Krapulaketju

  • 447 468
  • 1 745

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Odottele vuorokausi. Tuossa voi käydä todella huonosti, jos lähtee krapulapäivänä juoksemaan.
Pitää juosta PK:ta. Illalla ei pitäisi olla mikään ongelma. Hiihto on kuitenkin parempi krapulan poistoon. Viime vuonna mm. Levillä baari-illan jälkeisenä päivänä hiihdettiin 45 km raikkaassa pakkassäässä. Keho kyllä puhdistuu hyvin.
 

Franz

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pitää juosta PK:ta. Illalla ei pitäisi olla mikään ongelma. Hiihto on kuitenkin parempi krapulan poistoon. Viime vuonna mm. Levillä baari-illan jälkeisenä päivänä hiihdettiin 45 km raikkaassa pakkassäässä. Keho kyllä puhdistuu hyvin.
Kyllähän se krapula tietenkin liikkumallakin lähtee. Kokonaan eriasia on se kärsiikö mieluummin päivän krapulasta vai hetken sydänkohtauksesta ennen aamenta.
 

Jet Pilot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koovee
Ensinnäkin: miten kukaan voi edes liikkua krapulassa. Kunnon kanuunassa hengittämisessä on jo tarpeeksi haastetta, ainakin meikäläisellä menee asiat niin. Tosin paras krapulan karkoittaja on tunnetusti onnistunut loiventaminen.

Otetaan sille!
 

Kojootti

Jäsen
Ei todellakaan kannata vetää mitään fyysistä treeniä seuraavana päivänä, kun on ollut keittämässä.Tämän opin viime jouluna, kun frendille tuli sydänlihastulehdus, vaikkakaan ei välttämättä liikunnasta tuo tullut. Tämän jälkeen en ole edes miettinyt vetää raskasta treeniä sillon, kun olen päivää aikasemmin ollut keittämässä.

Vituttaa sitten myöhemmin pohdiskella, ettei olisi kannattanutkaan lähteä lenkille, kun ei saa kuukauteen tehdä mitään raskasta treeniä ja ottaa keittoa.
 

scholl

Jäsen
kun ei saa kuukauteen tehdä mitään raskasta treeniä ja ottaa keittoa.

Kuukauteen? Itselläni meni noin viisi kuukautta ennenkuin pystyi kunnolla treenaamaan uudelleen. Kuukausi on niin lyhyt aika, että sen jälkeen ehkä saa vasta tyhjentää astianpesukoneen. Ja minulla ei ollut mikään kovin vakava tilanne eli sydänlihas ei ollut vahingoittunut.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Voi vitalis. Nyt pukkaa vähän skraabaa. Elämä on kovaa, ja Silja Serenade aiheuttaa pahaa oloa. Kaverin kanssa käytiin vähän Tukholmassa risteilemässä ja avot. Rahat meni, maksa huutaa leipää ja muutama seuraava päivä menee tässä olossa. Liskot soittelee jo ovikelloa, mutta kivaa oli, ja sehän on tärkeintä.
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Tuli vietettyä kostea viikonloppu Vaasassa ja olo on sen mukainen. Kaksi yötä natoasennossa lattialla tuo sekin jo karmean olon, siihen vielä kunnon pelkotilakanuuna niin avot.

Olen huomannut, että itselläni yksi pahimmista pelkotiloista tulee aina junassa kun on ollut reissussa. Tänäänkin pelästyin välillä jopa junan kuulutuksia. Uusimman kokemuksen sain kuitenkin illalla kotipizzaan marssiessani, kun pelästyin ihan saatanasti, että joku iso musta koira on aivan vierelläni. Tämä kyseinen "koira" oli kuitenkin oma varjoni... Järkyttävää.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pitkästä aikaa asiaa tähän ketjuun. Luulin jo, että ns. megakännit ovat jääneet jonnekin opiskeluaikojen hämärään, mutta paskanmarjat. Kaverin tupareiden booli oli helvetin petollista ja koko ilta meni aika sumuissa. Tuo siis lauantaina. Ja vieläkin tuntee olonsa jotenkin toispuoleiseksi.

Perkele! Ei näin. Itse rupean olemaan jo siinä iässä, että kunnon känni saa aina aikaan morkkiksen, vaikkei mitään humalaa tyhmempää olisi tullut tehtyäkään. Pari kännipuhelua tuli soitettua, mutta siihen se jäi. Ja kun ottaa referenssiksi, että yksi kaveri oli soittanut hieman ennen neljää yöllä isälleen "hyvää isänpäivää" -puhelun, voi aina todeta, että asiat voisivat olla huonomminkin.

Perjantaina olisi työpaikan pikkujoulut. Pakko kokeilla ottaa rauhallisesti.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Nukkumaan kai pakko mennä. Väsymys on kova mutta unet, joita tulen näkemään pelottavat nyt jo. Piti taas mennä..
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Krapulan ja treenaamisen suhteesta voisin sanoa, mitä liikunnanohjaaja-kaverini on aiheesta kertonut. Tosiaan, tappokanuunassa ei kannata yrittää yhtään mitään, tuo sydänlihastulehduksen riski on olemassa. Sen sijaan kaikenlainen liikunta, mikä ei nosta syketasoa liiaksi (esim. kävelylenkki) tekee hyvää. Kuona-aineet poistuvat kropasta nopeammin mikä parantaa toipumista.
 

#J81#

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Aika huikeet olotilat, että pitikin taas!

Ja tänäänkin särkenyt vielä kuulaa ja moraaliset luonnollisesti ollut myös koko päivän.

Tuskinpa vitutus illalla ainakaan häviää. Jotenkin tuntuu, että Ilves ottaa joka kerta kuokkaan, kun on olotiloja ja tänään vastuskaan ei ole sieltä helpoimmasta päästä. No, näkeepähän matsin ainakin telkasta, ettei tarvi mitään Juha Lingrenejä radiosta kuunnella.
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Hieman OT, mutta pakkoa kertoa yksi tarina tuosta kuntoilemisesta kännissä/darrassa. Olen lukematta kyllä aina tiennyt ettei kännissä, darrassa tai putken jälkeen kannata tehdä mitään kovin raskasta. Tietenkin ekaa päivää kun ottaa niin sillon voi urheilla.

No, oltiin "poikien etelänlomalla" pari vuotta taaksepäin. Tiukkaa tinttausta n. 5 vuorakautta ilman taukoja takana. Puolituntiakin juomatta viinaa, alkoi tulla vitun paska olo. En ole kokenut mitään vastaavaa jälkeenkään päin.

Lähdettii sellaselle risteilylle missä sai sitten käydä hyppäämässä veteen jossain vaiheessa. Hypättiin kaikki dorkina veteen ,jauhettiin hetki paskaa kun tajuttiin, että merivirta on vienyt meidät todella kauas laivasta. Siinä joutui sitten kroolaamaan henkensä edestä ja eteni kuin etana. Silloin olin kyllä 99% varma, että nyt lähtee henki, mutta kuin ihmeen kaupalla saimme kaikki hirveän taistelun jälkeen laivan lähelle, mistä heitettiin pelastusrengas.

Sydän tuntui tulevan ulos, laattaa lensi ihan saatanasti(merivettä nieltynä suuria määriä) ja muutenkin rytmihäiriöt/sydänkouristukset kestivät vielä monia päiviä tämän suorituksen jälkeen. Uskoisin, että tuolloin oli kyseinen sydänlihaksentulehdus enemmän kuin lähellä.

Tämän jälkeen en ole ryyppyreissuilla osallistunut mihinkään hengästyttäviin aktiviteetteihin ja muutenkin osaa välttää vastaavia tapahtumia. Kävin ihan varmuuden vuoksi Suomessa lekurissa tarkistamassa, että kaikki on sydämessä ok. Helpotuksekseni kaikki on ok.
 

R.V.N

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, Tampere United
NYT SE ON! ei oikeesti voi olla näin rikki. kännipuheluita tuli soiteltua vaik kuin paljon. on vaan ihme että yhteen muijaan on välit kunnossa. porin vaakunassa tuli oltua, muuta en sit oikein muistakkaan. ei saatana ku saa olla ihmissielu niin humalassa että tuli tuli yli 30 vuotta vanhemmalle naiselle ehdoteltua anaaliseksiä..oli sitten yöllä niin sanottuja ihania uni... pöllöt lenteli ja sudet ulvo, eikä ensyöstä ainakaan lievempi tuu. jumalauta jos joku näki mut eilen baaris ni varmasti tunnistaa tapauksen. vittu ku ei todellakaan uskalla syödä tai juoda mitään. ja aamulla ihmettelin et millä vitulla oon kämpillä enkä misään putkassa tai josain vastaavas. meni sit kyllä niin övereiks eilen et vannon et ei ikinä ihan niin paljon, ei tosissaan
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä vähän epäilen että noin 80% krapulasta valittelijoista ei ole koskaan edes ollut missään kunnon krapulassa. Pientä päänsärkyä vaan plus ehkä maha on sen verran sekaisin ettei voi syödä tai juoda mitään vähään aikaan. Itellänikin on monta sellaista lässynlässyn kaveria, jotka on pienestä määrästä mukamas kännissä ja sit aamulla on mukamas krapula. Ärsyttävää.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kuppia otan suht usein ja krapulastakin on siten runsaasti kokemuksia.

Viime kesänä firman kesäpäiviä seuraavana päivänä olin elämäni pahimmassa krapulassa. Herättyäni oli se normaali krapula eli huono olo ja päätä särki. Kävin kuitenkin aamupalalla jonka oksensin saman tien pois ja sitten sitä mentiinkin. Koko 2,5 tunnin bussimatkan olin kyljellään vessassa ja oksensin kenties toista sataa kertaa. Aivan uskomaton kokemus. Oksennusten välissä ei tosiaan ollut montaa sekuntia. Tai oksensin ja oksensin, tunnin jälkeen se oli vain sellaista kakomista ja vatsalihasten kramppaamista. Samaan aikaan hikoilin aivan saatanasti ja olin kauttaaltaan läpimärkä ja limainen ja tärisin puoli metriä suuntaansa. Ehti käydä useamman kerran mielessä että selviänkö tästä tai loppuuko tämä koskaan. Työkavereiden mukaan koko jätkä oli saman värinen kuin ne valkotiilestä rakennetut omakotitalot. En tiedä mikä hitto tuolloin meni pieleen, on sitä viinaa otettu reippaasti muulloinkin.

EDIT: Nyt kun tarkemmin miettii niin kyllähän tuolle ololle on aika hyvät perusteet. klo 14-06 koko ajan jotain juomaa kädessä kesähelteellä, ei pisaraakaan vettä missään vaiheessa. Kolme tuntia saunassa keskellä yötä. Kuudelta aamulla nukkumaan ja niin sekaisin etten pysynyt edes selällään. Herätys 9.30.

Mä vähän epäilen että noin 80% krapulasta valittelijoista ei ole koskaan edes ollut missään kunnon krapulassa.

Juu, monillehan krapula tarkoittaa sitä että saa kokista ja pizzaa.
 
Viimeksi muokattu:

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Mä vähän epäilen että noin 80% krapulasta valittelijoista ei ole koskaan edes ollut missään kunnon krapulassa.
Näinhän se on. Toisaalta tämä ketjukin on aika lailla turha, jos asiaa mietitään siltä kantilta. Nimittäin kun krapula iskee, ei ensimmäiseksi tule mieleen laahustaa koneelle asti saati sitten avata Jatkoajan keskustelupalstan Krapulaketjua. Mielessä ei liiku silloin mitään. Joko pitää linnoittautua vessaan tai valita sänky niin, että siitä pääsee parissa sekunnissa vessaan. Tätä väliä sitten juostaan kymmenen minuutin välein se kahdeksisen tuntia. Se on krapula. Ei saa nukuttua, mutta ei voi tehdä muutakaan. Kieriskellä tuskissaan ja syöksyä taas vessaan.

Jos pizza ja kokis maistuu, niin silloin olo on mitä parhain ja krapulasta on turha puhua. Useat kyllä puhuvat.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos pizza ja kokis maistuu, niin silloin olo on mitä parhain ja krapulasta on turha puhua. Useat kyllä puhuvat.
Tuolloinhan on nousuhumalan jälkeen toiseksi paras olotila? Kevyt lasku ja roskaruokaa tiedossa..
 

jessie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos pizza ja kokis maistuu, niin silloin olo on mitä parhain ja krapulasta on turha puhua. Useat kyllä puhuvat.

Ehkä nämä henkilöt eivät ole koskaan todellista tappokrapulaa sairastaneet?

Kyllähän se niin on, että kunnon krapulassa pitsa ei käy mielessäkään. Ei kyllä kokiskaan. Vettä pystyy juomaan, jos pystyy, ja sekään ei vatsalaukussa yleensä kahta minuuttia kauempaa pysy. Pääasiallisesti vietän krapulapäivät olkkarin sohvalla maaten (mukavan lyhyt matka vessaan), mutta aina ei sekään ole mahdollista, sillä joinain todella huonoina päivinä pelkkä seisomaannousu vetää maailman mustaksi ja jalat alta.

Superkrapulan ainoa positiivinen puoli on se, että kun olo on riittävän huono, niin edellisen illan toilailut tuntuvat aivan toisarvoisilta. Morkkis iskee vasta siinä vaiheessa, kun elimistön nestetasapaino on edes hieman korjaantunut...
 

julle-jr

Jäsen
Näinhän se on. Toisaalta tämä ketjukin on aika lailla turha, jos asiaa mietitään siltä kantilta. Nimittäin kun krapula iskee, ei ensimmäiseksi tule mieleen laahustaa koneelle asti saati sitten avata Jatkoajan keskustelupalstan Krapulaketjua. Mielessä ei liiku silloin mitään. Joko pitää linnoittautua vessaan tai valita sänky niin, että siitä pääsee parissa sekunnissa vessaan. Tätä väliä sitten juostaan kymmenen minuutin välein se kahdeksisen tuntia. Se on krapula. Ei saa nukuttua, mutta ei voi tehdä muutakaan. Kieriskellä tuskissaan ja syöksyä taas vessaan.
Mitä järkeä ryypätä, jos siitä seuraa kuvailemasi olotila? Itse en ainakaan vetäisi kunnon kännejä, jos siitä tulisi joku kuoleman krapula. Ja jos olisi pakko saada pää totaalisen sekaisin mutta viinasta tulisi tappokanuuna, niin luultavasti käyttäisin jotain sopivampia kemikaaleja enkä alkoholia.
 

Vertical

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eipäs ole tullut pitkään aikaan rapulaa, aamullahan sitä on vielä sen verran hyvästi päissään että ei rapulasta tietoakaan. Tämän jälkeen varovasti syö hyvin ja alottaa korjaussarjan ja tasottelee pitkin päivää ja kas. Seuraavana aamuna ei ilmene mitään normaalista poikkeavaa. Korjaussarjan ottaminen on kyllä taitolaji ja syytä pitää huoli, ettei kukaan kavereista ole vetämässä paidasta uudelleen radalle..
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aivan pakko tulla kertomaan teille että mulla ei ole krapulaa. Viinipullo, muutama siideri, mäyris lonkeroa sekä salmaripullo oli varattuna eilisiltaa varten -ihan vain itselleni.

Veikkaan ettei olisi krapulaa 11.58, vaikka olisit nuo tissutellutkin. Melkoinen satsi. Poikkeuksellinen viinapää?
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Mitä järkeä ryypätä, jos siitä seuraa kuvailemasi olotila? Itse en ainakaan vetäisi kunnon kännejä, jos siitä tulisi joku kuoleman krapula. Ja jos olisi pakko saada pää totaalisen sekaisin mutta viinasta tulisi tappokanuuna, niin luultavasti käyttäisin jotain sopivampia kemikaaleja enkä alkoholia.
No nimeonmaan. Pilveen siirryn ainakin minä sitten jos joskus tulee tuollaisia rappeja vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös