Kuinka Liigan ja KHL-Jokereiden suhde tulisi järjestää?

  • 206 138
  • 1 640

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kelpaa toki. Pakkohan se on haalia pelaajia mistä saadaan, kun oma tuotanto on niin olematonta.
Ei ole yllättävää, että juuri muutama SaiPa kannattaja ei toivo Jokereita liigaan. Toisin on teidän toimitusjohtajan kanssa, jonka kanssa viime viikolla viestittelin. Jussi oli sitä mieltä, että toivottavasti Jokerit tulee takaisin liigaan.
Minusta Jokereiden junnu tuotanto on ihan hyvässä hapessa.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Minusta Jokereiden junnu tuotanto on ihan hyvässä hapessa.
Tarkoitin, että SaiPan pitää haalia junnuja muualta, kun meidän oma tuotanto ei riitä.

Missäs päin Mattilaa se siun torppa sijaitsikaan. Teen tästä naapurustosta kohta rynnäkön sinne. En suinkaan hyökätäkseni. Olen ymmärtänyt, että siellä sorretaan kansaa, joten rauhaa tulisin vain turvaamaan.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tarkoitin, että SaiPan pitää haalia junnuja muualta, kun meidän oma tuotanto ei riitä.

Missäs päin Mattilaa se siun torppa sijaitsikaan. Teen tästä naapurustosta kohta rynnäkön sinne. En suinkaan hyökätäkseni. Olen ymmärtänyt, että siellä sorretaan kansaa, joten rauhaa tulisin vain turvaamaan.
Ok. Ymmärsin vastauksen ihan väärin. Eletään mieluummin rauhassa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos pelaajan tekemät oharit riittävät sulkemaan joukkueen liigasta, nykyisistäkin putoaisi puolet pois jo pelkästään ”Liigassa joukkueeni on HPK” -tapauksien takia.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Jos pelaajan tekemät oharit riittävät sulkemaan joukkueen liigasta, nykyisistäkin putoaisi puolet pois jo pelkästään ”Liigassa joukkueeni on HPK” -tapauksien takia.
Sama JYPin osalta
 

Polemos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nakkilan uimaseura Uivat Nakit
Helsingin Sanomat 5.4.2022

Tero Hakola HS

14:13 | Päivitetty 14:52

Helsingin Jokerit ei pelaa ensi kaudella jääkiekon KHL-liigassa. Asia varmistui, kun KHL-liiga julkaisi tiistaina Twitter-tilillään ensi kauden joukkueet.

Poissa on Jokerien lisäksi latvialainen Dinamo Riika. Kumpikin joukkue lopetti pelaamisen sen jälkeen, kun Venäjä aloitti helmikuun lopussa hyökkäyssodan Ukrainaa vastaan.

Jokerit pelasi KHL:ssä yhteensä kahdeksan kautta. KHL ei ole vielä päättänyt, mitkä seurat korvaavat Dinamon ja Jokerit.

KHL:n tiedotteen mukaan Jokerien pääomistaja Jari Kurri on ilmoittanut jättävänsä paikkansa sarjan johtoelimissä.

Jokereiden on arvioitu palaavan Suomen sarjoihin, mutta tarkemmat tulevaisuuden kuviot ovat vielä hämärän peitossa.

KHL kertoo, että länsimaiden pakotteista Venäjän lentoliikenteelle aiheutuvat ongelmat vaikeuttavat myös sarjan järjestämistä.

Tällä tietoa KHL:ssä pelaa ensi kaudella 22 joukkuetta. KHL:n farmisarjasta VHL:stä ei täydennyksiä ole tällä tietoa tulossa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tuossa mainitaan vain ensi kausi. Entäs kausi 23-24? Olisi Jokerin hyvä tiedottaa itse, ettei pelaa silloinkaan KHL:ssä.
Jokerit ja tiedotus? Salli mun nauraa.
Tämäkin tieto tuli Venäjältä, vaikka kaikille on pitkän aikaa ollut selvää ettei KHL:ään ole paluuta. Tai ainakin pitäisi olla, spekuloida voi aina.
 

Glove

Jäsen
Jokerit ja tiedotus? Salli mun nauraa.
Tämäkin tieto tuli Venäjältä, vaikka kaikille on pitkän aikaa ollut selvää ettei KHL:ään ole paluuta. Tai ainakin pitäisi olla, spekuloida voi aina.
Sepä se, tämä jättää jatkon auki kun KHL:n tiedotteessa oli kyse ensi kaudesta. Joo, tiedän Jokerit+tiedotus yhtälön mahdottomuuden.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Sitten kun Jokereilla on halli, taustat 100% kunnossa jne. niin eiköhän Jokerit ole tervetulleita takaisin Liigaan. Itse en jotenkin jaksa uskoa, että Jokerit olisivat jo ensi kaudeksi valmiita, mutta eiköhän tässä lähivuosina nähdä taas Jokerit Liigassa. Mielenkiintoista.
 

axe

Jäsen
Muutaman vuoden kauemmin Jokerit tuolla rypisteli kuin vuonna 2014 ounastelin, mutta toisaalta taas niistä oli jo muutama viimeinen vuosi sellaisia, ettei jonkun Iltalehti-kuplan ulkopuolella kukaan edes tiennyt miten pelit menee eikä oikein ketään kiinnostanut. Edelleenkään en tiedä minkäänlaisia Jokeri-sijoituksia KHL:ssä. Ainoat "tiedot" on, että joskus meni kai ihan ok ja joku yllätysmenestyskin kai haarukassa, kunnes politiikka hoiteli sarjan ykkösjoukkueelle apuja tai jotain sinne päin.

Muuten Jokerien Venäjä-reissusta mulle jäi mieleen vain koko sivun ilmoitukset Aamulehdessä, että pääsee peliin ja Tampereelta Hesaan junalla edestakaisin suunnilleen puolella rahalla siitä mitä normaaliin Liiga-peliin maksaa hyvä istumapaikka. Yhden pelin kävinkin jopa katsomassa, kun tarjottiin paikkaa aitiossa, niin piti käydä tsekkaamassa Jukka Peltola KHL-paidassa, missä joukkueessa sitten pelasikaan, vaaleansinistä oli paidoissa. Juki teki maalin, pelin lopputulosta en muista.

Vaikka vitutti 2014 ja vaikka tiesi, että on Jokereilta ihan vitun tyhmä liike lähteä leikkimään noiden ukkoloiden kanssa, niin olen kuitenkin hyvä ja anteeksiantava ihminen, joten ehdottomasti tervetuloa takaisin Liigaan, mutta parin sakkokierroksen kautta.
 
Viimeksi muokattu:

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Sitten kun Jokereilla on halli, taustat 100% kunnossa jne. niin eiköhän Jokerit ole tervetulleita takaisin Liigaan. Itse en jotenkin jaksa uskoa, että Jokerit olisivat jo ensi kaudeksi valmiita, mutta eiköhän tässä lähivuosina nähdä taas Jokerit Liigassa. Mielenkiintoista.
Kyllä ja Mestiksen kautta. Ei missään nimessä suoraa paikkaa Liigaan.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Kyllä ja Mestiksen kautta. Ei missään nimessä suoraa paikkaa Liigaan.

Ihan mielenkiinnosta, miksi ei?

Eihän Mestiksestä voi pelaamalla nousta, miksei siis suoraan liigaan jos taustat on kunnossa?
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Ihan mielenkiinnosta, miksi ei?

Eihän Mestiksestä voi pelaamalla nousta, miksei siis suoraan liigaan jos taustat on kunnossa?
Miksi pitäisi antaa Jokereille ohituskaista? Siellä varmasti nousua haluaisi tehdä lähivuosina myös Kiekko-Espoo, ja uskokaa tai älkää, mitä ilmeisemmin Joensuussa on suunnitelmat myös Liiganousulle.

Menee Liigalta taas uskottavuutta(jos sitä voi enää menettää) jos Jokerit saa palata Liigaan ohituskaistaa pitkin. Toki tämä nyt ei ensi kaudeksi voi toteutua,
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Miksi pitäisi antaa Jokereille ohituskaista? Siellä varmasti nousua haluaisi tehdä lähivuosina myös Kiekko-Espoo, ja uskokaa tai älkää, mitä ilmeisemmin Joensuussa on suunnitelmat myös Liiganousulle.

Menee Liigalta taas uskottavuutta(jos sitä voi enää menettää) jos Jokerit saa palata Liigaan ohituskaistaa pitkin. Toki tämä nyt ei ensi kaudeksi voi toteutua,

Mikä ihmeen ohituskaista? Ei Liigaan ole mitään jonoa mihin voi ilmoittautua, ei mitään kriteerejä edellisten kauden urheilullisesta menestyksestä.

Liiga on taloudellinen yhteisö. Jos Jokerit pystyy tuottamaan muille jäsenille taloudellista hyötyä, se otetaan mukaan.

Sama koskee kaikkia muitakin halukkaita. Noiden taloudellisten ehtojen täyttäminen ei vain ole ihan helppoa.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Suomi
Ei Liiga ole mikään sairaalan jono, jossa palvellaan tulevia asiakkaita kronologisessa järjestyksessä. Liiga on yritys, jonka tavoite on tehdä voittoa. Kukaan järjissään oleva henkilö ei voi tosissaan väittää, että Kiekko-Espoo tai Jokipojat olisivat taloudellisesti fiksumpia vaihtoehtoja kuin Jokerit. Jokereiden brändi on Suomen suurin seurajoukkuebrändi. Se brändi ei ole Suomen positiivisin tai parhain, mutta suurin se on.

Mä olen niin nuori, etten edes muista aikaa kun Jokerit oli Liigassa. Mulle Jokerit Kärppien vastustajana on myyttinen. Olisi niin hienoa päästä kohtaamaan ihka aito Jokerit Oulussa.

Omissa realistisissa toiveissa ja veikkauksissa Jokerit eivät pelaa ensi kaudella Liigaa, mutta sitä seuraavalle se voisi jo tulla.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Milläköhän perusteella?

Olihan se iso ennen KHL seikkailuja, yksi isoimmista, mutta hohdokkuus himmentynyt.
Mikä tahansa bärnditutkimus. Myös KHL-ajalta. Eikä pelkästään Suomessa. Jokerit on myös kansainvälisesti yksi maailman tunnetuimmista ei-NHL -seuroista.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Saattaa olla että kahdeksan vuotta Z-junan kyydissä ei tee tunnettuvuudesta pelkästään positiivista.
Jokerit oli KHL:ssä seura, joka: Kieltäytyi pelaamasta Minksissä, vetäytyi sarjan vastustelusta huolimatta koronan takia peleistä ja jätti playoffit kesken venäjän hyökättyä Ukrainaan. En siis puhuisi mistään Z-junasta.

Jos väkisin haluat Z-junasta puhua, niin lähtisin ensin niistä oman seuran Z-junailijoista liikkeelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös