Tohon tyyliin. Harmi, että ne ei totakaan käyttänyt kun varmaan pari kertaa. Tykkäsin tosta paljon.
Tohon tyyliin. Harmi, että ne ei totakaan käyttänyt kun varmaan pari kertaa. Tykkäsin tosta paljon.
Vaikka saimaannorppia onkin vain Saimaalla, niin olisihan norppalogo silti Lukon kettuluokan muovinen huti. Ei norppa liity SaiPaan mitenkään. Lisäksi norpat makaavat jäällä helposti tapettavina, mikä on valitettavan osuva, mutta ei-toivottava mielleyhtymä SaiPaan.Kyllä minä pysyn vielä norppabrändiuudistuksen kelkassa.
Nämä poikkirinnan kirjaimet ovat väsyneintä copypastea lätkälogojen maailmassa. Tämän on tehnyt joka toinen NHL-seura, eikä jälleen mitään liityntää SaiPaan.
Miten niin norppa ei liity SaiPaan mitenkään? Oletko esimerkiksi ikinä nähnyt Lappeenrannan keskustan kuuluisaa norppapatsasta? Kyllähän norpalla on syvä yhteys lappeenrantalaisen sieluun.Vaikka saimaannorppia onkin vain Saimaalla, niin olisihan norppalogo silti Lukon kettuluokan muovinen huti. Ei norppa liity SaiPaan mitenkään. Lisäksi norpat makaavat jäällä helposti tapettavina, mikä on valitettavan osuva, mutta ei-toivottava mielleyhtymä SaiPaan.
Myynnin osalta olen tismalleen samalla kannalla. Pistän ajatuksena vierekkäin kahvikupin tai lippiksen bostonlogolla ja Sputnikilla, niin on se omaan silmään myynnillinen vaihtoehto "merchin" osalta. Toivoisin toki uusien tuotteiden kehitykseen uutta silmää värimaailman osalta. Mustassa vaatteessa keltainen logo on liian karkea, eikä se tunnu ainakaan itseni mielestä sellaiselta jota pitäisin päälläni. Viime vuosilta on hieno esimerkki tummanharmaa pipo jossa oli logo mustalla. Se ei huuda jääkiekkofanituotetta, vaan on hillitty ja tyylikäs vaatekappale jossa on vain hentona yksityiskohtana oman joukkueeni tunnus.Itse olisin täysin valmis bostonlogon käyttöönotolle. Tai sitten 50/50. Myyntiäkin tulisi krääsään enemmän.
Mie arvasin. Tuli vielä mieleen, että Lappeenrannasta löytyy sukellusseura nimeltään Saimaan Norpat: https://saimaannorpat.com/@Alejandro, en muuten ole varmaan edes nähnyt mainitsemaasi norppapatsasta. Jos se on lappeenrantalaisille tärkeä teos, niin sitten on toki logiikkaa lähteä hakemaan mielleyhtymää SaiPaan.
Ja siis eihän nuoriso edes varmaan tiedä, että mikä Sputnik on/oli. Eikä kiinnosta ottaa selvää. Jotkut varmaan jopa luulevat logon olevan merimiina. Merimiina Saimaalla? Siis öö what, aika randomii.
Kuten jo varmaan huomaatkin, niin Lukon kettuvertaus on erittäin ontuva, jos haluaa argumentoida norppalogoa vastaan.
Ketä muka vituttaisi sympaattinen norppa. En tahdo uskoa.Kettuvertaus on erittäin osuva, koska molemmat ovat paskoja ideoita joilla ei saavuteta mitään konkreettista hyötyä ja jotka vain aiheuttavat vitutusta suurelle osalle kannattajista.
Juuri niin. Viime vuosina on mennyt surkeasti ja tullut lunta tupaan ja välillä tuntunut, että ainoa asia, mitä on jäljellä on perinteet: nimi ja logo. Ja nyt joku siis vakavissaan haluaa nekin pois? Älyvapaata touhua. Brändien kanssa töitä tekevät tietävät, että logoja ja nimiä saa rahalla, mutta perinne ja historia on jotain, mitä ei rahallakaan voi ostaa ja siksi niitä pitää vaalia ja arvostaa.SaiPan nimi tulee Saimaan Pallosta, värit ovat keltainen ja musta, sekä logona Sputnik. Ne ovat osa seuran perinteitä(historiaa).
Miksi hemmetissä nuo pitäisi muuttaa? Aivan älytön keskustelu mielestäni
Samaa mieltä. Noi Norpat voi jättää kokonaan pois, enkä itsekkään halua, että logoa muutetaan suuntaa tai toiseen. Nykyinen logo on se, mistä suuri yleisö ja moni SaiPa kannattaja koko seuran muistaa. Ja oon sitä mieltä, että SaiPa logo on uniikki ja hieno sellaisenaan kuin se on. Noi boston logot on iha kivoja, mutku sekään ei ole SaiPaan liittyvä millään tapaa, vaan Bostonilta pöllitty.Juuri niin. Viime vuosina on mennyt surkeasti ja tullut lunta tupaan ja välillä tuntunut, että ainoa asia, mitä on jäljellä on perinteet: nimi ja logo. Ja nyt joku siis vakavissaan haluaa nekin pois? Älyvapaata touhua. Brändien kanssa töitä tekevät tietävät, että logoja ja nimiä saa rahalla, mutta perinne ja historia on jotain, mitä ei rahallakaan voi ostaa ja siksi niitä pitää vaalia ja arvostaa.
Minä olen SaiPan kannattaja. Jos tuo joukkue olisi joku Saimaan Norpat ja logona hassu jäljitelmä norppapatsaasta, ei se olisi enää SaiPa. Ja minä olen SaiPan kannattaja.
Tästä oli silloin Suhosen aikaan esimerkkinä se Boston logon S kokeilukin mutta kuitenkin palattiin vanhaan Sputnikkiin. Parasta lääkettä tähän on se, että palautetaan kaukaloon se taisteleva, periksiantamaton ja sisukas SaiPa, joka alkaa myös voittamaan niitä matseja ei se muuta ja sen ihmeempiä temppuja tarvitse.Juuri niin. Viime vuosina on mennyt surkeasti ja tullut lunta tupaan ja välillä tuntunut, että ainoa asia, mitä on jäljellä on perinteet: nimi ja logo. Ja nyt joku siis vakavissaan haluaa nekin pois? Älyvapaata touhua. Brändien kanssa töitä tekevät tietävät, että logoja ja nimiä saa rahalla, mutta perinne ja historia on jotain, mitä ei rahallakaan voi ostaa ja siksi niitä pitää vaalia ja arvostaa.
Minä olen SaiPan kannattaja. Jos tuo joukkue olisi joku Saimaan Norpat ja logona hassu jäljitelmä norppapatsaasta, ei se olisi enää SaiPa. Ja minä olen SaiPan kannattaja.
Boston-logolla ja sinikeltaisissa pudottiin Liigasta ja sitten otettiin uusi alku ja palattiin vanhaan keltamustaan ja sputnik-logoon seuraavalla kaudella divarissa.Tästä oli silloin Suhosen aikaan esimerkkinä se Boston logon S kokeilukin mutta kuitenkin palattiin vanhaan Sputnikkiin. Parasta lääkettä tähän on se, että palautetaan kaukaloon se taisteleva, periksiantamaton ja sisukas SaiPa, joka alkaa myös voittamaan niitä matseja ei se muuta ja sen ihmeempiä temppuja tarvitse.
Tässä olisi ideaa. Jos ei muuta uskalleta niin alkuun kokeiluun halloween-teemapaita Tujun kanssa yhteistyössä.Nyky-Lappeenrantaa heijastellen teettäisin uuden (erikoispaitojen) logon esim Tujun etikettien takana olevilla taiteilijoilla samaan tyyliin.
Jos pyörii keski-ikäisyyden kynnyksellä viipyilevien ihmisten kansoittamissa piireissä, niin Lappeenrannan estetiikka on mielestäni nykyään paljon muuta, kuin esim humppafestarit, veyt, norpat, rakuunat ja lehmukset. Näitäkin tietty on omassa muodossaan, mutta jo esim uuden omistuksen kytkökset HC Lesoon voisi toimia hyvänä linkkinä brändin muovaukselle tuohon suuntaan.Tässä olisi ideaa. Jos ei muuta uskalleta niin alkuun kokeiluun halloween-teemapaita Tujun kanssa yhteistyössä.
Olishan se hyvä toisinkin päin ottaa vaikutteita. Tujun Business ass usual -oluen etikettiin on selvästi otettu mallia viime vuosien SaiPan toimistolta/hallituksen kokouksesta?Nyky-Lappeenrantaa heijastellen teettäisin uuden (erikoispaitojen) logon esim Tujun etikettien takana olevilla taiteilijoilla samaan tyyliin.
Ei tuo villimies ajatus huono ole, mutta voisiko joku kokeilla karjalan vaakunaa ja SaiPa 75v logoa yhdistää tekoälyllä? Itse kun ei ole mikään bittinikkari...Tässä yksi, katotaan jos toinenkin järkevä irtoaa.
Edit: vähän alkaa menee Jukurit linjalle. Toisessa parempi ulkoasu, mutta ensimmäisessä parempi villimies
Sputnikkia on itseni vaikea inhota. Kuten täällä on sanottu, oli se enemmän ukrainalainen kuin venäläinen luomus (toki molemmat olivat tuolloin osa Neuvostoliittoa). Sputnikilla ja vielä vähemmän siitä etäisesti inspiraationsa ammentaneella logolla ei ole kyllä mitään tekemistä Putinin tai hänen nykyään edustamansa aggressiivisen diktaattorivaltion kanssa.Sputnik kyllä minun mielestä jo historiansa vuoksi voisi joutaa roskiin.
Nimeen saatikka logoon ei miun mielestä pitäisi tehdä mitään muutoksia! Ollaan ylpeitä siitä mitä ollaan. Pahinta mitä voisi tehdä olisi raiskata perinteet ja tehdä "Pelicansit" siihen hetkeen loppuisi ainakin miun kannatusura.
Erittäin samaa mieltä.Kyllä mun mielestäni ainakin myös SaiPan kannattaa pitää mieluummin kiinni niistä perinteistä, eikä lähteä uudistamaan vanhaa tuttua brändiä jollain nykyaikaisella muovisuudella, jossa otetaan pahimmassa tapauksessa käyttöön joku englannin kielinen nimi ja siirrytään johonkin uusiin väreihin, jotka eivät edes liity mitenkään siihen joukkueen historiaan.
Muistan kun 90-luvulla IFK otti käyttöön sen uuden pantteri-logon ja joukkueesta käytettiin epävirallisissa yhteyksissä nimitystä Big Red Cats, joka ei mielestäni oikein sopinut yhtään siihen tutuksi tulleeseen perinteiseen IFK-brändiin. Jotain huhua oli tuolloin jopa siitä, että se joukkueen nimi olisi jopa vaihdettu IFK:sta siihen Big Red Catseiksi, joka olisi ollut kyllä aivan valtava shokki ja ihan nimihirvitys, jota monet pitkän linjan ja myös nuoremman polven fanit olisivat varmasti tuolloin boikotoineet.
Onneksi kuitenkin myös IFK palasi lopulta tähän vanhaan tuttuun kilpilogoon, vaikka tätä pantteri-logoa onkin käytetty joskus jossain teema-peleissä erikoispaidoissa.
Eli se mitä koitan sanoa, että SaiPan olisi hyvä etsiä se "brändin uudistus" enempi sieltä jostain urheilulliselta puolelta, että saataisiin seuran taloutta, toimintaa ja johtoporrasta paremmaksi ja ammattimaisen maksu, ilman että tarvitsee alkaa sitä toimivaa systeemiä, eli seuran nimeä, alkuperää, värejä ym. vanhaa hyvää lähteä turhan takia muuttamaan uuteen ja muovisen versioon.
Erittäin samaa mieltä.
"Boston" logollakin on paikkansa SaiPan historiassa ja itsekin tuosta tykkään. Tuotakin voisi hyvin käyttää esim. Lauantai kotipeleissä.
Mitään väkisin väkerrettyä uutta ei miusta kannata yrittää tuoda.
Minulle se Sputnik-logo näyttäytyy eräänlaisena YYA-ajan reliikkinä. Joutaisi jo romukoppaan. Lappeenrannassa tunnutaan muutenkin tarpovan liikaa menneisyydessä ja kaupunki ei tunnu menevän eteenpäin. Kaikki uudistukset ovat lähtökohtaisesti väärin ja ennen kaikki oli paremmin. Kyllä te tiedätte mitä tarkoitan.
Ja siis eihän nuoriso edes varmaan tiedä, että mikä Sputnik on/oli. Eikä kiinnosta ottaa selvää. Jotkut varmaan jopa luulevat logon olevan merimiina. Merimiina Saimaalla? Siis öö what, aika randomii.
Karjalalla brändääminen ei välttämättä olisi huono ajatus, mutta sekin tuntuu jotenkin todella väkinäiseltä. Sellaiselta larppaamiselta. Voin jo kuvitella, kun joku Hanna Pakarinen antaisi haastattelun pelipaita päälle sanoen, että: "Myö ollaa Karjalast ja kovii pelaa kiekkoo, meilt ei vaa nii helpost pisteit oteta! Mie oon aina ollu SaiPan tyttöi ja oon jatkossakii!" Ei vaan jotenkin toimi. Ja luultavasti jokin Valviran tarkastaja antaisi kovia ukaaseja siitä, että SaiPan pelipaidan Karjala-tunnus antaisi ihmisille liian positiivisia mielikuvia kaljan juomisen suhteen, vaikka kyseinen virkamies ei olisi nähnyt ikinä yhtään SaiPan peliä.
Kyllä minä pysyn vielä norppabrändiuudistuksen kelkassa.