaan ja mun katsantokantani lähtee vastuuvalmennuksesta. Ei tässä sen kummempaa ole. Se, että koen itse KJ:n suurimmaksi flopiksi, on täysin oma perskohtainen tapani lähestyä ongelmaa. Mulle aivan sama, onko joku kanssani samaa vai eri mieltä. Ihan yhdentekevää. Jos joku saa angstinsa purettua sitä kautta, että pelaajat ovat suurimpia syyllisiä, niin siitä vaan. Ei HIFK-organisaatiossa kukaan ansaitse päänsilitystä.

Mielestäni Stigu tiivisti asian hyvin. Ennen playoffeja HIFK ja KJ olivat loistavassa iskussa ja pelasivat hyvää, ahnetta ja voittavaa jääkiekkoa. Kaikki muuttui kahteen otteluun ja näissä otteluissa olivat paikalla vain KJ ja pelaajat. Ei siellä Kibeä, Frankkia ja countryclubia pyörinyt jaloissa. Mun mielestäni on täysin perusteltua kysyä vastuuvalmentajalta, että mitä vittua tapahtui?? Kun Ruotsi meni Suomen ohi omissa MM-kisoissa, olin ihan yhtä raivona Aravirralle. Koska katson lätkää sillä tavalla.

KJ:n avautuminen pelaajia kohtaan on varmaan perusteltua. Silti mua ihmetyttää hänen raukkamainen esiintulonsa juuri nyt, kun kaikki on valunut käsistä. Eikö nyt saatana aikuinen mies saa turpaansa auki kauden aikana? Jos ja kun Nybari kantoi paskoja Walsheja kehiin, niin miksi Koojii peluutti kiltisti tätäkin turistia. Summanen tai Jortikka olisi kantanut Walshin hiuksista Nybarin eteen ja sanonut: "Tää on paska, osta uusi". Mun mielestäni KJ:n jälkikäteisessä avautumisessa on -heh, nyt ei kannata tätä ottaa liian vakavasti- hieman samaa kuin sotasyyllisyysoikeudenkäynneissä. Jälkikäteen sanotaan, että mä vain tein hommaani ja kyllähän mä tiesin koko ajan, että ei tämä ole oikein. KJ hymisteli pitkin kautta, kuinka "me poikien kanssa ollaan hyvin aikataulussa" ja hän myös yksin päätti peluutuksesta. Ei ollut miehellä munaa pistää lusmuja filttiin. Ja hei, ne olivat nämä samat countryclub -elvikset, jotka pelasivat tammikuun alusta runkosarjan loppuun liigan parhaiten! Ei mene mulle läpi, että pelaajat yksin sitten romahtivat kahteen playoffmatsiin ja Kari-parka jäi yksin, voivoivoi..

Kaikkiaan tästä jäi käteen sellainen tunne, että KJ ja HIFK eivät sovi toisilleen ollenkaan ja HIFK on ollut tyylikkäästi hiljaa valmentajansa "suorituksesta". Valmentaja pelastaa jälkikäteen omaa nahkaansa syyttäen pelaajia. Ja siis varmasti aiheesta. Mutta kyllähän jopa Alpo pistää Kivenmäen istumaan jo reaaliajassa, jos joukkuepelaaminen ei maistu. Typerää KJ:lta tulla yksinään julkisuuteen pesemään likapyykkiä. Itse hän laumaansa johti omalla tavallaan ja miksi hän ei reagoinut mitenkään lauantaina tai sunnuntaina?

Jos siis HIFK olisi velttoillut koko runkosarjan lopun, en olisi ollenkaan niin käärmeissäni lopputuloksesta. Nyt mun pitäisi uskoa, että meillä oli pelkkiä työtä vieroksuvia neitejä, jotka kuitenkin kimpassa päättivät pistää pataan Bluesia ja muita kovia jengejä ja siihen jatkoksi pelata helvetin tasokkaan tammi-helmikuun? Sitten nämä löysäilijät päättivät jälleen kiusata kilttiä valmentajaansa 2 kuukauden kovan suorittamisen jälkeen? "Hei jätkät, nyt tehdään niin että hävitään suoraan TPS:lle nää kaksi matsia" "Joo, hyvä idea!". Uskokoon ken tahtoo.

Tekeekö se Sheddenistä ja Arasta luusereita, että he jäivät maalin päähän finaaleista? Ei mielestäni. Tää on lätkää ja joskus jompikumpi joukkue kaatuu välierissä saappaat jalassa yhdellä maalilla. Uskon, että kumpikin näistä olisi HIFK:ssa jatkaessaan voinut viedä meidät finaaliin. Kumpikaan ei saanut enää yhtään ylimääräistä kautta. Ne on ihan eri tason koutseja kuin tämän kauden KJ, jotka vievät jengin finaalin ovia kolkuttamaan.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Nuo KJ:n säälittävät selittelyt ja vastuunpakoilu veivät viimeisetkin arvostuksenrippeet miestä kohtaan. Ei yhtään haittaisi, vaikka kävisi niinkuin Eavesin kanssa eli mies vaihtoi lopulta itse maisemaa ennen toisen sopimuskautensa alkamista. Siihenastisen liigahistorian huonoin kausi joukkueella takana ja HIFK-johto oli antamassa herralle toisen mahdollisuuden alkuperäistä sopimusta noudattaen.

Nenän pitää ajatella mainettaan, kuten JHag kommentoi, ja vielä nyt kysyntää varmaan riittäisi tulevalle kaudelle. Toinen konttauskausi peräkkäin ja tilanne muuttuisi todennäköisesti paljon heikommaksi.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Hiukan eri mieltä JHagin kanssa tuosta KJ:n avautumisesta. Jalonen tiesi kauden aikana, että näillä korteilla on mentävä, joten ei avautuminen siinä vaiheessa olisi ainakaan parantanut tilannetta, todennäköisesti nämä lusmut olisivat pistäneet vielä enemmän alta lipan loppukauden. Kannattaako sitten avautua julkisesti kauden jälkeen, itse en ehkä niin tekisi, mutta joukkueen edessä kyllä. Joskus on vain pakko pistää porukka miettimään mitä ovat tekemässä ja mitä heiltä oikein vaaditaan. KJ varmaan tiesi toisaalta julkisesti palautteen antaessaan, että ainakin osa näistä mainitsemattomista mädistä omenista lähtee pois joukkueesta. Itse olen aika varma, että se on ollut HIFK:n ongelma jo pitemmän aikaa, että joukkueessa on ainakin se yksi mätä hedelmä ja yleensä siitä se homma karkaa käsistä, kohta niitä onkin jo muutama, tähän ei ole millään joukkueella varaa. Ei ole yhtään pelaajaa, joka on suurempi, kuin joukkue kokonaisuudessa.

Nyt pari päivää asiaa mietittyäni itse olisin valmis antamaan Jaloselle mahdollisuuden jatkaa syksyllä, kuitenkin vaatien samalla hiukan pelikirjan päivitystä ja myös perinteisen HIFK:n paluuta ainakin osin. En millään jaksa uskoa sen olevan menestyksen este, eikä se sitä kyllä olekaan, joten myös Jalosen on nöyrryttävä nyt. Mikäli homma jatkuu kotikentällä samaa kaavaa, niin marraskuussa kiertoon ja uutta matoa koukkuun. Toinen vaihtoehto on laittaa nyt ulos, mutta uuden nimen on oltava ns. varma kortti, eikä niitä juuri ole. Ei niitä ole Jukka Koivu, Hannu Jortikka tai Kari Heikkiläkään, veikkaisin jopa jokaiselta epäonnistumista HIFK:ssa. Shedden olisi se HIFK:lle varmin kortti, tästä Penalle suuri miinus, kun munasi Dougin naapuriin aikanaan.

Tässä katsottuani Ilveksen ja Pelicansin pleijareita sekä kaksi kertaa uudelleen HIFK:n ja TPS:n peli Helsingissä, niin Jalosen epäonnistuminen oli kyllä joukkueen lataminen TPS peleihin. Joukkue tuli samalla intensiteetillä kuin runkosarjaankin ja se ei riittänyt, toki kotiottelu olisi voinut ratketa jo kymmenessä minuutissa, mutta silti joukkueelta puuttui selkeästi playoff-henki.
Toisaalta kuten joku jossakin mainitsi, niin on sitä epärehellistä älyllisyyttä syyttää kaikesta Jalosta, ei Jalonen ole sanonut pelaajille, että mennään rauhallisesti ja otetaan voitto kotiin, kyllä pelaajien asenteen on löydyttävä tässä vaiheessa kautta ilman suurta sytyttelyäkin. Olisiko ehkä kuitenkin suurin syy ollut ylimielinen asenne sekä pelaajissa että valitettavasti myös KJ:n kohdalla, ei tietoisesti vaan enemmän alitajuntaisesti.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oman muistini mukaan Jalosen liiallisesta kontrollihenkisyydestä huhuiltiin jo viime kaudella Oulussa. Esiin tämä tuli kiertoteitse, kun muuan Joni Pitkänen, jota häntäkään sattuvasti ei ainakaan ennen pidetty kovin nöyränä harjoittelijana, päivitteli kuulleensa oululaispelaajilta Jalosen muun pahan ohella vahtivan pelaajien syömistäkin ruokahetkinä.

Jotenkin näin se meni, joten jos huolimattomista nestetankkailuista tai vääränlaisista ruokailutottumuksista on näkynyt merkkejä, niin varmasti se on Jalosta vituttanut - vielä varmempaa lienee se, että Jalosen meininki on vituttanut osaa pelaajistosta.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Oman muistini mukaan Jalosen liiallisesta kontrollihenkisyydestä huhuiltiin jo viime kaudella Oulussa. Esiin tämä tuli kiertoteitse, kun muuan Joni Pitkänen, jota häntäkään sattuvasti ei ainakaan ennen pidetty kovin nöyränä harjoittelijana, päivitteli kuulleensa oululaispelaajilta Jalosen muun pahan ohella vahtivan pelaajien syömistäkin ruokahetkinä.

Kertoo ehkä enemmän Pitkäsestä kuin Jalosesta.

Sportmagasinetissa oli taannoin hyvä juttu Dani Sjölundista tai pikemminkin siitä mikä ajoi Sjölundin terveyden melkein loppuun->väärät ruokailutottumukset treenaamiseen verrattuna. Ainakin Djurgådenin fudisjengillä oli ihan palkattu henkilö sitä varten että jengin yhteisillä lounailla syödään "oikein". Tiedä sitten voiko svenssonit olla tässäkin niin paljon suomalaisia edellä...siellä osa ammattiurheilijan arkea, meillä kontrollinatsifasistimilitanttifriikkiyttäkö? Niinpä niin.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tiedä sitten voiko svenssonit olla tässäkin niin paljon suomalaisia edellä...siellä osa ammattiurheilijan arkea, meillä kontrollinatsifasistimilitanttifriikkiyttäkö? Niinpä niin.

Paha sanoa, kun ei Jalosen metodeja tunne. Se nyt vaan, että jos KJ:n kontrolli kismitti pelaajia jo Oulussa, näin sen Pitkäsen ulkopuolisena antamasta haastattelusta tulkitsin, niin selittäähän tuo kauden jälkeistä avautumista, jos meininki HIFK:ssa on ollut vielä tavallista leväperäisempää. Ja päin vastoin: epäillä voi myös, onko joukkueen ammattimaisuudessa olevia vikoja liioiteltu, jos valmentajan natsimeiningistä on ennenkin valitettu.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
ultrar: Funtsi samaa jota itse tein lokakuussa. Silloin meikäläisestä rupesi näyttämään siltä, että KJ & HIFK -liitto ei toimi eikä tule toimimaan. Oli syy sitten pelaajissa, Kojossa tai hallivakseissa. Niinpä nostin silloin esille sen, että kannattaisiko nyt, kun on vielä aikaa molemmille säilyttää kasvonsa, hyvä ottaa järki käteen ja todeta, että tästä ei tule mitään? Nyt pohdit itsekin jo sitä vaihtoehtoa, että jos ei vielä marraskuussakaan toimi, niin sitten pihalle. Olen itse ikävä kyllä melko varma 58 ottelun jälkeen, että ei tule toimimaan marraskuussakaan, vaikka Hank Pikkarainen kuinka lähteekin. Sanoin lokakuussa, että en tuijota sarjasijoitusta, mutta haluaisin nähdä positiivisia signaaleja, joista yksi on "HIFK-tyyli". Koska en nähnyt niitä silloin riittävästi, tuntui siltä, että joku on mennyt pieleen. Kaikki kemiat eivät vaan aina kohtaa. Pelkästään se, että tässä on mietittävä vaihtoehtoa (ihan realistisesti) "jos loka-marraskuussakaan ei näytä hyvältä", puhuisi kyllä järkiratkaisun puolesta. Miksi pitkittää vääjäämätöntä? Odotettavissa on ensi syksynä / joulutaukona kauhea mekkala, jos KJ laitetaan ulos ja tilalle otetaan Mr. Nobody, jonka siihen hätään saa. Silloin ne, jotka nyt haluavat kynsin hampain pitää kiinni Kojosta, ovat ensimmäisenä mankumassa, että mitä helvettiä, eikö HIFK ole ollenkaan kartoittanut valmentajamarkkinoita...?

Olen ihmeissäni seurannut minkälaista rakettitiedettä tästä asiasta ollaan HIFK-osiossa tekemässä. Tilannehan on hyvin yksinkertainen: on olemassa jääkiekko-organisaatio, joka alisuorittaa kaudesta toiseen. Tämä organisaatio pyrkii parantamaan tulostaan etsimällä itselleen tasokasta valmennusta ja hyviä pelaajia. Tähän mennessä kaikki on ok. Mutta sitten kun organisaatio palkkaa todella isolla riskillä ison nimen ja kausi menee kuten aina ennenkin, taustajoukot rupeavatkin vaatimaan, että hei, pidetään kiinni nykyisistä asemista! Ei tehdä muutoksia, ne eivät ole kivoja! Samalla vikistään, että 1-3 pelaajaa 25:stä on ehkä ollut ikäviä ihmisiä ja uskotaan sinisilmäisesti, että kaikissa muissa jääkiekkkojoukkueissa ympäri Suomen on pelkästään oikeita atleetteja ja hienoja ihmisiä sekä loistava ryhmähenki. Meidän ongelmista suurin siis onkin se muutaman pelurin joukko. Vaihdetaan ne ja annetaan nimenomaan tämän sijalle 10. päätyneen valmentajan jatkaa, koska hän on joskus aiemmin voittanut jotain. Voi hyvä luoja sentään. Siis ostetaan kallis Mersu, joka osoittautuu runsaasti vikoja sisältäväksi, mutta pidetään se siitä huolimatta, koska se oli niin kallis ja teoriassa hyvä. Toyota Yaris olisi vastaavassa tilanteessa lähtenyt vaihtoon, koska siinä on liikaa vikoja.

Se, että tänne adoptoidaan pelaajien lisäksi nyt myös valmentajia, kertoo siitä, että ensinnäkään kukaan ei tosiaankaan pelaa omalla fyrkallaan. Kannattaa aina luottaa ensivaikutelmaan. En tiedä ketään ifk-fania, joka ei olisi livenä manannut KJ:n kädettömyyttä TPS-sarjassa. Mutta moni on pari yötä nukuttuaan tullut siihen jälkikäteiseen tulokseen, että kyllä se KJ oli kuitenkin ihan ookoo ja tämä on kuulkaa kaikki Kuhdan ja Hank Pikkaraisen syytä. Ikävät mädät omenat! Hah. Kausien 97-99 HIFK:t olivat kaikkea muuta kuin sopuisia ompelukerhoja, jonkalainen tänne nyt näköjään halutaan. Siellä oli isoja egoja sekä valmennus- että pelaajapuolella ja läheskään aina elämä ei ollut ruusuilla tanssimista. Moni Jan Calounia läheltä seurannut tietääkin, että miehen huikeilla tehoilla oli kääntöpuolensakin. Mutta siitä viis. Pääasia, että on helvetisti enemmän plussaa kuin miinusta. Tarkemmin ajatellen tämän kauden joukkue oli ehkä itse asiassa liikaa -paradoksaalista kyllä- nimenomaan KJ:n näköinen! Meillä ei ollut selkeästi roolitettuja kentällisiä ja meillä oli helvetisti tasalaatuista vakaata materiaalia moneen kentälliseen. Isoja persoonia meillä ei ollut ollenkaan. Piku poikkesi ompeluseurakaavasta 2 kertaa, ensin Espoossa ja sitten Jyväskylässä. Mikä oli reaktio? Hirveä itku ja piipitys. Outoa, sillä kausien 97-99 HIFK:ssa Piku olisi ollut täysin pyhäkoulupoika. Jengistä puuttui röyhkeys ja särmät. Brennan lähetettiin ulos ja yhtenä esimerkkinä aiempien kausien vittumainen taklauskone & tehomies Pesonen mankeloitiin värittömäksi 3-kentän työmyyräksi. Meillähän oli saatana koko jengi täynnä hackereita. Se tuntuu olevan KJ:n ihannetyyppi: paljon työtä, mutta vähällä riskillä, että ei tule jäähyjä tai muuta ikävää. Jalat jalat...No, Turussahan se on oppinsa todellakin ammentanut. Tämän kauden HIFK oli KJ:n ihanteen mukaisesti 90-luvun TPS:n aivan paska kopio.

Ihanne-ifk:ssani on särmikäs ja pelaajansa näpeissä pitävä koutsi. Esimerkiksi Shedden. Sitten siinä on 3-5 taidoiltaan ylivertaista ja kenties vastineeksi hieman tuittupäistä pelaajaa, jotka poikkeavat harmaata massaa -kaavasta. Alemmista kentällisistä tingitään, niihin ei olisikaan tarkoitus saada kuin tukijoukkoja näille liidereille. Kyseessä olisi siis peilikuva KJ:n tasalaatuisesta (ilman vittuilua, laatua on) jengistä. Tässä pelaajatyyppiä, joiden varaan sitten laskettaisiin kaikki sen tiukan koutsin ohella: Jere, Marek, Murphy, Caloun, Leino, Tony...Näistä pitää maksaa enemmän, mutta se ei pelaa, joka pelkää. Juuri tästä oli kysymys 97-99 HIFK:ssa: oli särmää ja agitaattoreita ja oli myös kiltit rivimiehet. Nyt haettiin liigan särmättömin valmentaja, jolle pyrittiin kokoamaan joukkueellinen matiasloppeja ja jussipesosia. Ehkä juuri siksi tiukoissa paikoissa kukaan ei noussut, kun joukkueella ei ollut selkeää tähtikategoriaa, vaan demarimaista kaikki pelaa -meininkiä? Kyllä Marek ja Jere tiesivät ilman eri ohjeistustakin, että heidän tämä pitää hoitaa kuitenkin. HIFK tarvitsee Rokkaa, ei Lammiota.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri niinkuin JHag kirjoitin tuonne viime kauden pyykkäriketjuun. Jalonen suhtautuu omaan tekemiseensä aivan liian yksioikoisesti, tosikkomaisesti ja fundamentaalisesti. Mitään muutosta ei tule, vaikka mennään syöksykierteessä. Mitään myönnytyksiä ei katsojille tai kabinetin dinoille anneta, koska se sotii omaa pelifilosofiaa vastaan. Ja pahimmillaan Suhosen tyyliin kyseisen ihmisen koko filosofiaa. Samalla en myöskään usko, että Jalonen ikinä onnistuu näitä venkuloita kaitsemaan ja suuntaamaan niiden energian positiiviseen pelaamiseen, siis yleensä tällaisten kanssa positiivisen tuloksen saamiseen kyseenalaisin keinoin.

Voihan koko joukkueen vaihtaa Ilkka Mikkoloihin ja Raimo "älkää nyt vaan huomatko" Helmisiin mennä Jalosen valmentamana kiltisti suoraan pleijareihin, mutta kävisitkö sinä katsomassa sellaista itse maksetuilla lipuilla? Oletko alkujaan alkanut kannattamaan HIFK:ta sen takia? Minä en. Vaikka ne on urpoja kuin Christian Ruuttu, nekin saa voittamaan kun käskee runkkamaan samaan maaliin (kuka eka, se saa bissen). Tosikko-Jalosesta ei ole siihen, sitä punastuttaa.

Se että joku Jere sai mennä ja tulla taksilla kännissä on seurausta siitä, että mestoilla oli liikaa näitä Jalosia, näitä Pentti Matikaisia. Kukaan HIFK:n johtopaikoilla ei ole omannut pitkään aikaan todellista johtajuutta, sellaista että Jere laitetaan runkkaamaan siihen yhteiseen kuppiin, ei omaan käteen. ja sellaisia johtajia on olemassa, ne pitää vaan löytää.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä on tullut moneen kertaan ilmi, että KJ on kontrollifriikki joka valvoo pelaajien tekemisiä vapaa-ajallakin. Näin varmasti onkin. Tämä oli tiedossa jo hänen Oulun aikanaan - tosin ilmeisesti kaikilla muilla kuin hänet palkanneella Penalla tai Nybondagella.

Tässä tapahtumia viime vuoden tammikuulta erään maineikkaan Helsinkiläisseuran byroosta: Huikeaa menestystä ja onnea tuoneen Amerikka-jakson jälkeen ovat Moppelit ja Koppelit apupoikineen pikku pöhnässä keksineet, että nyt pitää taas saada kotimainen valmentaja eikä kuka tahansa vaan paras mahdollinen. Jostain toimiston vessan lattialta kusen, oksennuksen ja paskan keskeltä on löydetty muutaman kuukauden vanha jääkiekkolehti josta on bongattu SM-liigan menestynein seura 2000-luvulla ja sen valmentaja. "Pena hommaa toi meille, maksoi mitä maksoi" kuuluu käsky ja näin tapahtuu. No sen jälkeen vaihtuu porukkaa tässä ryyppyremmissä, mutta tämä huolellisesti scoutattu mestarivalmentaja on jo valitettavasti matkalla Helsinkiin.

Yleensä jos organisaatioon palkataan sen tärkein yksittäinen työntekijä, otetaan hänen taustoistaan ja työskentelytavoistaan kaikki mahdollinen selville jotta voidaan varmistua hänen sopivuudestaan kyseiseen työpaikkaan.
Jos KJ ja hänen ennalta tiedossa olevat metodinsa eivät sovi Hifkiin, niin miksi helvetissä hänet on tänne palkattu?
Miksi hommataan kallis Mersu välimallin Escort-kuskeille?
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta sitten kun organisaatio palkkaa todella isolla riskillä ison nimen ja kausi menee kuten aina ennenkin, taustajoukot rupeavatkin vaatimaan, että hei, pidetään kiinni nykyisistä asemista! Ei tehdä muutoksia, ne eivät ole kivoja! Samalla vikistään, että 1-3 pelaajaa 25:stä on ehkä ollut ikäviä ihmisiä ja uskotaan sinisilmäisesti, että kaikissa muissa jääkiekkkojoukkueissa ympäri Suomen on pelkästään oikeita atleetteja ja hienoja ihmisiä sekä loistava ryhmähenki. Meidän ongelmista suurin siis onkin se muutaman pelurin joukko. Vaihdetaan ne ja annetaan nimenomaan tämän sijalle 10. päätyneen valmentajan jatkaa, koska hän on joskus aiemmin voittanut jotain.

Tartutaan nyt tähän ensihätään. Nimenomaan valmennukseen on tullut muutoksia viimevuosina hyvinkin raskaalla kädellä ja huonolla menestyksellä. Ja tätä taustaa vasten on helppo uskoa, että esim Kärpissä, kun niitä mestaruuksia ovat kahmineet on myös tehty jotain oikein ja pelaajat todella saattaisivat ollakin urheilullisimpia.

Sheddeninkin tapauksessa aika kultaa muistoja. Totta kai vaihtaisin tämän kauden Sheddenin kauteen koska tahansa. Sitä mahdollisuutta vaan ei ole. Sheddenin IFK pelasi pleijareissa Saipaa vastaan melko passiivista peliä, eikä kovin kaukana ollutkaan että olisi käynyt huonosti. Joukkueessa on kuitenkin 20 pelaajaa, joiden pään sisällä peli käydään hyvin pitkälti. Kiekko ei ole täysin shakkia vielä tänäkään päivänä, jossa valmentaja voisi täysin kontrolloida joka ottelun pelitapaa. Ikävä totuus on se, että HIFK:n pelaajilla ei ole pää kestänyt ratkaisupaikoissa. Ei nyt, eikä viime vuonna. Hirson pitäisi pelisysteemistä riippumatta saada edes jotain aikaan. Hyvin niitä pisteitä Kojon systeemeillä tuli runkkarissakin. Loppi ja Kuhta jälleen täysin paperia. Luttinen joukkueen ainoita isojen pelien miehiä. Jopa Söderholm sortui virheisiin, joihin pleijareissa ei ole varaa. HIFK hävisi sarjan paljolti pariin yksittäiseen virheeseen, joiden seurauksena petti jokin päässä. Onko se sitten se häviämiseen tottuminen tai sen pelko, en tiedä. Ensimmäisessä erässä KJ:n pelikirjalla kuitenkin vietiin tepsiä kuin pässiä narussa. Tähän Ahtolan karmea virhe ja Niemisen pieni hörppäys, ja kohta peli kääntyikin täysin.

Kuitenkin, hetken kun mietin viestiesi sisältöä, niin tajusin loistavan pointin. KJ & HIFK ei ole ollut toimiva pari. Se, mistä tämä johtuu tosin ansaitsisi laajempaa pohdintaa. KJ ei ole kovin nopea. Se on myönnettävä, vaikka häntä puolustankin. Hän luo pitkän työn tuloksena toimivan systeemin, jota pelaajat oppivat noudattamaan, ja luottamaan siihen. Lopulta hyvät pelaajat ja hyvä systeemi hoitaa homman, ja KJ:n ei tarvitse olla mikään äkillisiä muutoksia tekevä tsemppaaja, vaan hän voi keskittyä hiomaan pikkujuttuja. Tällä kaudella uskon, että hyvä jakso ja systeemiin luottaminen tuli liian myöhään. Vastoinkäymisten sattuessa selkäranka napsahti poikki, ja aivan oikein, KJ oli kyvytön kääntämään kelkkaa.

KJ on myös tottunut sitoutuneisiin pelaajiin, jotka ymmärtävät nöyrän työnteon merkityksen, ja joilla on myös rutkasti taitoa. HIFK:n tämän kauden jengi olisi tarvinnut sen Sheddenin tai Summasen karjumaan. Nyt on kuitenkin paikka miettiä, kumpaa halutaan. Sitä, että HIFK muuttuu, ja touhuun tulee mukaan ammattimaisuutta ja urheilullisuutta, vaiko sitä, että hoidetaan tänne uusi asenne alasarjakoutsi tms. joka pystyy tuomaan meille ryminäpronssin näilläkin jätkillä. Mitä tuohon IFK:n muuttumiseen tulee, niin en todellakaan halua tehdä IFK:sta hmv neppailujengiä. Satun vielä uskomaan ryminäkultaan, jopa KJ:n johdolla. En usko, että Shedden toisi meille muuta kuin ryminäpronssia, tai korkeintaan hopeaa. Sitten kun vastaan tulee Aran Jokerit, niin Sheddenin ja Baxterin kaltaisilla koutseilla ollaan helisemässä. Viimeistään pleijareissa.

Myöskään pelkistä landeista IFK:n ei tule koostua, mutta tähtipelaajien ei ole pakko olla omia junnuja. Jokainen ansaitkoon paikkansa jengissä. Joka vuosi. Kyllä meillä niitä omia junnuja olisi paremmallakin asenteella. Mm Järvinen ja Häppölä lienevät pelaajia, joita IFK-nutun pitäminen aidosti kiinnostaa, ja tämä näkyy myös yrityksessä.

Vähän ohi aiheen menee, mutta edelleen oma mielipiteeni on: KJ jatkakoon. Tulkaa sitten kivittämään ensikauden päättyessä jos vituiksi menee. Kaikista suurin toiveeni on, että Hakkarainen & Jalonen koulii HIFK:n nykyisestä rungosta, jossa omia jätkiä on paljon, nöyrän, vittumaisen, fyysisen, tasaisesti pelaavan ja voittavan joukkueen. Olen itse alkanut pikkuhiljaa myös uskoa sitä, että muutamat oman jengin pelaajat näyttävät omaan silmään todellisuutta paremmilta. Tämä on jopa todella vaikea myöntää, sillä omien otteita tulee sen verran voimakkaasti myötäelettyä. Aina on syy jossain muualla kuin taitojen riittämättömyydessä.

Menköön vain ohi aiheen, mutta IFK:n jengi oli nuori. Olen vahvasti sitä mieltä. että pää ei vaan kestänyt. Jos kaksikko Loppi & Pesonen olisikin ollut Bates & Murray, olen 99% varma etteivät pelit olisi meidän osaltamme ohi. Jossittelua tietenkin, mutta pudotuspeleissä pelaajien pään kestäminen nousee uuteen arvoon, ja näiltä kahdelta sen olisi voinut odottaa kestävän.

edit
Hieman sekavaa tekstiä, mutta eipä muuta kannatakaan odottaa tähän aikaan, kun ajatuksia tulee ryöppynä päähän. Selvennetään sitten joskus.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
BigRedCatiltä asia tekstiä. Allekirjoitetaan!

Valmentajallahan on päävastuu tuloksesta kentällä, mutta pelaajat sen toteuttavat. Kapellimestari johtaa orkesteria, tai pikemminkin "soittaa" orkesterilla. Mutta jos joku "kieli"(soittaja) on epäviressä, niin eihän nyt se kapellimestari voi muuta kun laittaa se treenaamaan.

Mutta jos siellä on kusipäisyyttä, ylimielisyyttä ja välinpitämättömyyttä, niin on se nyt pikkuisen vaikea laittaa asiat kuntoon, jos kuntoon laitettavalla ei ole halua. Otan tähän nyt nimellä esimerkin, parhaan kaverini Hank Pikkaraisen. Kaverilla on niin paljon kusta päässä, että vana jää perään kun se kävelee. Jos sitä ei vittuakaan kiinnosta, mitä siltä vaaditaan tai mitä sille sanotaan niin yritä siinä sitten valmentaa ja menestyä.
Mutta kun Hankillä sattuu olemaan pelaajan lahjoja ja on ajoittain jopa lähes maaginen kiekon kanssa, kun sille päälle satttuu, niin sitä on pakko peluuttaa kun ei ole varaa laittaa sitä penkin päähän tai sanoa että suksi nyt vittuun täältä äläkä tule takaisin. Kun siitä SAATTAA olla hyötyä, eikä parempia ole juuri nyt laittaa kentälle.

Tollasille pelaajille on yksi lääke. Hakata ne 7 kertaa päivässä, että oppivat olemaan. Niin kuin BRC mainisti, tulee hankkia nöyriä pelaajia, jotka tekevät työtä. Stadilaisuus ja IFK:laisuus on plussaa, mutta jos nöyryyttä ja työmoraalia ei löydy, niin ei kiitos!

Edit: Ai niin, jos Jalonen lähtisi vaihtoon, haluasin nähdä Sheddenin IFK:n penkin takana.
 
Viimeksi muokattu:

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jalosen reagointikyky pelin aikana on jotain järkyttävää. Toteemipaalu ei ole huono ilmaus. Ja olkoon kaveri vaikka kuinka analyyttinen tahansa, ellei se omaa auktoriteettia, niin eihän noi meidän pellet mitään muutosta tee asenteeseensa.

Mikä ainakin mun mielestä näkyi kentällä koko kauden.

Omat suosikkini olisivat Kari Heikkilä, Shedden ja varauksella Summanen.
Jos näitä ei ole saatavilla niin Nokka jatkakoon...
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Sairasta että porukka oikeesti (vieläpä kenties selvinpäin) haluaa kariheikkilän HIFK:hon Kari Jalosen tilalle. Speechless.

On varmaan myös Kari Jalosen syytä, että HIFK oli viimeksi finaalissa 10 vuotta sitten, että Moberg sanoo että "huippuseurassa" on kaikki hyvin, että katsojamäärät laskeneet koko ajan ja että 2000-luvulla ei ole ollut lainkaan HIFK-draivia ja henkeä havaittavissa Helsingissä.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Sairasta että porukka oikeesti (vieläpä kenties selvinpäin) haluaa kariheikkilän HIFK:hon Kari Jalosen tilalle. Speechless.

On varmaan myös Kari Jalosen syytä, että HIFK oli viimeksi finaalissa 10 vuotta sitten, että Moberg sanoo että "huippuseurassa" on kaikki hyvin, että katsojamäärät laskeneet koko ajan ja että 2000-luvulla ei ole ollut lainkaan HIFK-draivia ja henkeä havaittavissa Helsingissä.

Itse naapuria jo varsin pitkään seuranneena, väittäisin että 2000-luvulla Sheddenin aikaan HIFK oli tuota draivia ja henkeä. Matsit kääntyivät monta kertaa lopussa HIFKn hyväksi ja tuo vanha v-mäisyys oli mukana.

Mikä minua eniten ihmetyttää Jalosessa, että hän ei tuolla rosterilla ja selvästi aikaisempia vuosia heikommassa SM-liigassa pystynyt parempaan. Esim. Sheddenin rosteri oli monta luokkaa heikompi ja vastaavasti päävastustajien parempia. Itse laittaisin Jalosen matkaan, tulos tai ulos, ei muuta voi noin kalliilta mieheltä vaatia. Esimerkkinä voidaan katsoa esim. Jokereita, Hanloniin ei oltu tyytyväisiä, vaikka periaatteellinen tulos onkin ihan ok, mutta pelityyli ei. Jalosen osalta ei toiminut pelityyli, eikä tullut edes tyydyttävääkään tulosta.
 

Shamaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, now and forever!!!
Itse naapuria jo varsin pitkään seuranneena, väittäisin että 2000-luvulla Sheddenin aikaan HIFK oli tuota draivia ja henkeä. Matsit kääntyivät monta kertaa lopussa HIFKn hyväksi ja tuo vanha v-mäisyys oli mukana.

Sen enempää Jalosta puolustaen tai dissaten muistellaanpa viime kausien Kärppiä. Kuinka monta kertaa Kärpät väänsi ottelun viime hetkillä edukseen kahdenkin maalin takaa? Kyllä sitä tahtoa löytyi sieltäkin. Näin ulkopuolisena (joukkueesta ja Country Clubista) on aika paha mennä sanomaan mikä mättää, mutta kyllä pelaajien asenteissa ja elämäntavoissa tuntuisi olevan aika paljon korjaamista. Ja mielestäni KJ teki aivan oikein, kun nosti kissan pöydälle. Kyllä Jeren kännisekoilut taisivat olla ainoastaan jäävuoren huippu. Täälläkin oli/on kirjoituksia, joissa luultiin, että Jere oli ainoa dokaava mätämuna heikentämässä joukkuehenkeä.

Mutta kyllähan Moberg voisi jo pysyä sivussa typerine kommentteineen. Aika naurettavaa tilitystä oli Frankilta sekin, että kun hän Summasen aikoihin meni pukukoppiin (Raadon mukaan vielä kännissä), hänet heitettiin sieltä ulos. En kyllä ihmettele Raadon toimintaa yhtään siinä asiassa. Mitä tekemistä kännisellä huru-ukolla on pukukopissa?
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tehdä muutoksia, ne eivät ole kivoja! Samalla vikistään, että 1-3 pelaajaa 25:stä on ehkä ollut ikäviä ihmisiä ja uskotaan sinisilmäisesti, että kaikissa muissa jääkiekkkojoukkueissa ympäri Suomen on pelkästään oikeita atleetteja ja hienoja ihmisiä sekä loistava ryhmähenki. Meidän ongelmista suurin siis onkin se muutaman pelurin joukko. Vaihdetaan ne ja annetaan nimenomaan tämän sijalle 10. päätyneen valmentajan jatkaa, koska hän on joskus aiemmin voittanut jotain. Voi hyvä luoja sentään. Siis ostetaan kallis Mersu, joka osoittautuu runsaasti vikoja sisältäväksi, mutta pidetään se siitä huolimatta, koska se oli niin kallis ja teoriassa hyvä. Toyota Yaris olisi vastaavassa tilanteessa lähtenyt vaihtoon, koska siinä on liikaa vikoja.
Varmasti joka jengissä on omat murheensa ja mätäpaiseensa, ainakin potentiaalisessa mielessä, mutta iso merkitys on sillä minkä statuksen tuo mätäpaise-ehdokas joukkueen sisällä omaa. Yhtään KalPan asioista tietämättä voisin epäillä ettei monikaan pääse siellä mätäpaiseilemaan koska Kapanen (ja Sahlstedt) pudottaa kaverin oitis maanpinnalle. Siinä vaiheessa kun Sami avaa suunsa puhuu kokemus ja kaikki kuuntelevat, todennäköisesti valmentajakin, joten ikävät ihmiset ja mätäpaiseet oikaistaan ruotuun joukkueen sisällä ja nimenomaan pelaajien toimesta. Ja monessa muussa joukkueessa on mitä luultavimmin vastaava tilanne, tai ainakin pitäisi olla. HIFK:ssa taas? No, jos huhupuheet pitävät kutinsa niin nämä mätäpaiseet olivat juuri sen joukkueen korkeamman HIFK-statuksen omaavia vanhempia ja kokeneempiä jyriä jotka muissa porukoissa kitkevät niitä joukkueen potentiaalisia sisäisiä mätäpaiseita pois. Joukkuen pelaajiston sisällä korkeamman statuksen omaavien pelaajien pitää olla esimerkkeja ja jos ne elvikset löytyvät siitä osastosa menee homma melko varmasti munille. Turussa huhuttiin pari vuotta sitten ettei Jortikkakaan saanut niitä elviksiä ruotuun, joten jos ei Jortsu saa niin ei kovin moni muukaan. Silloin riittää ne alussa olevat 3 ikävää mätäpaiseihmistä, ne saavat puolelleen pari lisää jolloin klikki on valmis. Ja siinä vaiheessa ratkaisut ovat vähissä: joko koutsi vaihtoon ja uusi koutsi yrittämään saada niitä elviksiä ruotuun tai Penan aikoinaan näyttämä kaikille-kenkää-tyyppinen ratkaisu. Kumpi ratkaisu on sitten parempi? Riippuu miten asian hoitaa. Mun mielestä kaikille-kenkää, mutta korvaavat pelaajat pitää hoitaa paremmin kuin Pena aikoinaan.

Jännä vertaus muuten tuo mersu-juttu, periaatteessahan tuon vertauksen voisi kääntää myös näinkin päin:

- Rakennetaan kilpa-auto helvetin kalliista osista johon palkataan kuski luokasta "näytöt kovat ja siksi vitun kallis". No, sitten huomataan että siinä rakennetussa autossa sähköt on vähän sinne päin, ne lyö välillä kostealla ilmalla maihin eikä auto silloin oikein toimi, hyvä kun käynnissä pysyy. Mitkäs ovat vaihtoehdot? Joku voisi ajatella korjata sähköt toimiviksi kun taas toinen vaihtaisi kuskin, toimiihan ne sähköt auringossakin.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Renegade kirjoitti:
On varmaan myös Kari Jalosen syytä, että HIFK oli viimeksi finaalissa 10 vuotta sitten, että Moberg sanoo että "huippuseurassa" on kaikki hyvin, että katsojamäärät laskeneet koko ajan ja että 2000-luvulla ei ole ollut lainkaan HIFK-draivia ja henkeä havaittavissa Helsingissä.

Totta, mutta onko silti JUURI Kari Jalonen se oikea mies tähän menestyksen rakentamiseen. Kärpäthän oli hallitseva mestari, kun Kojo tuli mukaan.

Ymmärrän, että IFK:Ssa on paljon mätää ja ylimielisiä Edarin jätkiä, mutta silti Kojo ei minusta ole se jätkä sitä menestystä rakentamaan.

Edit: Siis Kari Jalonen on huippuvalmentaja, mutta ei ehkä oikea mies tähän projektiin. Kumminkin esim Baxter ja Shedden saivat jotain aikaan ja jengin poffeihin huonommilla joukkueilla. Joku kotimainen huippuvalmentaja olisi aika hyvä vaihtoehto ensi kaudelle.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Toiseksi ... jos IFK:n nykyrosteri ei oppinut sisäistämään 58:n runkosarjamatsin aikana Nokan pelisysteemiä, tuskin se sitä tekee seuraavankaan runkkiksen aikana. Niin hitaasti eivät opi edes apinat
Eihän tämä kommentti pidä ollenkaan paikkaansa. Tosiasia on että HIFK:n toinen sarjapuolisko oli selvästi parempi kuin ensimmäinen:
http://keskustelu.jatkoaika.com/showpost.php?p=2630263&postcount=150
Ongelma on nyt vain ne kaksi TPS:lle hävittyä säälipleijaripeliä ja se että miten ne hävittiin. Pelaamalla kaksi tuollaista puolikasta HIFK olisi kerännyt 100 pistettä ja ollut runkosarjan kakkonen eikä joutunut säälipleijareihin ollenkaan (vaan hävinnyt vasta puolivälierissä), jolloin fanitkin olisivat tyytyväisiä.

Ja niille jotka eivät suostu myöntämään että Nieminen olisi liigan heikoimpien ykkösveskojen joukossa, niin ette kai te tosissanne ole että Nieminen pesisi jonkun joukosta Riksman, Salak, Vehanen, Koskinen, T.Tarkki, Toivonen, Wallinheimo ja I.Tarkki? Itseasiassa Bruckler ja Tuokkolakin voivat mennä Niemisen ohi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös