Kuinka tosissaan jengi haluaisi SaiPa-brandin uudistettavan – vieläkö Sputnik on edelläkävijä?

  • 21 465
  • 121

PoNppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Näyttävät sulamiset
Ite jäin miettimään, että tarviiko logossa olla jokin otus. Voisiko toimia kilpilogo jossa esim olisikin seuran nimen lisäksi kaupungin siluetti? En saanut tekoälyä enää tähän taipumaan mitenkään järkevästi..

Toki tuollainen pelkkä Lappeenranta leima voi hankaloittaa markkina-aluetta ja markkinointia. Ajatuksena kuitenkin olla koko Etelä-Karjalan juttu.

Haha. Nyt kun katsoo tuota ensimmäistä norppaa niin vie kyllä voiton näistä kaikista muista kyhäelmistä. Liekö tekoälykin jo kyllästynyt meihin ja trollaa vain?
Todennäköisesti, mutta toivottavasti jos joskus brändiä uudistetaan, niin sen tekee alan ammattilaiset oikeilla työkaluilla.
 

redpecka

Jäsen
Ite jäin miettimään, että tarviiko logossa olla jokin otus. Voisiko toimia kilpilogo jossa esim olisikin seuran nimen lisäksi kaupungin siluetti? En saanut tekoälyä enää tähän taipumaan mitenkään järkevästi..
Pyysin perinteistä älyä tekemään näillä parametreilla logon, tuli kaksi: a) HC Lappeenranta, kiekkoa vuodesta 1948 ja b) SaiPa - ei mopolla taajama-alueen ulkopuolelle

Mutta joo, ihan hyvin voisi jotain lauantaipaitakokeiluja tehdä norpalla tai pantterilla tai willimiehellä. Norppapelissä vaikka jotain yhteistyökuviota luonnonsuojeluliiton kanssa, niilläkin tuommonen norppa symbolina.
 

Liitteet

  • saipalogotaajama.png
    saipalogotaajama.png
    232,1 KB · kertaa luettu: 213

juba

Jäsen
Suosikkijoukkue
ässät
Velttona jäällä makaileva norppa olisi kova pelipaita :)

Toinen hyvä olisi vieraspelipaidat joissa norppa puree tampereen peleissä ilvestä
ja oulussa kärppää. Raumalla tiirikoi lukkoa ja Turussa puhkaisee pallon.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Velttona jäällä makaileva norppa olisi kova pelipaita :)

Toinen hyvä olisi vieraspelipaidat joissa norppa puree tampereen peleissä ilvestä
ja oulussa kärppää. Raumalla tiirikoi lukkoa ja Turussa puhkaisee pallon.
Tai Markkasen filosofian mukaisesti norppa, joka makaa tulessa hymy huulilla.
 

Alejandro

Jäsen
Raumallahan tuollaista muovista eläintä katseltiin muutama vuosi. Ei meillä ole mitään syytä vaihtaa tyylikästä ja ikonista logoa jonkin hysteerisen sensuuritarpeen vuoksi.
Onhan norppa paljon elegantimpi ja sympaattisempi eläin, kuin joku hiton kettu. Lisäksi norppa on olennainen osa eteläkarjalaista kulttuuria. Ehdottomasti norpalle ääni täältä.

Norppaoluita ostaessani olen aina tukenut Suomen luonnonsuojeluliittoa 10 sentillä. SaiPa saisi hyvää pöhinää kasaan, jos pelipaidoista ja muista sälästä menisi myös osa norppien suojelun hyväksi. Siis kuka EI tykkää norpista?

SaiPan junioreita voisi alkaa kutsua kuuteiksi. Kyllä norpasta saisi loistavan brändin luotua. Miettikää nyt vaikka niitä perheenäitejä, jotka vievät omia pikkukuuttejaan treeneihin. Uusi SaiPa sulattaisi monien sydämet!

Muokkaus: Kokeilin itsekin tekoälyllä luoda modernia logoa ja onhan tuo ihan söpö.
 

Liitteet

  • IMG_7954.jpeg
    IMG_7954.jpeg
    221,3 KB · kertaa luettu: 167
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen
Onhan norppa paljon elegantimpi ja sympaattisempi eläin, kuin joku hiton kettu. Lisäksi norppa on olennainen osa eteläkarjalaista kulttuuria. Ehdottomasti norpalle ääni täältä.

Norppaoluita ostaessani olen aina tukenut Suomen luonnonsuojeluliittoa 10 sentillä. SaiPa saisi hyvää pöhinää kasaan, jos pelipaidoista ja muista sälästä menisi myös osa norppien suojelun hyväksi. Siis kuka EI tykkää norpista?

SaiPan junioreita voisi alkaa kutsua kuuteiksi. Kyllä norpasta saisi loistavan brändin luotua. Miettikää nyt vaikka niitä perheenäitejä, jotka vievät omia pikkukuuttejaan treeneihin. Uusi SaiPa sulattaisi monien sydämet!

Muokkaus: Kokeilin itsekin tekoälyllä luoda modernia logoa ja onhan tuo ihan söpö.
Ai ettis! Herkistyin ja kikattelin samaan aikaan. Kuka ei voisi tykätä SaiPasta jos pelipaidassa olisi tommonen eksynyt orpo kuutti, lajinsa viimeinen?!

U20 olisi tosiaan kuutit. Mahtavaa innovaatiota siellä. Tulee väkisin hyvälle tuulelle.

P.S. Jos täällä olisi avattaret käytössä ottaisin tuon kuvan!
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна



Vähän voi hakea lohtua siitä, että Sputnik-satelliitin suunnittelija oli ukrainalainen...

Nythän on paljon käyty paljon sitä keskustelua venäläisinä pidetyistä taiteilijoista (mm. Repin ja Prokofiev) että ketkä olikaan oikeastaan ukrainalaisia. Sputnik kaipaa tämän asian nostetuksi julki.

Ite jäin miettimään, että tarviiko logossa olla jokin otus. Voisiko toimia kilpilogo jossa esim olisikin seuran nimen lisäksi kaupungin siluetti? En saanut tekoälyä enää tähän taipumaan mitenkään järkevästi..

Toki tuollainen pelkkä Lappeenranta leima voi hankaloittaa markkina-aluetta ja markkinointia. Ajatuksena kuitenkin olla koko Etelä-Karjalan juttu.
Sehän oli jo aikanaan Saimaan Pallon perustamisen ja nimeämisen taustalla, ettei oteta niin paikkakuntakohtaista nimeä vaan nimi, joka tarjoaa mahdollisuuden laajemmalta alueelta. Toki silloin kuntaliitokset eivät olleet juttu ja Lappeenranta, Lauritsala tai Lappee oli omat paikkansa saati sittemmin mukaan tulleet Joutsenot, Ylämaat jne. Mutta tämä olisi hyvä muistaa jo seuran perinteessä.

En näe tarvetta brändiuudistuksiin tältä osalta.
 

Marked

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
En nää toistaiseksi mitään syytä brändi uudistuksille. Sen aika on vasta sitten kun koko homma on saatu kuosiin. Saipan logo on tosiaanki niin kaukana itse sputnikista etten ite ees sitä ole siksi mieltänyt. Muutin tänne 14 vuotta sitten. Ja kuten tuli jo esille ni neukku ei ole sama kuin venäjä, Ukrainassahan itse avaruuohjelmaa kehitettiin.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Itse olisin täysin valmis bostonlogon käyttöönotolle. Tai sitten 50/50. Myyntiäkin tulisi krääsään enemmän.
 

Unscarred

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä ja NY rangers
En tiiä brändiuudistuksesta, mutta olen jo pitkään mietiskellyt, kun olen Birrassa katsellut sitä keltamusta punaista pelipaitaa, mitä ilmeisesti on käytetty 60-luvulla, että sen voisi ottaa takaisin modernina versiona. Ihan vaikka lauantaipaidaksi. Tai sitten, että Lappeenranta kirjoitettuna rangers tyyliin poikittain paitaan, samoilla keltamusta puna sävyillä, niin olisi oikei nastaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KiVi

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Jos tulisi uusi omistajapohja, joka haluaisi tehdä pesäeroa aiempaan, voisin suhtautua suopeudella jonkinlaiseen Karjala-brändäykseen. Karjalan punainen tosiaan sopisi lisäksi pelipaitaan oikein hyvin...
Kävin Karjalan liiton sivuilla fiilistelemässä. Karjalan tunnukset - Karjalan Liitto

Valkeapää linjasi oman toimikautensa alussa, että katseet käännetään koko Etelä-Karjalaan. Jos uusilla omistajilla on sama näkemys, kädenojennus koko Karjalalle karjalanpunaisen hillityllä lisäämisellä pelipaitaan saisi kyllä tämän Karjala-romantikon innostumaan ja vahvistaisi viestiä, ettei SaiPa ole vain Lappeenrannan kyläseura.

Sputnikista pitäisin ehdottomasti kiinni päälogona. Kolmospaitaan sitten Boston-logoa tai jotain Willimies- tai Karjala-viritystä.

EDIT: OT: Tässä on viime vuosina tullut tutustuttua Suomen venäläisvähemmistöön, ja paljonhan siellä on karjalaisia, eikä mitään venäläisiä. Viipuria ja Petroskoita syntymäpaikkoina ja karjalainen silmänvilke, eikä mitään satakuntalaisia tosikkoja. Nyt puhuvat venäjää ja enemmän tai vähemmän suomea. Meiltä vietiin paljon sodassa. Etelä-Karjala on ihan rampa ankka verrattuna siihen, mitä se olisi Suur-Suomessa.

No, ei voi mitään enää.
 
Viimeksi muokattu:

Alejandro

Jäsen
Minulle se Sputnik-logo näyttäytyy eräänlaisena YYA-ajan reliikkinä. Joutaisi jo romukoppaan. Lappeenrannassa tunnutaan muutenkin tarpovan liikaa menneisyydessä ja kaupunki ei tunnu menevän eteenpäin. Kaikki uudistukset ovat lähtökohtaisesti väärin ja ennen kaikki oli paremmin. Kyllä te tiedätte mitä tarkoitan.

Ja siis eihän nuoriso edes varmaan tiedä, että mikä Sputnik on/oli. Eikä kiinnosta ottaa selvää. Jotkut varmaan jopa luulevat logon olevan merimiina. Merimiina Saimaalla? Siis öö what, aika randomii.

Karjalalla brändääminen ei välttämättä olisi huono ajatus, mutta sekin tuntuu jotenkin todella väkinäiseltä. Sellaiselta larppaamiselta. Voin jo kuvitella, kun joku Hanna Pakarinen antaisi haastattelun pelipaita päälle sanoen, että: "Myö ollaa Karjalast ja kovii pelaa kiekkoo, meilt ei vaa nii helpost pisteit oteta! Mie oon aina ollu SaiPan tyttöi ja oon jatkossakii!" Ei vaan jotenkin toimi. Ja luultavasti jokin Valviran tarkastaja antaisi kovia ukaaseja siitä, että SaiPan pelipaidan Karjala-tunnus antaisi ihmisille liian positiivisia mielikuvia kaljan juomisen suhteen, vaikka kyseinen virkamies ei olisi nähnyt ikinä yhtään SaiPan peliä.

Kyllä minä pysyn vielä norppabrändiuudistuksen kelkassa.
 

ForNever

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Anaheim Ducks, Linköping HC
En tiiä brändiuudistuksesta, mutta olen jo pitkään mietiskellyt, kun olen Birrassa katsellut sitä keltamusta punaista pelipaitaa, mitä ilmeisesti on käytetty 60-luvulla, että sen voisi ottaa takaisin modernina versiona. Ihan vaikka lauantaipaidaksi. Tai sitten, että Lappeenranta kirjoitettuna rangers tyyliin poikittain paitaan, samoilla keltamusta puna sävyillä, niin olisi oikei nastaa.
Jaa tämä vai?
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Kyllä minä pysyn vielä norppabrändiuudistuksen kelkassa.
Vaikka saimaannorppia onkin vain Saimaalla, niin olisihan norppalogo silti Lukon kettuluokan muovinen huti. Ei norppa liity SaiPaan mitenkään. Lisäksi norpat makaavat jäällä helposti tapettavina, mikä on valitettavan osuva, mutta ei-toivottava mielleyhtymä SaiPaan.

Nämä poikkirinnan kirjaimet ovat väsyneintä copypastea lätkälogojen maailmassa. Tämän on tehnyt joka toinen NHL-seura, eikä jälleen mitään liityntää SaiPaan.
 

Alejandro

Jäsen
Vaikka saimaannorppia onkin vain Saimaalla, niin olisihan norppalogo silti Lukon kettuluokan muovinen huti. Ei norppa liity SaiPaan mitenkään. Lisäksi norpat makaavat jäällä helposti tapettavina, mikä on valitettavan osuva, mutta ei-toivottava mielleyhtymä SaiPaan.
Miten niin norppa ei liity SaiPaan mitenkään? Oletko esimerkiksi ikinä nähnyt Lappeenrannan keskustan kuuluisaa norppapatsasta? Kyllähän norpalla on syvä yhteys lappeenrantalaisen sieluun.

Ja miten voit sitten perustella sen YYA-Sputnikin? Miten helvetissä joku neukkutekokuu liittyy SaiPaan?
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Alasarjojen kylmät katsomot
Itse olisin täysin valmis bostonlogon käyttöönotolle. Tai sitten 50/50. Myyntiäkin tulisi krääsään enemmän.
Myynnin osalta olen tismalleen samalla kannalla. Pistän ajatuksena vierekkäin kahvikupin tai lippiksen bostonlogolla ja Sputnikilla, niin on se omaan silmään myynnillinen vaihtoehto "merchin" osalta. Toivoisin toki uusien tuotteiden kehitykseen uutta silmää värimaailman osalta. Mustassa vaatteessa keltainen logo on liian karkea, eikä se tunnu ainakaan itseni mielestä sellaiselta jota pitäisin päälläni. Viime vuosilta on hieno esimerkki tummanharmaa pipo jossa oli logo mustalla. Se ei huuda jääkiekkofanituotetta, vaan on hillitty ja tyylikäs vaatekappale jossa on vain hentona yksityiskohtana oman joukkueeni tunnus.

Pelipaidan osalta en tule koskaan toivomaan muutosta logoon. Se on minulle ainut ja oikea logo ja katson sitä ylpeydellä aina. Kotiseutuylpeys päihittää jokaisen keskustelun siitä, millainen on logon menneisyys/taustatarina ja siitä suodatinpussin ohi valuneen kahvin makuinen ja iltapäivälehtien tasoinen törkyn kaivaminen Venäjä-viittauksineen. Mie olen hemmetin ylpeä tuosta logosta, olkaa työkii.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
@Alejandro, en muuten ole varmaan edes nähnyt mainitsemaasi norppapatsasta. Jos se on lappeenrantalaisille tärkeä teos, niin sitten on toki logiikkaa lähteä hakemaan mielleyhtymää SaiPaan. Olen tosin itse Valkeapään kelkassa, jossa kohdealueena on koko Etelä-Karjala, ei vain Lappeenranta. Seudun pohjoispäässä Lappeenrannan norppapatsaat eivät ole ikonisia.

Olen jonkin verran konservatismiin kallellaan, minkä vuoksi Sputnikia puoltaa perinne. Siitä on tullut (iso) osa SaiPan brändiä ajan kuluessa. Idän Sputnikit iskee syvälle siihen, mitä SaiPa on.
 

Alejandro

Jäsen
@Alejandro, en muuten ole varmaan edes nähnyt mainitsemaasi norppapatsasta. Jos se on lappeenrantalaisille tärkeä teos, niin sitten on toki logiikkaa lähteä hakemaan mielleyhtymää SaiPaan.
Mie arvasin. Tuli vielä mieleen, että Lappeenrannasta löytyy sukellusseura nimeltään Saimaan Norpat: https://saimaannorpat.com/

Eiköhän norppaa käytetä jossain muissakin seuroissa tunnuksina. Muistaakseni myös ainakin takavuosina SaiPan jotain junnuturnausta kutsuttiin nimellä Kuuttiturnaus. Kuten jo varmaan huomaatkin, niin Lukon kettuvertaus on erittäin ontuva, jos haluaa argumentoida norppalogoa vastaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KiVi

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Ja siis eihän nuoriso edes varmaan tiedä, että mikä Sputnik on/oli. Eikä kiinnosta ottaa selvää. Jotkut varmaan jopa luulevat logon olevan merimiina. Merimiina Saimaalla? Siis öö what, aika randomii.

Ei niiden tarvikaan tietää, ne tietävät että se on SaiPan logo.

Kuten jo varmaan huomaatkin, niin Lukon kettuvertaus on erittäin ontuva, jos haluaa argumentoida norppalogoa vastaan.

Kettuvertaus on erittäin osuva, koska molemmat ovat paskoja ideoita joilla ei saavuteta mitään konkreettista hyötyä ja jotka vain aiheuttavat vitutusta suurelle osalle kannattajista.
 

Alejandro

Jäsen
Kettuvertaus on erittäin osuva, koska molemmat ovat paskoja ideoita joilla ei saavuteta mitään konkreettista hyötyä ja jotka vain aiheuttavat vitutusta suurelle osalle kannattajista.
Ketä muka vituttaisi sympaattinen norppa. En tahdo uskoa.

Norpassa on järkeä, ketussa ei. Ette vain kehtaa myöntää, kun olette niin muutosvastarintaisia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös