Kuinka nuorena joit itsesi ensimmäisen kerran humalaan?

  • 22 389
  • 125

Kuinka nuorena joit itsesi ensimmäisen kerran humalaan?

  • alle 14 vuotiaana

    Ääniä: 161 21,5%
  • 14-16 vuotiaana

    Ääniä: 348 46,4%
  • 16-18 vuotiaana

    Ääniä: 143 19,1%
  • 18-20 vuotiaana

    Ääniä: 43 5,7%
  • 20-22 vuotiaana

    Ääniä: 6 0,8%
  • yli 22 vuotiaana

    Ääniä: 5 0,7%
  • En ole vielä ollut humalassa

    Ääniä: 45 6,0%

  • Äänestäjiä
    750
Suosikkijoukkue
Hifk,Toronto Maple Leafs!
Ensimmäiset kännit...

14 vuotiaana seittemän bissee puolestunnis ja oli hauskaa:p
 

hamy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, LA Kings
Ensimmäinen tietoinen känni 16 vuotiaana tanskassa pelireisulla. Oltiin sitten joukkueen kanssa vietämässä iltaa ulkona. Ensimmäinen kerta on tosin kolme vuotiaana juotuani vahingossa isäni jättämän punaviinin. Itse en muista tapahtumasta mitään. Olen vain kuullut kertomuksia.
 

Maila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Slavia Praha
oi niitä aikoja...

Täällä on mainittu jo monet hienot litkut, joita yläaste ikäisinä tuli juotua. Green limeä tuskin saisin enää juotua, ajatus hajustakin tekee pahaa. Toinen kammotus on lonkero ja gini yleensä. Join ensimmäisenä "ryyppäyskesänä" kolme teinilonkeroa, joihin pulloa hieman tyhjennettyäni lisäsin giniä. Oksensin ja sammuin nokkospuskaan. Tämän jälkeen ei ginin juonti ole onnistunut.

Mutta se ikimuistettava eka kerta. Tai no, muistettavasta on hankala puhua... Join nopeasti pullon legendaarista Omppupomppua ja taisin sammua aika pian, tosin tokenin myöhemmin. Olin yöllä kotiin mennessä vielä tuhottomassa humalassa. Isäni väittikin minun olevan kännissä, mutta äiti tokaisi "Tuohan on lapsi vielä, se on vaan shokissa, kun eksyi kaveristaan kaupungilla". Tämä pari tuntia aiemmin meille kotiutunut kaveri tirskui peittonsa alla.

ainiin, olin 13

-Maila
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Taisi olla eka kerta 18v ja 3kk laivaristeilyllä, eli tästä pystyy päätteleen ettei alkoholi kauheasti kiinnosta.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
14 tai 15 vuotias teini poika, joi ensimmäiseksi kossua, raakana hieman ylipuoli pulloa. Oli se ensi känni aikamoinen kokemus ja voi kysyä vaan mikä krapula. No myöhemmin on selvinnyt sekin salaisuus, josta vanhemmilta ihmisiltä olin juttuja kuullut. Niin kyseinen päivä oli vappu ja hauskaa oli Helsingissä. Hei olinkohan minä Pissaville?
 

kaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ekan kerran tais olla 13-vuotiaana eli siinä 7. luokan alussa. Sitten tietysti kaverin kanssa keksittiin tehdä ite kiljua, että tulisi halvemmaksi, ei tarvisi ostaa. Se olikin tosi fiksua, huone haisi ihan mukavalle kun se kilju siellä sängyn alla kävi......

Yläaste ja lukio meni aika pitkälti siinä viinaa läträtessä, sen jälkeen meno on vähän rauhoittunut, opintotuilla ei pahemmin juhlita.
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Testikänni

Ollessani ikähaitarissa 14-16 päätin kokeilla hallituissa laboratorio-olosuhteissa, miltä tuntuu olla kunnolla juovuksissa. Aikaisemmin olin juonut kerralla ehkä muutaman pullon kaljaa, mutta todellisesta kaatokännistä ei voinut puhua. Ajattelin kuitenkin, että parempi kokeilla juopottelua ensin hallitusti, kuin summamutikassa sammua katukivetykselle. Suosittelen muillekin, sen verran antoisaa oli.

Oli siis kesäinen ilta ja olin yksin kotona vanhempieni ollessa mökillä/marjareissulla/tangomarkkinoilla tai jossain vastaavassa. Hallussani oli täysimittainen pullo viskiä ja alkulämmittelyksi muistaakseni pari kolme purkkia keppanaa. Siitä rupesin sitten kaljoista aloittaen kaatamaan paukkuja kurkkutorveen ja aina paukkujen välillä tarkkailin olotilaa ja odotin jonkin aikaa, että minkälaisella viiveellä viina päähän kopsahtaa. Samalla katselin televisiota ja tein havaintoja siitä, miten alkoholi vaikuttaa keskittymiskykyyn, silmien tarkentamiseen yms. Muistiinpanoja en tehnyt, muuten olosuhteet olivat täysin tieteelliset.

Tottakai on selvä että humaltumiseen ei tarvittu viinaa aivan yhtä paljon kuin nykyään: aloin olla todella tuiskeessa jo muutaman paukun jälkeen. Jo keppanapurnukat menivät hieman päähän, oi niitä aikoja. Humalatilan yltyessä havainnointitauot lyhenivät lyhenemistään. Kaadoin uutta paukkua tämän tästä. Vaikka kuinka yritin keskittyä televisiossa pyörineeseen elokuvaan, en kerta kaikkiaan pystynyt. Tekstejä ei kerennyt lukemaan ja muutenkaan ei pystynyt tarkentamaan katsetta kuvaruutuun, saati että olisi tajunnut henkilöiden puheesta mitään. Mutta mitä vitun väliä sillä on? Lisää viinaa!

Viimeinen muistikuva seuraavana päivänä herätessäni oli tilanteesta, jossa konttasin vessaan laattaamaan. Ei puhettakaan, että jalat olisivat kantaneet. Sitten huomasin, että viskipullo ei ollut vajennut edes lähellekään puolta väliä. Krapula oli illalla suoritetusta yrjöämisestä huolimatta pahempi kuin nykyään koskaan. Tiesinpähän ainakin siitä eteenpäin, miltä tuntuu olla humalassa.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Joo.. Kaheksannella luokalla. Jostain kumman syystä se kalja on maistunu jo tossa vaiheessa ja join yheksän pulloo KOFF:ia ja konttasin parin puskan kautta kotiin. Sen verran kuitenkin selvisin, ettei porukat alkanu vittuileen.

Sitten siitä pari viikkoa ja vappu. Määrät sen kuin lisäänty. Nyt jo 12 pulloo ja aivan järkyttävässä kunnossa. Oksentanu en ole ikinä, siis viinan takia. Himaan viimeisellä bussilla ja porukat valveilla. Tietysti luuli että mä olen juonu 3 pulloo kaljaa, vaikka olin niin naamat, että menin möläyttämään sen 12 pulloo.

Sen jälkeen porukat uskoi monta vuotta, että mä olen ihan kännissä six-packistä. No, ei usko enää..
 

Dick Slasher

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT ♠
Joskus 14 - 15-vuotiaana taisi olla ekoja kertoja. Meillä päin suosikki juoma 70- luvun viimeisinä vuosina oli hinta/tehosuhteeltaan laadukas palloviski eli Vinetto. Vieläkin oksettaa kun ajattelee asiaa, mutta useampana viikonloppuna sitä tuli nautittua ja oksennettua, olipa hienoa:confused:
 

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Ensimmäinen virallinen känni tuli otettua joskus 14-vuotiaana. Olin hankkinut omppuviinipullon ja kavereiden kanssa oltiin metsässä sitten juomassa. Hattuunhan se kihahti ja lähdimme eräisiin kotibileisiin. Siellä olin juonut jonkun toisen viinipullon ja vähän kossua päälle. Hataria muistokuvia hoipertelusta talon takapihalla ja sitten kaatuminen. Ja paljon oksennusta. Seuraavan kerran olin tajuissani talon kylpyhuoneen lattialla kalsareillani. Olin kuulemma oksentanut päälleni ja paita + housut oli laitettu pesuun. Känniset teinitytöt olivat kuulemma itkeneet parin tunnin tajuttomuuteni aikana, että "Jukka kuolee". Oikein kunnon draama. Ambulanssiakin oli kuulemma aiottu soittaa. Valkoinen paitani oli värjäytynyt pesukoneessa farkuista siniseksi. Kotona tuli selitettyä, että paidalle oli mennyt pizzaa ja en ollut huomannut pesukoneessa olleita farkkuja. Ja täydestä meni. Sain kuulla tuosta ensikännistäni aika kauan ja vieläkin häpeän puna tahtoo nousta poskille sitä muistellessa. Sen jälkeen osasin ottaa vähän vähemmän.
 

rinkeli22

Jäsen
Joskus 9-vuotiaana tuli maistettua isoveljen viinoja.. Se oli jotain banaanivodkaa tai jotain.. Vähä pisti huimaan mut ei varsinainen känni..

12-vuotiaana sitten tuli vetästyä 6 pulloo keskarii, ja ai että ku pisti pyörittään..:)

Magyar, Gin Lemon, Green Lime... Siinä nimiä, joiden kuuleminen saa vieläkin oksennuksen nousemaan kurkkuun.. :confused:
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
En oo ollu kännis viä..:o
 

petra

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,kannatusta myös bluesille ja thrasherssille
Taisin olla 15 v. kun olin kaverini kanssa vahtimassa sen pikkuveljeä. Löydettiin sitte Tervasnapsi pullo keittiön kaapista ja juotiin se puoliks. (Pikkuveli oli jo nukkumassa.)
Tuli sitte mieleen, että haluunki mennä kotiin yöks. Niinhä siinä sitte kävi, että kaaduin pyörällä.
En kyllä muista, että ois ollu kankkusta, mutta tervasnapseja en oo sen jälkeen juonu.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Täällä näyttää olevan vallitsevana trendinä se, että sitä ekan kerran juomaa ei sen koommin ole juotu. Vrt ginit, lonkerot ja tervasnapsit. Itse join kännit "vasta" 16-vuotiaana Koskenkorvan viinasta, mutta mitään hylkimisefektiä en tästä aineesta saanut. Päin vastoin, pitkään ripaan on humalluttavien aineiden hankkimistarkoituksessa tullut tartuttua varsin tiuhaan tahtiin. Myönnettäköön, että pitkän aikaa oli tiettyjä juomia, joita en kerta kaikkiaan pystynyt juomaan, mutta näistä fobioista olen päässyt eroon. Olut tuli kuvaan 19-vuotiaana, valkoviini 21-v ja punaviini vuotta myöhemmin. Täytyy tosin myöntää, että jotain Vernet Brancaa en kovin mieluusti ainakaan suuria määriä juo ellei ole aivan pakko ;) Toinen aine on erään bussikuskin auliisti tarjoama italialainen kansallisjuoma, jonka nimeä en nyt kuolemaksenikaan muista.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Taisi olla siinä 15 vuoden ikäisenä.
Vieläkin tekee pahaa ajatella "klassikoita" kuten Magyar, Libis, Gin Lemon, Vodka Lime (tai myöhemmin Green Lime) ja Pisang Ambon.Enpä ole muuten tähän päivään asti kokenut samanlaista krapulaa kun sen jälkeen kun tuli juotua koko illan Vargtass/Sprite ja Pisang Ambon/tuoremehu drinkkejä.Uhhh....
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Viestin lähetti TwilightZone



Todetaan siis vielä, että tämä ei ole Gini:iä vaan ~ 17 %:sta litkua. Itselläkin joskus riitti vielä tuollainen + pari kaljaa känniin ... Olispa vielä niin.


Nimim. Alkon "teiniviinat" tullut kaikki kokeiltua.

Tässä tulee meidän ikäero esille, :-) Silloin kun minä oli 15-v iässä Gin Lemin oli 21% vahvuista. Muutama vuosi sitten noiden kauheiden sekoituslitkujen volyymiä (ainakin suhteellisen monien) alkoholipitoisuutta laskettiin niin, että pitoisuus oli joko 15 tai 17%.

-ipa rules
 

Aksu

Jäsen
Rippileirin jälkeen aikoinani eli mitäs se nyt iäksi tekee. Taitaapi olla 15. Saaliina oli 7 lonkeroa ja elämäni ensimmäiset röökit (jotka aiheuttivat päälle kai enemmän häiriöitä kuin alkomahooli). Kiva känni. Hyvin maistuu vieläkin. Viimeksi eilen (tai siis tänään kun kotia saavuin vähän ennen viittä), tiistaina muutama ja maanantaina viikonavauskännit palaverien tiimoilla. Työ on hienoa kun sillä on jotain tarjottavaa...
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Ja taivutetaanpa tämä eri aikamuodoissa:

En ole koskaan ollut kännissä.
En ole kännissä.
En tule koskaan olemaan kännissä.

Eikä ole ollut edes vaikeaa.

Mutta toki jatkamme:

En ole koskaan juonut alkoholia.
En juo alkoholia.
En tule koskaan juomaan alkoholia.

Tästä onkin seurannut joskus lieviä konflikteja, mutta kukaan ei ole saanut päätäni kääntymään.

Ja lopuksi:

Olen syönyt liköörikarkkeja(?).
En syö liköörikarkkeja.
En tule syömään liköörikarkkeja.

Lieventävänä asianhaarana voidaan sanoa, että syödessäni noita pahanmakuisia suklaayllätyksiä olin alle kouluikäinen.
 

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
6-vuotiaana.

Boolissa lilluneet mansikat näyttivät niin maukkailta nuoren pojan silmin.

En muista, että kuinka kännissä olin, mutta kyllä kuuleman mukaan askel horjui epäilyttävästi.

Seuraavan kerran vasta 15-vuotiaana.

20-vuotis syntymäpäivien jälkeisenä aamuna alkoi harkittu kolmen vuoden raivoraitis jakso joka loppui tasan tarkkaan samana päivämääränä kuin alkoikin.
 
Suosikkijoukkue
Lievestuoreen Toive
Heh..

..14v ostin "isoilta pojilta" kaljapullolisen pontikkaa(hyi saatana!),toisessa pullossa vettä ja siitä vaan vuorotellen kummastakin.Päähänhän se kilahti kertalaakista,taju pois ja oksennusta n.18 litraa ympäriinsä!Ja tietysti valkoiset farkut jalassa.Aamulla mutsi meinas saada sydärin,kun huomas farkut:laattaa,verta,multaa,yms. epämääräistä shittiä.Kuittasin asian :"Pelattiin tos äijien kans vähän fudista..."Ei menny läpi yllättäen,housut löyhkäs niin saatanasti viinalle.Sitä taas yritin selittää,et kerättiin tyhjiä pulloja.. :p
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös