Minulle tama sopii ihan hyvin. Tassa ei ole mitaan virhetta.
Erikoisena? Mina en nae minkaanlaista nayttoa siita etta historiallinen jeesus oli olemassa. Pidan toki taysin mahdollisena mutta en mitenkaan todennakoisena. Mita erikoista siina on? Minua ei yksinkertaisesti vakuuta se etta "monet on sita mielta", enka nae siina myoskaan mitaan erikoista etten ole tuollaisesta vakuuttunut. Se voi toki olla erikoista, ihmiset kun ovat erilaisia ja monelle tosiaan tuntuu tuollainen konsensus riittavan, vaikka se konsensus ei perustuisikaan mihinkaan konkreettiseen...
Aika kova kärjistys väittää, ettei ole "minkäänlaista näyttöä" siitä, että Jeesus olisi elänyt. Mitä illan aikana olen nettiä selaillut, niin historiallisen Jeesuksen olemassaolo näyttää todisteiden valossa todennäköisemmältä, kuin se, etteikö häntä olisi ollut lainkaan.
Mutta aivan sama, jätetään asia siihen, että minä pidän tätä todennäköisenä historiallisen Jeesuksen olleen olemassa ja sinä et.
Tähän asiaan palaan myöhemmin, mikäli yliopiston laitokselta vastaavat sähköpostiini koskien viimeisintä tulkintaa ja mielipidettä asiasta. En siis ole osoittanut viestiäni teologian, vaan antiikin historian ja kulttuurin tutkimuksen väelle. Kuten aiemmin kirjoitin, niin olen osallistunut antiikin tutkimuksen parille kurssille osana opintojani, siellä asiaa sivuttiin ja jäin siihen käsitykseen, että asiasta ollaan jokseenkin varmoja.
ps.
Ja tuo ristiinnaulitsemis argumentti taas on ihan puhdas argumentaatiovirhe.
En tiedä, miten ja miksi on argumentaatiovirhe mielestäsi, mutta tämä ei tosiaan ole mikään oma argumenttini, kunhan tuli netin syövereissä pariin otteeseen vastaan.