Kuinka monta hätäpuhelua olet soittanut?

  • 4 134
  • 55

Kuinka usein olet soittanut hätäpuhelun?

  • En kertaakaan

    Ääniä: 38 22,5%
  • Yhden kerran

    Ääniä: 33 19,5%
  • Alle 10 kertaa

    Ääniä: 77 45,6%
  • Yli 10 kertaa

    Ääniä: 21 12,4%

  • Äänestäjiä
    169

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tiedä onko se varsinaisesti "elintapa" mutta esim kerrostalossa joutuu soittamaan useammin kuin naapurittomassa omakotitalossa... Jos tosiaan korven keskellä asuu eikä koskaan missään liiku niin eipä sitä tarvetta tule. Tien päällä sen sijaan tulee vastaan tilanteita, samoin ihan kaupungin katuja tallatessa voi olla vaikka tappeluita tai oksennustaan hengittänyt spurgu. Eipä noita puheluita itselläkään ole nuoruuden tahtiin enää kertynyt kun viettää enemmän aikaa kotona ja töissä.
Olen joitakin vuosia asunut kerrostaloissa ja jonkin aikaa ihan kohtalaisen suuren kaupungin keskustassakin, mutta eipä osunut mitään tarvetta hätäpuheluille silloinkaan. Pääosin olen toki asunut rauhallisilla omakoti- tai rivitalo -asutusalueilla ja pienemmillä paikkakunnilla, joka vähentää mahdollisuutta, että kotioloissa tulisi näitä tilanteita vastaan. Enkä ole koskaan ollut kovin aktiivinen liikkumaan ympäriinsä.

Autolla on tullut ajettua paljon ja pari kertaa on käynyt harkinnassa hätäpuhelun soittaminen, mutta eri syistä on jäänyt lopulta soittamatta. Yleensä syy on ollut siinä, että joku muu on jo ollut soittamassa tai poliisi on jo ehtinyt hätiin. Jälkikäteen ajateltuna ehkä kerran tai kaksi olisi pitänyt soittaa, mutta sitä ei silloin tajunnut. Nämä tapaukset olivat tulkinnanvaraisia, eli joku auto vaikutti liikkuvan siten, että olisi syytä varmistaa kuljettajan tilanne. Osittain kyse on myös siitä, että en erityisesti pidä puhelimen käytöstä ajamisen aikana, koska haluan keskittyä ajamiseen. Olisi varmasti tullut soitettua enemmän, jos olisin ollut matkustajana enemmän, mutta lähes poikkeuksetta olen itse kuskina ja ajan yksin. Jos edessä tai takana liikkuu auto epävarman näköisesti, niin ei tee mieli vaarantaa omaa keskittymistä ottamalla puhelin esille.

Kyllä tämä mielestäni liittyy nimenomaan elintapoihin aika vahvasti, koska "elintapa" -termi liittyy mielestäni lähes kaikkeen, mitä ihminen elämässään tekee. Jos on paljon liikkeessä oleva ihminen, niin silloin liikkeessä oleminen on elintapa. Myös se liikkuuko yksin vai muiden ihmisten kanssa on elintapoihin liittyvä asia.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Soitin ekaa kertaa viime viikolla kaverille. Sitten soitin toiseen kertaan kun ambulanssia ei näkynyt 30 minuutin odottelun jälkeen. Toivottavasti ei enää tarvitse soitella.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kymmenkunta.

Aiemmissa duuneissa joutui soittelemaan säännöllisen epäsäännöllisesti. Aika matalalla kynnyksellä soitan autoillessa, jos epäilen rattijuoppoja. Kerran löytyi sairaskohtauksen saanut hangesta, lähti elävien kirjoissa zirran kyytiin.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Tulipa sitten tällainenkin rasti koettua tänä viikonloppuna. Otin kröhään Finrexiniä ja kävi ilmi että minulle oli muodostunut yliherkkyys aspiriinille. Aluksi tuli kasvojen kutinaa ja sitten aikamoista turvotusta. Hengitys onneksi kulki vaikka astmaa taustalla ja osin kai syynäkin. 112 ja kyyti yöksi sisään. Siinä sitten adrenaliinipistoksen kanssa nuokuin/valvoin yön yli ja aamulla kotiutus. Hyvää palvelua kaiken kaikkiaan.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Vaimolla Hortonin päänsärky äityi pahaksi vähän ennen kesäloman alkua. Pelkästään tuon 4vk aikana soitin hätänumeroon yli 10 kertaa. Vain yhden kerran soitin 2 kertaa, kun vaimo menetti tajunnan nopealla tahdilla ~10 kertaa ennen ambulanssin tuloa. Koko loma matkustettiin pohjoisessa, niin siinä tuli useampi sairaala ja terveyskeskus koluttua samalla läpi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös