Maple Leaf: Mehän voidaan avata ketju "Jhag ja Maple Leaf keskustelevat Suhosesta" ? :). Oikeastaan keskustelupalstan eräs parhaista puolista on mielestäni se, että niin monet asiat vaikuttavat toisiinsa, joten samoihin asioihin törmää ketjussa kuin ketjussa. Jokerien seuraavasta valmentajasta puhuttaessa ei voida ohittaa Jokerien menneisyyttäkään, jonne Alpokin kuuluu. Juuri tämän vuoksihan hän ei kuulu Jokerien tulevaisuuteen. Kaikkiaan totean Pori Jazzeihin ja Alpon kiekkotaipaleeseen liittyen, että tiedän noista asioista, siksi puhun. En tiedä hevonvittua Ilveksen ja Sykoran välisistä skismoista, joten en heittele kommentteja siitä aiheesta. Gags osui oikeaan: kaikkiaanhan Alpo katosi kenellekään siitä kummemmin ilmoittamatta ja luonnollisesti toimitusjohtaja halutaan paikalle vähintäänkin kertomaan, missä mennään. Vastuukysymyksiä. Toisekseen mielestäni olen ainakin yrittänyt erotella toisistaan sen, mitä ajattelen valmentajan muusta elämästä siitä, mitä mieltä olen hänestä valmentajana. Alpo oli aivan paska valmentaja, muusta viis HIFKin (ja Jokerien) suhteen. Jos hän olisi ollut loistava valmentaja, olisi hän voinut vetää treenit ja matsit mun puolestani Che -paidassa punaisessa huivissa.
Virmasesta olen ehdottomasti samaa mieltä kuin Pentistä - kummallakaan ei ole kaksisia scoutin kykyjä. Joten on helvetin tervetullutta, että he hakkaavat euroja vähintäänkin puolivarmoihin nakkeihin. Näistä Sandwitheista ja Treilleistä saisi aika makoisan pk-seudun All Farts -kentällisen. Lisäpisteitä molemmille takatukille siitä, että hankintalistojen kärkeen ovat nousseet pääosin oman joukkueen ex-miehet. Virmanen on tässä kyllä vielä jäljessä ja Hancock oli susihankinta omasta mielestäni alusta alkaen, en nähnyt mitään potentiaalia hänessä ja seuraan aina mielelläni pohjoisamerikkalaisia pelaajia. Sen sijaan Erc "kääpiö" Perrin olisi ollut hyvä kaappaus Masalle / Penalle. Thomasin hankinnasta menee vähän scouttauskrediittiäkin, sillä eihän Timppa Kärpissä mikään kummoinen ollut. Mutta kuka muu tiesi, että viime kausi AHL:ssä oli loistava?
Onhan se niinkuin Lapanen sanoo, että jääkiekko on isojen poikien leikkiä myös kabineteissa. Kontakteja otetaan surutta jo syyskauden puolella ensi keväällä sopimuskatkolla oleviin varattuihin pelaajiin ja valmentajiin. Niin myös Jokereissa ja HIFKissä. Itsekin olen kuullut, että Jortikka on raivonnut lähtevänsä menemään Jokereista jo viime keväänä, jos saa vielä käsiinsä "samanlaista paskaa" kuin 03/04: Helenius, Pesonen, Turunen esimerkiksi. Näin ei käynyt ja tulos nähdään sarjataulukosta. Kaikki olisi Ilmalassa varmaankin erittäin ok, jos Jortikan pelityyli olisi tämän lisäksi värikäs, vauhdikas ja / tai fyysinen. Nyt kun näin ei ole, ollaan perimmäisten kysymysten äärellä; joukkue menestyy, mutta se menestyy väärin? Yleensähän nämä ovat äärifanien jorinoita, mutta silloin, kun menestyksestä huolimatta katsomoissa olisi enemmän tilaa ja sinne kaivattaisiin tunnelmaa, ei kaikki kerta kaikkiaan ole kunnossa. Vai onko? Mielestäni Jortikan missio TPS:n kloonaamisesta joka paikkaan, missä hän valmentaa, ei toimi pk-seudulla. Ei missään seurassa. Mutta onko edes teoriassa mahdollista nähdä toisenlaista peliä peluuttavaa Jortikkaa? Tätä mietin, kun äijä oli HIFKiinkin ehdolla ja silloin vielä luotin, että kyllä hän on Aran veroinen kameleontti; tekee tilaustyönä juuri mitä pyydetään. Nyt en ole enää varma. Varma olen ainoastaan siitä, että en toivo hänen jatkavan Jokereissa enkä toivo missään tapauksessa hänen valmentavan HIFKissä.
Tilanne on lukossa, on ehkä kutsuttava paikalle Veijo Hietala?