Kuinka kiinnostavana pidät naisten jääkiekkoa?

  • 10 456
  • 138

Kuinka kiinnostavana pidät naisten jääkiekkoa?


  • Äänestäjiä
    366
  • Poll closed .

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Arvokisoista tulee Suomen pelejä katsottua. En seuraa muuten yhtään. Ei ole minkäänlaista mielenkiintoa.

Jääkiekon seuraaminen on muutenkin vähentynyt kovasti. Tulihan miesten Liigaakin vuosia sitten seurattua todella tiiviisti, mutta kiinnostus on vain ajan kanssa karissut pois. En seuraa liigaa nykyään ainakaan runkosarjan aikana juuri ollenkaan. Ainoastaan nämä supertalentit luokkaa Kakko, Heiskanen ja vastaavat vielä ovat jaksaneet herättää kiinnostuksen siinä mitassa, että ihan pelejäkin olisin katsonut. Saa nähdä, miten ensi kaudella tuon Kiviharjun kanssa käy. Saattaa olla, että tulee tepsin pelejä katseltua hänen takiaan.

Maajoukkueturnaukset sentään vielä jaksaa sytyttää, mutta ei niissäkään samanlaista kiimaa enää ole, kuin joskus nuorempana.

NHL:ää seuraan kuitenkin edelleen tiiviisti, ja pelejäkin tulee jonkin verran katsottua. Suomalaisten otteet tietenkin kiinnostavat eniten.

Pesäpallon puolella sensijaan seuraan naisten pesistä ihan yhtä paljon, kuin miestenkin pelejä.
 
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Olin vastaamassa "en lainkaan kiinnostavana" kunnes huomasin että eihän se pidä paikkaansa kun olen tätä ketjua selaamassa joten äänestin vaihtoehtoa "vain vähän kiinnostavana". En seuraa edes SM-liigaa vaan olen semmoinen perus Karjala-lippis joka seuraa vain NHL:ää ja arvokisoja.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
En ole yllättynyt siitä että alle 10% kokee naiskiekon melko, tai erittäin kiinnostavana. Olisin odottanut vieläkin pienempiä lukemia, mutta olisiko Jatkoajan ansiokkaasti työstämät naiskiekko-uutiset lisänneet prosentteja? Noita on tosiaan välillä yllättävän paljon.
 

Kiekko.tk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Melko kiinnostavana

Olen seurannut Naisten Liigaa noin kymmenen vuotta. Taso ei luonnollisesti ole lähelläkään miehiä ja tasoerot ovat suuria joten otteluiden lopputulokset ovat helposti ennustettavissa naisten liigassa. MM-kisoissa, Olympialaisissa ja Naisten liigan pudotuspeleissä taso on jo korkeammalla ja niitä seuraan aina mielenkiinnolla. Tällä kaudella tullut seurattua myös ruotsin liigaa missä taklaukset ovat sallittuja ja ollut erittäin tervetullut lisä naiskiekkoon.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vastasin "Vain vähän kiinnostavana". En käytännössä seuraa sitä, mutta saatan lukea uutisia tai katsoa pelejä jos niitä tulee vastaan. Ei lainkaan kiinnostava olisi tullut mahdolliseksi siinä kohtaa jos aktiivisesti välttelisin kaikkea naiskiekkoon liittyvää uutisointia. Onhan esimerkiksi naisten ammatilaisliigan etenemistä Pohjois-Amerikassa omalla tavallaan kiinnostavaa seurata vaikka en pelaajia juuri nimeltä tunnekaan tai edes kaikkia joukkueita.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vain vähän kiinnostavana.

Naisten jääkiekko on vähän kuin kasvisruoka. Ajatellaan, että ns. vahvasti suosittelemalla porukka alkaa tykätä siitä.

Arvokisoissa saatan jonkun merkityksellisen pelin katsoa, siinä se. Helmareista olen paljon kiinnostuneempi.
 

Alavaari

Jäsen
15-20 vuotta sitten olisin todennäköisesti sanonut, että ei kiinnosta juurikaan ja seuraan lähinnä vain olympialaisissa maajoukkueen otteita. Juuri muualla lajiin ei sitten törmännyt edes vahingossakaan.

Suunnilleen sama.

rakastan sekä jääkiekkoa, että tytärtäni -- tapani katsella maailmaa muuttui pysyvästi hänen synnyttyään

Edelleen suht sama, ja erityisesti tapani katsella jääkiekkoa muuttui pysyvästi hänen alettuaan pelaamaan. Tunnen muutenkin joitain kymmeniä kiekkoilevia tyttöjä, ja jotta voisin aidosti olla kiinnostunut heidän pelaamisestaan, täytyy minun mielestäni tietää jotain tyttö- ja naiskiekosta yleisemminkin.

Kuitenkin vain 'melko kiinnostavana', mm. koska asetelmat ovat melko lukkiutuneet ja sarjat / arvokisat kilpailullisesti tästä syystä vähän pysähtyneisyden tilassa. Ja kyllä arkinen penkkiurheiluannos sisältää minullakin selvästi enemmän miesten pelejä.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
En lainkaan kiinnostavana. Vapaa-ajalla keksin aina parempaa tekemistä kuin seurata niin laadutonta urheilua, mihin itse on tottunut.

Oudoksun myös Jatkoajan tapaa raportoida naisten peleistä näköjään vähintään yhtä paljon kuin miesten. Se on täyttä resurssien hukkaamista, sillä käytännössä noita uutisia lukee hyvin harva.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vain vähän kiinnostavaa. Eli naisten arvokisoista saatan valikoidusti sivusilmällä väijyä joitain pelejä. Muutama vuosi sitten kotikisoissa, kun mestaruus oli lähellä tuli seurattua välierää ja finaalia.

Naisten liigaa en seuraa sitten yhtään. En edes tuloksia teksti-tv:stä. Ylipäätään olen sitä mieltä, että jääkiekko ei toimi naisten kohdalla palloilulajeista yhtä hyvin kuin vaikkapa lentopallo, pesäpallo tai jopa jalkapallo tätä nykyä. Suhteessa miesten vastaaviin. Tottakai he pelata kuitenkin saavat, vaikka minä en kohderyhmään kuulukaan :)
Pesäpallon puolella sensijaan seuraan naisten pesistä ihan yhtä paljon, kuin miestenkin pelejä.
Sama.
 
Viimeksi muokattu:

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Mietin "Vain vähän kiinnostavana" ja "En lainkaan kiinnostavana" -vaihtoehtojen välillä, ja päädyin lopulta jälkimmäiseen. Tähän ei ole mitään periaatteellista syytä tyyliin "akat pysykööt hellan ja nyrkin välissä keittiössä" vaan ihan yksinkertainen syy, että peli ei ole riittävän hyvätasoista ja mielenkiintoista, että se saisi minut katsomoon. Naisten jääkiekossa on se ongelma, että siitä puuttuu vauhti ja räjähtävyys ja vaikka pelaajien taitotaso olisikin hyvä, niin peli näyttää jopa junnukiekkoon tai miesten alasarjakiekkoon verrattuna laimealta ja hitaalta. Joihinkin peleihin ja urheilulajeihin naisten fysiikka ei vaan sovi, ja jääkiekko taitaa ikävä kyllä olla yksi niistä lajeista.

Toki naiskiekostakin löytyy näitä "luonnonoikkuja", jotka on ominaisuuksiltaan lähes miespelaajien tasolla, mutta heitä on aivan liian vähän että vaikuttaisivat pelin tasoon kokonaisuutena. Nämä muutamat huippuyksilöt sitten vaan alleviivaavat voimakkaammin sitä, miten kehnoa se pelin taso on kokonaisuutena.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Oikea kysymys olisi:

Miten kiinnostavana pidät jääkiekkoa, jota pelaavat naiset?

Olen ymmärtänyt, että he pelaavat samaa jääkiekkoa kuin miehetkin, joten ei ole olemassa naisten tai miesten jääkiekkoa. On vain jääkiekko, jota pelaavat naiset ja miehet.

On siinä tietysti säännöissä eroja jne., kun pelataan ns. veteraani- tai harrastesäännöillä (+ lämärit). Ehkä tuolle sääntömuodolle voisi olla parempikin nimi. Naisten säännöt? No, joka tapauksessa kun ollaan menossa kohti sukupuolineutraliutta, niin kohta kaikki pelaavat samaa jääkiekkoa samoissa sarjoissa. Sitten kohta huomataan, että hei ei oo yhtään naisia Lügassa niin aletaan puuhailla kiintiöitä ja sitten pitää kieltää kontaktit.

Siitä se ajatus sitten lähti.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Naisten jääkiekon pelillinen taso on todella alhainen. Hyvän naisten jääkiekon taso vastannee jotain poikien D2-junioreiden tasoa. Ei kiinnosta, ei sitten yhtään.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Lähes puolet äänestäneistä on jonkin verran kiinnostuneita naisten kiekosta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Lähes puolet äänestäneistä on jonkin verran kiinnostuneita naisten kiekosta.
Mää joo oottelinkin koska Osmo ratsastaa paikalle tulkitteen tilastoja. Mutta siis oikeessahan sä tavallaan oot. Jos mä sanon esim. että "kiinnostaa kun kilo kiviä", niin antaahan se mahdollisuuden jonkinlaisen kiinnostuksen olemassaoloon.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Suomi
Vain vähän kiinnostavana. Olympialaisissa mitali saa oikeasti mut syttymään, MM-kisoista mitali on luokkaa "No olipa hyvä että näin kävi" melko lakonisella äänellä sanottuna.

On muuten mielenkiintoista, kuinka jääkiekossa miesten sarjat dominoivat täydellisesti naisten sarjoja. Sen sijaan esimerkiksi yleisurheilussa tai (ampuma)hiihdossa arvostus menee suurella yleisöllä about tasan. Mulle on ihan sama, että voittaako yleisurheilussa olympiakultaa suomalainen mies vai suomalainen nainen. Sen sijaan jääkiekossa otan mieluummin miesten olympiapronssia kuin naisten olympiakultaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Selvä enemmistö ei kuitenkaan ole lainkaan kiinnostunut.

On kieltämättä brutaalin rehellistä tai surullisen ironista että äänestyksen 4/5 vaihtoehdoista antaa positiivisen tulkinnan mahdollisuuden ja silti tuo yksi vaihtoehto on selkeässä johdossa. Vähän tekohengittämisen fiilistä.

Arvokisojen verran tulee seurattua ja täten olen ilmeisesti 4/5 kiinnostunut naisten jääkiekosta.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
"Päätin mennä aivan täysillä, kun otin kiekon"
Ei mulla muuta.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Hyvin vähän mutta olympialaisissa tulee katsottua Suomen pelit. Pelin taso on yksinkertaisesti niin huono, että en vaan halua katsoa enempää.
 
Hyvä aihe ja vastasin vain vähän kiinnostaa. Vaikka oma pikkuserkku on ollut mukana näissä naisten maajoukkueen arvokisamitalijoukkueissa, niin ei juurikaan kiinnostus ole herännyt pelejä tai naisten sarjaa kohtaan yleisemmin ottaen. Tai edes maajoukkueen edesottamuksien seuraamiseen.

Kun itse pelasin A-B -juniori-iässä, niin aamutreenit saattoivat olla yhteisiä osan naiskiekkoilijoiden kanssa. Fysiikkassa että lajitaidoissa oli valtava ero. En usko että ero tänäpäivänä on hirveästi kaventunut reilun kymmenen vuoden takaiseen, sillä sen verran vähemmän harrastettu ja kilpailtu laji on kyseessä tyttöjen/naisten keskuudessa.

Itse nautin jääkiekosta pelin tason perusteella ja poikkeuksellisen lahjakkaat yksilöt ovat aina kiinnostaneet siinä määrin, mitä erityistä pystyvät pelille tarjoamaan. Naisten jääkiekko ei valitettavasti ainakaan vielä ole näitä elämyksiä kyennyt tarjoamaan tai syitä seurata sitä erityisemmin.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Oudoksun myös Jatkoajan tapaa raportoida naisten peleistä näköjään vähintään yhtä paljon kuin miesten. Se on täyttä resurssien hukkaamista, sillä käytännössä noita uutisia lukee hyvin harva.
Ei itsellä ole mitään sitä vastaan että noista uutisoidaan, mutta saisivat laittaa jonkun tagin noihin juttuihin, ettei tarvitse arvata että mistä on kysymys. Itse en oikeastaan lue lainkaan noita juttua, enkä selaa edes "ylhäältä tai sivulta" noita otsikoita enää. Jos näkisi suoraan että mikä koskee vaikka Liigaa ja mikä naisten sarjoja, niin olisi helppo suodattaa juttuja. Nyt suodatan vaan kaiken pois.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ei itsellä ole mitään sitä vastaan että noista uutisoidaan, mutta saisivat laittaa jonkun tagin noihin juttuihin, ettei tarvitse arvata että mistä on kysymys. Itse en oikeastaan lue lainkaan noita juttua, enkä selaa edes "ylhäältä tai sivulta" noita otsikoita enää. Jos näkisi suoraan että mikä koskee vaikka Liigaa ja mikä naisten sarjoja, niin olisi helppo suodattaa juttuja. Nyt suodatan vaan kaiken pois.
Siellähän on tagit. Yksi klikki ylänurkasta (65)
etusivulle ja siitä kuvan, tagin ja ingressitekstin kanssa valikoimaan. Aika monen täällä pitäisi laittaa nyt isojen poikien housut jalkaan ja tehdä se yhden klikin urotyö vähän useammin.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Siellähän on tagit. Yksi klikki ylänurkasta (65)
etusivulle ja siitä kuvan, tagin ja ingressitekstin kanssa valikoimaan. Aika monen täällä pitäisi laittaa nyt isojen poikien housut jalkaan ja tehdä se yhden klikin urotyö vähän useammin.
Osmo puhuu asiaa, mut väärässä ketjussa. Hän toki itse kahlaa läpi interwebin kaikki jutut. Kiinnosti tai ei.
Pitäisikö myös naisten/tyttöjen laittaa isojen poikien housut jalkaan? Systeri pelaa lätkää ja futista nk. pääsarjoissa, eikä todellakaan lue juttuja naiskiekosta tai -futiksesta kuin vahingossa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Siellähän on tagit. Yksi klikki ylänurkasta (65)
etusivulle ja siitä kuvan, tagin ja ingressitekstin kanssa valikoimaan. Aika monen täällä pitäisi laittaa nyt isojen poikien housut jalkaan ja tehdä se yhden klikin urotyö vähän useammin.
Avaan suoraan tämän keskustelupalstan, en etusivua. Helpompi jättää vain lukematta nykyisessä tilanteessa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös