Kristián Pospíšil – härkä Slovakiasta

  • 242 809
  • 1 164

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Toisaalta ymmärrän myös Kikoa, on varmasti turhautunut kun on huomannut että tämä kausi menee perseelleen tällä joukkueella eikä motivaatio ole ollut 100% pelitapaa kohtaan jos ei siihen itse oiken usko vaan pyrkii tekemään enemmän omia ratkaisuja. Haluaa varmasti pelata omilla vahvuuksilla. Aistittavissa on ollut että Skaldon motivaatio ei samalla tasolla ole kun pelataan sijoilla ynnä muut eikä realistista mahdollisuuksia pelata kannusta ole.
Kohta joku sanoo että yli puolet on pelaamatta, niin on, ja yli 100 pistettä vielä jaossa. Näistä lopuista peleistä olisi raavittava se 75 pistettä kun tähän mennessä 32. Melkoinen käänne pitäs tapahtua.
 

Juippi88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tykkäsin Kikosta todella paljon, mutta kieltämättä vähän hirvitti kauden alussa se että nyt hän oli lähtökohtaisesti ihan se kärkiäijä kenen pitäisi esimerkillään ja teoillaan johtaa joukkuetta. Tarkoitan että nyt siellä ei ollut Danforthia,Audettea,Saarelaa jne. Eli mielestäni Kiko on sillon parhaimillaan kun on niin sanotusti sitä ’secondary scoring’ osastoa. Nyt kun joukkueella on muutenkin vaikeaa nii ei tuollaista toimintaa vaan voi näkyä kentällä.

Olisi vaan pitänyt tuossa tilanteessa lopettaa tuo pelleily ja purra hammasta kunnolla. Jos ei sitten olisi koutsin kanssa toimeen tullut niin ei voi mitään.

En minä nyt sitä valmentajan syyksi voi laittaa jos vaatii (varsinkin tässä tilanteessa) 110% työntekoa eikä hyväksy mitään välistä vetoa.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ensimmäisenä kiitokset Kikolle Lukon paidassa vietetystä ajasta. Matkaan mahtui monenlaista ja viimeisest viikot/kuukaudet eivät olleet sieltä parhaasta päästä. Parempi jatkaa matkaa ja sait varmasti pelaajana Lukosta jopa paljon enemmän mitä aluksi kukaan uskalsi odottaa ja Lukko sekä me kannattajat saimme paljon myöskin muisteltavaa ja pureskeltavaa. Kevät 2021 ei tule koskaan unohtumaan ja toivon Kikolle upeaa loppu-kautta Davosissa ja uraa siellä missä se sitten jatkuukin tämän kauden jälkeen. Eipä sitä koskaan tiedä kohtaavatko Lukon ja Pospisilin tiet vielä joskus.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toisaalta ymmärrän myös Kikoa, on varmasti turhautunut kun on huomannut että tämä kausi menee perseelleen tällä joukkueella eikä motivaatio ole ollut 100% pelitapaa kohtaan jos ei siihen itse oiken usko vaan pyrkii tekemään enemmän omia ratkaisuja. Haluaa varmasti pelata omilla vahvuuksilla. Aistittavissa on ollut että Skaldon motivaatio ei samalla tasolla ole kun pelataan sijoilla ynnä muut eikä realistista mahdollisuuksia pelata kannusta ole.
Sinä saat tietysti kannattajana ajatella ja ääneen sanoakin ihan mitä haluat, mutta jos Lukon pelaaja ajattelisi noin, niin saa minun puolesta lähteä vähän helvetin äkkiä vähän helvetin kauas Lukosta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: #87-

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Tätä Pospisilin siirtoa on kyllä vaikea ymmärtää hetkellä, jolloin joukkueeseen ei saada riittävästi hyökkääjiä muutenkaan. Onkohan siellä toimistolla kaikki muumit kotona?
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Sinä saat tietysti kannattajana ajatella ja ääneen sanoakin ihan mitä haluat, mutta jos Lukon pelaaja ajattelisi noin, niin saa minun puolesta lähteä vähän helvetin äkkiä vähän helvetin kauas Lukosta.
Oletko koskaan ajatellut että erimielisyyksistä on aina kaksi puolta? Olen samaa mieltä joidenkin muiden kannattajien kanssa että ongelmat on syvemmällä kuin pelkästään Kikon otteissa kaukalossa. Jotain tarvitsi tehdä ja tästä päästiin liikkeelle.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Oletko koskaan ajatellut että erimielisyyksistä on aina kaksi puolta? Olen samaa mieltä joidenkin muiden kannattajien kanssa että ongelmat on syvemmällä kuin pelkästään Kikon otteissa kaukalossa. Jotain tarvitsi tehdä ja tästä päästiin liikkeelle.
Kolmas puoli tai ylätaso on se, että siellä on selkeästi ollut tulehtunut tilanne ja se on (hitaasti tai nopeasti) eskaloitunut tilanteeseen missä joku tai kaikki lähtee. Neutraalina siinä ei auta kuin koittaa kuulla eri osapuolia ja sovitella jos mahdollista.

Aika varmasti asiaa on koitettu sovitella/neuvotella jo aiemmin kerta todella harvoin ketään lyödään suoraan pihalle ilman mitään muuta (tästä kertoo sekin että Pospisililla on jo toinen tiimi valmiina) - tällöin kyseessä on fyysinen yhteydenotto yleensä (josta Lukko olisi luultavasti jo kertonut)

Pospisilille on luultavasti annettu jossain vaiheessa varoitus sillä harvoin lähdetään kerrasta vaan.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oletko koskaan ajatellut että erimielisyyksistä on aina kaksi puolta? Olen samaa mieltä joidenkin muiden kannattajien kanssa että ongelmat on syvemmällä kuin pelkästään Kikon otteissa kaukalossa. Jotain tarvitsi tehdä ja tästä päästiin liikkeelle.
Ihan varmasti on kaksi puolta, ja otteet kaukalossa ovat tästä vain seurausta, tai siis jos tulos olisi priimaa, niin siimaa olisi enemmän sekä kaukalossa että sen ulkopuolella. Toki Pospisil parhaimmillaankin seurasi pelisuunnittelmaa vain kursorisesti. Muutenhan Lukon peli on kehittynyt mukavasti, varsinkin ottaen huomioon karmean poissaolotilanteen, eli mitään "syvempiä ongelmia" en lähtisi spekuloimaan.

Mutta se nyt on ihan selvä, että sarjataulukko ei saa vaikuttaa pelaajan otteisiin niin kauan kuin mahdollisuuksia on, ja mielellään ei tietysti sen jälkeenkään. Eikä myöskään epämieluisa pelitapa, koska tyhmempikin pelaaja ymmärtää, että sitten hommasta ei varsinkaan tule vittujakaan jos siellä jokainen pelaaja alkaa pelata sitä omaa suosikkipelitapaansa.
Varsinkin kun Lukko ei mitenkään ole heittänyt hanskoja tiskiin (vrt tyhjennysmyyntijoukkueet tms), ja tarvitsi terveiden pelaajien panosta entistä kovemmin.
 

Äksönn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Kyllähän tuo uusi Länskärin juttu Pospisilista vahvistaa ettei Virtanen ja Kiko sopineet lopulta samaan koppiin. Valmentajan näkemys eroaa hänen omastaan (miksei yhteiset sovitut asiat synkanneet), muttei erittele sitä enempää.

Virta ja Virtanen olivat kuulemma täysin erilaisia valmentajia. Eli tuosta voisi tehdä johtopäätöksen, että Virta oli parempi ihmissuhdejohtaja kuin Virtanen. Koirankoppi ei aina välttämättä ole se oikea ratkaisu vaan keskustelu. Lisäksi keskustelua voi käydä monella tapaa.

Olivat lisäksi sopineet Kallen kanssa että pitävät yhteyttä tulevaisuuden varalta. Raumasta jää hyvät muistot ja oli täällä onnellinen. Fanit tukivat aina ja palaute kertoo että teki jotain oikeinkin. Ehkä pienimuotoista haikeutta voi lukea rivienvälistä. Toisaalta toimittajan värikynällä voi olla osuutta asiaan ja kyllähän sitä lopussa aina puhutaan mieluusti positiiviseen sävyyn.

Niin tai näin, harmi juttu kaikkinensa.

★ Mikä meni vikaan, Kristian Pospisil? – "Valmentaja kertoo medialle oman puolensa asioista. Näen jutun vähän eri tavalla"
 
Viimeksi muokattu:

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olin paikan päällä Hämeenlinnassa katsomassa Kikon viimeiseksi jäänyttä peliä. Menimme poikani kanssa hallille hyvissä ajoin seuraamaan Lukon lämmittelyä ja koska Kiko on pojan suosikkipelaaja, seurattiin erityisesti häntä. En tiedä, miten tämän muotoilisi, mutta kaikesta vaikutti, ettei Kiko ollut ihan läsnä, oli omissa oloissaan, ei oikein ottanut kehenkään kontaktia jne. Sama jatkui itse pelissä, vaikutti vetävän vähän oman orkesterin tahtiin. Voi olla, että vain kuvittelin, mutta tämän jälkeen tieto lauantain penkityksestä ja lopulta sopimuksen purkamisesta ei tullut täysin yllätyksenä, joskin harmittaa silti.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Olihan niitä hyllytyksiä alla jo viime kaudellakin. Toki kun ollaan sarjakärjessä 10-20 pistettä, niin kaikilla on jo lähtökohtaisesti mukavampaa nykyhetkeen verrattuna sekä anteeksiantoa ja siimaa kyllä löytyy.

Nyt kun sitten pitäisi olla viime kautta enemmän eturivissä näyttämässä mallia ja viemässä joukkuetta eteenpäin, tilanne ei olekaan enää niin helppo ja yksinkertainen.

Kuten Lukon tiedotteesta käy ilmi, jossain kohtaa palaverien pitämisen on loputtava ja on aika siirtyä eteenpäin.

Kaikille olisi maistunut sen Kiko, joka nähtiin Jukurit-pelissä tekemässä kauden maalia. Se toinen laita oli kuitenkin liikaa mukana päivittäisessä tekemisessä. Ei se ainakaan siitä ollut kiinni, etteikö olisi annettu mahdollisuutta muuttaa kurssiaan.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Kyllähän tuo uusi Länskärin juttu Pospisilista vahvistaa ettei Virtanen ja Kiko sopineet lopulta samaan koppiin. Valmentajan näkemys eroaa hänen omastaan (miksei yhteiset sovitut asiat synkanneet), muttei erittele sitä enempää.

Virta ja Virtanen olivat kuulemma täysin erilaisia valmentajia. Eli tuosta voisi tehdä johtopäätöksen, että Virta oli parempi ihmissuhdejohtaja kuin Virtanen. Koirankoppi ei aina välttämättä ole se oikea ratkaisu vaan keskustelu. Lisäksi keskustelua voi käydä monella tapaa.

Olivat lisäksi sopineet Kallen kanssa että pitävät yhteyttä tulevaisuuden varalta. Raumasta jää hyvät muistot ja oli täällä onnellinen. Fanit tukivat aina ja palaute kertoo että teki jotain oikeinkin. Ehkä pienimuotoista haikeutta voi lukea rivienvälistä. Toisaalta toimittajan värikynällä voi olla osuutta asiaan ja kyllähän sitä lopussa aina puhutaan mieluusti positiiviseen sävyyn.

Niin tai näin, harmi juttu kaikkinensa.

★ Mikä meni vikaan, Kristian Pospisil? – "Valmentaja kertoo medialle oman puolensa asioista. Näen jutun vähän eri tavalla"

Voiskos joku kopioida tuon tänne?
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Ne jotka eivät ymmärrä Pospisilin sopimuksen purkua, eivät ymmärrä joukkuekemiasta. Kuunnelkaa Bonon mietteet tai Koiviston mietteet Ripan haastattelussa. En mä haluaisi tollasta työkaveria, vaikka kuinka olisi lähderyhmien mieleen.

Korostan, että pidän pilimiehestä persoonana, mutta en työkaverina.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Riitaisa, esimiehen ohjeista välittämätön, asiat omalla tavallaan tekevät yksilöt rikastaa työkulttuuria sen huippusuorituksiin.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Ne jotka eivät ymmärrä Pospisilin sopimuksen purkua, eivät ymmärrä joukkuekemiasta. Kuunnelkaa Bonon mietteet tai Koiviston mietteet Ripan haastattelussa. En mä haluaisi tollasta työkaveria, vaikka kuinka olisi lähderyhmien mieleen.

Korostan, että pidän pilimiehestä persoonana, mutta en työkaverina.
Mitä Koivisto sanoi? Bonon jutut olenkin jo kuullut.

Työyhteisöstä sen verran, että kyllä mukava ja tasapainoinen porukka auttaa jaksamaan heikommallakin hetkellä. Jos siellä sattuu olemaan mukana hiekottaja, niin ei se osaston kelkka silloin luista kunnolla. Olen esimiestyössäni huomannut sen, että yksi "niskuroija" saattaa viedä ihan järjettömän määrän energiaa. Lisäksi hakee voimansa negailusta ja puukko viuhuu selän takana heti, kun silmä välttää.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Riitaisa, esimiehen ohjeista välittämätön, asiat omalla tavallaan tekevät yksilöt rikastaa työkulttuuria sen huippusuorituksiin.
Niin kyllähän noi syötöt ratkaisevassa finaalissa oli sellaisia mitkä muistetaan. Sitten taas tällä kaudella on paljon nuoria jätkiä ja valmennukseen auktoriteettia syövät ei oikein sovi porukkaan. Joka tapuksessa kiitti Kiko!
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Liverpool
Tonne Virtasen joukkueen rakennus osioon kirjoitellaan nyt paljon Lukko historiaa kannattamisesta. Koska tämä viimeisin henkilöityy kuitenkin Pospisiliin, niin kirjoitan omani tähän.

Eli en ole Raumalainen ja en oikeastaan tiedä miksi Lukkoa kannatan, mutta niin vain teen. Alkoi muinoin 80- luvun lopulla harmittamaan TPS. Kaupunki tuki jo muutenkin täysin ylivoimaista seuraa miten halusi. Raumalla uskottiin pieneen budjettiin ja siihen että oma junioritoiminta tuottaa joskus voittavan joukkueen. Ostettiin pelaajia, joista kukaan ei tiennyt mitään ja kun he onnistuivat heistä tuli jotain mistä fani ei halunnut luopua. Aloin pikku hiljaa nähdä kaikki Lukon äijät fanituksen kohteina. Joukossa oli mm. Latvian pojat CIpruss ja Tambijevs.

Otin esimerkiksi nämä koska tulivat latviasta, mitä pidettiin jääkiekon pikkumaana. Samoin aloin pitää Slovakeista, jotka olivat vähän kuin Rauman Lukon miehiä. "Isoveli" Tsekki oli se josta oli jo pitkään historiassa tullut menestyvä jääkiekkojoukkue. Vuonna -95 kun Suomi voitti lätkän MM kultaa olin niin sata-0 Suomen puolella kuin mahdollista. Silloin alkoi raksuttaa, että mitäs nyt kun Suomikin on jo voittanut - mitä vielä voisi haluta? No Rauman Lukon suomenmestaruutta tietenkin,,, niin ja Euroviisuvoittoa.
Aika kului ja Lukko ei mestaruutta vaan voittanut. Slovakia voitti maailmanmestaruuden. Se lämmitti mieltä. Olihan se vähän kuin "Lukko". Kun katseli Lukon pelejä alkoi vuodesta toiseen kaikkien vastustajien naamat ärsyttää. Pikkuhiljaa alkoi vituttamaan kun maajoukkueeseen ei juuri koskaan valittu Lukon miehiä vaikka ne omasta mielestäni olivat parempia kuin Tepsin, Tapparan ta vaikka HPK:n äijät. Miten sitä pystyi kannattamaan enää Suomea, missä pelasi 20 jätkää, joiden päivästä toiseen toivoi kaatuvan ja yhtäkkiä olisi pitänyt toivoa heidän voittavan. Varsinkin kun vastassa oli vaikka Latvia minkä ketjuissa pelasivat Cipruss ja Tambijevs.

Tällä pitkällä perustuksella hain sitä, että on vaikea olla joukkueen fani, jos sen pelaajista suurin osa on pohjimmiltaan omia inhokkeja. Itselle esim. Duffa ei ollut hyvä valmentajavalinta, koska olin täysin kypsä häneen ennen kuin mies Lukkoon saapui. Jälkikäteen olin siis jopa tyytyväinen kun Lukko ei voittanut mestaruutta silloin. Pekka Virta oli itselle aika tuntematon kortti. Olin kyllä huomannut kuinka liikkuvaa ja kaunista lätkää Virta koetti peluuttaa, mutta Kalpan yritykset jäivät lopulta aika virheherkiksi. Mutta Lukossa pidin Pekan kiekosta alusta asti. Ei minua haitannut vaikka ei ihan koko ajan tullut voittoja kunhan joskus. Oli silti upeaa katsoa tuota kehittyvää kiekkoa. Ja lopputuloshan oli sitten jotain aivan uskomatonta. Toivon tässä välissä, että muutkin kuin Lukkofanit näkivät tuon kokonaisuuden ja ovat valmiita äänestämään Lukon Suomenmestaruuden vuoden sykähdyttävimpänä urheilutekona.

Itseä lämmitti erityisesti nuo pelaajat. Nimet Lehtinen, Setänen, Heinola, Reunanen, Saarijärvi, Klok, Press ja viimeisimpänä pakkina Gregoire. Hyökkääjistä viimeisen vuoden tasonnostajat Tammela, Petman, Mattila ja Koivistoinen. Jo ikifaniksi minut aikoja sitten nostanut Koivisto. Vähän aikaa "vihaamani" HPK löytö Liedes. Samoin pikkuisen vaaralliselta puolelta napatut Repo ja Hakulinen.

Kaikkein eniten minua kuitenkin sykähdytti tuo tuntematon Slovakkikaksikko ja erityisesti Pospisill. En tiedä (eikä edes kiinnosta) onko sukua joskus 70-80 luvulla Tsekissä pelanneisiin samannimisiin kavereihin mutta näki, että tuo intohimo kiekkoon on jostain äidinmaidosta tullut. Olen viimeisen vuoden katsonut Lukon pelejä pitkälti sillä odottamalla, että näen taas mitä Kiko saa aikaan.

Itse en näin katsojana nähnyt hänen pelaamisessaan noin paljon valitettavaa mitä nyt saa lukea. Minusta hän oli varma. Hänen kikkansa maaliraudasta maalin takana oli ehkä parasta oudon luistelun lisäksi mitä hänestä jäi mieleen. Hän onnistui mielestäni melkein aina ja hän syötti keskimäärin viisi avopaikkaa kavereille pelin aikana. Siksi minua hämmästyttää miksi niistä ei kukaan latonut kiekkoa sisään. Jos verrataan häntä vaikka tämän vuoden ulkkareihin, niin Pooleystä on jäänyt itselle mieleen vain ohilaukaukset ja Abt:sta epäonnistuneet purut (pitkä kiekko). Haagasta ei oikein edes muista kun on niin vähän mitään saanut aikaan. Tai no yksi vaihto on jäänyt mieleen. Siinä kaverilla oli viisi surkeaa kosketusta kiekkoon.

Eli nyt kestää taas hetken, että jaksan uskoa Lukkoon. Itse näen, että Virta ei saanut hiomatonta timanttia hiottua kuin toiselta puolelta, mutta Virtanen ei tuntunut edes yrittävän jatkaa sitä. Sääli. Ei Lukolla ole minun mielestäni varaa tuohon. Itse en kaukaa asuvana juuri pelejä käy katsomassa mutta veikkaan, että on muitakin joille yksilöt ovat välillä joukkuetta kiinnostavampia.
 

Shubert

Jäsen
Suosikkijoukkue
RL1936
Meillä juniorin reaktio oli ymmärrettävästi vähemmän tunteikas, koska kannattaa eri joukkuetta, mutta ei voi sanoa etteivätkö Kikon otteet olisi jättäneet jälkeään myös häneen. Ihan "muutaman" kerran on ulkojäillä pitänyt kopioida sitä toissa kauden Tondiraba-areenan kuviota, jossa Danforth syöttää pyörähdyksestä Kikon läpi, ja tämä tällää täysillä verkot tötterölle. Ja tuoreempana matkittavana on sitten tullut tuo mohawk-luistelu, joka näköjään on huomattavasti helpompi omaksua alakouluikäisen raajojen notkeudella kuin tällaisen fossiilin liikeradoilla.

Pystyykö muuten Sveitsin liigaa seuraamaan Suomessa mistään VeikkausTV:tä paremmalla laadulla? Nythän siellä näitä lukkokasvatteja ja "lukkokasvatteja" on jo ihan mukavasti. Veetit eivät muista, mutta aikoinaanhan Linkku Lindgren selosti Urheilukanavalla, kun Rintsi mätti maaleja Klotenin paidassa.

Onhockey Tv:ssä aika laaja valikoima
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tänään kotipeliä kattomaan ekaa kertaa hmm, oliskohan 18 vuoteen. Kikon (harkkapeli)gameworn päällä tietty. Taiteilijasielu, joka kävi voittamassa meille mestaruuden, nevö foget.
Kyllä siellä on varmaan aika monta muutakin Pospisilin paita päällä katsomossa. Veikkaisin että myös Danfortheja on aika paljon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös