pernaveikko
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, Crusaders, Lechia
Suomessa myyty muovipussi ei todellakaan päädy mereen ellei sitä varta vasten sinne vie. Kierrätys- ja jätteenpolttosysteemi on kehittynyt Euroopassa valtavasti eikä täällä tehdyillä muovittomilla protesteilla ole mitään merkitystä globaalien ympäristökysymysten kanssa.
Tietenkin se voi päätyä, kun sen voi heittää minne tahansa muuallekin kuin niille tarkoitettuihin monimutkaisiin kierrätyslaatikoihin, kuten vaikka keskelle metsää.
Koko pointti on muutenkin täysin älytön. Jos pieni Suomi tuottaisi kaiken energiansa kivihiilellä, niin mitä merkitystä sillä olisi globaalien ympäristökysymysten kanssa. Ei niin kuin yhtään mitään, mutta haluaisin silti Suomen toimivan vähän järkevämmin.
Yleensäkään millään protesteilla ei ole yhtään mitään merkitystä. Lähinnä vituttaa, kun olen töissä monikansallisessa aivan liian jättimäisessä suuryrityksessä ja siellä ei ole roskiksia työpisteillä eikä paljon muuallakaan.
Kuningasideahan tuossa on joku sellainen, kun ei ole roskiksia, niin ei voi tuottaa sekajätettä. Ne pitäisi ilmeisesti vähän kerrallaan kuljettaa keittiöön missä on lajittelupisteet. En tiedä mitä muut tekevät, mutta en ainakaan ole kenenkään nähnyt kierrättävän. Itse olen ratkaissut ongelman kasaamalla pöydälleni pienen jätevuoren ja sitten kun sekin alkaa vituttaa, niin vien sen sekajätteeseen samalla kuin haen yrityksen tarjoamaa kuplavettä. Se tulee jostain automaatista eikä muovipulloista niin kuin edellisellä työnantajalla.
Aamupalasämpylästä jää ihan hyvä pussi mitä voi käyttää roskiksena. Mitähän tapahtuisi työsuhteelle, jos vain hakisi marketista tavallisen roskakorin ja laittaisi sen pöydän alle.