Nyt asia on puitu sitten välimiesoikeudessa, josta ei voi valittaa jos ei ole rikottu lakia. Oliko päätös oikea sitä ei vieläkään voi tietää. On vain sana vastaan sana. Ja toista on uskottu enemmän. Tässä tapuksessa Kovasta?
Minua henkilöhkohtaisesti ihmetyttää julkisuuteen tulleiden asioiden perusteella se KUKA on antanut potkut ja kenelle. Niin voiko valmentaja joka on vain työntekijä joukkueessa antaa potkut pelaajalle? Tämän perusteella kyllä, mutta eihän missään yrityksessäkään työnjohtaja periaatteessa voi antaa potkuja vaan johto antaa lähtöpassit. miten valmentaja voi pelaajan sopimuksen irtisanoa. Ja tämä sitten katsotaan viralliseksi sopimuksen puruksi.
Kuten keskisuomalaisen jutussa kerrottiin esim puhelinkeskustelu ei riitä viralliseksi irtisanomiseksi, nyt on riittänyt kun valmentaja on käskenyt painumaan kuuseen.
Varmasti molemmat on tehnyt virheitä mutta eniten ihmettytää tämä miksi ihmeessä T.Kovanen on ylipäätään laittanut sopimuksen 2v pahviin ilman siirtopykälää? eikö sopimuksia pitäsi noudattaa, tai keskustella mahdollista purkua. Mihin ei olla päästy näillä tiedoilla mitä julkisuuteen on kerrottu.
lyhyesti välimies oikeus on uskonut Tommi Kovasta jossa hän kertoo saaneensa potkut joukkueesta ja sopimus olisi purettu siten että on vapaa siirtymään toiseen joukkueeseen.
Matti Alatalo on myntänyt riidan ja käskenyt Kovasen poistumaan treeneistä ja kertomaan joukkueelle tilanteen, sopimus kysymyksessä käskenyt keskustelemaan seurajohdon kanssa. Eli Seppäsen jolla on valta ja voima irtisanoa pelaajan sopimus.
Julkisuuten tulleiden tietojen mukaan Seppänen ei ole irtisanonut sopimusta ja kovanen on lähtenyt etsiskelemään uutta seuraa käsityksessä että hänet on irtisanottu ja vapaa siirtymään johonkin toiseen seuraan, jolloinon tullut pattitilanne.
Juridisesti irtisanominen olisi pitänyt tehdä kirjallisesti mitä ei olla tehty.
mutta silti välimiesoikeius on päätynyt yksilön etuun. Kaikki voi miettiä onko tämä oikein?
Minä toivon että kysisiä tapauksia ei tulisi yhtään mihinkään joukkueeseen. Entä jos tulee. mitä siitä seuraa joukkue mikä floppaa tai on jäämässä pleijareiden ulkopuolelle avain pelaanja rupeaa itkemään pahaa oloa haluten pois. 2vko irtisanomis ajalla, EI hyvää päivää mitä siitä seuraisi? Miksi ylipäätään tehtäisi sopimuksia mihinkään katsotaisiin aamulla ketkä tänään on tulossa treeneihin ja kenellä pelataan illalla.
Mutta itse olin aina Kovasta vastaan se sälli on tullut maksamaan seuralle liikaa nyt kaksi kertaa oikeudessa JYP ottanut turpaan ensi Sjögrenin pahoinpitely harkka matsissa kun koulutti nuorta Kovasta KalPan nutussa,
muutaman vuoden jälkeen otetaan joukkueeseen ja vielä kapteeniksi, Nyt tämä toivottavasti ei kahta ilman kolmatta kertaa. Kaiketi se seuraavassa Lukko pelissä nostaa syytteen yleisöä kohtaan kun viheltävät sille. Pahoittaa mielensä pistää paperit vetämään syrjinnästä posliinin keräilijöitä kohtaan.