Carlosille: Mä en rehellisesti usko, että kukaan pelaaja, joka esimerkiksi tähtää maajoukkueeseen / änäriin, lähtee vakavissaan lepsuttelemaan säälärisarjaa TPS:ää vastaan. Shedden sai nämä samantyyppiset neidit taistelemaan, samoin Ara. Ja lisäksi nämä puupäät vetivät joulutauon jälkeen huippukauden. Nyt on pakko sanoa, että vetivät sen valmentajastaan huolimatta. Mun mielestäni joukkueesta paistoi TPS-sajassa avoin ja alaston hätätila. Mikään ei toiminut ja kyllä ne kallispalkkaiset koutsit silloin mitataan. Heidän pitää pystyä laskeutumaan jään tasolle, eikä jättää jätkiä yksin etulinjaan. Tämä on P.Sihvosen suosikkiaiheita ja olen tästä aivan samaa mieltä. Pelikirjan lisäksi joukkue tarvitsee auktoriteetin läsnäoloa. Mitä auktoriteettia edustavat KJ ja Rautio? Jos koutsin oma kehonkieli jo kertoo voitonhalusta, se välittyy jengiin. Eikä tämä ole mikään pelityylikysymys. Varokaa jäähyjä -kiekon kuuliainen kannattaja Jortsu haluaa kuitenkin aina voittaa ja loppupeleissä hänkin keinolla millä hyvänsä. Meikäläisestä se on lievää älyllistä epärehellisyyttä (johon sorrun usein itsekin), että me heittäydytään marttyyreiksi ja todetaan vain kategorisesti, että "kukaan ei meillä onnistu". Jos näin on, niin pistetään lappu luukulle sitten? Täällä on mun mielestäni ihan helvetin fiksusti muisteltu esimerkiksi Araa ja Sheddeniä, jotka ovat todistettavasti saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Lähinnä tässä on surtu sitä, että kun meillä joskus hyvään osutaan, nimenomaan HIFK pystyy nanosekunnissa tällaisenkin kultakimpaleen kadottamaan: Summanen-Westerlund, Aravirta, Shedden. Frank ja muut papparaiset itkevät hiekkiksellä, että sejase sano mulle pahasti ja naapurit vie meiltä kaiken, byää! Se on ämmämäistä touhua kilpaurheilussa ja osoitus organisaation surkeudesta. Samalla kun voivotellaan KJ:ta ja Pitkämäkeä, pitää todeta sekin, että molempien kokeileminen oli hyvä juttu! Milloin viimeksi HIFK on kaapannut hallitsevan Suomen mestarin sen sijaan että on menettänyt sellaisen itse? Tämä on oikea suunta, mutta silti urheilubisneksessä pitää hyväksyä, että aina eivät natsaa isotkaan satsaukset. Se on laiffia. Eikä sen pidä olla mikään pelote jättää kokeilematta isot satsaukset.
Oon aina arvostanut narreissa sitä, että siellä ei niin paljon välitetä, mitä muut ajattelevat. Hanlon saa lähteä. Meidän olisi äärimmäisen vaikea käsittää tällaista, mutta meillä eivät päättäjät olekaan omalla fyrkalla mukana! Hjalmari tuntee omassa kukkarossaan tylsän valmentajan, paskan maalivahdin ja monet muut asiat. Meillähän on kasvoton ry, joka vaan jauhaa ja jauhaa samoja asioita. Tän käsi sydämelle -kysymyksen olen tehnyt aiemminkin; Jos olisit HIFK:n omistaja, jatkaisitko KJ:n diiliä? Jos jatkaisit, näkisitkö tässä aineksia oikeasti parempaan?
Kari Heikkilästä olen samaa mieltä Carlosin kanssa. Olen aina tykännyt hänen karusta duunariasenteestaan. Muita, joita voisin kuvitella: Summanen, Westerlund, Aravirta, Jortikka (kyllä), Petu Matikainen, Shedden, J.Koivu. Joo, osa on kiinni muissa hommissa, mutta ei täällä ole varaa maata tulessa ja uskotella, että ei ole hyviä jätkiä, jotka saavat HIFK:n toimimaan. On niitä. 10 vuodessa on saatu ainakin kolme asiallista koutsia: SW, Ara ja Shedden. Suurempi ongelma on näiden taitavien tyyppien ryssiminen ulos kuin niiden saaminen sisään. Tähän ei tule mitään muutosta niin kauan kuin Frank & Kife ja kumppanit vaikuttavat taustalla. Heillä ei ole nykylätkän tietämystä, eikä heillä ole edes omaa valuuttaa kiinni HIFK:ssa. Täysiä turisteja. Valtaselle, Everille ja Lindholmille tuli nyt heille liike-elämästä tuttu tilanne: kunnon haaste. Mun tietojeni mukaan HIFK:lla ei siis todellakaan ole ollut plan B:tä "kaiken varalta". Ikävä homma, sillä se "kaiken varalta" tapahtui juuri nyt.
KJ:hin liittyen: Tätä ihmettelin myöskin jo lokakuussa ja käytin esimerkkinä Sahlstedtia. Jos KJ on niin pirun kova koutsi, niin miksi hän ei saanut mukaansa ainuttakaan entistä pelaajaansa?