Kotiteollisuus - Helvetistä itään

  • 6 288
  • 51

kaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juuri äskettäin tuli levy haettua. Eli ensimmäinen kuuntelukierros vasta menossa mutta jo ensimmäisellä kerralla vakuuttaa. Hyvän levyn ovat Hynynen&co tehneet.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Kotiteollisuus on kyllä hyvä bändi. Uudelta levyltä en ole kuullut kuin nimikkobiisi Helvetistä itään, mutta loistavalta kuulostaa.
Hyvää musaa tulee Lappeenrannasta...
 

satmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Helvetistä Itään - Imatralle?

On kyllä parin kuuntelun jälkeen todettava, että "ainakin ihan hyvä" levy kyseessä. Loppupuolen piiseihin en ole vielä tarkemmin jaksanut paneutua, mutta alkupuolen piisit (1-5) ovat kyllä todellakin ns. halkoa perseeseen, ehkä jopa parempaa mitä odotin tältä levyltä. Vielä täytyy hinkata nuo loput piisit puhki ennenkuin voi sanoa ovatko "vain" hyvä+-tavaraa vai yhtä rautaista kuin levyn alku.
 

Stavjana

Jäsen
Helvetistä itään vai Meren mutaa

En ole uudelta levyltä kuullut kuin nimikkokipaleen Helvetistä itään ja kyseisen sinkun b-puolen, jonka nimeä en nyt muista. Mutta tuo Helvetistä itään tuntui ensimmäisellä kuuntelulla oudon tutulta. Enemmän Kotiteollisuutta harrastanut kaverini sitten kertoi mistä tämä johtui. Eli Helvetistä itään kuulostaa todella paljon samalta, kuin saman poppoon Meren mutaa.

Tästä herääkin kysymys onko Kotiteollisuudelta ideat lopussa kun pitää vanhoja biisejä kierrättää uusilla sanoilla. Ainakaan ei voi puhua mistään suuresta uudistumisesta. Tosin en todellakaan ole kuullut kuin tuon yhden biisin, toivottavasti loput levystä ei ole samanlaista vanhan kertausta.
 

satmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Re: Helvetistä itään vai Meren mutaa

Tästä herääkin kysymys onko Kotiteollisuudelta ideat lopussa kun pitää vanhoja biisejä kierrättää uusilla sanoilla. Ainakaan ei voi puhua mistään suuresta uudistumisesta. Tosin en todellakaan ole kuullut kuin tuon yhden biisin, toivottavasti loput levystä ei ole samanlaista vanhan kertausta. [/B]

Voin kyllä kertoa että loppu levy ei ole vanhan kertausta. Itsellenikin tuo sinkku oli pettymys. Alku tosiaan tuosta helvetistä itään-piisistä on kuin meren mutaa ja kertosäe vähän kaikkea vanhaa.. Näin lonkalta arvioituna tuo sinkkupiisi on ehkä heikoimpia kappaleita koko levyllä. Ainakin vanhoille bändin ystäville.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En ole mikään suuren suuri metallimusiikin ystävä, mutta Kotiteollisuus on tehnyt hyvää duunia omassa tyylissään. Jollain tapaa voisin sanoa diggaavani heidän musiikkiaan. Toki asiassa vaikuttaa sekin että bändi on kotikylästä. Onhan siinä jotain sellaista... tuttua.

Omassa lajityypissään Kotiteollisuus on loistava. Tämä uutuuskappale on kyllä onnistunut, mutta ehkä liiankin samankaltainen kuin porukan aiempi tuotanto...
 

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Helvetistä itään vai Meren mutaa

Viestin lähetti Stavjana
Tästä herääkin kysymys onko Kotiteollisuudelta ideat lopussa kun pitää vanhoja biisejä kierrättää uusilla sanoilla. Ainakaan ei voi puhua mistään suuresta uudistumisesta. Tosin en todellakaan ole kuullut kuin tuon yhden biisin, toivottavasti loput levystä ei ole samanlaista vanhan kertausta.
Kerro bändi jonka kappaleet eivät joskus toista itseään?

Kyllähän tuo kotiteollisuus tuli viikolla haettua. Ensimmäinen kuuntelukerta meni hieman totutellessa, mutta toisella kertaa kuulosti jo hyvältä. Edellinen Kuolleen kukan nimi -levy oli niin hyvä, että voi olla ettei uusin tuotos aivan samalle tasolle yllä. Missään nimessä se ei kuitenkaan ole huono.

Eilen olivat pojat Sessionissa kertomassa levyn teosta ym. On se niin mukavaa kuulla telkkarista kotoista puhetyyliä. Pojat kertoivat, että suurin osa kappaleista on äänitetty studion sijasta Hongiston kotona. Tämän seikan voi toki huomata myös levyn kansiteksteistä. He myös totesivat, että sillon on jotain pahasti pielessä jos joutuvat Novan soittolistalle.
 
Loistava levy kertakaikkiaan, vähän tuo "meren mutaa n:ro 2" kuulosti kyllä oudolta, mutta hyvä biisi sekin on.
Ensimmäisellä kuuntelukerralla kappale nimeltä "Minä olen" kolahti heti, aivan loistava biisi, myöhemmillä kuuntelukerroilla sitten huomasin, ettei levyllä huonoja kappaleita olekaan.
Kiitos taas loistavasta levystä Kotiteollisuudelle!
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvä levy, varsinkin yö päivää keinuttaa sai kylmät väreet menemään selkää pitkin. Eivät ole kriitikot turhaan mainostaneet Hynysen laulavan puhtaammin kuin koskaan. Silti on välillä ikävä kunnon junttausta, mutta eiköhän h-i tule soimaan soittimessa muutaman päivän nonstoppina.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Meikäläistä myös häiritsi tuo maistiassinkun helvetistä itään-meren mutaa-kuvio. Levyä en ole vielä hakenut, mutta odotukset ovat korkealla.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllähän tuo aika Helvetin kova lätty on. Muutaman kuuntelukerran jälkeen kaksi kappaletta nousee muiden yläpuolelle. Veri Valuu Maahan biisissä on aivan killeririffi ja muutenkin toimiva biisi. Levyn ehdoton helmi on kuitenkin Minä Olen. Aivan klassikko. Kotiteollisuuden paras biisi ikinä, vaikka ehkä kevyempi muuhun materiaaliin verrattuna. Loistava kertosäe ja sanat ovat loistavat: "Räkäisiä lähikapakoita, joista yksinhuoltajat raahaavat yhden yön toivoja, jotka poistuvat aamulla ennen kuin lapset heräävät" Toimii!!!
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Loppujen lopuksi Kotiteollisuus tekikin ihan hyvän levyn. Odotukset eivät itseasiassa olleet kovinkaan korkealla, mutta pääsiväthän yllättämään. Lyriikka toimii todella hyvin, ja saundit ovat kunnossa. Muutaman kuuntelun perusteella mieleen jäivät Minä olen (loistava kertosäe, kunnon huudatusbiisi varmasti keikoilla), Tuonen Joutsen sekä Yö päivää keinuttaa. Helvetistä itään on oikeasti levyn heikoin biisi, en ymmärrä miksi julkaistiin sinkkuna. Mutta hyvä levy.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Olen nyt muutaman kerran kuunnellut levyn läpi ja todella tyytyväinen olen. Ainoa pieni miinus on se, että levy on Kotiteollisuuden "popahtavin". Minä olen -perusriffi kuulostaa Therapylta ja muutenkin tuntuu vähän "massapiisiltä".

Itselleni tässä vaiheessa on parhaiten kolahtanut Tämän taivaan alla. Ei uskoisi, että Hynysen näköiseltä / oloiseltä jätkältä tulee tällaista lyriikkaa:

Tämän taivaan alla tuuli puhaltaa
se hakee vertaistaan
ja pieni ihminen ristii kätensä
rukoillakseen.

Mutta rukous on vain mutinaa tuulessa
ei sitä kukaan kuule ja
jos jostain joskus löytyy Jumala
ei se lapsekseen, kuvakseen
minua tunnista.


Ehkä jonkun mielestä tekotaiteellista mutta erinomaisella melodialla säestettynä toimii ainakin minulle.

Aggressiivisuudessaan toimii myös Tuonen joutsen. Voimaa, vihaa, intensiteettiä..

Lisää tekstiä tullee kunhan pääsen paremmin levyyn sisälle.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti Murmeli
Ainoa pieni miinus on se, että Minä olen -perusriffi kuulostaa Therapylta ja muutenkin tuntuu vähän "massapiisiltä".
Ehkäpä. Tällä hetkellä biisi kolisee mulle aivat täysillä, mutta mä oonkin aina 'piilodiggaillu' Therapya, vaikka vaan yksi levy jostain syystä löytyykin. Kertosäe on vaan jotenkin niin osuva ja loistava.

Ehkäpä Martikaisen apu tekstien kanssa on oikeasti tehnyt hyvää. Tähän mennessä en ainakaan ole huomannut mitään korniuksia, tai suoranaisia virheitä. Onhan Hynynen aiemminkin ihan hyvin kirjoittanut (Satu Peikoista on mielestäni aivan loistava esimerkki. Loistava tarina), mutta nyt tuli sellainen fiilis että eteenpäin on menty.

Aika poppis levy kyllä osittain on, mutta on mukana silti vielä tervettä raivoa ja asennetta. Senhän ymmärtää, kun tietää mistä kaverit ovat kotoisin...
 

Karrmaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers, Lazio, Liverpool
Huippulevy! Helvetistä itään -single ei säväyttänyt erikoisemmin, mutta levy potkii todella hyvin. Veri valuu maahan ja Kuningas mammona ovat rankkuudessaan KT:n parhaita biisejä ikinä.

Ensimmäisen kerran kuullessani Minä olen -biisin järkytyin pahemman kerran. Ei uskoisi Kotiteollisuuden omaksi kappaleeksi :)
Tämän taivaan alla kuulostaa snadisti Apulannalta, mutta on siitä huolimatta hyvä kappale loistavilla sanoitustuksilla.

Kaiken kaikkiaan loistava levy. Uudet biisit toimivat saletisti livenä murhaavan hyvin!
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Hiton hyvä levy, ei voi muuta sanoa.
Viikolla kauppaan ja rahat poikien pussiin.
 

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
Hiton hyvä levy!

This rocks.

Tällä levyllä KT on mennyt hieman enemmän rokimpaan suuntaan, mutta silti rokkaa kuin hirvi karjalasta.

Lisäksi tuntuu siltä, kuten oli myöskin aiemman levyn kanssa, tämä pitää kuunnella vielä pariin otteeseen läpi, mieluiten kuulokkeilla jolloin levy aukeaa kokoajan enemmän.

Suosittelen, kannattaa ostaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Kyl mie tykkään kans. Huomaa että äijät on kehittyny. Potkii helvetisti. Siinä suhteessa samanlainen levy kuin Metallican uusin, että molemmilla ensimmäinen sinkku on ehkäpä levyn heikoin lenkki.
 

verco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Samankaltaisuudesta

YleX:n jossain haastattelussa Hongisto & Hynynen sanoivatkin, että biisit tehdään edelleen samalla kaavalla kuin ennenkin ja kuulostavat silloin varmasti tutuilta. Itse olen ainakin pirun tyytyväinen, että mitään radikaalia muutosta ei ole tullut ja levy kuulostaa edelleen Kotiteollisuudelta!

Onneksi nimikkobiisi on ensimmäisenä ja parhaat palat tulevat myöhemmin. Kakkoskappale: Veri valuu maahan potkaisee levyn kunnolla vauhtiin. Tästä tulee mieleen vanhemmasta tuotannosta Jos sanon. Mielestäni lopuissa onkin sitten jo ihan tarpeeksi uusia piirteitä; myös pari melodisempaa biisiä ehdottomasti kehittyneillä sanoituksilla.
 

Pelikaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kuulostaa levy hyvälle minunkin päässäni.

Levyn heikoin biisi on heti ensimmäinen raita. Toisen biisin jälkeen levy on taattua KT -kamaa. Pahiten ovat kolahtaneen Minä olen, vaikka onkin vähän suomirock -tyylinen, toimii silti. Sitten vielä Tämän taivaan alla, Tuonen joutsen ja Raudanlujat ovat viikonlopun jälkeisen kuuntelun nousseet muita ylemmälle.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyyyyllä. Tämähän on hyvä. Edellä on kaiketi jo kaikki tarpeellinen kerrottu.

Oli muuten tukehtuminen lähellä kun kuuntelin Minä olen -kappaleen ensimmäistä kertaa. Lopussa tuleva "Jee! Hyvä Jari, anna palaa!" -huudahdus menee jo Monty Python -huumorin tasolle.
 

Aksu

Jäsen
Meidän Lappeenrantalaisten ylpeydenaihe singahti suoraan listaykköseksi. Kova teko tuon tyyppiselle bändille ja iiiiiso palkinto pitkän linjan työstä. Onnittelut koko porukalle. See you keikoilla!
 

Warre

Jäsen
Soundi

Uusimman Soundin(nro. 9) nettiversiostakin löytyy Hynysen kommentointia kuukauden juttu –sarjassa uusimman levyn teosta ja muustakin. Kai miunkin on sitte lähettävä levykauppaan?

Off töpic: Juntusen kipeät on käytävä aina kattelemassa…
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös