Onhan Puljun siirto kovin liigaan, nimenomaan huomioarvon vuoksi. Hyvä pelaaja on.
Boldau oma, meillä on eri kriteerit sitten vain. Itse en ole missään vaiheessa pitänyt Puljun hankintaa kovimpana kun mietitään puhtaasti jääkiekkoa. Perustelut olen antanut jo useammassa viestissä tässä ketjussa. Jesse on kuitenkin niin potentiaalinen kaveri, että mikään ei mielestäni sulje pois sitä mahdollisuutta, että Pulju lopulta osoittaisi teoillansa, että hän oli tämän kauden kovin hankinta. Todistettavaa vaan mielestäni löytyy. Jessellä on kuitenkin ihan kaikki mahkut olla noin PPG tason pelaaja.
Mielestäni tänään nähtiin vähän sitä kauhukuvaa kuitenkin mille olen pienen mahdollisuuden itse antanut, pienessä roolissa jo useampi kausi lätkää virheitä peläten, tänään Jesse oli kiekollisesti todella huono, mutta eiköhän Jesse paranna.
Mikään tehottomuus ei poista pre-season kovinta hankintaa. Jos jää alle odotusten on pettymys, mutta silti etukäteen kovin siirto.
Monelle Pulju on etukäteen kovin siirto eikä siinä mitään, minulle ei kuitenkaan ole.
Oma top-5:
HIFK - Turunen: Todella kova pelimies, viime kaudella noin PPG ja playoffeissa myös vakuuttavaa jälkeä. Pisteiden lisäksi äärimmäisen kova tekemään töitä. Jos saa ehjän kauden alle niin kyllä alle 50 pistettä olisi jonkinlainen pettymys. Voi odottaa noin PPG tahtia.
Tappara - Bertrand: Toissa kauden maalikuningas, todella nopea ja kiekkotaitava kaveri. Odotettavissa hurjat tehot taas.
HIFK - Kousa: Ollut Liigan kärkipuolustajia jo pitkään ja tulee olemaan jälleen Liigan kärkipakkeja.
Lukko - Elo: Tehnyt maaleja lähes tulkoon missä vain hyvin. Tulee olemaan iso pala Lukon tulevaa kautta ja jos ennusmerkit pitävät paikkansa niin paukuttaa taas sen reilu 20 maalia, voi hätyytellä myös 30 maalin rajapyykkiä.
Kärpät - Puljujärvi: Koska se potentiaali, voi hyvin olla Liigan paras, mutta mielestäni todistettavaa löytyy. Pelannut nyt NHL:ssä pienellä vastuulla pitkään, ei ole helppoa hypätä pienestä roolista taas isoon rooliin ja ruveta tekemään kiekolla taikoja kun on tottunut pelaamaan viime kaudet hyvin simppeliä lätkää virheitä peläten.
Ja onhan noita ehdokkaita paljon, Bygströmin hankintaa pidän Kärpiltä kovana eikä pidä unohtaa konkareita Pesonen ja Pyörälä, Sallinen tulee olemaan kultakimpale HIFK:lle, Morley varmasti Tapparalle hyvä lisä sentteriosastolle, Wirtanen tulee olemaan Turussa tärkeä mies, Haukeland oli KooKoolta hyvä kaappaus jne.